Miksi?

VeikkoViitonen

Viettehän koirapuistolösöt joka päivä koiranne vapaana juoksemaan sydämensä kyllyydestä METSÄÄN?

Ette voi koskaan olla varmoja, ettei puistoon tule agressiivista koiraa, joka on valmis tappamaan. Miksi silti käytte puistoissa?

Miksi useimmat koirapuistoihmiset tunkevat limaisia paskaisia rakkejaan lenkillä vastaantullessa minun koirani haisteltavaksi, ettekö ymmärrä, että koiraani ei tippaakaan kiinnosta teidän säälittävät ylipainoiset piskinne?

Pakko avautua ja sanoa suoraan, jos ei muuten silmät aukene näiltä nykypäivän koiran kidut... öhmm.. omistajilta.

25

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..

      No entäpäs sitten sellaiset koirarodut, kuten esim. ajokoirat, joilla riistan metsästys voimakkaasti verissä ja koiraa ei saakkaan ihan heti kiinni jos löytää jäniksen jäljet metsästä?

      Ja entäpäs, kuinka siellä metsässä voi olla varma, ettei siellä ole juuri samaan aikaan agressiivista tappaja koiraa juoksemassa vapaana jos kerta koirapuistoonkaan ei sinun mielestäsi saisi mennä?

      Ja jokaisen koiraan sosiaalistuminen tulee tehdä heti pentu vaiheessa, jottei tälläista agressiivista käytöstä toisia koiria muodostu.

      JA! Oma normaalipainoinen koirani ei kylläkään kenenkään tuntemattomien koiria mene haistelemaan minkäänlaisella lenkillä. Se kuuluu jokaisen koiran peruskoulutukseen, mikä opetetaan myös pentuvaiheessa samoin kuin em. sosiaalistaminen...

      • VeikkoViitonen

        ...Miksei sitä ajokoiraa voi kouluttaa olemaan käskyn alla ja vasta vapautumaan kun saa luvan? Niinpä, koulutuskysymys. Et taida tietääkään, miten hienosti ajokoirat ovat osaavilla käsillä koulutettu.

        Metsässä agressiivisia koiria? Kyllä, kaikki on mahdollista, mutta TODENNÄKÖISYYS sille, että metsässä tulee agressiivinen koira vs. KOIRAPUISTOSSA, on TODELLA pieni.

        Sosiaalistaminen ei tarkoita, että koira sosiaalistetaan jokaikiseen koiraan idiootti, vaan että koira hyväksyy koirat jotka isäntäkin hyväksyy. Koiralla ei tarvitse olla miljoonaa kaveria, vaan muutama HYVÄ koirakaveri on enemmän kuin parempi.

        Eli sinulla ei ollut yhtään hyvää argumenttia? Säälittävä yritys. Haha.


      • gdsgdg

        Miksi ei saisi haistella? Se on koiran luonto eikä siitä ole vaaraa kenellekkään.

        Aika vaikea sitä on kouluttaa täysin poiskaan kaikilta koirilta. Toki on näitä lampaita jotka ei ajattele omilla aivoillaan mutta pääasiassa kaikkia tuntemiani koiria kiinnostaa toiset koirat.

        Omistaja toki päättää lopullisesti pääseekö haistelemaan vai ei.


      • VeikkoViitonen
        gdsgdg kirjoitti:

        Miksi ei saisi haistella? Se on koiran luonto eikä siitä ole vaaraa kenellekkään.

        Aika vaikea sitä on kouluttaa täysin poiskaan kaikilta koirilta. Toki on näitä lampaita jotka ei ajattele omilla aivoillaan mutta pääasiassa kaikkia tuntemiani koiria kiinnostaa toiset koirat.

        Omistaja toki päättää lopullisesti pääseekö haistelemaan vai ei.

        Eli koiran "luonto" on että se haistelee oikeassa elämässä lauman ulkopuolisia koiria? EPÄILEN!

        Koirat joilla ei ole virikkeitä ja viettävät tylsää elämää varmasti innolla puhkuen vetävät vieraiden koirien luo, koska saavat tästä tyydytystä muuten tylsään elämäänsä.


      • dfghjjm
        VeikkoViitonen kirjoitti:

        Eli koiran "luonto" on että se haistelee oikeassa elämässä lauman ulkopuolisia koiria? EPÄILEN!

        Koirat joilla ei ole virikkeitä ja viettävät tylsää elämää varmasti innolla puhkuen vetävät vieraiden koirien luo, koska saavat tästä tyydytystä muuten tylsään elämäänsä.

        Koira on laumaeläin ja tarvitsee lajikumppaneitaan. Ja miksi ei haluaisi tuttujen koirien luo joista pitää erityisesti ja miksei koiran elämää ei voisi piristää asioilla jotka piristää sitä?

        Oletko seurannut kun tapaat toisen vieraan koiran ja ne tutustuvat toisiinsa niin voin sanoa hyvin pitääkö koirani siitä jo pelkästään tavasta miten ne ottaa kolmannen koiran ryhmään.
        Jos ne on kamuja kunnolla ne liittyy toistensa toimiin heti eli vaikka haukkuvat sitä kolmatta pois tiimistä eli liittoutuvat. Ellei niillä kahdella aiemmalla ole yhteyttä niin ne ei liity toistensa touhuihin ja omani esim on hiljaa.

        Ja ei ne jokaisen luo hingu..omani kääntyi aina kannoillaan jos näki naapurin koiran tulevan. Ei ollut tappelija muttei yksinkertaisesti pitänyt tuosta yliinnokkaasta kiltistä koirasta. Jne.

        ja omani viihtyy koirapuistoissa..tosin katson aina luotettavat kaverit..kaikki kun ei noudata sääntöjä ja tuovat sinne aggressiivisia tai yliriehakkaita joita ei komenneta tarpeen tullen.


      • sdfsdf
        VeikkoViitonen kirjoitti:

        Eli koiran "luonto" on että se haistelee oikeassa elämässä lauman ulkopuolisia koiria? EPÄILEN!

        Koirat joilla ei ole virikkeitä ja viettävät tylsää elämää varmasti innolla puhkuen vetävät vieraiden koirien luo, koska saavat tästä tyydytystä muuten tylsään elämäänsä.

        Oot kyllä ihan pihalla. Pitäis varmaa teikäläisen koirat pakkolunastaa ja sijoittaa uusiin osaaviin käsiin.


    • herttuatar34

      voi plösilö sua ittees olet epälooginen..myös metsässä kun puhutaan kaupunkivierusmetsistä voi kuka tahansa pitää vapaana. Silloin todennäköisyys tavata aggressiivinen yksilö jota ei voi viedä koirapuistoon voi olla siellä.
      koirapuistossa voit hallita tilaa paremmin eli päästät vain tuttujen luotettavien ja sosiaalisten koirien kanssa. Ja voit helpommin puuttua tilanteisiin kuin isossa laajassa metsässä. Oman alueeni metsissä on kaikenkarvaisia ja aina ei omistaja edes lähellä. Ei tulisi mieleenikään päästää sekaan ilman tarkistamista.


      Asia 2.Etkö saa suuta auki ja voi sanoa toisille että me haluamme mennä rauhassa..toisella kertaa.

      Itse viihdyn sekä koirapuistoissa juttelemassa samanhenkisten kanssaja koira saa tarvittavaa sosiaalista kanssakäymistään lajikumppaneiden kanssa. Mutta tämä on vain piristettä arkeen muulloin teemme lenkkiä joko kävellen tai koira pyörän vierellä ja maalla saa mennä vapaana pihassa.(ja pysyykin siellä vaikka metsästysviettinen) Koirani on kaikkea muuta kuin plösilö erittäin sporttinen jopa ikäisekseen..sellainen omistaja kuin koirakin ;)

      Ja kyllä minä olen koirani kanssa niin sosiaalinen että tapaamme hihnalenkilläkin porukoita. Mutta kysyn ensin eli huomioitsen myös sinunkaltaisesi mököttimen enkä häiritse luvatta rauhaasi. ;)

    • ..

      Taidat itse olla koirapuistolösö jolla on limainen paskainen ja ylipainoinen piski

      • isopersekö

        koirapuistot. Laiskanpaikka


      • SELMA HAIVEKKI
        isopersekö kirjoitti:

        koirapuistot. Laiskanpaikka

        TÄNÄÄN ISO KOIRA PURI KOIRAANI KOIRAPUISTOSSA
        PIDIN KOIRAA VAPAANA NIIN SE HULLU VAAN PÄÄSTI KOIRANSA. KOIRALLENI 15 TIKKIÄ JA HYVÄ KU EEES SELVIS.

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OLKO NIIN LAISKOAJ ETTÄ KÄYTTE KOIRAPUIOSTOISSA


      • ..
        SELMA HAIVEKKI kirjoitti:

        TÄNÄÄN ISO KOIRA PURI KOIRAANI KOIRAPUISTOSSA
        PIDIN KOIRAA VAPAANA NIIN SE HULLU VAAN PÄÄSTI KOIRANSA. KOIRALLENI 15 TIKKIÄ JA HYVÄ KU EEES SELVIS.

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OLKO NIIN LAISKOAJ ETTÄ KÄYTTE KOIRAPUIOSTOISSA

        Se on edelleen jokaisen oma asia,käykö siellä koirapuistossa vai ei! MUTTA jokaisen täytyy kuitenkin katsoa oman koiransa perään mitä se puuhailee


      • herttuatar45
        SELMA HAIVEKKI kirjoitti:

        TÄNÄÄN ISO KOIRA PURI KOIRAANI KOIRAPUISTOSSA
        PIDIN KOIRAA VAPAANA NIIN SE HULLU VAAN PÄÄSTI KOIRANSA. KOIRALLENI 15 TIKKIÄ JA HYVÄ KU EEES SELVIS.

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OLKO NIIN LAISKOAJ ETTÄ KÄYTTE KOIRAPUIOSTOISSA

        Minä olen käynyt 15v koirapuistossa ja pitänyt myös tavallisessa puistossa toisten koirien kanssa ilman haavereita. Ja tykkään käydä. Samoin koirani. Toki liikumme paljon ja koirapuisto on ekstraa.

        Muutaman kerran olen mennyt pois kun omistajalla ei asiat hallinnassa tai koiran eleet ei hyvät ja taspainoiset.

        ja kyselen ennen ja seuraan koiria koko ajan eli olen valppaana jos eleet muuttuu. Omani on hyvin sosiaalistettu ei provosoidu tai provosoi joten minun ei tarvitse seurata kuin vierasta koiraa.

        Kuitenkin olen huomannut että moni päästää koiransa puistoon ilman seurantaa oletuksella että kaikki vie sinne vain tasapainoisia..näin ei ole. Tai kääntävät heti selkänsä koiriin vaikka pitäisi seurata niiden eleitä.

        Sitten toinen ryhmä sanooa antaa koirien selvittää tai kyllä se uskoo kun toinen kunnolla komentaa tai toivottavasti toinen laittaa ruotuun ...ei näin omistajan kuuluu aina komentaa itse koiransa ja sanella säännöt.

        kolmas ryhmä antaa pikkukoiransa mennä tallottavaksi kyllä se pärjää kun on sisukas..ei se pärjää ja sisukkuus tuleejuuri siitä asiasta että se yrittää pitää epätoivoisesti pintansa ja ärhäköi.

        Myös liian arat olisi hyvä viedä rauhalliseen aikaan ja todella tasapainoisten rauhallisten kanssa.

        Ja kyllä olen roturasisti tunnustan en vie jos puistossa on tiettyjä rotuja kuten laumanvartijoita, akitoita dogoja joista on todella vaikeaa tehdä luotettavia toisten koirien suhteen..enkä vie myös muidenkaan rotujen luo mikäli eleet ei hyvät eli ei rentoudu tutustumisen jälkeen.
        en ota riskiä terrierini suhteen mutta päästän mielelläni tuttujen dobbereiden jms koirien kera joihin luotan.


      • herttuatar45
        SELMA HAIVEKKI kirjoitti:

        TÄNÄÄN ISO KOIRA PURI KOIRAANI KOIRAPUISTOSSA
        PIDIN KOIRAA VAPAANA NIIN SE HULLU VAAN PÄÄSTI KOIRANSA. KOIRALLENI 15 TIKKIÄ JA HYVÄ KU EEES SELVIS.

        ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OLKO NIIN LAISKOAJ ETTÄ KÄYTTE KOIRAPUIOSTOISSA

        Ei koirapuistossa käyminen ole =laiskuus. Päinvastoin minusta. Enemmän kyse harrastuneisuudesta ja sosiaalisuudesta.

        Itse käyn siellä koska itse viihdyn samoin koirani. Toki olen sosiaalistanut koirani hyvin ja vien vain hyvien omistajien koirien luo jotka tunnen. Katosn eleet aina tarkkaan ja tarkkailen myös omistajien tapaa komenta koiriensa tai olla komentamatta turvallisuus ennen kaikkea.

        Muun ajan toikoilemme ja samoilemme metsissä..eli laiskuudessa olemme huomattavasti tavallista hihnalenkkityyppiä paremmalla puolella ja molemmat olemme sporttisia ja hoikkia köhöm.. ;). Koirapuisto on lisäekstraa meille kuten varmaan monelle muullekin sosiaaliselle koiraharrastajalle.


      • VeikkoViitonen
        herttuatar45 kirjoitti:

        Ei koirapuistossa käyminen ole =laiskuus. Päinvastoin minusta. Enemmän kyse harrastuneisuudesta ja sosiaalisuudesta.

        Itse käyn siellä koska itse viihdyn samoin koirani. Toki olen sosiaalistanut koirani hyvin ja vien vain hyvien omistajien koirien luo jotka tunnen. Katosn eleet aina tarkkaan ja tarkkailen myös omistajien tapaa komenta koiriensa tai olla komentamatta turvallisuus ennen kaikkea.

        Muun ajan toikoilemme ja samoilemme metsissä..eli laiskuudessa olemme huomattavasti tavallista hihnalenkkityyppiä paremmalla puolella ja molemmat olemme sporttisia ja hoikkia köhöm.. ;). Koirapuisto on lisäekstraa meille kuten varmaan monelle muullekin sosiaaliselle koiraharrastajalle.

        Jos se olisikin tuota LISÄ-EKSTRAA, mutta monille koiranpito on tätä:

        Aamulla nopea kusi koira ei ehdi edes haistella

        Töiden jälkeen murre autoon ja ajetaan koirapuiston viereen, kuka hullu sinne ny kävelis?

        Koirapuistossa jauhetaan ihmisten kanssa paskaa, puhutaan puhelimeen ja vedetään röökiä. Kyllä se koira siellä itsekseen pärjää. Välillä saatetaan karjaista jotain mille koira ei ota kuuleviin korviinsakaan.


      • 44444
        VeikkoViitonen kirjoitti:

        Jos se olisikin tuota LISÄ-EKSTRAA, mutta monille koiranpito on tätä:

        Aamulla nopea kusi koira ei ehdi edes haistella

        Töiden jälkeen murre autoon ja ajetaan koirapuiston viereen, kuka hullu sinne ny kävelis?

        Koirapuistossa jauhetaan ihmisten kanssa paskaa, puhutaan puhelimeen ja vedetään röökiä. Kyllä se koira siellä itsekseen pärjää. Välillä saatetaan karjaista jotain mille koira ei ota kuuleviin korviinsakaan.

        Joo, osalla koirapuistokävijöistä tilanne on juuri tuo, mutta aika moni hoitaa ja kouluttaa koiransa hyvin ja puistoilu tosiaan on vain extraa. Aloituksesi oli sen verran lapsellista suunsoittoa, että pointtisi jäi epäselväksi. Opettele itse hyvät tavat ja sosiaalistu, niin saat viestisi paremmin perille.


      • herttuatar34
        VeikkoViitonen kirjoitti:

        Jos se olisikin tuota LISÄ-EKSTRAA, mutta monille koiranpito on tätä:

        Aamulla nopea kusi koira ei ehdi edes haistella

        Töiden jälkeen murre autoon ja ajetaan koirapuiston viereen, kuka hullu sinne ny kävelis?

        Koirapuistossa jauhetaan ihmisten kanssa paskaa, puhutaan puhelimeen ja vedetään röökiä. Kyllä se koira siellä itsekseen pärjää. Välillä saatetaan karjaista jotain mille koira ei ota kuuleviin korviinsakaan.

        Kyllähän minäkin paskaa siellä jauhan ;)
        Mutta tosiaan se on meille lisäpiristettä..ja kun on tullut kivat koirat tutuiksi ja niiden omistajat voi joukollakin puhua paskaa ja ihan vain nauttia elämästä ja katsella kun koirilla on hauskaa.

        Siellä käy monenlaista porukkaa ja joskus olen kyllä itsekin poistunut melko nopeasti kun on macholinjaa ollut tai koira ei hallinnassa tai muuten liian levotonta..seuransa voi aina valita.

        Muuten tosiaan lenkkeilen paljon ja tokoilen mutta olen kaikin puolin tyytyväinen että on koirapuistoja olemassa. Syntymäkaupungissani ei ole laisinkaan koirapuistoa ja ihmiset ei paljon kylillä juttele vieraiden kanssa eikä tutustuta koiriaan toisiinsa ja lähestulkoon jokainen vastaantuleva koira on hyvin epäsosiaalinen joko arka tai aggressiivinen..eli kyllä minusta hyötyä on tuosta koirapuistoilusta.


      • .
        VeikkoViitonen kirjoitti:

        Jos se olisikin tuota LISÄ-EKSTRAA, mutta monille koiranpito on tätä:

        Aamulla nopea kusi koira ei ehdi edes haistella

        Töiden jälkeen murre autoon ja ajetaan koirapuiston viereen, kuka hullu sinne ny kävelis?

        Koirapuistossa jauhetaan ihmisten kanssa paskaa, puhutaan puhelimeen ja vedetään röökiä. Kyllä se koira siellä itsekseen pärjää. Välillä saatetaan karjaista jotain mille koira ei ota kuuleviin korviinsakaan.

        Meillä lähimpään koirapuistoon on matkaa lähes 15km,joten sitä nyt ei kävellä.Tai joku voi jopa kävelläkin.MUTTA,ei meillä mennä joka ikinen päivä koirapuistoon,ei tosiaankaan.


      • vfjgkyhyukl
        . kirjoitti:

        Meillä lähimpään koirapuistoon on matkaa lähes 15km,joten sitä nyt ei kävellä.Tai joku voi jopa kävelläkin.MUTTA,ei meillä mennä joka ikinen päivä koirapuistoon,ei tosiaankaan.

        Aloittaja ei oikein ymmärrä koirapuiston tarkoitusta eikä sitä että joidenkin on käytettävä sitä autoa jotta pääsee sinne. Itse kävelen koirapuistoon mutta jäisi minunkin lenkitys pieneksi jos siinä olisi kaikki kun puistoon matkaan 15min. Tosin koirat saa siellä tehokasta liikuntaa juostessa vapaasti toisin kuin emäntä :)

        koirapuistot on minusta hieno asia...eikä ole syntiä sanoa että pitää niistä.


      • VeikkoViitonen
        vfjgkyhyukl kirjoitti:

        Aloittaja ei oikein ymmärrä koirapuiston tarkoitusta eikä sitä että joidenkin on käytettävä sitä autoa jotta pääsee sinne. Itse kävelen koirapuistoon mutta jäisi minunkin lenkitys pieneksi jos siinä olisi kaikki kun puistoon matkaan 15min. Tosin koirat saa siellä tehokasta liikuntaa juostessa vapaasti toisin kuin emäntä :)

        koirapuistot on minusta hieno asia...eikä ole syntiä sanoa että pitää niistä.

        Kävin piruuttani, tietysti ilman koiraani, katsomassa paikallisen koirapuiston menoa... siis:

        3 urosta jahtasi pienempää narttua, narttu häntä koipien välissä pelokkaana.. urokset ärhenteli toisilleen, omistajat eivät huomanneet koirien jatkuvaa pientä elehdintää ja arvojärjestyksen selvittelyä.

        Sitten pikkukoiran omistaja ihmettelee, miksi se koira räyhää lenkillä.

        En vaan voinut katsoa, teki niin pahaa katsoa sitä kiusaamista. Laumanjohtajan on puolustettava koiriansa välittömästi jos ne hakevat turvaa.

        Suosittelen koirapuistossa kävijöillä jotain verbaalista uhkaa kovempaa mekanismia, joilla voitte puolustaa koirianne.. Olen nähnyt monia kuvia ihmisistä, jotka menevät koiratappeluun väliin ja jälki on rumaa.

        Sähköstaattisia ''kävelykeppejä'' saa netistä, näyttää ihan papan kepiltä mutta kun sen päällä tökkäsee toista koiraa puolustaakseen omaansa, veikkaan että hetkeksi jättää koiran rauhaan.

        MIKSI ETTE LÄHDE PARIN MUKAVAN KOIRAN KANS KOIRAPUISTOSTA METSÄÄN RETKELLE?


      • herttuatar35
        VeikkoViitonen kirjoitti:

        Kävin piruuttani, tietysti ilman koiraani, katsomassa paikallisen koirapuiston menoa... siis:

        3 urosta jahtasi pienempää narttua, narttu häntä koipien välissä pelokkaana.. urokset ärhenteli toisilleen, omistajat eivät huomanneet koirien jatkuvaa pientä elehdintää ja arvojärjestyksen selvittelyä.

        Sitten pikkukoiran omistaja ihmettelee, miksi se koira räyhää lenkillä.

        En vaan voinut katsoa, teki niin pahaa katsoa sitä kiusaamista. Laumanjohtajan on puolustettava koiriansa välittömästi jos ne hakevat turvaa.

        Suosittelen koirapuistossa kävijöillä jotain verbaalista uhkaa kovempaa mekanismia, joilla voitte puolustaa koirianne.. Olen nähnyt monia kuvia ihmisistä, jotka menevät koiratappeluun väliin ja jälki on rumaa.

        Sähköstaattisia ''kävelykeppejä'' saa netistä, näyttää ihan papan kepiltä mutta kun sen päällä tökkäsee toista koiraa puolustaakseen omaansa, veikkaan että hetkeksi jättää koiran rauhaan.

        MIKSI ETTE LÄHDE PARIN MUKAVAN KOIRAN KANS KOIRAPUISTOSTA METSÄÄN RETKELLE?

        Itse kyllä katson aina ettei kukaan rökitä, provosoi koko ajan tai pompi koirani päällä..eli että sillä on hauskaa..eikä myöskään itsekään kiusaa muita. Ja menen pois jos asiat ei hanskassa jollain tai toisen koira liian epätasapainoinen.
        Tämä onkin syy miksi koirani viihtyy. Sillä katson sen turvallisuuden koko ajan, en käännä selkääni ja oleta että kaikki ok..

        Koirapuistoon kun menee on tiedettävä koirien eleet eli olen samaa mieltä ja myös tuossa ettei nartulla ollut hyvin asiat ja sitten ihmetellään miksi kävi näin ennen se viihtyi.

        Itse olisin kyllä sanonut koiran omistajalle vaikka sitten saisinkin moitteita puuttumisesta.
        Sivusta en voi seurata huonoa koiranpitoa ja sitähän se on.

        Viihdyn myös metsissä lenkeillä joita teen usein mutta tosiaan 15v oon käynyt puistoissa hyvillä mielillä mutta katson aina tarkkaan minkä koirien luo vien..viihdyn koiraihmisten luona ja koirani viihtyy koirien luona niin miksei joskus näinkin. :)

        ja yksi asia vielä niin pitäkää pienet koirat omalla alueella pienten puolella jos mahdollista. Jos jotain ikävää sattuu niin on ainakin kokoero pieni. Lisää myös turvallisuutta. Niin minäkin teen. Ellei ole tuttuja.

        Oikeastaan itsekin olen hämmästynyt ettei omistajat tunne koiriensa eleitä ja antavat provosoida tai provosoitua..

        Koirapuistoissa ei tarvi olla kovempia menetelmiä riittää kun tuntee eleet ja luottaa intuitioon ja menee pois jos ei ns.varmoja koiria. Seurnsa kannattaa valita aina ja kysellä tarkkaan kun uusi tulee puistoon. Ja katsoo kun ne kohtaavat toisensa miten reagoi.


      • Hau hau fuh
        VeikkoViitonen kirjoitti:

        Kävin piruuttani, tietysti ilman koiraani, katsomassa paikallisen koirapuiston menoa... siis:

        3 urosta jahtasi pienempää narttua, narttu häntä koipien välissä pelokkaana.. urokset ärhenteli toisilleen, omistajat eivät huomanneet koirien jatkuvaa pientä elehdintää ja arvojärjestyksen selvittelyä.

        Sitten pikkukoiran omistaja ihmettelee, miksi se koira räyhää lenkillä.

        En vaan voinut katsoa, teki niin pahaa katsoa sitä kiusaamista. Laumanjohtajan on puolustettava koiriansa välittömästi jos ne hakevat turvaa.

        Suosittelen koirapuistossa kävijöillä jotain verbaalista uhkaa kovempaa mekanismia, joilla voitte puolustaa koirianne.. Olen nähnyt monia kuvia ihmisistä, jotka menevät koiratappeluun väliin ja jälki on rumaa.

        Sähköstaattisia ''kävelykeppejä'' saa netistä, näyttää ihan papan kepiltä mutta kun sen päällä tökkäsee toista koiraa puolustaakseen omaansa, veikkaan että hetkeksi jättää koiran rauhaan.

        MIKSI ETTE LÄHDE PARIN MUKAVAN KOIRAN KANS KOIRAPUISTOSTA METSÄÄN RETKELLE?

        Uteliaisuuttani kysyisin missätähän koirapuistosta on kyse? Tai missä kaupungissa?


    • Limainenpaskakasa

      Näin metsästäjän tutkinnon suorittaneena olen muistavinani jonkinsortin lain tästä koirien vapaana pitämisestä.. hmmm, tiedä siitä sitten...

      Koirallani on vakuutus sitä varten että lukutaidoton (koiratarhan portissa mainitaan kenties jotain agressiivisista koirista, hmmm tiedä siitäkin sitten) koiranomistaja sattuu puistoon kanssani. Tämän takia en pidä metsässäkään koiraani irti, sillä vakuutus ei korvaa mitään toisen koiran ja oman koiran aiheuttamaa vahinkoa jos koirani ei ole kytkettynä.

      Ilmainen vinkki: vie vaikka oma limaton, raikas ja solakka canis lupus familiariksesi tien toiseen laitaan ja sano älkää tervehtikö? :-) tiedä siitä sitten toimisiko moinen...

      • VeikkoViitonen

        Harvemmin toimii, asiallisesti kun sanoo että ''Meillä koulutus kesken, opetellaan ettei jokaista vastaantulijaa tarvitse tervehtiä'' niin useimmiten sieltä silti tullaan rakin kanssa.

        Sitten kun sanoo vie kusipää se hurttas helvettiin niin johan meinaa leuat tippua maahan.

        Ei kannata ottaa koiraa jos ajattelee vain vakuutusrahoja, minulle rakkaan lemmikkini kuolema ei ole mikään vakuutustapahtuma - rahallinen ''hyöty'' ei lohduttaisi minua yhtään.

        Tosiaan nykyään koiranpito onkin mennyt huonommaksi ja huonommaksi...


      • petoksen makua?
        VeikkoViitonen kirjoitti:

        Harvemmin toimii, asiallisesti kun sanoo että ''Meillä koulutus kesken, opetellaan ettei jokaista vastaantulijaa tarvitse tervehtiä'' niin useimmiten sieltä silti tullaan rakin kanssa.

        Sitten kun sanoo vie kusipää se hurttas helvettiin niin johan meinaa leuat tippua maahan.

        Ei kannata ottaa koiraa jos ajattelee vain vakuutusrahoja, minulle rakkaan lemmikkini kuolema ei ole mikään vakuutustapahtuma - rahallinen ''hyöty'' ei lohduttaisi minua yhtään.

        Tosiaan nykyään koiranpito onkin mennyt huonommaksi ja huonommaksi...

        Eihän siinä mitään hyödy jos koiraa purraan, vaan siinä korvataan aiheutuneet kulut jotka jo itse kertaalleen on maksanut omasta taskustaan ellrille. Eli satanen laakärille, satanen vakuutuksesta takaisin. En näe tässä mitään hyötymistä, ellei sitten matikkani ole kovin ruosteessa, tiedä siitä sitten....

        Vaikuttaa siltä että koko yhteiskunta on sinua ja sinun koiraasi vastaan. Olisi mukava tietää onko tälle olettamukselle muuta syytä kuin että koirat ja omistajat tervehtivät koiraasi ?kielloista? huolimatta?

        Ja mitä aloitukseesi vielä tulee, pidän kyllä koiraani laittomasti vapaalla jalalla päivittäin sillä koirani ei ole _vielä_ kertaakaan poistunut rinnaltani häiriötekijöidenkään uhalla. Koirapuisto on lähinnä energiankulutusta varten näin talvella sillä lyhytkarvainen koirani ei välitä kirmata yksin hangessa, toisin kuin kesäisin lämpimillä keleillä.

        Puistoon tullessani kysyn muilta että mahtuuko narttuni mukaan. Jos paikalla on välinpitämättömiä suurikokoisten koirien omistajia, en edes vaivaudu puiston läheisyyteen. Itse pienen koiran omistajana olen aina huolissani isojen voimista ja siitä, että omistajat eivät katso isojen koiriensa perään koska ne mitä luultavimmin pärjää kahinoissa omalle puudelilleni.... Tosin koskaan ei mitään riitaa ole "seulontani" ansiosta _vielä_ tapahtunut :-)

        Onnea tulevaan kevääseen kaikille puistoilijoille ja laittomille metsässäkävijöille c;


      • atlatl
        petoksen makua? kirjoitti:

        Eihän siinä mitään hyödy jos koiraa purraan, vaan siinä korvataan aiheutuneet kulut jotka jo itse kertaalleen on maksanut omasta taskustaan ellrille. Eli satanen laakärille, satanen vakuutuksesta takaisin. En näe tässä mitään hyötymistä, ellei sitten matikkani ole kovin ruosteessa, tiedä siitä sitten....

        Vaikuttaa siltä että koko yhteiskunta on sinua ja sinun koiraasi vastaan. Olisi mukava tietää onko tälle olettamukselle muuta syytä kuin että koirat ja omistajat tervehtivät koiraasi ?kielloista? huolimatta?

        Ja mitä aloitukseesi vielä tulee, pidän kyllä koiraani laittomasti vapaalla jalalla päivittäin sillä koirani ei ole _vielä_ kertaakaan poistunut rinnaltani häiriötekijöidenkään uhalla. Koirapuisto on lähinnä energiankulutusta varten näin talvella sillä lyhytkarvainen koirani ei välitä kirmata yksin hangessa, toisin kuin kesäisin lämpimillä keleillä.

        Puistoon tullessani kysyn muilta että mahtuuko narttuni mukaan. Jos paikalla on välinpitämättömiä suurikokoisten koirien omistajia, en edes vaivaudu puiston läheisyyteen. Itse pienen koiran omistajana olen aina huolissani isojen voimista ja siitä, että omistajat eivät katso isojen koiriensa perään koska ne mitä luultavimmin pärjää kahinoissa omalle puudelilleni.... Tosin koskaan ei mitään riitaa ole "seulontani" ansiosta _vielä_ tapahtunut :-)

        Onnea tulevaan kevääseen kaikille puistoilijoille ja laittomille metsässäkävijöille c;

        ...vältettäisiin jos ihmiset kouluttaisivat/sosiaalistaisivat koiransa.
        Oikeasti,jos ihmiset hallitsisivat eläimensä,niin maailma olisi onnellinen paikka.

        Missä on ongelma joka estää onnen?????

        Aivottomissa ihmisissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe