Pitbull muka vaarallinen :D

Tollottimet-

Meillä on reilu vuoden ikäinen poika samassa asunnossa Pitin kanssa. Leikkivät kuin veljekset, jopa lelunsakin jakavat :) Koiramme ei uskalla meidän pojalta edes lelua kädestä viedä, eikä sen niin kuuluisikaan tehdä. Kuulopuheitä tyhmät ennakkoluuloiset ihmiset! Mitäs sitten Dobermanni "Verikoira" on varmaan kova verenhimo, uskotte varmasti vampyyreihinkin!!

13

621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15

      Entäpä oletko kuullut villakoirien raatelemista lapsista?

      Tosiasiat valitettavasti puhuvat puolestaan. Itseäni on lapsena purrut huonostikasvatettu rottweiler ja sain ikuiset arvet. 45 vuoden kokemuksella eri koiraroduista suhtaudun hyvin ennakkoluuloisesti näihin väkivaltaisiksi jalostettuihin rotuihin ja mielestäni aivan hyvästä syystä.

      • 8-0-

        Itse juuri kirjoitit "huonostikasvatettu"... kyllähän sitä saa vaikka puudelista agressiivisen ja kimppuun hyökkäävän, mutta kokonsa puolesta tuskin ihan tappamaan pystyy. taas nousi esille lause "väkivaltaisiksi jalostettuihin rotuihin" varmasti saa apinastakin kasvatettua väkivaltaisen jos haluaa.


      • että niin

        Minun perhetuttuni oli konttausikäisenä mennyt ottamaan koiralta luuta, ja kas kummaa koira repi pojan pään ja kasvojen ihon aivan rikki. Aikaisemmin ei mitään ollut varotellut, aina oli saanut ottaa luun pois koiralta ja oli ollut perheessä vuosia ennen lasta ja vuoden verran lapsenkin kanssa. Koira lopetettiin.

        Ja oli rodultaa LUE: Suomenpystykorva!!!

        Miksei siitä media saanut jutun juurta. tästä aikaa noin 15 vuotta.


    • -murre-
      • jepsistä****

        Koira kuin koira puree, ei pelkästään nämä sinun pelkäämät rodut.


    • 2+2 = 16

      Jotkut koirat on aikoinaan jalostettu tiettyyn tarkoitukseen, niiden esivanhemmiksi on kerätty tietynlaisilla ominaisuuksilla varustettuja koiria, mutta eihän kaikista koirista siltikään ole siihen rodunomaiseen toimintaan. Osa koirista syttyy homminsa vasta siinä muutaman vuoden tienoilla, se teidän pittihän on varmaan yli kolmevuotias, sillä muutenhan se olisi vasta kehittymässä.

    • makupalako

      Meillä on naapurustossa amerikanpitbull (osasinkohan nimen kirjoittaa edes osapuilleen oikein?)
      Omistaja kertoo ylpeänä, että se tappaa kaikki eläimet, mitkä se vain hampaisiinsa saa. Ei oikein tunnu mukavalta. Joskushan se kuitenkin saa hampaisiinsa esimerkiksi toisen koiran.

      Onko tuollainen käytös ominaista rodulle/koulutetaanko ko. rotuiset koirat varta vasten tappamaan muut eläimet ympäristöstään. Millaista käytös on, kun tuollainen "tappaja" joskus pääsee vahingossa irti.

      Tiedän, kaikki yksilöt eivät ole samanlaisia, mutta yksikin rodun edustaja antaa kuvan koko rodusta ja varsinkin tällaisissa tapauksissa, jolloin toista saman rodun edustajaa ei ole verrokkina lähimaillakaan.

      • Bull terrieri

        Tuossa vieressä nukkuu tällä hetkellä tappajakoirarotuihin kuuluva vompatinpoikanen. Mistä tahansa koirasta saa tappajan sehän on selvää, mutta toki on myös yksilöitä jotka ovat herkempiä kuin toiset, altiimpia, räjähdysherkkiä kuten jotkut ihmisetkin. Tietenkin pitää tämmöisen tiettyyn tarkoitukseen jalostetunkoiran kanssa olla osaltaan varovainen, mutta ei sitä tarvitse alkujaan tappajana pitää. Toki niillä on pihtipurenta joka on äärimmäisen vaikea irroittaa jos se jostain kiinni saa, toki niillä on järettömän vahvat leuat ja näin ollen puruvoima on valtava, toki niillä ei ole kipukynnystä nimeksikään ja tekee niistä kestäviä.. lista on pitkä mutta heti pennusta asti kun antaa oikeat eväät tasapainoiseen, johdonmukaiseen ja kurinalaiseen elämään ei tule ongelmia.. Jos koira kasvaa tasapainottomassa elinympäristössä on tulos monesti hirveä.
        "Millaista käytös on, kun tuollainen "tappaja" joskus pääsee vahingossa irti."
        Omani jos pääsee irti käy naapureissa mutkan ja tulee takaisin, ei se tee kellekkään mitään leikkii korkeintaan. Ei tähän mennessä ole kertaakaan käyttäytynyt agressiivisesti, joskus on leikit menneet yliväsymyksen puolelle mutta minkäänlaista pahaa agressiivisuutta ei ole ollut ilmassa.
        Koulutettu tappaja, tasapainoton koira taikka pullossa kasvanut voi ja on arvaamaton. Yleensä ne käyvät päälle kuin yleiset syyttäjät mutta tässäkään ei rotu merkkaa mitään, ainoa hyvä/huono ominaisuus "tappajakoiraroduilla" on puruvoima ja kivunsieto, muita etuja niillä ei toisiin nähden olekkaan. Minua ei ole tähän mennessä purrut yksikään pitti, staffi taikka bulli... ikinä. Minua on purrut sakemanni, dopperi, tanskandoggi ja joku ihme pölyluuta.

        Omani ei tosiaan ole pitti mutta bulli, monet sekoittavat nämäkin rodut keskenään vaikka ovat täysin erinnäköisiäkin :D Itse en vaihtaisi rotua mihinkään, tämä on ainakin se minun juttuni.
        Tappajaa tuosta ei saisi tekemälläkään, sillä on kaksi lemmikkikania kaverina, pari kissaa ja koiria enemmän kuin jaksaa laskea, rakastaa seuraa ja etenkin ylitsekaiken ihmisiä. Päästäisi varmasti murtovarkaankin sisään. Ja rakastaa postiautoa ja mielellään juoksee perään, jos saisi kiinni todennäköisesti hukuttaisi kuolaisiin suudelmiin :D

        Vaikka koirani on ihmisrakas en ikinä uskaltaisi jättää sitä lapsen kanssa valvomatta, mielestäni jokaisen vastuuntuntoisen vanhemman pitää opettaa lapselleen ettei koira ole objekti, se ei ole mikään lelu jota voi riepotella miten haluaa. Koirallakin on oma tilansa, oma alueensa jota lapsen on opittava kunnioittamaan. Itse näpsäytän sormille tai annan luunapin jos lapsi menee härppimään koiraa.. Koira tulee luokse kun se haluaa rapsutusta, sen luokse ei mennä eikä todellakaan kosketa sen luihin, ruokkakuppeihin, leluihin jne. jos ne ovat koiralla. Vaikka olisi kuinka yyber kiltti ja mahtava lasten kanssa silti.. en haluaisia olla todistamassa tilannetta kun irrotan koiraa lapsesta.. Jos näin kävisi en todellakaan lopettaisi koiraa, mitä pahaa koira on tehnyt loppujen lopuksi? Liian moni inhimillistää koiran, antavat lasten roikkua hännässä ja korvissa jaja mutta mitä se todellisuudessa merkkaa koiralle? Sen päälle tullaan makaamaan eli se alistetaan, terrieri luontoiset koirat kyseenalaistavat johtajuuden hyvinkin herkästi ja mitä koirat tekevät keskenään kun selvitellään johtajuutta? No tietenkin tappelevat... Sitten ollaan ihan paska housussa kun koira puree lasta.. Järki käteen ihmiset jooko?

        Tämä rotu homma on sama kuin ihmisilläkin tekeekö yksi romaani raiskaaja kaikista romaaneista raiskaajia?


      • ylpeä omista

        http://www.pitbullyhdistys.fi/
        http://sathy.fi/
        Siinä muutama sivu josta kannattaa tietoa hakea, mielummin kuin täältä...
        Joka ikinen koira on yksilö!! ja suurin osa aina kasvattajasta kiinni!! idiootteja ja vastuuttomia riittää maailman loppuun asti.


      • Karli
        ylpeä omista kirjoitti:

        http://www.pitbullyhdistys.fi/
        http://sathy.fi/
        Siinä muutama sivu josta kannattaa tietoa hakea, mielummin kuin täältä...
        Joka ikinen koira on yksilö!! ja suurin osa aina kasvattajasta kiinni!! idiootteja ja vastuuttomia riittää maailman loppuun asti.

        En älyy mikä pointti tossa sun viestissäs oli.


      • Min'minä.....
        ylpeä omista kirjoitti:

        http://www.pitbullyhdistys.fi/
        http://sathy.fi/
        Siinä muutama sivu josta kannattaa tietoa hakea, mielummin kuin täältä...
        Joka ikinen koira on yksilö!! ja suurin osa aina kasvattajasta kiinni!! idiootteja ja vastuuttomia riittää maailman loppuun asti.

        Siellähän oli niitä koiratappeluttajia 2006
        En tiiä kannattaako luottaa ihmisiin siellä


      • SATHY=pask*
        ylpeä omista kirjoitti:

        http://www.pitbullyhdistys.fi/
        http://sathy.fi/
        Siinä muutama sivu josta kannattaa tietoa hakea, mielummin kuin täältä...
        Joka ikinen koira on yksilö!! ja suurin osa aina kasvattajasta kiinni!! idiootteja ja vastuuttomia riittää maailman loppuun asti.

        EI SATHYYN toinna luottaa vetävät jäsenmaksut ihmisiltä eikä kuulu mitään,


    • cnnn

      Of the 88 fatal dog attacks recorded by DogsBite.org, pit bull type dogs were responsible for 59% (52). This is equivalent to a pit bull killing a U.S. citizen every 21 days during this 3-year period. The data also shows that pit bulls commit the vast majority of off-property attacks that result in death. Only 18% (16) of the attacks occurred off owner property, yet pit bulls were responsible for 81% (13).

      http://www.dogsbite.org/newsroom-release-dog-bite-fatality-study-042209.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe