Yksinäisten joulu

*****

Onko Lahden seudulla tapahtumia jouluaattoiltana?
..Muualla kun pubeissa. :)

19

1355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JuskaMuska

      Lahti on huonosti järjestänyt köyhille, kodittomille ja yksinäisille ohjelmaa.. Ohjelmapalvelut näemmä ravintola yrittäjien järjestämiä.. tänäkin jouluna.

      • sama-laulu

        Lahti on köyhä köyhille, mutta eliitille rikas.


    • Juolua kaikille

      Joku joulukylän tapainen tapahtuma missä voisi olla jotain esityksiäkin olisi ollut hyvä. Ei sen toisaalta tarvitsisi olla kuin joku lämmin tila jossa voisi kahvikupillisen ääressä tutustua muihin jouluttomin. Kapakkaan ja kirkkoon en viitsi lähteä joten vietän yksinäisen joulun kotona, taas kerran. Aikanaan ryyppäsin ihan tarpeeksi ja kirkkoon en kuulu.

    • Just joo

      Ei voi olla totta!
      Siis ei kodittomien ja vähävaraisten joululujuhlaa ruokineen missään?

      Lahti näyttää jälleen kerran, mikä Junttila on.

    • yksinäinen tonttu

      Joulukylässä tai muualla todellakin yksinäisten joulutapahtuma vaikka puurotarjoilulla (pientä maksua vastaan). Ei tämä yksin istuminen kivalta tunnu..

      • mother

        Haluaisin edes keskustella jonkun kanssa.


    • tulisikuolemaarmahtamaan

      Muutenkin kuin jouluna pitäisi olla joku paikka minne yksinäiset voisi mennä. Voi sitä tietysti mennä kahville minne vain mutta siellä sinä olet yksin muiden joukossa. Lahti on aika iso kaupunki mutta silti kun olet yksin niin olet yksin kaiken keskellä. Joku paikka jossa tietää muidenkin olevan yksin eivätkä käännä päätä jos yrittää jutella. Niin monta kertaa sitä on yrittänyt itsekin tutustua toisiin pikku juttelulla ja seuraavalla kerralla kun tapaa niin toinen ei ole tuntevinaan. Enää ei viitsi edes yrittää kun kaikki aina pettää luottamuksen. Normaaleilla ihmisillä joilla on kavereitä, perhettä yms. ei ole aavistustakaan millaista on olla todella yksin jatkuvasti. Kun on tarpeeksi yksin niin ei sitä enää oikein osaakaan enää keskustella.

      • vali.vali.mummo

        Onko se muiden ihmisten vika? Katsoppa mummo peiliin ja mieti missä on vika.


      • Lkgfd

        Kuuleppas valivali nimimerkki olet todella törkeä kun toinen puhui hienosti yksinäisyydestä!juuri tuollaiset ihmiset ovat hirveitä.itse olen asunut yli 20vuotta lahdessa.täällä todella sisäänpäinkääntyneitä ja vaikeasti lähestyttäviä ihmisiä.parhaimmat ystäväni ovatkin itäsuomesta tänne muuttaneita niinkuin itsekkin.olen huomannut saman että täällä ei oikeaksi ystäväksi saa ketään.hyvänpäiväntuttuja riittää joita ei oikeasti edes kiinnosta miten voit.vietän itsekkin joulun yksin taas.ja tiedoksi en ole mummo.


      • mummot.kuriin.fi
        Lkgfd kirjoitti:

        Kuuleppas valivali nimimerkki olet todella törkeä kun toinen puhui hienosti yksinäisyydestä!juuri tuollaiset ihmiset ovat hirveitä.itse olen asunut yli 20vuotta lahdessa.täällä todella sisäänpäinkääntyneitä ja vaikeasti lähestyttäviä ihmisiä.parhaimmat ystäväni ovatkin itäsuomesta tänne muuttaneita niinkuin itsekkin.olen huomannut saman että täällä ei oikeaksi ystäväksi saa ketään.hyvänpäiväntuttuja riittää joita ei oikeasti edes kiinnosta miten voit.vietän itsekkin joulun yksin taas.ja tiedoksi en ole mummo.

        Mummo katsoo vaan peiliin. Ei se toisten syyttely auta ystävystymään. Eli vali vali vaan jos et muuta keksi.


      • niintotta

        Olen samaa mieltä.Täällä Lahdessa on tosi vaikea saada ystäviä, jokapäivän tuttuja kyllä on jotka juttelevat tavatessa ,mutta ei todellisia ystäviä joita voisi pyytää kotiin kahville jne.
        Meitä yksinäisiä on paljon Lahdessa,ei ihme jos yksinäiset nuoremmatkin menevät baareihin kun ei ole muuta paikkaa missä tavata.
        Ennen oli sentään kahviloita iltaisin auki,nyt ei niitäkään.


    • pekka.pökki

      Mikäs yksinäisten joulu se on, jos porukalla kokoonnutaan? Yksinhän silloin ollaan.

    • Hurstilainen

      Yksinäisten ja pakolaisten joulujuhlan kaupunki voisi järjestää vaikka suurhalliin.

      • Anonyymi

        Kaiken kansan joulujuhlassa Lahden messuhallissa oli oli torstaina ruokaa yllin kyllin, sillä odotetun jopa tuhannen hengen sijaan järjestysmiehen laskuri näytti noin 500:aa. Uutinen eilisessä lehdessä. Juhla oli siis toissapäivänä.


    • Lfdkj

      Kyllä.kaikille ei ole tullut esim.lapsia.on voinut juuri erota ja muut tuttavat esim perheellisiä.Kyllä sellaiset ihmiset joilla vielä muu suku asuu kaukana voivat olla todella yksin.

      • lissäp

        jos tykkäät pissa ja piiskaleikeistä niin tule meille Karistoon,myös sitomista.


      • Yhgfd

        No se uskotaan että karistossa on niitä leikkejä.en tiedä yhtään esim.uskollista ns.perheenisää sieltä.kun kaikki on niin vaimo ei anna seksiä.senjälkeen sul eioo mitään kun kaikki kulissia.10vuoden päästä huomaat et rahat kiinni oksettavassa maalaisromanttisessa valmistalossa.teinit haluu kylille ja keskusta kaukana mies baariin se kaukana.mut kiva et sun olohuoneessa viihdekeskus.


    • Yksinhän tässä en valita tottunu mutta voisha sitä johonkin kahville yms. Olisko lähtijöitä?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7376
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4292
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2125
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1879
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1671
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe