Tyttöporukalla Carasiin -vinkkejä?

MATKAAN!

Heipsan! Ollaan tyttöporukka lähös keväällä pariksi viikoksi Venezuelaan. Lennot varattiin aika nopealla aikataululla ja myöhemmin huomattiinkin juttuja paikan vaarallisuudesta! No, mutta ei auta pelko, sinne lähetää! :) Kukaan meistä ei oo koskaan edes maassa käynyt joten kaikenlaiset vinkit on tervetulleita! Ollaan kyl luettu täältä viestiketjusta jo vinkkejä ja niistäkin ollu jo suuri apu.

Ollaan suunniteltu menevämme suoraan Margarita Islandille viikoksi, haluttais mieluiten johonkin huoneistohotelliin ym. ehdotuksia?! ois kuitenkin varmaan fiksua varata etukäteen, että on paikka mihin mennä. Varmaan tehään jtn reissuja sieltä käsin päivisin, ja täältä luinkin että ne kannattaa sitten varata vasta sieltä. mut onko ehdotuksia mikä ois katsomisen arvoista? kiinnostaa nimenomaa luonto, ei museot :)

sitten aateltii tehä reissu Angel Fallseille :) tehdäänkö sinne yleisesti reissuja vai pitääkö ite soveltaa jotain bussimatkailua? Aateltiin myös yöpyä määränpäässä yö/kaksi.. onko siellä majoitusta ollenkaa lähimailla?

Mut jos joku haluaa, niin antakaa sähköpostiosotteita tänne, mielelläni vaihdan kuulumisia/kokemuksia maililla tai muutenkin :)

4

1278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gocho

      kannattaa caracasista suorata suoraan isla margaritalle, majoittuminen maiquetian lentokentän lähellä/caracasissa tuo vain lisä rahareiän kuljetuksineen yms, jos matka kerran kuitenkin jatkuu margaritalle. Caracas on vain 15 km päässä maiquetian kentältä mutta ruuhkissa matkaan voi kulua tunteja, ja taksi maksut 100 bolivarista ylöspäin. margaritalla on kehittyneempää turismia ja hieman turvallisempaa. Hotellit maiquetian alueella hieman vaatimattomampia.
      Ilman hotellivaraustakin voi mennä, keväällä ei ole tungosta, paitsi pääsiäisen aikaan. Margaritalla on todella suuri hotellitarjonta ja varmasti löytyy jokaiselle mieluisa. Margaritalta voi tehdä päivä reissuja esim isla cochelle, saari etelä puolella. cochella on monia vesiurheilumahdollisuuksia ja upeita rantoja, karumpia kuin margaritalla. kannattaa vaikka hotellista kysyä jos tietävät matkanjärjestäjiä sinne, alle tunti veneellä. ja kannattaa harkita autonvuokrausta, margaritalla on kentällä autovuokraamo. bensa on vzlassa naurettavan halpaa, halvempaa kuin vesi. margaritan saaressa riittää tutkittavaa joten autolla voi päästä suht vaivattomasti päästä päähän. itärannikon hotelleilta voi mennä 5 tuntia länsirannikon paratiisirannoille. liikenne on..erilaista mutta maalaisjärjellä varustettu kuski pärjää kyllä hyvin. kannattaa varata silti runsaasti aikaa kun lähtee kiertelemään autolla, harhailujen yms takia.
      toinen uskomaton rantakohde on los roques ,caracasista pohjoiseen, mutta saarilla ei ole läheskään niin paljon tekemistä kuin margaritalla, pelkkää valkoista rantaa ja kristallin kirkasta vettä, aurinkoa. itse lennot melko saman hintaisia mutta roques paljon kalliimpi kohde.
      Angel falls voi olla aika iso haukku eka kertalaisille, mutta jos seikkailu henkeä löytyy niin rohkeasti vaan! Keväällä, kuivan kauden päätteksi itse vesiputous ei ehkä ole näyttävimmillään, mutta tuossa reissussa ei ole hienointa itse salto angel vaan muut maisemat ja itse kokemus. caracasista kannattaa ensin suunnatta bussilla ciudad bolivariin, yli 100 bolivaria. yleensä "la gran sabanalle" alue etelässä, tehdään viikon matkoja, joten caracasista tai ciudad bolivarista voi tiedustella matkoja. cuidad bolivarista canaiman luonnonpuistoon on n12-15h. paikan päällä kannattaa kierrellä jeepeillä ja jos itse putouksen haluaa nähdä niin helpoin vaihtoehto on pienkone, 6hkl. majoitus on suht halpaa, muttei kovin yleellistä. alueella monia "posadoja", majataloja. yöllä todella viileää, alue n1300 metriä meren pinnasta. hyttysiä myös runsaasti. kannattaa opetella hieman espanjaa, mutta perus englannilla ja bodylanguagella pärjää ainakin margaritalla ja caracasissa.
      rahaa kannattaa vaihtaa paikan päällä, suomessa ei kai edes annetta bolivareja. lentokentillä kannattaa varoa yliinnokkaita, mutta luotettavilta henkilöiltä hotelleilla yms voi saada todella hyvällä kurssilla. virallisestihan euro vaihtuu noin neljään bolivariin mutta voi saada jopa 8. syömiset juomiset, ostokset halpaa.
      tässä matkakuumeen kasvuun "chino y nacho ft potro alvarez-lo que no sabes tú"

    • o8gyu
    • fb ryhmä matkaaville

      Perustin fb ryhmän Venezuelaan matkaaville nimemmä "Matka Venezuelaan". Löytyy fb hakua käyttämällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      653
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe