Mies nukkuu 'koko ajan*

vaatii aina uutta ni

Olen todella huolestunut mieheni nukkumisesta. Ainahan se on nukahdellut telkkarin viereen, enkä sitä pidä ollenkaan outona kun kello lähenee puoliyötä.

Nyt viimeisien viikkojen aikana mies on nukahdellut lähes mihin aikaan tahansa kun on kotona. Ajattelin, että se nyt vaan on väsynyt, kun aamulla herää töihin ja kesälomasta on aikaa. Tällä viikolla meillä molemmilla on talviloma ja tuntuu, että univelka (jos se sitä on) ei häviä mihinkään. Tänään se nukahti sohvalle 5 illalla, nukkui pari tuntia, söi jotakin ja alkoi pilkkimään uudelleen. Nukkui sitten 3 tuntia, kävi vessassa ja käveli sänkyyn. Siis ei tämä voi olla normaalia????

Tänäänkin olisi ollut monta puuhaa joulua ajatellen, mies kävi kaupassa hakemassa unohtuneita aineksia jouluruokia varten ja laittoi joulukuusen jalkaan. Hänen mielestä kynttilöitten ja tähden laitto kuuluu miehelle ja olen aivan samaa mieltä - pitkä mies selviytyy siitä paljon paremmin kuin 152 senttinen tumppi. Kuusi on edelleen ilman kynttilöitä, onko tällä saamattomuudella jotain tekemistä asian kanssa?

Olen myös huomannut uskomattomia muistihäiriöitä. Esim. meidän s-tili oli kuiva alkuviikosta, laitoin sinne 400 euroa ja lähdin vanhemman tytön kanssa prismaan soppailemaan . Miehelle sanoin että laitoin sinne rahaa, ja kun tultiin ostoksilta, sanoin että siellä on parisataa eli riittää ihan normi ostoksiin palkkapäivään asti (kk vika päivä). Nyt mies on pariin kertaan jo kysellyt, onko siellä rahaa.

Mitään ihmeempää ei elämässämme ole tapahtunut viime aikoina. Olen yrittänyt googlata kaikkia mahdollisia ja mahdottomia syitä tähän yhtäkkiä alkaneeseen väsytykseen. Tapetilla oleva narkolepsia ei sovi oireisiin enkä nyt ymmärrä että mies yhtäkkiä olisi masentunut jostakin. Ainut mikä sopisi, on uniapnea - mutta tämän olen huomannut vuosia sitten, ei kai se yhtäkkiä saa aikaaan tällaista?

Ollaan keskustelu tästä ja mies sanoi, että häntä yhtäkkiä on alkanut hurjasti väsyttämään. Lääkäriin en saa vaikka ehdotin.

Mies on kuuskymppinen ja sillä on vuorotyö, eli ymmärrän hyvin, että unirytmi ei ole aina mene meidän 'muiden' mukaan. Itsekin olen tehnyt yötyötä ja nukkunut sitten päivällä. Mutta mielestäni nyt jotain on vialla mutta mitä?

5

3917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matriarkaatti92

Lääkäriin ehdottomasti, liiallinen väsymys voi olla oire todella monesta sairaudesta. Yritä puhua miehesi ympäri siinä asiassa, koska jos oikein huono tuuri käy, jonakin päivänä voi olla liian myöhäistä.

Masennuskin voi joskus olla aika salakavala, näkyä muille ihmisille fyysisinä oireina eikä oireileva sitä aina itsekään tunnista, mutta uupumus, hajamielisyys ja fyysiset oireet vain ovat läsnä. Kyseessä voi olla ihan vaikka ihmisen kehitykseen liittyvät kriisit jne, mitkä johtavat joskus tällaiseen.

Kiva että välität miehestäsi noin paljon. Hyvät joulut ja jaksamista!

• 32

Mikä minua kummastuttaa, että tuo on yhtäkkiä alkanut muutamassa viikossa. Miestä on aina tosi hankalaa saada lääkäriin oli sitten kyse mistä tahansa - hammaslääkäri, silmälääkäri, puhumattakaan jostain muusta. :(

• Toinen onneton

Hei,
      minusta tuntuu että 60-kymppisillä miehillä on useasti kaikenlaista oireilua, liittyisikö iän tuomiin vaivoihin? Oma mieheni on muuttunut oudon hiljaiseksi, lukee vain eikä puhu ja on ärtynyt. Yksi tuttavani jo erosi, kun ei kestänyt miehensä muuttunutta käytöstä, oli vastaavanlainen tapaus. Olen ehdottanut itse myös eroa, muttei sekään häntä miellytä.
      Kuorsaaminen ja alkoholin käyttö myöskin lisääntynyt. Itse en nauti alkoholia.

Jaksamista sinulle, eiköhän sinun tapauksessasi lääkärille meno auttaisi. Voithan itse myös keskustella lääkärin kanssa asiasta.

Älkääkä te vastailko, keitä tämä asia ei koske.

• Matriarkaatti92

Minkä takia emme saisi vastailla? Ei aloittaja yksin kohtalotovereiltaan apua kysynyt, ja onhan se hyvä saada näkemystä monesta perspektiivistä...

• zz

Pyytäkää lähete päästä unitutkimuksiin, yhtäkkinen väsymys ja pakonomainen nukahtelu ovat merkkejä sairaudesta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      59
      7482
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2906
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1756
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1639
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1448
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      129
      1116
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      817
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe