Onko kukaan vahtanut ja osaako joku kertoa millainen homma olis.
Jäi mersu katsastuksessa kiinni ja pitäis vaihtaa. Ei vaan oikein olis rahaa viedä korjaamoon ja itse tekisin. Työkaluja on hyvin ja on jonkin verran kokemustakin korjaamolta, ei vaan ole tuollaista tullut tehtyä.
mersu 1317 olkatapit
2
626
Vastaukset
- ategoo 1228.....
keula ilmaan ja purat pyörät ja jarrut pois
etu akseli mukaan ja viet sen johonki korjaamoon, vaikka raskone ym
ja sit haet pois ja kasaat
luultavasti kohta museoikäinen auto nii voi olla joka paikka jumissa että vaatii sellasen 50- 100 t pysty prässin
että saa painettua vanhat tapit pois
kertokaa toki joku jos olen väärässä - mb1117
Liekö samanlainen olkatappi kuin 1117-mallissa. Jos on, niin ei kovin paha työ vaihtaa uudet osat, eikä kovin kalliitkaan. Tapin lukkorenkaat ja lukituskiilapultti irti ja sitten varsinaisen tapin irrotus. Tapin keskivaiheella on lukituspultti ja laakerit ovat neulalaakereita. Päittäisvälyksen säätöä en muista, miten se oli toteutettu.
Toki joutuu hieman irrottelemaan ennen käsiksi pääsyä muistaakseni jarrukellon.
Eli tappi ei niin tiukassa kuin pelkästään kartiokiinnityksellä olevissa kuorma-autoissa (esimerkiksi Kontio-Sisussa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754321
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1084060Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582517BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1462456Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672377- 1332093
Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik422077- 501963
- 621719
Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?541718