Parhaat kauhupelit!

pro_horror_gamer

Eli yleistä keskustelua kaikkien omista kokemuksista eri kauhupeleistä. Tietysti voitte myös kovasti suositella minulle jotain kauhupeliä. Itseasiassa toivon vastaajilta paljon omia suosituksia eri peleistä, joita minun kuuluisi kokeilla. Oma viestini tulee varmaan olemaan romaani, mutta selittelenpä omia mieltymyksiäni kauhupeleistä joita olen pelannut.



Siren Blood Curse
-Mielestäni aivan liian paljon varjoon jäänyt peli. Tämä voi varmaan johtua siitä, että peli on alunperin ollut vain playstation storesta ladattavaa sisältöä, mutta kumminkin. Pelin tunnelma oli minulle katossa 80% ajasta. Etenkin kolmas taso jossa seikkaillaan sairaalassa pikkutytön roolissa, sai minut aivan kananlihalle (Joskus oikeastikin pelkäämään). Pelissä oli puolustautuminen mielestäni hyvässä tasapainossa. Kykenit taistelemaan mikäli kädessä oli jotain kättä pidempää, mutta on helppoa jäädä satimeen silti ja lähes aina hiipiminen on parempi vaihtoehto. Mitään shokkiefektejä peli ei ollut täynnä. Kaikki ahdistus luotiin tunnelmasta ja kyvystä nähdä vihollisen silmin. Peli oli erittäin viihdyttävä, tunnelmallinen, jännittävä, ahdistava ja välillä oikeasti pelottava. Yksi ehdottomista suosikeistani. Juonikin oli sen verran mielenkiintoinen, että teki mieli pelata loppuun. Todella viihdyttävä! Peli oli mielestäni lyhyt, mutta nykyajan standardeilla se on varmaan kauhupeliksi ikävä kyllä normaalimittainen.

Falat Frame/Project zero 3
-Pelottavin pelaamani peli tähän saakka. Mutta pelottava ei tarkoita automaattisesti hyvää. Vaikka peliä pelatessa pupu pöksyssä olen ollut hyvin paljon, niin itse pelattavuus ei ole ollut niin hauskaa, että olisi tehnyt mieli mennä peli läpi. Peli saa olon todella ahdistuneeksi aaveiden kera. Tätä peliä en viitsinyt pelata pitkiä pätkiä kerrallaan, koska ensimmäisen persoonan näkymässä liikkuminen kameran kanssa murhahimoisten aaveiden kuvia napsien, oli todella hermostuttavaa. En ole juuri japanilaisesta kauhusta koskaan innostunut, kuten ringit ja kaunat, mutta silti pelästyin pelissä useat kerrat. Henkilöt jotka eivät voi sietää japanilaisia pitkähiuksisia aaveita, saattavat kokea pelin kuolettavalla tasolla karmivana.

Clock Tower
-Point and click-peliksi yllättävän toimiva. Tässä pelissä ei juuri voinut puolustautua aseiden kanssa, niin pakeneminen oli lähes aina ainut vaihtoehto. Tämä taitaa olla nykyään suosittu ilmiö kauhupeleissä? Peli oli graafisesti melko tökerö, mutta silti sydän alkoi tykyttämään melkein joka kerta, kun kuuli jättimäisten saksiterien äänen. Erittäin lyhyt peli jopa omalla genrellään. Vaikka pelissä joutui paljon pakenemaan ja piiloutumaan vihollisilta, ei ahdistuksen tunne kauhuksi noussut kertaakaan. Kokeilun arvoinen mikäli kiinnostaa. Muistuttaa 80 - 90 lukujen kauhuleffoja.

Resident Evil 2 & 3
-Eivät pelottavimpia kauhupelejä, mutta silti suosikkejani. Omasta mielestäni parhaat kauhupelit. Resident Evil 2 pelottelee lähes ainoastaan shokkiefekteillä, mutta B-skenaariossa peli tuo oikeaakin tunnelmaa, kun Mr.X jahtaa sinua. Jotkut pelaajat jotka ovat uusia kauhugenrelle, saattavat kyllä kokea pelin tunnelmallisenakin. Pelillä on todella paljon uudelleenpeluuarvoa, koska pelissä on yhteensä neljä skenaariota, eli peli käytännössä mennään neljästi läpi. Skenaariot tekevät pelin juonestakin mielenkiintoisen. Musiikit pelissä ovat myös loistavia.
Kolmas Resident evil menee samalla linjalla kakkosen kanssa, mutta vaikeusasteita on vain kaksi; helppo ja vaikea. Ne ovat myös nimensä mukaisia. Pelissä on myös tunnettu nimikkohirviö: Nemesis. Perässäsi juokseva lähes kuolematon hirviö tekee pelistä erittäin ahdistavan. Pelissä on lukuisia kohtia, joissa kuuluu valita yksi kahdesta toimintatavasta. Nämä vaikuttavat pelin kulkuun, ja tämän vuoksi pelin jaksoi pelata uudelleenkin läpi.

Resident evil 4 & 5
-Suuria pettymyksiä kakkosen ja kolmosen jälkeen. Nämä osat ottivat mielestäni aivan liian toiminnallisen linjan ollakseen kauhupelejä. Ammuksista ei koskaan ole pulaa, ja aseita on suuri määrä. Tunnelmaa en kummastakaan pelistä löytänyt. Vain nelosen regenerator-kohtaus sai kauhupelin aineksia ilmaan. Ehkä myös hieman kohtaus jossa pelataan puolustuskyvyttömällä Ashliella. Mainioita toimintapelejä jotka jaksaa pelata uudelleen läpi, mutta eivät mielestäni missään nimessä kauhupelejä. Aiempia osia pelanneet: Ette löydä näistä juuri kauhua. Henkilö joka ei ole ennen pelannut kauhupelejä, voi ehken kokea pelin pelottavana joissain määrin.

61

10407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pro_horror_gamer

      Dino Crisis 1 & 2
      -Näistä ei ole paljoa sanottavaa. Ykkösosa muistuttaa ennemmin trilleri-peliä, mutta on toimiva silti. Ajatus kauhupelistä dinosaurusten kanssa on melko erikoinen, mutta tämä peli on tehnyt ideasta toimivan. Vaihtoehtoiset loppuratkaisut saivat pelin pelaamaan läpi uudelleen. Peli koettaa ehken luoda paniikkikauhua, mutta itselleni peli oli lähinnä hidastempoinen jännäri.
      Kakkonen. Tämä on hieman sama tapaus kuin ressut 4. ja 5. Ei kommentoitavaa.

      Silent Hill-pelit.
      -Jokaisen kauhupelifanin kannattaisi kokeilla näitä. Peli painottuu tunnelmaan ja psykologiseen kauhuun hyvin suurissa määrin. Nämä pelit ovat ERITTÄIN tunnelmallisia ympäristönsä, hahmojen, hirviöiden ja äänimaailmansa vuoksi. Kakkonen on tämän pelisarjan ehdoton suosikkini. Pidin suuresti neljästä ensimmäisestä osasta. Originskin oli ihan hyvä. Homecoming oli myös kelpo tekele, mutta koettaa enemmän pelotella amerikkalaiseen "BÖÖ-malliin". Plussat homecomingille siitä, että peli muistuttaa vanhoja ressuja niukkojen ammusvarastojen ja lääkepakkausten suhteen. Silent Hillit kumminkin pelottelevat häiritsevällä ympäristöllään, visuaalisille efekteillä ja äänimaailmalla kaikkein eniten. Lukuisten vaihtoehtoisten loppuratkaisujen määrästä huolimatta en näitä pelejä jaksa yhtä kertaa enempää pelata läpi.

      • hamsterinkarvainen

        Eikö kukaan mainitse Amnesiaa, nyt olisi steamissa halvalla?
        En itse sitä voi arvostella kun en ole vielä niin pitkällä, mutta vaikuttaa todella hyvälle.

        Toinen mainitsemisen arvoinen kauhupeli on Minecraft, jestas kun yön pikkutunneilla louhiessa kuuluukin seläntakaa rasahdus tai sihinä alkaa...


      • seonpetrii6969696969
        hamsterinkarvainen kirjoitti:

        Eikö kukaan mainitse Amnesiaa, nyt olisi steamissa halvalla?
        En itse sitä voi arvostella kun en ole vielä niin pitkällä, mutta vaikuttaa todella hyvälle.

        Toinen mainitsemisen arvoinen kauhupeli on Minecraft, jestas kun yön pikkutunneilla louhiessa kuuluukin seläntakaa rasahdus tai sihinä alkaa...

        Dead space

        En oo ite oikee pelannu, mut oon kattonu vierest, kun sitä pelataan ja VITTU ku säikähdän, ku jonkun oven takaa tulee joku hemmetin hirviö. JA sit se alku juttu, et jos et paina alus sitä start tai jotain space jos pelaat pc, nii tulee se traileri, jos pelästyin iha hemmetisti! ja hyvät grafiikat :)


      • nämäonparhaita
        seonpetrii6969696969 kirjoitti:

        Dead space

        En oo ite oikee pelannu, mut oon kattonu vierest, kun sitä pelataan ja VITTU ku säikähdän, ku jonkun oven takaa tulee joku hemmetin hirviö. JA sit se alku juttu, et jos et paina alus sitä start tai jotain space jos pelaat pc, nii tulee se traileri, jos pelästyin iha hemmetisti! ja hyvät grafiikat :)

        Amnesia The Darkest Descent

        Joo oot linnassa ja blaablaa en jaksa kirjottaa tänää. . .




        Duke Nukem 3d


      • Dino___

        Dino crisis 1 oli kyllä hyvä, kun aikoinaan pelasin sitä ps1:sellä :')


      • the best games

        Paras kauhupeli on ehdottomasti amnesia.Parhaat hirviöt parhaat säikähdykset mahtavat äänet ja hyytävin tunnelma


    • Joqunen
    • ette vaan uskalla!

      Amnesia: Dark Descent.

      Kaikki eivät tätä peliä uskalla pelata alkumetrejä pidemmälle, vaikka peli on aivan loistava ja oikeasti PELOTTAVA!

      Ilmaisen kokeiluversion saa täältä:
      http://peliplaneetta.net/tiedostot/pelidemot/3d-raiskinta-toiminta/7054/
      Trailerin voit katsoa tästä:
      http://www.youtube.com/watch?v=M627-obxNzg

      Paras pelitapa on valmistajan suosittelun mukaisesti yöllä, pimeässä huoneessa ja korvakuulokkeet korvilla.
      (Joku muukin ilmeisesti paskoi housuunsa, joka käy hyvin ilmi seuraavalta pätkältä..)
      http://www.youtube.com/watch?v=loSzpvq73FY

    • saw man

      Saw 1 & 2

    • Penumbrraa

      Itse suosittelen kaikille Penumbra pelisarjaa aivan mahtava (Mutta yleensä jo muutaman tunnin jälkeen osa ihmisistä paskoo housuun)

    • amnesia-pelaaja

      Amnesia - The dark descent
      Infoa vähän ;

      Amnesia on mielestäni aika ahdistava peli. Itse ainakin pidän sitä karmivana.
      Pelihän siis sijoittuu 1800- lukuun & pelikenttänä on pääasiassa linna & sen sokkeloiset huoneet / käytävät. Pelissähän itse pitää ratkoa tehtäviä, löytää tavaroita, lukea lappuja, jne. Peli on karmiva itse päähenkilön takia, jossa näkökenttä välillä vääntyilee & näkee harhoja. Musiikki on mielestäni tehty aika hyvin myös, pistävän kammottava. Pelinhän kruunaavat hirviöt, jotka jahtaavat sinua, ainoa pakenemiskeino on juoksu, tai usein tyhjiin kaappeihin piiloutuminen. Mielestäni se on huono puoli, ettei koko pelissä voi mitenkään edes yrittää tappaa niitä. Suosittelen kokeilemaan jos kauhu kiinnostaa. D:

      • Siis mun mielestä koko pelin paras puoli on että niitä hirviöitä ei voi tappaa :D


    • Kultaomena

      Amnesia - The dark descent - Mikäs muu?

      Me, jotka kaipaamme ihan oikeaa jännitystä, lataamme/ostamme Amnesian. Peli ei ole niille, jotka tykkäävät käsitellä aseita: Taisteleminen hirviöitä vastaan on varmin tapa kuolla. Peli totta tosiaan sijoittuu 1800-luvulle, jossa Daniel on joutunut petoksen uhriksi, ja janoaa kostoa. Hän juo muistinmenetyslitkun, ja herä jossakin linnan kaltaisessa rakennuksessa, joka kuuluu petturille, Paroni von Aleksanderille. Daniel on jättänyt itselleen päiväkirjansivuja, joista hän voi lukea, mitä onkaan tapahtunut.
      Pelin hirviöitä on sitten kiva odotella, koska niitä ei tule ihan joka käänteessä. Siitä syntyy tilanne, jossa alat odottamaan, pelkäämään ja miettimään. Kaikki hirviöt eivät edes ole oikeita: esimerkiksi "viemärissä" on yksi hallusinaatio, brute, joka katoaa kun se tulee lähelle. Hirviöitä vastaan ei kannata taistella, pitää paeta ja piiloutua. Hirviöt pystyvät kyllä tuhoamaan ovia, eli pelkät huoneet eivät ole riittävästi. Kaapit ovat käteviä, vaikkakin niistä saattaa tulla myös hirviö.
      Daniel, päähenkilö. Erikoinen, omalaatuinen persoona. Hänellä on heikko mielenterveys: se katoaa pimeässä. Mutta lyhdystä, joka tuo valoa, voi olla myös harmia: Se houkuttelee hirviöitä. Ja hirviöt vasta terveyttä vievätkin. Kun mielenterveys on heikoilla, ruutu alkaa lainehtia ja alkaa kuulua outoja ääniä..
      Amnesian toteutus on upea, laatu on huippuluokkaa ja äänet - hrr. Toisaalta, kun hirviöt ovat perässäsi, ääni aiheuttaa paniikkia ja ÄRSYYNTYMYSTÄ. Ainoa miinus.

      Amnesia. Kauhupeli.

    • G0REHOUND

      - Condemned 2 Bloodshot
      - Manhunt 2 (pc- versio..)
      - Silent Hill 2 ja 3 (psykologista kauhua parhaimmillaan..)
      - Dead Space (ykkösosa ja pc:lle)
      - Siren Blood Curse
      - Amnesia: the Dark Descent
      - Amnesia: A Machine For Pigs (tulossa 2012)
      - Alan Wake (jossain määrin)
      - Dino Crisis 1 (alkuperäinen pleikkari)
      - Fatal Frame / Project Zero 2

    • G0REHOUND

      - Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
      - Penumbra: Overture
      - Penumbra Black Plague
      - Condemned Criminal Origins
      - Still Life 2
      - Dark Souls (ei varsinaisesti kauhupeli, mutta kyllä jotkin kohdat jänskättää)
      - Dead Island
      - Left 4 Dead (alkuperäinen, kakkosessa tunnelma kateissa)
      - Bioshock (painostava tunnelma vaikkei oikeastaan kauhua)

    • joguvaa

      SLENDER
      -jos tän pelin ottaa tosissaa nii on pelottava.

    • ooogsu

      Oisin kysyny et saako 12v ostaa ite amnesia the dark descentin?

      • .....

        Ei siinä oo ikärajaa mutta en suosittele 12 vuotiaalle koska monet aikuisetkaan ei pysty pelata sitä


    • silent-hill

      Kyllä tuo Silent Hill oli aikoinaan karmiva http://www.retropelit.fi/silent-hill/
      Tuon jälkeen tullut kyllä paljon muitakin hyviä kauhupelejä, mutta tuo oli ensimmäinen jota sai oikeasti pelaa paskat housuissa, ainakin jos oli äänet kunnon Dolby Surround 5.1:sen kautta.

    • Snifsnif...

      AMNESIA

      Itku kurkussa pelasin ton läpi.Hyi ja Hyi.

    • sdasfaae

      Amnesia paskahousuunitkuparku pelottava?? Omalla kohalla ei. Muutamia kuumottavia kohtia oli, esim. Storage ja kidutuskammiot. Ennemmin hyvin jännittävä ja painostava, ja jos englantia osaa niin tarina on sika hyvä..

    • tyyppi5

      Miksei kukaan ole maininnut slenderiä. Se on välillä niin pelottava.

    • edge154

      Tässä olisi melko pelottava peli: http://www.scpcbgame.com/ sen voi ladata ilmaiseksi.(pelin idea selviää aikanaan (luultavasti)

    • FEAR1

      Kukaan ei ole tainnut mainita FEAR pelisarjaa...

      Sarjan ensimmäinen ja paras peli lähtis edukkaaseen hintaan greenmangaming sivuilta (2.25€) kun käyttää alennuskoodia GMG30-DPLIM-DN831

      Kun teet vielä tunnuksesi tuosta ref-linkistä, niin saat 2€ ensimmäisestä ostosta!
      http://www.greenmangaming.com/?gmgr=qipokuwo

    • Omnomnommm

      Left 4 Dead
      -On ihana peli, ja tarpeeksi sotkuinen :)

    • ESA69Easa

      Tässä mun lista:

      Silent Hill 1-4
      ... Oon ite vetäny noi silent hillit ja oli kyllä jännittävii ja pelottavii, silent hill 1:ssä varmaan pelottavimmat musat ku missää muussa kauhupelissä... Silent Hill 2 oli paras noist, peleissä on synkkä tunnelma maisemilta, aina on tosi pimeää ja maisema muuttuu niin hirveäksi joissain kohtaa pelissä aina, etten osaa edes kuvailla. Peleissä joutuu usein sairaalaan, jossa on ahdistavan pelottava tunnelma ja täynnä kuvottavia sairaala hoitsuja

      Resident Evil 1-4
      ... Ehdottomasti kauhupelin ykkösnimii, tullu pelattu kaua sit nä kaikki läpi ja hyvii oli. Perus Old Skool Zombie mättöö ja hirviöiden tuhoomista eli aikas hyvä ku noi toteuttaa kauhu muodossa, mun mielestä RE4 oli ihan hyvä vielä, siin oli ripasen kauhuu ja komee saari mis seikkailtii ja hyvä tarina, RE5 oli mulle vasta pettymys ja 6 myös :(

      Siren Blood Curse
      Tuli just vedetty läpi toi ja pelissä oli pelottavint se, että vihollisia ei voinu tappaa, ne heräs aina jossai vaihees henkii uusiks ja tuli päälle, hyytävän jännitävä peli, suosittelen ehdottomasti kaikille, jotka omistavat PS3 Konsolin. 10/10 PS3:n paras kauhupeli.

      Dino Crisis
      Joku tämänki mainitsi jo aikasemmin ja kyllä on jäänyt peli hyvin mielee, pelasin sitä joku 10 vuotta sitten viimeksi jos oikein muistan, pelin tunnelma oli ahdistava ja todellisen kauhun toteutti se että voit kävellä kerran ikkunan ohi, jolloin sieltä ei hyppää mitään, mutta kun pääset pelissä eteenpäin ja kävelet rauhassa ikkunan ohi, sieltä hyppääkin dino ja säikähdyt.

    • suomipoika5

      kannattaa käydä kattoo steamistä metro 2033 en tiedä onko kauheen pelottava mut on ainakin toimintaa

    • asd

      amnesia ollu ees pelottava pelannu custom storyiki aika paljon

      • Amneesian kauhua

        Sama täällä, en ymmärrä miten tätä voi sanoa pelottavaksi, no välillä loppupuolella tulee sellainen jännittynyt fiilis mutta pelosta/kauhusta kaukana.

        Hyvä peli tosin.


    • best gameever

      Paras kauhupeli on kyllä Amnesia

      • lol2

        ei oo sitä pelotavaampi kin peli on on katokaa ihan


    • -Veeti-

      Mun mielestä amnesia on loistava peli mutta kun sen saman hiton storyn on vetynyt läpi monta kymmentä kertaa niin se käy pikkusen ärsyttämään. Custom storyt on kyllä jees koska jotkut on vaan niin onnistuneita. Niistä löytyy tunnelmaa ja kauhua riittävästi mutta jotkut on vaan niin pahasti perseilty kaikkilla "JUMP SCAREILLA" ja liiallisena "MORSOJEN" käyttämisellä. Muutenkin olisi jees jos lyhty ja öljyä löytyisi joka storysta mutta ei kaikissa tarvita.

      Slender on myöskin loistava peli mutta kun ne perkeleen laput on keränny pariin otteeseen niin sekin käy pikkusen jo vituttamaan. Osa Slenderin Custom mapeista on myöskin hyviä ja toinen peli joka on julkaistu "Slender The Arrival".
      Sitä en vielä ole läpäissyt mutta eiköhän senkin voisi läpi päästä joskus. Siinä on useita "Chaptereita" jotka ovat toinen toistaan ärsyttävämpiä ja vaikeampia.

    • rtruetdtydrutrhhhyyy

      herhtrhghhtrt5rnjmreyr5uhrdye4bet6uy4rh5ru

    • PAETKAA

      Ainoa kunnon kauhupeli jota olen pelannut taitaapi olla...

      SLENDER THE EIGHT PAGES
      Pitää kerätä kahdeksan lappua metsässä jossa sinua jahtaa Slenderman. Ei muuten kovin pelottava mutta kun kääntyy jossain kulmassa ja näkee nenänsä edessä Slenderin niin meinaa oksentaa sydämmensä ulos.
      Yks peli joka vaikuttaa kivalta ja pelottavalta on...

      AMNESIA THE DARK DESCENT
      Otuksia ei voi tappaa. Se on loistava ominaisuus kauhupelissä. Lisäksi pelin juoni on nerokas ja jatko-osakin vaikuttaa kivalta. Arvoituksiakin löytyy.

    • Iiiks!

      Amnesia on aika jees. Eka Resident Evil, SIlent Hill ja Fear. Ja päälle vielä pieni puffi kun tykkään indiepeleistä nii käykää Steamissa äänestämässä Black Stairsia. Se kun nyt sattuu olemaan kotimainen, nii ainakin ite haluan päästä kokeilemaan, että osataanko suomessa tehdä yhtäkään kelvollista kauhupeliä.

    • peliukko2

      Ladatkaa scp containment breach!!!

      Se on hyvä, pelottava ja ilmainen kauhupeli.

      Very scary!!!

      Katsotaan kuka uskaltaa pelata tätä yksinään edes varttia.

      Peli ladataan täältä: http://www.scpcbgame.com/

    • kauhumies
      • amnesia fani

        Eyes the horror game on aika pelottava ja ilmanen koneelle.

        abduction on oikeesti hyvä custom story amnesiaan suosittelen


      • lunaian
        amnesia fani kirjoitti:

        Eyes the horror game on aika pelottava ja ilmanen koneelle.

        abduction on oikeesti hyvä custom story amnesiaan suosittelen

        Eyes the horror Game on ihan sika pelottava, mutta silti sen pelaamista vaan jatkaa :D


      • Eyes the horror game
        lunaian kirjoitti:

        Eyes the horror Game on ihan sika pelottava, mutta silti sen pelaamista vaan jatkaa :D

        Eyes the horror game on kyl hyvä ja se on ilmane play-kaupast. Ei se ny nii pelottavaa oo mut on se tyyppin aika ällömil roikkuu ne suolet ja kaikki siin. Se tulee sie portais aina. RUN !!!


      • hytyfggdgddgeg

        hyi saatana xD kyllä oon 12.v mut nauroin kyl silti vähä


    • lol2

      kantii pelata eyes the horror gamee oon 7v jaa oon jolukuun 1 päivä on mun syntärit teillä tulee kakka housuun kun pelaate eyes the horro gamea

    • More horror!

      OUTLAST!!!!!!

      Se on nyt uus ja karmiva, itte melkei paskoin housuu, paitsi et peli tarvii aivoja jos haluu pelata ilma hermoromahusta :D

    • halpis
    • Pelottava

      Outlast on kyllä pelottava.Kokeilkaas!

    • Outlastin pelailija

      Outlast ja Outlast: Whistleblower

      Loistavia molemmat.Sopivasti jumpsceerejä ja ei liian vaikeita ratkaisu tehtäviä.Hahmot ei oo liian ällöttäviä mut silti sen verra pelottavia että kyllä säikähtää ku semmone pomppaa etee jossain pelatessa :D Tarinaki on tosi hyvä.Paljon raakuutta kyllä näis peleissä ja verta,verta on ihan vitusti liikaa :'D Ei oo niin pahoja kuin monet väittää.Hirveen nuorille en kyllä suosittele :D

    • Kylmää ilmaa

      Itse en ole tähän mennessä hirveästi kauhupelejä pelaillut, mutta Outlastista ja sen DLC lisäristä Whistleblowerista kyllä tykkään. Kaiken kaikkiaan en ehkä tituleeraisi niitä mitenkään kamalan pelottaviksi, mutta on niissä kiistatta hetkensä. Outlastissä itsessään varmaan pahin osuus olisi mielestäni se kilari tiedemieshyypiö, jonka kanssa on pakko roikkua samassa tilassa, kunnes keksii miten ja mistä pääsee ulos. Whistleblowerin kouraisevin osuus taas melko varmasti on kohta, jossa päästään tarkastelemaan vannesahaa vähän ikävästä kuvakulmasta...
      Slender the eight pagesiä on myös tullut kokeiltua ja kyllähän sekin saa aika-ajoin pulssin tihenemään, vaikka peli onkin simppeli kuin mikä.
      Lopuksi vielä pakko mainita Silent Hills-demo P.T., jota itse asiassa koetin tänä yönä ensimmäistä kertaa ja vaikka osa tuntemuksistani meni varmaan ajankohdan piikkiin, täytyy sanoa etten muista milloin olisin aiemmin ollut sillä tavoin pelkoperseessä kuin tätä demoa hakatessani; siihen pisteeseen asti että päädyin säästämään hermojani heittämällä pelaamisen kesken ja päätin yrittää päivännäöllä uudestaan. Odotan kyllä mielenkiinnolla millainen pelistä itsestään loppujen lopuksi tulee ja jos aiemmat Silent Hillit ujuttautuvat ihon alle yhtä kutkuttavasti kuin tämä demo (mitä olen ainakin muilta kuullut), niin varmaan niitäkin on pakko jossain vaiheessa katsastaa.

    • Google play&Appstore

      Eyes the horror game on kyllä paras. Se uus haamu vaan on huono D: Ittellä ei mee paskat housuihi, ku poraikossa

    • hörrör

      Nooooh.... sinun listastasi Siren ja Fatal Frame-pelit ovat oivaa kauhua, muut eivät niinkään varsinkin Ressojen ollessa lähinnä toimintaa. Tuohon listaan voisi lisätä kauhuseikkailuja kuten Silent Hill 1-3, Penumbra Black Plague sekä Amnesiat. Lisäksi uusia pelejä: DreadOut, Among the Sleep, Daylight. Puhdasta paniikkia tarjonmee Outlast lisäosineen eikä Condemned sarjakaan pöllömpi ole, joskin hieman toiminnallinen kauhupeleiksi.

    • foxy the pirate

      Paskoin housuni The house 2 ansiosta :] mutta five nights at freddy's vie voiton

      • Play_Alone

        Five nights at Freddy's on pelinä lähes yhtä yliarvostettua paskaa kuin Angry Birds, eikä ole pelottavaa nähnytkään...


      • Play_Alone kirjoitti:

        Five nights at Freddy's on pelinä lähes yhtä yliarvostettua paskaa kuin Angry Birds, eikä ole pelottavaa nähnytkään...

        'comes to your room at 2am at night and kills you'


    • Poo in thy pants

      FNaF 2

      Paskot huoneeseesi uuden värin.

    • aksupoju

      Musta the house on hyvä!

    • Kylmää_ilmaa

      Alien Isolation oli aika loistava paitsi kauhupelinä, myös Alien-elokuvasarjan lisäosana. Kauhupelinä se on ihanan sadistinen ja hermoja raastava selviytymiskoe ja toi itselleni mieleen toimivamman version Outlastista; Outlast on edelleenkin mielestäni hyvä kauhupeli, mutta sen heikkoutena on että lähes joka tilanteesta pääsee yleensä juoksemaan karkuun, kunhan pitää hermonsa kylminä. Alien Isolationissa sen sijaan piilottelu ja kyyryssä hiipiminen ovat usein varmimmat tavat ulos tilanteesta johon sisältyy avaruuden alfasaalistaja, xenomorphi, eikä selviytyminen niitäkään hyödyntäen ole ikinä taattu. Alienia ei kannata yrittääkään juosta karkuun kuin korkeintaan silloin, kun kaverina on täyteen ladattu liekinheitin, tai joku huomionkipeä liipasinherkkä ääliö ja silloinkin mieluiten vain siinä tapauksessa, että perässäsi sulkeutuva alienivapaa uloskäynti on jo näköetäisyydellä. Visuaalisesti peli jäljittelee uskollisesti alkuperäisten Alien-leffojen retro-scifi-lookkia, joka paitsi tekee koko pelin miljööstä yhden valtavan nostalgiapaukun ja easter-eggin kaikille Alien-faneille, myös lämmittää omaa kosketusnäyttöjä ja muuta tasapäistävän sielutonta nyky-elektroniikkaa verisesti inhoavaa sydäntäni. Ainoat varsinaiset ongelmat pelissä ovat sen keskeneräiseltä tuntuva lopetus ja muutamat turhan venytetyt xenomorphittomat kohdat, joissa pelihahmo-Amanda Ripleyn kiusana ovat Sevastopol-avaruusaseman kaikenkarvaiset tekniset ongelmat, sekä vainoharhaiset ihmisasukkaat ja kapinoimaan yltyneet Working Joe-robotit.
      Slender the Arrival taas laajentaa onnistuneesti alkuperäisen kahdeksan paperin metsästyksen koseptia täysimittaiseksi peliksi, joka alkaa siitä, kun pelihahmo-Lauren on menossa ystävänsä Katen (alkuperäisen "Eight Pagesin" protagonisti) luokse auttaakseen tätä talonsa myynnissä, mutta perillä huomaa tämän kodin olevan tyhjillään, kaikki ovet ja ikkunat avoinna ja Katen itsensä kadonneen. Itse pelasin pelin Playstation 4lle tämän vuoden puolella julkaistun version, josta ymmärtääkseni löytyvät kaikki peliin lisätyt päivitykset ja laajennukset ja sen perusteella täytyy sanoa, etten ymmärrä miksi kukaan olisi pettynyt tähän peliin; se tavoittaa hyvin alkuperäisen Slenderin pelottavuuden isompaan pelikokonaisuuteen sopivana, rakentaen samalla jonkinmoisen koherentimman loren itsensä ja alkuperäisen pelin ympärille. Peli on juuri sen pituinen mitä sen kuuluukin olla, ottaen omasta yksinkertaisesti ideastaan kaiken irti ja vaikka pelillisesti se koostuukin lähinnä erilaisten asioiden etsinnästä ja pakoilusta tunnelma ja pelin eri miljööt vetoavat ainakin minuun riittävästi, jotta pelin tietty itsensä toistavuus on helppo jättää huomiotta. Vaikkei se kai kenenkään elämää mullistakaan, minusta tämä on periaatteessa täydellinen Slenderman-peli, jota on helppo suositella kaikille kauhupeleistä pitäville.

    • Timur44
    • kaikenlaisiapeleja

      Tämä ehkä menee hieman eri kategoriaan tämä: Postal 2, mutta... melko aggressiivinen ja äärimmäisen väkivaltainen peli, näistä vanhoista. Poliiseja on helpoin tuhota tuossa pelissä heittämällä bensiiniä päälle ja sytkäri perään.

      Kauhupelit ovat kiinnostavia, en ole kyllä pelannut mitään uutta pitkään aikaan. Sherlock Holmes -tyyppisethän näissä yleensä ovat parhaita, missä voi miettiä asioita seikkailumaisesti.

      Ikivanhoista peleistä: kasasin aika uusistakin osista vanhoja pelejä varten tietokoneen, jossa on peräti diskettiasemakin, jotta voi pelata ikivanhojakin disketeiltä.

      (tietysti emolevy on joku ikivanha 2007 vuosimallinen sekin, mutta jättikokoinen, ei sentään niin vanha että siinä olisi vielä USB-liitännät, ei niin vanha sentään että olisi USB-liitännät...)
      - On sentään niin uusi että on jo floppy-liitännät, mutta ei niin vanha että on vielä USB:t.

      Anyways, erään mielenkiintoisen peliprojektin sain päätökseen, kunhan vain jaksoin koodata c:tä parisen tuntia, tulee sellainen poikien peli, ehkä ja toivottavasti myös serverien pitäjille, koska itanium ja linux -alustoille sopiva tuo on.

    • Anonyymi

      Resident evil ja silent hill on ihan lasten pelejä edi moodiin verrattuna postal 2 eternal damnation tää oli aikoinaan kunnon äijä peli ja aikaslailla raaka... :D

      https://www.youtube.com/watch?v=F_xh_1rqeNE

      2x kertaa ite läpi pelasin...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mää ja mun kaveri pelattiin red door yellow door se oli ihan hirvee mä näin ovia ja sen mustan miehen se oli ihan hirvee kokemus mut jos haluu jotain pientä kauhuu niin red door yellow door on hyvä siin voi kuolla tai jäädä luokkaa transsiin

    • Fife nights at Freddy's Sister Location peli ei ole itsessään pelottava mutta jos tutustut pelin tarinaan niin se muuttuu yhtäkkiä pelottavaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe