Meillä kolme ja viisi vuotias puhuvat niin hyvää kirjakieltä, että en ymmärrä mistä se johtuu, vaikka asumme pohjois-pohjanmaalla ja kukaan meidän tutuista eikä lähipiirissä puhu kirjakieltä. Olen miettinyt, että johtuukohan se vain iästä? Tuskinpa ne enää aikuisina puhuvat kirjakieltä, koska en tunne ketään joka puhuisi täällä niin.
3 ja 5 vuotias
Ronnie866
2
999
Vastaukset
- kjgkjkjgkjg
Asperger? Mua kiinnostaa kans mitä tähän vastataan koska mun 4 vuotias puhuu kirjakieltä ja kukaan meien perheestä ei tosiaankaan puhu kirjakieltä. Olen lukenut vain että autisminkirjonhäiriöissä kuten aspergerissa lapsi puhuu kirjakieltä tai muuten vain oudosti ja nimenomaan täydellistä kirjakieltä. haluan kuulla nyt kans muiden mielipiteet kuuluuko ikään kuitenkin vain?
- myös sama
2 ja 4- vuotiaat lapset ja molemmat puhuvat kirjakieltä, eikä meilläkään kukaan muu puhu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192595
- 441281
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70937Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138915- 45861
- 59827
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44785Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164762Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725