Seura/metsästyskoira

-87

Hei.Olisin etsimässä koiraa ensisijaisesti seurakoiraksi,mutta jos löytyisi sellainen josta olisi kaveria myös kanalintu metsällä?Lasten kanssa pitää tulla toimeen myös..Olisiko esim.mikään terrieri?Ei mitään isoa koiraa tosiaan mutta ei myöskään hiiri tarvitsisi olla ;)

7

1680

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerttur

No kettuterrierit on monipuolisia metsästys ja seurakoiria jotka viihtyy varsinkin isompien lasten kanssa. Virtaa piisaa. Eli jos miellyttää terrierimäisyys niin käväisepä tututstumassa. Miellyttäviä ihmisystävällisiä leikkisiä rotuja harrastamiseen ja seurusteluun. Siellä on myös foorumi josta voi kysellä tarkemmin josko soveltuisi itselle. :)

Itselläni karkkareita ollut kaksi ja seurakoirina vain kun en metsästä mutta harrastanut kyllä niiden kanssa sillä energinen touhukas rotu. Mennyt niin hiihtolenkeillä kuin tokojutuissakin. Aina valmiina touhuamaan perheen parissa.

http://www.foxterrier.fi/

• Joku vain

Olisiko suomenpystykorva hyvä? Meillä on pystäri ja muitakin koiria ja luulisin, että suomenpystykorva viihtyisi seurana sisällä. Meidän koira tykkää ainakin olla sisällä ihmisten seurassa. Se ei ole kauhean isokaan :) Ja on hyvä kanalintukoira. Koira haukkuu kyllä ulkona, mutta rakastaa sisällä lämpimässä oloa ja onkin melko rauhallinen sisällä. Pitää vain mustaa, että suomenpystykorva on erittäin aktiivinen rotu ja vaati metsässä liikkumista, jotta saa suorittaa alkuperäistä tehtäväänsä ja tietenkin sitten normaalia lenkkeilyä ohella :)

• seurametsästäjä

Mutta liikuntaa ja aktivointia kaikki myös tarvitsevat. Metsästyskoiratkin ovat seurakoiria aina metsästysaikansa ulkopuolella. Kaiken rotuiset koirat tulevat yksilöstä ja kasvatuksesta riippuen toimeen lasten kanssa. Senkun hommaat jonkin terrierin, jos ne sinua kiinnostavat. Koira on aina seurallinen laumaeläin.

• xxcbn

Paitsi tuon saksanmetsästyterrierin jota ei suositella ei metsästävään kotiin.

• sasha84

punainen irlanninsetteri on hyvä. se on lintukoira ja myös seurakoira. sopii hyvin lapsiperheeseen. kultainennoutaja on myös sopiva.

• casgs

Pohjanpystykorva tai borderterrieri. Molemmat koirat sopii monipuoliseen metästykseen mutta eivät vaadi jatkuvaa metsässä ramppaamista, vaan ovat tyytyväisiä myös seurakoiran osaan.

• thjklkiu

springerspanielit on omiaan kanalinnustuksessa ja ovat myös erittäin mukavia ja ihmisrakkaita seuralaisia. "näyttelylinjaisen" kun ottaa niin sopii hyvin sunnuntai-metsästäjälle. oikein somia otuksia. itselläni on pienimünsterinseisoja ja sekin täyttää seurametsäkoiran virkaa erittäin hyvin, tykkääpä tuo lapsistakin. kumpainenkin rotu on keskikokoinen (korkeus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      154
      1412
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      128
      1140
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      849
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      772
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      642
    6. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      562
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      34
      554
    8. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      548
    9. 44
      534
    10. En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä

Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o
      Ikävä
      29
      532
    Aihe