Taso liimapuulevystä?

Onko kukaan lukija nikkaroinut tv-tasoa liimapuuleyvstä? Miten tyytyväinen olet ollut lopputulokseen? Miten ovien saranat ja laatikoiden kiskot olet ratkaissut? Olen aloitteleva nikkaroija ja mietin pitäisikö tyytyä ihan avomalliin, siinäkin voi olla haastetta. Kaikki huonekaluliikkeet tarjoavat vaan enimmäkseen kalustelevystä valmistettuja huonekaluja, mutta haluaisin kestävämmän ja laadukkaamman vaihtoehdon.
31148
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Jos tarkoitat lastulevyä, niin ei ongelmia, itse olen tehnyt kirjahyllyn ja hyvä tuli.

Äänestä

Kyllähän liimapuulevystä saa valmistettua lähes mitä vain. Teet ensin jonkinlaiset piirrustukset jossa mainittuna ainakin mitat. Liitokset saat tehtyä tapeilla tai sitten liimalla ja ruuveilla, jonka jälkeen ruuvinkannat pitää tulpata puutulpilla.

Googlettamalla löytyy monia englanninkielisiä sivustoja jossa on tarjolla piirrustuksia ihan alusta loppuun.

www.kotiverstas.com sivustolta löydät hyviä vinkkejä, alan harrastajien ja ammattilaisten mietteitä monista puutöihin liittyvistä asioista.

Äänestä

Tee ihmeessä liimapuulevystä ja unohda lastulevy. Saranat ja kiskot on parempi kiinnittää ja mikä parasta niin valmis tuote kestää taatusti pidempään, kuin lastulevystä veistelty.
Toinen pointti on se, että jos kaappi rikkoutuu jostain syystä, niin massiivipuinen on helpompi korjata, kun vastaavan lastulevyvehkeen korjaaminen on hankalampi homma.
Puunkanssa on tullu jonkinverran touhuttua.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Nikkari-Sanna kirjoitti:

Onko kukaan lukija nikkaroinut tv-tasoa liimapuuleyvstä? Miten tyytyväinen olet ollut lopputulokseen? Miten ovien saranat ja laatikoiden kiskot olet ratkaissut? Olen aloitteleva nikkaroija ja mietin pitäisikö tyytyä ihan avomalliin, siinäkin voi olla haastetta. Kaikki huonekaluliikkeet tarjoavat vaan enimmäkseen kalustelevystä valmistettuja huonekaluja, mutta haluaisin kestävämmän ja laadukkaamman vaihtoehdon.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu