Ehkäisyn lopetin 3-4 kk sitten, ensin oli ns. keskeytettyä yhdyntää, mutta nyt n.kuukauden "ihan normaalia", vauva olisi tervetullut!;) Paniikkihäiriöön syömäni Cipralexin lopetin reilu kk sitten. Vierotusoireita lääkkeen lopetuksesta oli pari viikkoa. Niistä selvittyäni elämä oli oikein mukavaa.
Nyt reilun viikon olo on ollut masentava, tunteet heitellyt todella paljon, itku on todella herkässä. Ja olen myös havainnut että suussa on outo maku ja suu on kuiva (ennen kuin luin raskauden oireista). Ennen olen ollut kova syömään, mutta nyt ei jouluruokia ole tehnyt juurikaan mieli. Kaikenlaisia outoja oireita on ollut, ahdistusta, masennusta, outo maku suussa, jalat puutuu(?), hikoilua yöllä jne.
Tänään vasta aloin todella ajattelemaan, että mitä jos olenkin raskaana! Se olisi ihanaa!:)
No mutta ei nuolaista ennen kun tipahtaa.. menkat oli pari viikkoa sitten, ja nyt odotellaan seuraavia, tai siis odotellan että ei alkaisi..;)
Mutta ihana jännitys joka tapauksessa päällä, kun vauva on "saanut luvan tulla"! ..Vaikka voihan siinä odottelussa mennä vuosia..
Itkuisuus, paha maku suussa..
3
651
Vastaukset
- riinaeeee
Jos sinulla on pari viikkoa vasta menkoista tuskin olet raskaana.. Tässä vaiheessa ehkä juuri ovulaation aika menossa. Mikäli sinulla on noin vaikeita oireita ottaisin yhteyttä lääkkeesi kirjoittaneeseen lääkäriin ja sopisin jatkotoimen piteistä. joko kyseessä on pitkään jatkuneet vieroitus oireet tai sitten et vain pärjää vieläkään ilman lääkitystä. Joka tapauksessa nuo oireet eivät ole raskaudesta johtuvia jos viim. menkoista on vasta n.kaksi viikkoa.
- :)
itselläni myös ollut paniikkihäiriö lääkitys joskus, citalopram, lienee sama vaikuttava aina, mutta joka tapauksessa, sitä ei missään nimessä saa jättää kerralla pois, ihan tuosta vaan, vaan lääkärin ohjeen mukaan. sillä masennus oireita voi siitä tulla!!!!
lääkitys pitää jättää pois pikkuhiljaa, esim. puolitat jokaisen lääke annoksen, sitten joka toinen päivä jne... kysy lääkäriltä enempi!
tosiaan raskaus oireethan alkavat yleensä vasta kun kuukautiset alkavat olla myöhässä.
jos raskaus siis on sattunut...
on toki harvoja tapauksia jossa oireet alkavat noin viikko kiinnittymisestä jo...- n*84
No en tietenkään lopettanut lääkitystä yht'äkkiä! 6 vuotta olen Cipralexia syönyt, joten lääke ja sen käyttö kyllä on tuttua jo ammatinkin puolesta!:)
Mutta tuskimpa raskaana olen, se olisi jo "liian hyvää" tuuria!;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851798Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1231220YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621080- 62956
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74866Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli81817Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.47817Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029816- 57810
Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.118782