WordPress.org

Mr. Loser

Yritän kovasti tehdä sivuja WordPress.orgilla, mutta ongelmia on.

Sivuilla (http://fi.wordpress.org/) sanotaan:

"Avaa wp-config-sample.php -tiedosto
tekstieditorissa (esimerkiksi WordPad) ja täydennä
tietokantayhteyden asetukset."

Olen ladannut nuo tiedostot koneelle ja yrittänyt avata mainitun tiedoston, mutta tulee vain ilmoitus: "Valokuvavalikoima ei voi avata tätä kuvaa tai videota. Tämä tiedostomuoto ei ole tuettu tai valokuvavalikoimasta puuttuvat uusimmat päivitykset." WordPadilla en saa tuota tiedostoa avattua. Entä, mitä ovat tietokantayhteyden asetukset?

Kun kilkkaan "Avaa /wp-admin/install.php", tulee ilmoitus: "Aikaisempi asennus havaittu
Näytät jo asentaneen WordPressin. Asentaaksesi uudestaan, tyhjää ensin tietokannan taulut." Mielestäni en ole mitään aiemmin asentanut.

Missä vika?

3

721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • untokuurna

Ja missäs se palvelin majailee, omalla koneellasiko?

Tarvitset tietokannan osoitteen, käyttäjätunnuksen ja salasanan jotka lisäät ko. tiedostoon ja siirrät palvelimelle. Koska kyseinen tiedosto on tekstiä, se tulee avata tekstieditorilla esim. Notepad . Windowsin muistiokin käy muttei Wordpad. Tosin kyllä se Wodpadillakin avautuu, olet ehkä yrittänyt avata väärää tiedostoa.

• MitäänEiTarviOsata

Ööö.. juu. Siis tota kun lataat sen wordpress zip paketin, niin purat sen, ja kaikki sen kansion sisällä olevat tiedostot lähetät esim filezillalla sinne omalle kotisivutilallesi, eli serverille eli webhotelliin tai millä nimellä se ny sattuukin olemaan se kotisivutila ;). Sit vaan se oma ossu firefoxiin ja asennus on automaattinen, ei tarvi räpeltää mitää config.php tiedostoja millään notepad plussalla :). Sulla vaan pitää olla valmiiks tehtynä se tietokanta käyttäjätunnuksineen ja salasanoineen, joka esim c paneelissa tehdään kätevästi Mysql wizardilla.

• moiiaiaia

Mulla tulee tämmöinen teksti:

Tämä voi johtua joko virheellisestä käyttäjänimestä ja salasanasta wp-config.php-tiedostossa tai me emme voi yhdistää palvelimeen localhost. Tietokantapalvelimesi on mahdollisesti kaatunut.

* Oletko varma, että käyttäjänimi ja salasana ovat oikeita?
        * Oletko varmasti syöttänyt oikein palvelimen nimen?
        * Oletko varma, että palvelimesi ei ole kaatunut?

Mikäli et ole varma mitä nämä tarkoittavat, ota yhteys palveluntarjoajaasi. Mikäli tarvitset vielä lisäapua tutustu WordPressin tukifoorumeihin.

Voisiko joku suomentaa mitä tein väärin? Tein cPanelilla "kätevästi" tietokannan(?), käyttäjätunnuksen ja salasanan. Kun kirjoitan ne asennuksessa tulee tuo teksti.
        Kyrsii jo koko Wordpress..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4211
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      499
      2334
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1861
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1456
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe