Eikö tästä pääse ikinä eroon?

nordicwin

Olen nuori tyttö, täytän ensi vuoden alussa neljätoista. Olen ollut koko ala-asteen syrjitty, sain kavereita vasta neljännellä luokalla rinnakkaisluokaltani. Vanhempani riitelivät jatkuvasti ja erosivat kun olin kahdeksan, joten myönnetään, käyttäydyin kahdella ensimmäisellä luokalla aika aggressiivisesti. Olen rauhoittunut huomattavasti niistä ajoista, nykyään minua ei meinaa saada hiiltymään millään :)
Nyt, kun olen siirtynyt ylä-asteelle, tuntuu siltä että syrjimiseeni on muitakin syitä..luokkani pojat sanovat että olen läski, ja että putoan lattiasta läpi kun kävelen. He nauravat kun menen käytävällä ohi, ja heittelevät musiikintunneilla kuminpalasia hiuksiini. Onhan minulla lievästi ylipainoa, 155cm/65kg, mutta en minä edes näytä niinkään kauhean lihavalta. Vai näytänkö? Onko tuo oikeasti tosi paljon? Olenko ruma? Varmasti, olen lyhyt ja läski..en minä tiedä, ahdistaa kun ei tiedä miksi kiusataan. Opettajat ja äiti sanovat että se kuuluu poikien normikäytökseen tuossa iässä, mutta meikäläinen tulee silti toimeen useamman pojan kanssa(neljä niistä on meidän luokalla).
Äh, selitän taas epäselvästi asioitani..mutta toivon, että joku ymmärtää mitä tarkoitan ja miltä minusta tuntuu..asiallisia vastauksia, takk fyrir :)

3

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katdfghji

      Mulla on ihan sama juttu, olen ollut syrjitty jo monta vuotta, olen myös 14v. aina yksin välitunnit jouduin seisoo ja sillee.. munki vanhemmat on eronnu.. et oo mikään lihava, lievästi ylipainoo saa olla, kasvat vielä pituuttakin ja sun ei tartte laihduttaa ollenkaan. Ite oon paljo lihavempi 163/70kg. Sit ku pituuttakin tulee nii ei sulla enää oo mitää ylipainoo=) Ees mä, vaikka painankin noin paljon, en näytä lihavalta. Rumuus ja lihavuus on eri asia, ite en käytä mitään muotivaatteita, vaikka muut käyttävät. Olen silti ihan nätti ja söpö tyttö. Kannattaa kattoo, että on puhtaat ja siistit vaatteet kumminkin. Ja toi ei oo mitää normi käytöstä tossa iässä, pojat tulee kuule kattoo ulkonäköö koko elämänsä ajan-,- Jos oot muuten mukava tyttö, nii uskon et saat kamuja, ite oon saanu ylä-asteella muutaman kamun, vaikka mulla onki sosiaalisuuspelkoi ja muita ahdistuksii..
      Voin sanoo et ymmärrän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu, tsemppii sulle ihan kauheesti=)

    • Kiusaaminen ei koskaan lopu, vaikka sille tekis mitä.

      • ...

        Mä en jotenkin usko, että kiusaajaluonteiden ihmissuhteet olis muuta kuin pinnallisia ja niissä on kyllä jännitteitä, vaikka ne pyritäänkin ulkopuolisilta peittämään. Hakeutukaa te vain muiden tervehenkisten pariin, ei niitä tartte monta olla, kun tulee jo tasapainoa mielialaan. Aina kannattaa pyrkiä ajattelemaan oikein eli vahvistaa sisäistä itseään, niin ei ole kaikkien tuulenpuuskien heiteltävänä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      139
      2215
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      204
      2003
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1616
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      10
      1119
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      314
      1034
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      165
      995
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      47
      913
    8. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      266
      902
    9. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      75
      888
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      836
    Aihe