Taiwan. Neuvoja?

Matkaaja78

Olisin menossa tammikuussa tai helmikuussa Bangkokista Taiwaniin. Eli mitä pitäs tietää ja onko hyviä vihjeitä missä kannattaa käydä? Jonkun vajaan viikon olisin ja kunhan kiertelis ympäriinsä. Tarviiko viisumia ja saako sen Bangkokista jos tarvii? Jos vaikka air-asialla sinne Taipeihin lennän onko pitkä matka lentokentältä keskustaan tai mihin sinne kannattaa mennä että saisi kohtuu hintaisen hotellin keskeiseltä paikalta? Kaikki tieto kiinnostaa!

1

899

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frosty_

Itse kävin Taiwanissa marraskuussa 2009 ja tykkäsin paikasta kovasti. Oma reissuni kesti 4 päivää mutta siinäkin ajassa kerkesin nähdä riittävästi Taipeita, Keelungin satamakaupungin ja Pinglinin maaseutukylän. Taipeissa kannattaa käydä esimerkiksi jossain temppelissä (Longshan), yö markkinoilla, Chiang Kai-shekin muistohallilla, Taipei101 -tornissa ja muuten vaan kierrellä ympäriinsä. Turisteihin ei Taiwanissa hirveästi törmää, joten mikään paikka ei ole onneksi turisteilla pilattu. Kannattaa maistella taiwanissa saatavia erikoisia ruokia kuten kuplajuomaa ja katukeittiön antimia yms. Itse en ainakaan saanut vatsatautia, joten turvallista pitäisi olla. :D

Keelungin satamakaupunki oli myös varsin jännä paikka ja sinne pääsi suhteellisen nopeasti junalla Taipeista. Mitään erityisiä nähtävyyksiä siellä ei kait ole, mutta temppelit ovat hyviä nähtävyyksiä (yksi oli luolan sisällä, jonne mentiin hyvin kapeasta raosta luolassa), kuten myös sodan aikaiset rauniot ja yleensäkin koko kaupunki ympäristöineen.

Jos haluaa rauhalliselle pyöräretkelle kannattaa suunnata bussilla Pingliniin katselemaan teeviljelmiä ja kauniita maisemia. Kaverini kävivät idässä Taroke-rotkolla ja kuulemma sekin oli upea paikka. Taiwanin eteläosat ovat myöskin upeaa seutua eli jos haluaa päästä vähän trooppisempaan ympäristöön kannattaa suunnata junalla etelään.

Itse yövyin Taipei Temple Wood hostellissa ja suosittelen tätä paikkaa kaikille, jotka etsivät halpaa ja hyvää hostellia. Tosin hostelli oli vähän hankala löytää, kun ulkopuolella ei ollut mitään erityisiä vinkkejä sen sijainnista, mutta viimeistään kysymällä löytää perille.

Taiwaniin ei tarvitse viisumia jos on siellä alle 30 päivää. Taipein lentokentältä matka keskustaan kesti jotain 20-30 minuuttia riippuen muusta liikenteestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      76
      6359
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      443
      4452
    3. Aleksei Miltsakov - venäläinen uusnatsi antaa oppitunteja lapsille

34-vuotias Miltsakov palvelee Le Monden mukaan yhä Ukrainassa tiedusteluun ja sabotaasiin erikoistuneen Russitš-yksikön
      Maailman menoa
      61
      3618
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      135
      2265
    5. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      113
      2239
    6. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      22
      996
    7. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      65
      901
    8. Luuletko, että löydetään vielä

Yhteys takaisin? En tiedä enää mitä tehdä... tuntuu jo että olen vieraantunut sinusta. Naiselta
      Ikävä
      43
      833
    9. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      81
      741
    10. Ajatteletko koskaan

Että rikoit luottamukseni?
      Ikävä
      59