WLAN ei toimi C7 Kännykässä mutta tietokoneella toimii ?

amatööri_732

Elikkäs nettiin pääsee tietokoneella mutta kännykällä yhdistää wlan yhteyden ja menee nettiin niin se ilmoittaa että "viallinen palvelimen nimi"

nettiin kyllä pääsee datapaketilla mutta ei wlanin kautta, missäköhän on vika ??

10

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama laite

Oletko laittanut puhelimeesi salauskoodin. Minulla on sama puhelin ja Elisa operaattorina. En tunne muiden operaattoreiden käytäntöä. Minulle tuli postissa koodi kun siirryin langattomaan nettiyhteyteen, Elisa avustajassa näkyy alalaidassa verkkoyhteyteni nimi jonka hain puhelimesta ja kirjoitin salakoodin kun puhelin kysyi sitä. En itsekkään muuteen saanut wlan- yhteyttä ilman kirjoittamatta koodia. Wlan-yhteyden asetukset löydät kohdasta Asetuslogo > Yhteydet > Langaton lähiverkko ja haet sieltä omasi ja kirjoitat salauskoodin. Silloin pitäisi Wlan-yhteyden toimia.

• amatööri_732

Ei kysy minkäänlaista koodia mutta tulee vaihtoehdot 1: aloita web-selailu 2: yhdistä 3: tiedot

Kun laitat yhdistä niin lukee että yhteys muodostettu ja kun aloitat web selailun niin vasempaan nurkkaan tulee "yhteyttä muodostetaan SONERA-WAP" ja kun sitä painaa ja katkaisee yhteyden sonera-wappiin niin siinä on pelkästään yhdistetty WLAN-Yhteys, mutta siltikään sivut eivät lataudu vaikka se on yhdistetty. ja jos tuota sonera-wap yhteyttä ei katkaise niin silloin alkaa pakettidata kulumaan...

Veljellä kyllä toimii HTC puhelin mutta tää nokian laite on vähä kummallinen...

• sama laite
        amatööri_732 kirjoitti:

Ei kysy minkäänlaista koodia mutta tulee vaihtoehdot 1: aloita web-selailu 2: yhdistä 3: tiedot

Kun laitat yhdistä niin lukee että yhteys muodostettu ja kun aloitat web selailun niin vasempaan nurkkaan tulee "yhteyttä muodostetaan SONERA-WAP" ja kun sitä painaa ja katkaisee yhteyden sonera-wappiin niin siinä on pelkästään yhdistetty WLAN-Yhteys, mutta siltikään sivut eivät lataudu vaikka se on yhdistetty. ja jos tuota sonera-wap yhteyttä ei katkaise niin silloin alkaa pakettidata kulumaan...

Veljellä kyllä toimii HTC puhelin mutta tää nokian laite on vähä kummallinen...

Mitä sinulle tulee sieltä kun klikkaat sormellasi kohtaa Langaton lähiverkko. (Sen jälkeen klikkaat sormella omaa verkkoyhteytesi nimeä sillä pitäsi olla paikka johon koodi kirjoitetaan). Minulle tulee lähialueen eri verkkoyhteyksiä ja minun verkkoyhteydessä lukee tunnettu ja muissa lukee tuntematon.Tunnettu siinä lukee siksi, että syötin siihen salauskoodin. Aina kun avaan jonkun nettisivun kysyy puhelin yhdistetäänkö Wlaniin vai Wappiin.

• sama laite
        sama laite kirjoitti:

Mitä sinulle tulee sieltä kun klikkaat sormellasi kohtaa Langaton lähiverkko. (Sen jälkeen klikkaat sormella omaa verkkoyhteytesi nimeä sillä pitäsi olla paikka johon koodi kirjoitetaan). Minulle tulee lähialueen eri verkkoyhteyksiä ja minun verkkoyhteydessä lukee tunnettu ja muissa lukee tuntematon.Tunnettu siinä lukee siksi, että syötin siihen salauskoodin. Aina kun avaan jonkun nettisivun kysyy puhelin yhdistetäänkö Wlaniin vai Wappiin.

Kirjoittelen vielä kohdassa Asetuslogo sieltä Yhteydet ja Asetukset löytyy minulta seuraavat asetukset: Vaihda WLAN-yhteyteen Tunnetut WLAN-verkot, Datasiirto kotimaassa Automaattinen, Datasiirto ulkomailla Kysy aina.

• amatööri_732
        sama laite kirjoitti:

Joo tässä lukee pari muuta verkkoa ja tuo oma verkko mutta kaikissa lukee tuntematon...
        mitenkäs sen koodin siihe oikeen saa laitettua ja mistä sen saa ?

• sama laite
        amatööri_732 kirjoitti:

Joo tässä lukee pari muuta verkkoa ja tuo oma verkko mutta kaikissa lukee tuntematon...
        mitenkäs sen koodin siihe oikeen saa laitettua ja mistä sen saa ?

Kun painat omaa verkkoasi ja kohtaa Aloita Web- selailu niin siihen tulee valikko WLAN-verkon esijaettu avain, johon kirjoitetaan koodi. En tunne Soneraa, joten oletan, että laajakaistasopimuksestasi löytyy koodi. Toinen vaihtoehto on että kysyt Soneralta vaikka soittamalla, mistä koodi löytyy,

• sama laite kirjoitti:

Kun painat omaa verkkoasi ja kohtaa Aloita Web- selailu niin siihen tulee valikko WLAN-verkon esijaettu avain, johon kirjoitetaan koodi. En tunne Soneraa, joten oletan, että laajakaistasopimuksestasi löytyy koodi. Toinen vaihtoehto on että kysyt Soneralta vaikka soittamalla, mistä koodi löytyy,

Se salasana kannatta sitten vaihtaa ja suojaus Wpa2.

• sama laite
        vapunen kirjoitti:

Se salasana kannatta sitten vaihtaa ja suojaus Wpa2.

En kyllä suosittele salasanan vaihtoa. Elisassa se ainakin on niin monimutkainen, että sitä on vaikea ulkopulisen saada selville.

• sama laite kirjoitti:

En kyllä suosittele salasanan vaihtoa. Elisassa se ainakin on niin monimutkainen, että sitä on vaikea ulkopulisen saada selville.

Niin, jos se on tosiaan pitkä ja monimutkainen valmiiksi, niin sitä ei tarvitse sitten vaihtaa...... mutta jos salausta ei ole niin se kannattaa muuttaa wpa2.

• epätoivoinen.
        vapunen kirjoitti:

Niin, jos se on tosiaan pitkä ja monimutkainen valmiiksi, niin sitä ei tarvitse sitten vaihtaa...... mutta jos salausta ei ole niin se kannattaa muuttaa wpa2.

täysin samat asetukset kun kaverilla mutta mulla ei vaa lataudu nuo sivut !
        lukee vaan 3G tuolla vasemmassa yläreunassa ja 0 KT tuolla oikessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1552
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1502
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      224
      1236
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      326
      1085
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      166
      1064
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      309
      1024
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1016
    Aihe