tunisian plussat ja miinukset ?

marjo.

moi olen maaliskuun alussa lähdössä tunisiaan sousseen ensinmäistä kertaa.kertokaa tunisian plussat ja miinukset ja vähän hintoja esim. ravintolassa ruokailu ,taxi,ym ja onko siellä silloin jo lämpimät ilmat että voi olla uimarannalla.

8

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnea matkalle

      todellakaan pärjää maaliskuussa rannalla tai muutenkaan kesä hepenissä! tälläkin hetkellä tunisiassa ollaan pakkasen puolella ja pohjoisessa lunta useita senttejä... ilmat alkavat lämmetä ehkä huhtikuun alussa mutta toukokuun loppu puolelle menee ennen kuin voi päivisin kesähepeneissä oleilla...
      sousse on aika tyristi rysä ja siellä KAIKKI yrittävät siitä hyötyä, eli hinnat monta kertaa kalliimpia kun muualla tunisissa mutta kuitenkin suomen mittapuulla katsottuna edullisia, illallinen hyvässä ravintolassa juomineen voi irrota jopa 20e, taksilla kulkeminen on naurettavan halpaa, eli kannattaa käyttää hyväkseen mutta muistaa että mittari päälle...
      soussessa on paljon upeita kenkä kauppoja ja kengät ovat edullisia, vaatteet(aidot sellaiset) eivät kovin paljon suomen hintoja alhaisempia ole, mutta feikkejä(hyvälaatuisia) saa kyllä halvalla.
      kannattaa myös muistaa se ettei soussessa myytävät "feikki" tuotteet ole välttämättä feikkejä, vaan ihan aitoja, esim. laukut. koska monilla huippu merkeillä on tehtaat tunisiassa ja työntekijät tehtaissa vetävät tavaraa välistä ja välittävät eteenpäin! itse olen monet aidot kakkosluokan laukut tunisiasta ostanut naurettavan halvalla!
      jos myyjien tyrkyttäminen käy ahdistavaksi niin kannattaa se heille myös osoittaa selvästi, eikä alkaa mieleinkielin lirkuttelemaan "no,thx"
      jos tunisiaan tykästyy niin kannattaa seuraavalla kerralla valita parempi kaupunki ja paras lomailu aika on toukokuun lopusta kesäkuuhun ja sitten taas elokuun lopusta syyskuuhun, silloin ovat ilmat lämpimät muttei liian kuumat!

      • Talvi123

        kysysisin; mistä tiedät ostaneesi aitoa tavaraa? Mitä merkkejä olet saanut aitoina ja paljonko olet näistä maksanut? Minä myös lähdössä Tunisiaan ja ajankohta juurikin tuo touko/kesäkuu.


      • onnea matkalle
        Talvi123 kirjoitti:

        kysysisin; mistä tiedät ostaneesi aitoa tavaraa? Mitä merkkejä olet saanut aitoina ja paljonko olet näistä maksanut? Minä myös lähdössä Tunisiaan ja ajankohta juurikin tuo touko/kesäkuu.

        on sukulaisia ja ystäviä tunisiassa todella paljon ja he kyllä tietävät keinot ;) eli en usko että tavallinen turisti pääsee koskaan perille laukun alkuperästä; myyjäthän väittävät kaikkien olevan aitoja ;) mutta kyllä ne feikki laukutkin ovat ihan aidon näköisiä ym.. itse olen suhteiden avulla maksanut laukuista 5-15e kpl, mitä enemmän kerralla ostaa sitä halvemmalla saa... mutta ei niistä 20e enempää kannatta maksaa, riippuu tietysti laukun koosta! hyvin ovat feikki laukutkin käyttössä kestäneet, tälläkin hetkellä päivittäin käytössä 4 vuotta sitten ostettu laukku!


      • Henrieeta
        onnea matkalle kirjoitti:

        on sukulaisia ja ystäviä tunisiassa todella paljon ja he kyllä tietävät keinot ;) eli en usko että tavallinen turisti pääsee koskaan perille laukun alkuperästä; myyjäthän väittävät kaikkien olevan aitoja ;) mutta kyllä ne feikki laukutkin ovat ihan aidon näköisiä ym.. itse olen suhteiden avulla maksanut laukuista 5-15e kpl, mitä enemmän kerralla ostaa sitä halvemmalla saa... mutta ei niistä 20e enempää kannatta maksaa, riippuu tietysti laukun koosta! hyvin ovat feikki laukutkin käyttössä kestäneet, tälläkin hetkellä päivittäin käytössä 4 vuotta sitten ostettu laukku!

        Sama tuo onko feikki vai ei,jos laukun saa noin about 5:llä ekulla,kuten minä korkeintaan maksan,niin kyllä kelpoo ja fiksun näköisiä vielä ;)

        Maaliskuussa on ehkä kylmää,eihän näistä säistä kukaan oikein tiedä,toukokuun loppu-ja kesäkuun alku ihastuttavaa lomailu aikaa ja Sousse kiva paikka,...hyvää lomaa;))


    • zasku

      puolivälis o noin 20 lämmintä

    • 155 ja ;)

      Maaliskuussa vielä aika kylmää olla rannalla,hintataso Suomeen verrattuna edullista ja taxilla kurvailu edullista,siinä 3-5 dinaria,riippuen mihin menee.

      Sousse ihastuttava paikka,ainoa miinus on poikaisten kimppuun takertelu ihan kyllästymiseen asti,mutta sekin riippuu miten itse kättäydyt,älä katso silmiin suoraan,se on jo pelkkä lupaus,muuten paikalliset ihmiset ovat auttavaisia ja ystävällisiä,ota loma lomana ja nauti seikkailuista,....hyvää lomaa :D

      • Viivi matkustelija

        Olen ollut Soussessa , Tunisissa ja Monastirissä . Siskollani on talo Monastirissä . Soussessa on hienot hotellit ja ruoka on hyvää hotelleissa . Vaatteet ei ole oikein hyvä laatuisia . En ruukaa ostaa sieltä vaatteita . Markkinoilla on halpaa mutta paljon rihkamaa . Taskuvarkaita saa varoa varsinkin markkinoilla . Hotellin alueella on rauhallista kun sinne ei saa tulla paikallinen väki . Miehet yrittää iskeä naisia jotka kulkee yksin . Myös uimarannalla saa varoa miehiä . Ja kun menet uimaan niin varo ettei vaatteet ja kengät häviä rannalta. Varkaita on sielläkin. Maaliskuussa ei voi uida vielä . Olin kyllä yhdesti marraskuussa Soussessa niin turistit ui siellä . Silloin oli lämmintä 23 astetta. Nyt on rauhatonta joka puolella Tunisiassa . Ovat polttaneet taloja ja Monastirissä on poltettu koko huvipuisto .


      • niinpäniinjkjkjlkjl
        Viivi matkustelija kirjoitti:

        Olen ollut Soussessa , Tunisissa ja Monastirissä . Siskollani on talo Monastirissä . Soussessa on hienot hotellit ja ruoka on hyvää hotelleissa . Vaatteet ei ole oikein hyvä laatuisia . En ruukaa ostaa sieltä vaatteita . Markkinoilla on halpaa mutta paljon rihkamaa . Taskuvarkaita saa varoa varsinkin markkinoilla . Hotellin alueella on rauhallista kun sinne ei saa tulla paikallinen väki . Miehet yrittää iskeä naisia jotka kulkee yksin . Myös uimarannalla saa varoa miehiä . Ja kun menet uimaan niin varo ettei vaatteet ja kengät häviä rannalta. Varkaita on sielläkin. Maaliskuussa ei voi uida vielä . Olin kyllä yhdesti marraskuussa Soussessa niin turistit ui siellä . Silloin oli lämmintä 23 astetta. Nyt on rauhatonta joka puolella Tunisiassa . Ovat polttaneet taloja ja Monastirissä on poltettu koko huvipuisto .

        kokonainen huvipuistoko? apua!! kyllä siellä on paljon pahempiakin sattunut, mm. vankilapalo jossa kuoli useita kymmeniä ihmisiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      174
      6975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      39
      4107
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2075
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2009
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1601
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1578
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      37
      1415
    Aihe