Puukaasua käytetään jonkin verran harrasteautoissa. Siitä löytyy myös uudempaa tietoa.
Tietääkö kukaan että säilyykö puukaasu käyttökelpoisena jos se "pullotetaan?" Silloin voisi jättää sen
"häkäpöntön" pois auton perästä. Ts. kiinteäksi rakennetussa "häkäpöntössä" tuotettu puukaasu pakataan
säiliöön josta auton voisi käydä auton tankkaamassa.
Onko siihen olemassa jokin kemiallinen este? Luultavasti.
Puukaasuautot
8
2672
Vastaukset
- ....?...
Mikä estäisi häkäkaasun teollisen tuotannon?
Sekä vanhemmassa että uudemmassa kirjallisuudessa tämä asia on
selostettu; jotenka lukemaan vaan! Ei perusasiota vuodesta toiseen samalla palstalla toisteta...
On hauska ajaa puukaasulla, sekä kaupungissa että moottoritiellä!
gasman- kiisseli58
Säiliöajatus varmaan on ihan toimiva. Säilöttiinhän kaupunkikaasuakin kaasukelloissa (vrt. Suvilahden kellot Helsingissä). Kaupunkikaasuhan tehtiin voimalalaitoksen hiilikattiloilla (johdettiin tulistettua höyryä hehkuvien hiilien päälle).
Mutta pitäisi selvittää mihin paineeseen puukaasun voi puristaa....- jos tiedät
voiko puukaasua varastoida? Minäkään en ole moista tietoa mistään tavoittanut.
Puukaasuttimen piirustuksia, käyttö- ja huolto-ohjeita kyllä löytyy muttei puukaasun
varastointia koskevaa tietoa. jos tiedät kirjoitti:
voiko puukaasua varastoida? Minäkään en ole moista tietoa mistään tavoittanut.
Puukaasuttimen piirustuksia, käyttö- ja huolto-ohjeita kyllä löytyy muttei puukaasun
varastointia koskevaa tietoa.Kaasukellot vastapainoilla ripustetut vesiojan ylle, paineeton. Tislekaasutus, ei typpeä. Kylmä hiilimonoksidi säilyy ylin viikon...
Puukaasu(tus) ilmalla, typpi mukana. Autoissa kulutus 15 -- 30 l/s,
54 -- 108 m^3 /h. Ei painavilla pulloilla saa mukaan paljon mitään.
Paineistamiseen kuluu enemmän energiaa kuin säiliöissä polttoarvoa.
Sitäpaitsi hiilimonoksidi lohkee noeksi ja hiilidioksidiksi... paineistaessa. Kriittinen paine ripauksen alle 35 Bar @ 21,1 C.
Siilollisella puuta ajaa yli tunnin. Siis kokonaisuutena enemmän kilometrejä per kilogramma. Viiminen suodatusvaihe paperifiltterillä =
yhtä pölytöntä kaasua kuten toisioilmakin!
gasmangasman kirjoitti:
Kaasukellot vastapainoilla ripustetut vesiojan ylle, paineeton. Tislekaasutus, ei typpeä. Kylmä hiilimonoksidi säilyy ylin viikon...
Puukaasu(tus) ilmalla, typpi mukana. Autoissa kulutus 15 -- 30 l/s,
54 -- 108 m^3 /h. Ei painavilla pulloilla saa mukaan paljon mitään.
Paineistamiseen kuluu enemmän energiaa kuin säiliöissä polttoarvoa.
Sitäpaitsi hiilimonoksidi lohkee noeksi ja hiilidioksidiksi... paineistaessa. Kriittinen paine ripauksen alle 35 Bar @ 21,1 C.
Siilollisella puuta ajaa yli tunnin. Siis kokonaisuutena enemmän kilometrejä per kilogramma. Viiminen suodatusvaihe paperifiltterillä =
yhtä pölytöntä kaasua kuten toisioilmakin!
gasmanHyvää Uutta Vuotta!
Olisiko nyt aika ottaa lusikka käteen ja hyväksyä tosiasiat puukaasun käytöstä?
Elikä millään "mukavuustankkauksilla" ei paranneta km/paino suhdetta.
Rakentamalla kevyesti ja vahvasti voi henkilöautoissa pärjätä yhden "matkustajapainon" vähennyksellä rekisteriotteeseen.
Jos auton alkuperäisellä polttoaineella on ollut 80 -- 100 hv/tonni,
tai enemmän, tulee siitä varsin näppärä laite puukaasukäytössä!
gasmangasman kirjoitti:
Hyvää Uutta Vuotta!
Olisiko nyt aika ottaa lusikka käteen ja hyväksyä tosiasiat puukaasun käytöstä?
Elikä millään "mukavuustankkauksilla" ei paranneta km/paino suhdetta.
Rakentamalla kevyesti ja vahvasti voi henkilöautoissa pärjätä yhden "matkustajapainon" vähennyksellä rekisteriotteeseen.
Jos auton alkuperäisellä polttoaineella on ollut 80 -- 100 hv/tonni,
tai enemmän, tulee siitä varsin näppärä laite puukaasukäytössä!
gasmanNyt on ~500 lukijaa todennut, että "Sesam, avaudu!" ei toteudu pullotetulla laiha-kaasulla.
Onko koko puukaasuintressi keskittynyt vain toisten tekemään, puhdistettuun ja pullotettuun kaasuun, jota sitten siemaistaan tekemättä itse mitään asian tiimoilta?
Vaihtamalla matkustajapaikan rekisteriotteessa puukaasulaitteeseen
saavuttaa riippumattomuutta ja verovapauden. Ajomukavuus kaupungissa ja moottoritiellä on kiitettävää.
Ja sitten näkyy, että on saanut aikaiseksi jotain omantakeista...
Puukaasulla on hauska ajaa kaupungissa ja maantiellä!
gasman
- tipiteus
yhdistäkää häkä ja vety jo tulee potkua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1745242- 2024158
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1423745Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat703087Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia533020- 1482015
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441767Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.431539Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?661462Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271331