Puukaasua käytetään jonkin verran harrasteautoissa. Siitä löytyy myös uudempaa tietoa.
Tietääkö kukaan että säilyykö puukaasu käyttökelpoisena jos se "pullotetaan?" Silloin voisi jättää sen
"häkäpöntön" pois auton perästä. Ts. kiinteäksi rakennetussa "häkäpöntössä" tuotettu puukaasu pakataan
säiliöön josta auton voisi käydä auton tankkaamassa.
Onko siihen olemassa jokin kemiallinen este? Luultavasti.
Puukaasuautot
8
2694
Vastaukset
- ....?...
Mikä estäisi häkäkaasun teollisen tuotannon?
Sekä vanhemmassa että uudemmassa kirjallisuudessa tämä asia on
selostettu; jotenka lukemaan vaan! Ei perusasiota vuodesta toiseen samalla palstalla toisteta...
On hauska ajaa puukaasulla, sekä kaupungissa että moottoritiellä!
gasman- kiisseli58
Säiliöajatus varmaan on ihan toimiva. Säilöttiinhän kaupunkikaasuakin kaasukelloissa (vrt. Suvilahden kellot Helsingissä). Kaupunkikaasuhan tehtiin voimalalaitoksen hiilikattiloilla (johdettiin tulistettua höyryä hehkuvien hiilien päälle).
Mutta pitäisi selvittää mihin paineeseen puukaasun voi puristaa....- jos tiedät
voiko puukaasua varastoida? Minäkään en ole moista tietoa mistään tavoittanut.
Puukaasuttimen piirustuksia, käyttö- ja huolto-ohjeita kyllä löytyy muttei puukaasun
varastointia koskevaa tietoa. jos tiedät kirjoitti:
voiko puukaasua varastoida? Minäkään en ole moista tietoa mistään tavoittanut.
Puukaasuttimen piirustuksia, käyttö- ja huolto-ohjeita kyllä löytyy muttei puukaasun
varastointia koskevaa tietoa.Kaasukellot vastapainoilla ripustetut vesiojan ylle, paineeton. Tislekaasutus, ei typpeä. Kylmä hiilimonoksidi säilyy ylin viikon...
Puukaasu(tus) ilmalla, typpi mukana. Autoissa kulutus 15 -- 30 l/s,
54 -- 108 m^3 /h. Ei painavilla pulloilla saa mukaan paljon mitään.
Paineistamiseen kuluu enemmän energiaa kuin säiliöissä polttoarvoa.
Sitäpaitsi hiilimonoksidi lohkee noeksi ja hiilidioksidiksi... paineistaessa. Kriittinen paine ripauksen alle 35 Bar @ 21,1 C.
Siilollisella puuta ajaa yli tunnin. Siis kokonaisuutena enemmän kilometrejä per kilogramma. Viiminen suodatusvaihe paperifiltterillä =
yhtä pölytöntä kaasua kuten toisioilmakin!
gasmangasman kirjoitti:
Kaasukellot vastapainoilla ripustetut vesiojan ylle, paineeton. Tislekaasutus, ei typpeä. Kylmä hiilimonoksidi säilyy ylin viikon...
Puukaasu(tus) ilmalla, typpi mukana. Autoissa kulutus 15 -- 30 l/s,
54 -- 108 m^3 /h. Ei painavilla pulloilla saa mukaan paljon mitään.
Paineistamiseen kuluu enemmän energiaa kuin säiliöissä polttoarvoa.
Sitäpaitsi hiilimonoksidi lohkee noeksi ja hiilidioksidiksi... paineistaessa. Kriittinen paine ripauksen alle 35 Bar @ 21,1 C.
Siilollisella puuta ajaa yli tunnin. Siis kokonaisuutena enemmän kilometrejä per kilogramma. Viiminen suodatusvaihe paperifiltterillä =
yhtä pölytöntä kaasua kuten toisioilmakin!
gasmanHyvää Uutta Vuotta!
Olisiko nyt aika ottaa lusikka käteen ja hyväksyä tosiasiat puukaasun käytöstä?
Elikä millään "mukavuustankkauksilla" ei paranneta km/paino suhdetta.
Rakentamalla kevyesti ja vahvasti voi henkilöautoissa pärjätä yhden "matkustajapainon" vähennyksellä rekisteriotteeseen.
Jos auton alkuperäisellä polttoaineella on ollut 80 -- 100 hv/tonni,
tai enemmän, tulee siitä varsin näppärä laite puukaasukäytössä!
gasmangasman kirjoitti:
Hyvää Uutta Vuotta!
Olisiko nyt aika ottaa lusikka käteen ja hyväksyä tosiasiat puukaasun käytöstä?
Elikä millään "mukavuustankkauksilla" ei paranneta km/paino suhdetta.
Rakentamalla kevyesti ja vahvasti voi henkilöautoissa pärjätä yhden "matkustajapainon" vähennyksellä rekisteriotteeseen.
Jos auton alkuperäisellä polttoaineella on ollut 80 -- 100 hv/tonni,
tai enemmän, tulee siitä varsin näppärä laite puukaasukäytössä!
gasmanNyt on ~500 lukijaa todennut, että "Sesam, avaudu!" ei toteudu pullotetulla laiha-kaasulla.
Onko koko puukaasuintressi keskittynyt vain toisten tekemään, puhdistettuun ja pullotettuun kaasuun, jota sitten siemaistaan tekemättä itse mitään asian tiimoilta?
Vaihtamalla matkustajapaikan rekisteriotteessa puukaasulaitteeseen
saavuttaa riippumattomuutta ja verovapauden. Ajomukavuus kaupungissa ja moottoritiellä on kiitettävää.
Ja sitten näkyy, että on saanut aikaiseksi jotain omantakeista...
Puukaasulla on hauska ajaa kaupungissa ja maantiellä!
gasman
- tipiteus
yhdistäkää häkä ja vety jo tulee potkua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949367Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki694864Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414531Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit592887Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82088Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001576- 411354
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441276Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota471276Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641242