KUNNON paskataudit

egyptistä 50%

Halvalla pääsee egyptiin lomalle, ja näihin täysihoitoihin, MUTTA 50% mahdollisuus saada kunnon paskatauti mikä EI välttämättä parane koskaan. Joten EI kiitos egyptiä. Olimme kerran jo varanneet matkat sinne ,mutta luettuani matkakohteesta ja kertomuksia sieltä. Vaihdoimme turvallisempaan kohteeseen. Vaikka aina ennen reissua syödään maitohappobakteeria, täälä ne ei auta.
Liikkuminen lisäksi todella riskialtista. Ryöstetään jopa turisti busseja.

23

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loma pilalla

      Monille tuttavilleni on käynyt tuo temppu. Kyllä on loma pilalla kun saa "kunnon taudin". Vaikkakin paikallisilta saa hyviä lääkkeitä, niin jos 3 pv. istuu hotellin vessassa, onhan se loma vähän pilalla.
      Maksaa vähän enemmän,mutta ei espanjassa ole meillä ollut noita ongelmia, eikä turkissakaan.

      • Valittajat

        Ei kannata matkustella, jos pelkää vatsatauteja! Mikä ihme meitä suomalaisia oikein vaivaa. Jatkuvasti pelkkää valitusta, eikä osata suhtautua asioihin oikealla tavalla. Pysykää vaan kiltisti espanjan turistirysissä, mutta kunnon lomakohteita ette tule tuolla asenteella koskaan näkemään....


      • edes helsingissä
        Valittajat kirjoitti:

        Ei kannata matkustella, jos pelkää vatsatauteja! Mikä ihme meitä suomalaisia oikein vaivaa. Jatkuvasti pelkkää valitusta, eikä osata suhtautua asioihin oikealla tavalla. Pysykää vaan kiltisti espanjan turistirysissä, mutta kunnon lomakohteita ette tule tuolla asenteella koskaan näkemään....

        Jos ei halua tiettyyn maahan, ei kai se tarkoita ettei voisi matkustella. Käyn itse kaksi kertaa vuodessa,
        "lämmittelemässä" enkä näe mitään tarvetta mennä egyptiin. Saastuneita vesistöjä paljon, bakteerikanta aivan eri kuin muualla. MUTTA ei se tarkoita ettei voisi matkustaa- muualle. Mene sinä egyptiin ja syö paikallisessa kippolassa, niin..... olen käynyt 21 eri maassa ja useita kertoja tietyissä, mutta en egyptissä- enkä mene, sen kai voin itse päättää vielä, minne matkustan.


      • Peking next
        edes helsingissä kirjoitti:

        Jos ei halua tiettyyn maahan, ei kai se tarkoita ettei voisi matkustella. Käyn itse kaksi kertaa vuodessa,
        "lämmittelemässä" enkä näe mitään tarvetta mennä egyptiin. Saastuneita vesistöjä paljon, bakteerikanta aivan eri kuin muualla. MUTTA ei se tarkoita ettei voisi matkustaa- muualle. Mene sinä egyptiin ja syö paikallisessa kippolassa, niin..... olen käynyt 21 eri maassa ja useita kertoja tietyissä, mutta en egyptissä- enkä mene, sen kai voin itse päättää vielä, minne matkustan.

        Kuulopuheidenko perusteella sinä valitset maan, johon matkustat? Älä viitsi! Tulin juuri kuukauden työkomennukselta Tokiosta ja asenteesi perusteella et voi matkustaa sinnekään. Olen täysin samaa mieltä "Valittajan" kanssa siitä, että sinun matkustelusi rajoittuu pelkkiin turistirysiin! Sanat laguuni ja sademetsä taitavat olla sinulle myös täysin hepreaa....


      • CXZ
        Peking next kirjoitti:

        Kuulopuheidenko perusteella sinä valitset maan, johon matkustat? Älä viitsi! Tulin juuri kuukauden työkomennukselta Tokiosta ja asenteesi perusteella et voi matkustaa sinnekään. Olen täysin samaa mieltä "Valittajan" kanssa siitä, että sinun matkustelusi rajoittuu pelkkiin turistirysiin! Sanat laguuni ja sademetsä taitavat olla sinulle myös täysin hepreaa....

        SITTEN TIEDÄT MITÄ KAKKATAUTI ON NIMIM.KOKEMUSTA ON OLEN OLLUT SIELLÄ 13KK.EGYPTISSÄ YK JOUKOISSA 2 VIIKKOA OLEN OLLUT SAIRAALSSA TIPUTUKSESSA 40 ASTEEN KUUMEESSA,ENKÄ IKINÄ MEE SIIHEN MAAHAN.
        ON VIELÄKIN LIKAISTA VAIKKA ON MINUN KÄYNNISTÄ SIELLÄ 40 VUOTTA,OLIN SIELLÄ 70 LUVULLA.
        OLEN KÄYNYT ESPANIASSA,ISRAELISSA,SYYRIÄSSÄ,KREIKASSA YMS.MAISSA EN OLE SAANUT MITÄÄN TAUTEJA SIELTÄ.
        PUHU PUKILLE SE USKOO.


      • nertyy
        CXZ kirjoitti:

        SITTEN TIEDÄT MITÄ KAKKATAUTI ON NIMIM.KOKEMUSTA ON OLEN OLLUT SIELLÄ 13KK.EGYPTISSÄ YK JOUKOISSA 2 VIIKKOA OLEN OLLUT SAIRAALSSA TIPUTUKSESSA 40 ASTEEN KUUMEESSA,ENKÄ IKINÄ MEE SIIHEN MAAHAN.
        ON VIELÄKIN LIKAISTA VAIKKA ON MINUN KÄYNNISTÄ SIELLÄ 40 VUOTTA,OLIN SIELLÄ 70 LUVULLA.
        OLEN KÄYNYT ESPANIASSA,ISRAELISSA,SYYRIÄSSÄ,KREIKASSA YMS.MAISSA EN OLE SAANUT MITÄÄN TAUTEJA SIELTÄ.
        PUHU PUKILLE SE USKOO.

        40 vuotta sitten yk joukoissa...hoh hoh paraskin arvostelija turistikohteelle...........


      • CXZ
        nertyy kirjoitti:

        40 vuotta sitten yk joukoissa...hoh hoh paraskin arvostelija turistikohteelle...........

        KEN ON KÄYNYT SIELLÄ,KERTOVAT EI IKINÄ MEE TOISTA KERTAA,ON NIIN PAS...TA,KUIN ÄMMÄNSUON KAATOPAIKALLA.
        KAUPPIAAT TÖYKEITÄ,TYYLI EI OLE MUUTTUNUT TAI KEHITTYNYT VUOSIKYMMENIIN.
        SE ON ERIASIA JOS ON KOTIOLOISSAAN TOTTUNUT SKEIDAAN JA TYKKÄÄ SIITÄ NIIN TERVEMENOA,ONHAN SE SUOSITTU LOMAKOHDE FINNAIRKIN LENTÄÄ SINNE KAHDELLA KONEELLA.


      • LKI
        nertyy kirjoitti:

        40 vuotta sitten yk joukoissa...hoh hoh paraskin arvostelija turistikohteelle...........

        ÄHLÄM SÄHLÄM,MARHABA ,SUKRAN,MASSALAAMA.


      • egyptistätykkäävä
        CXZ kirjoitti:

        KEN ON KÄYNYT SIELLÄ,KERTOVAT EI IKINÄ MEE TOISTA KERTAA,ON NIIN PAS...TA,KUIN ÄMMÄNSUON KAATOPAIKALLA.
        KAUPPIAAT TÖYKEITÄ,TYYLI EI OLE MUUTTUNUT TAI KEHITTYNYT VUOSIKYMMENIIN.
        SE ON ERIASIA JOS ON KOTIOLOISSAAN TOTTUNUT SKEIDAAN JA TYKKÄÄ SIITÄ NIIN TERVEMENOA,ONHAN SE SUOSITTU LOMAKOHDE FINNAIRKIN LENTÄÄ SINNE KAHDELLA KONEELLA.

        Itse kävin noin vuosi sitten Egyptissä ja se oli yksi parhaimmista maista joissa olen käynyt! En saanut mitään ns. "paskatautia" siellä, olin todella tarkka käsihygienian kanssa. Käsidesiä käsiin aina ennenkuin syödään ja vältyt siltä paskataudilta (ehkä) , itse ainakin vältyin, mutta muut seurueessani kyllä saivat, valitettavasti, "paskataudin". Paitsi yksi vanhempi rouva ei sitä saanut. Äitini sai "paskataudin", hän kävi apteekissa ostamassa paikallista lääkettä ja se auttoi heti. Salaattia ei kannata siellä Egyptissä syödä, koska ne ovat yleensä huuhdeltu siinä "likaisessa vedessä" joka tulee suoraan hanasta. Itse en syönyt mitään salaattia, koko viikon pärjäsin kanalla, lihalla , riisillä jne, herkullista oli :) En ole koskaan saanut ulkomailla vatsatautia tai mitään, käsihygienia on tärkeä, niin ulkomailla kuin suomessa jopa! Mitään turistibussien ryöstelyä ei minun matkallani tapahtunut ja nautin lomastani Egyptissä. Parin vuoden päästä menen varmaan uudestaan .


      • matkasi
        Peking next kirjoitti:

        Kuulopuheidenko perusteella sinä valitset maan, johon matkustat? Älä viitsi! Tulin juuri kuukauden työkomennukselta Tokiosta ja asenteesi perusteella et voi matkustaa sinnekään. Olen täysin samaa mieltä "Valittajan" kanssa siitä, että sinun matkustelusi rajoittuu pelkkiin turistirysiin! Sanat laguuni ja sademetsä taitavat olla sinulle myös täysin hepreaa....

        Ei kai se sulje pois matkustelua yleensä,JOS ei halua egyptiin ! 50% mahdollisuus mihin vaan on aika "hyvä" - niin myös "paskataudissa". Olen käynyt 18 maasa omalla autolla (euroopassa). Sekä mainitsemissasi "turistirysissä" n.20 kertaa. (Joissa vuokraan yleensä auton,paikallisiin kyliin kyllä uskallaudun syömäänkin.)EN kertaakaan egyptissä - enkä mene - onko tyhmyyttä vai viisautta, en tiedä - mutta tosiaan luen kyllä aina ko. maasta ja kohteesta. Kieltäkin on hyvä vähän osata - en pidä itseäni "kuulopuheiden" perusteella matkustavana, JOS valitsen minne matkustan. Enkä toki, "suomi" jos haluat egyptiin mennä - senkun menet.


      • JA SELVITTÄÄ
        Valittajat kirjoitti:

        Ei kannata matkustella, jos pelkää vatsatauteja! Mikä ihme meitä suomalaisia oikein vaivaa. Jatkuvasti pelkkää valitusta, eikä osata suhtautua asioihin oikealla tavalla. Pysykää vaan kiltisti espanjan turistirysissä, mutta kunnon lomakohteita ette tule tuolla asenteella koskaan näkemään....

        Lukekaapa mistä vaan TODELLISTA tietoa ko. maasta. Vatsataudin mahdollisuus suuri JA ominpäin jos lähtee liikkumaan - todennäköisyys rahattomana paluuseen melkoinen.
        Uintikelpoinen ei taida niili enään olla ! vaikka sinne risteilyjä tehdäänkin.
        Kohteita riittää maailmassa, vaikka egyptin jättää väliinkin.
        JOS sinne menee, aurinkoloma hotellin täysihoidossa - ):


      • ei ihan heti
        edes helsingissä kirjoitti:

        Jos ei halua tiettyyn maahan, ei kai se tarkoita ettei voisi matkustella. Käyn itse kaksi kertaa vuodessa,
        "lämmittelemässä" enkä näe mitään tarvetta mennä egyptiin. Saastuneita vesistöjä paljon, bakteerikanta aivan eri kuin muualla. MUTTA ei se tarkoita ettei voisi matkustaa- muualle. Mene sinä egyptiin ja syö paikallisessa kippolassa, niin..... olen käynyt 21 eri maassa ja useita kertoja tietyissä, mutta en egyptissä- enkä mene, sen kai voin itse päättää vielä, minne matkustan.

        NO JUU,eipä nyt tulisi mieleen ihan heti,lähteä tokioon lomalle ! Tässä oli kyse lomamatkoista !
        Vaikka nyt kuinka joku haukkuisi Kreikkaa, Espanjaa, Turkkia ja vaikkapa Porttukalia, "seuramatkoiksi" kyllä olen itse ainakin niistä löytänyt hienoja sekä rauhallisia paikkoja. Esim. Kreetalla vuokraa auton ja ajelee vuoristossa ja käy elafonisissa - oikea paratiisi.
        Paikkoja on vaikka ei egyptiin tahdokkaan !


      • sademetsässä
        Peking next kirjoitti:

        Kuulopuheidenko perusteella sinä valitset maan, johon matkustat? Älä viitsi! Tulin juuri kuukauden työkomennukselta Tokiosta ja asenteesi perusteella et voi matkustaa sinnekään. Olen täysin samaa mieltä "Valittajan" kanssa siitä, että sinun matkustelusi rajoittuu pelkkiin turistirysiin! Sanat laguuni ja sademetsä taitavat olla sinulle myös täysin hepreaa....

        Mikähän osa taas tuossa "älypään" kirjoituksessa oli keskustelua?
        Voihan asiasta olla eri mieltä - eikä se tee kirjoittajista mielenterveysongelmaisia tms.
        Turisti rysä ? Tokiossako EI ole turisteja ? EN kyllä rantalomalle halua tokioon ! Eiköhän tässä rantalomista puhuttu. EN valitse matkaani kuulo vaan näköhavaintojen perusteella !
        Luen tietoa kohteesta, kulttuurista yms. odottaminen ja matkan "valmistelu" suuri osa matkaa.
        ON mitä odottaa. Niin tuo laguuni - olen käynyt kyllä - kreikassa vuokrasimme auton ja löysimme
        todella kauniin mestan.
        Hyvää loman odotusta kaikille.


      • huhhuijjaaa
        CXZ kirjoitti:

        SITTEN TIEDÄT MITÄ KAKKATAUTI ON NIMIM.KOKEMUSTA ON OLEN OLLUT SIELLÄ 13KK.EGYPTISSÄ YK JOUKOISSA 2 VIIKKOA OLEN OLLUT SAIRAALSSA TIPUTUKSESSA 40 ASTEEN KUUMEESSA,ENKÄ IKINÄ MEE SIIHEN MAAHAN.
        ON VIELÄKIN LIKAISTA VAIKKA ON MINUN KÄYNNISTÄ SIELLÄ 40 VUOTTA,OLIN SIELLÄ 70 LUVULLA.
        OLEN KÄYNYT ESPANIASSA,ISRAELISSA,SYYRIÄSSÄ,KREIKASSA YMS.MAISSA EN OLE SAANUT MITÄÄN TAUTEJA SIELTÄ.
        PUHU PUKILLE SE USKOO.

        YK-joukkoihin otetaan oikeasti vain henkilöitä, jotka ovat luku- ja kirjoitustaitoisia.. CXZ ei varmasti ollut edes syntynyt -70luvulla..


      • cxz
        huhhuijjaaa kirjoitti:

        YK-joukkoihin otetaan oikeasti vain henkilöitä, jotka ovat luku- ja kirjoitustaitoisia.. CXZ ei varmasti ollut edes syntynyt -70luvulla..

        olen syntynyt 50-luvulla ja ollut yk-joukoissa 1976 ja1981,tiedän asioista siellä lähi-idässä hiukan en paljoa.

        sinne ei oteta marjonpoimijoita.


      • näillä mennään
        Peking next kirjoitti:

        Kuulopuheidenko perusteella sinä valitset maan, johon matkustat? Älä viitsi! Tulin juuri kuukauden työkomennukselta Tokiosta ja asenteesi perusteella et voi matkustaa sinnekään. Olen täysin samaa mieltä "Valittajan" kanssa siitä, että sinun matkustelusi rajoittuu pelkkiin turistirysiin! Sanat laguuni ja sademetsä taitavat olla sinulle myös täysin hepreaa....

        "Peking next" Laguunilla olen kyllä käynyt, mutta perhelomista kun on nyt kyse, enpä ajatellut sademetsään lähteäkkään. Enkä näe kyllä työnantajasi varmasti myös maksamaa, tokiotakaan minään perhelomakohteena.
        Egyptissä aika sekava ja levoton tilanne, omatoimimatkoille. Rantalomakohteet ehkä rauhallisia, mutta aiheena ollut "pas.. taudit" ko. kohteessa ON riski


      • pois on hyvä

        Kyllähän tuo sekava ja rauhaton tilanne egyptissä myös sulkee sen pois ainakin minun lomasuunnitelmistani. Liikkuminen ominpäin ollut ennenkin riskialtista, verrattuna moniin muihin kohteisiin


      • no tokio
        Peking next kirjoitti:

        Kuulopuheidenko perusteella sinä valitset maan, johon matkustat? Älä viitsi! Tulin juuri kuukauden työkomennukselta Tokiosta ja asenteesi perusteella et voi matkustaa sinnekään. Olen täysin samaa mieltä "Valittajan" kanssa siitä, että sinun matkustelusi rajoittuu pelkkiin turistirysiin! Sanat laguuni ja sademetsä taitavat olla sinulle myös täysin hepreaa....

        Peking next ; Kyse on perhe matkailusta ! TOKIO tuskin aivan ykkönen, kenenkään perhematkakohteena. Tuskin myöskään sademetsä !
        Laguuniakaan ei taida ainakaan tokiosta löytää !

        Tuohon omia matkojani muistellen voisi löytyä paikka niinkin läheltä kuin Kreikasta; elafonisi, paratiisi nimeä ainakin käytetään, laguuni voi myös hyvin käyttää.
        Vuoristoisen tien takana, mutta matka sinne kannatti.


    • Kairo-Luxor

      onpahan siellä egyptissä mitä muualla ei ole. vatsatauti iski aikanaan reissulla mutta on vaan edelleen hienoin reissu minkä olen tehnyt

      • ei sinne

        Kohteessa on varmasti juu hyvääkin - ainakin aurinkoa.
        Mutta kyllähän meno on aika riskaapelia, esim. pyramiidien retkillä on ryöstetty kokonaisia turistipussillisia porukkaa. Autoon tulee pari "viidakkovetsi sankaria" ja vie kaikilta rahat. Vatsatautien mahdollisuus on egyptissä todella suuri. Eikä välttämättä "parane" koskaan ! Joet ja OSA rannoista todella saastuneita !
        MUTTA ON TIETTY PUHTAITAKIN RANTOJA


    • en sinne mää

      Levotonta menoa ,kaikissa tämän rannikon maissa ! EI tiedä mitä tapahtuu. Henkikin voi olla löyhässä, kun väärään paikkaan osuu.........

      • näinkö on

        Tämä nyt ei liity aiheeseen - mutta, egypti menettänyt varmasti todella paljon matkailun aiemmin tuomia euroja, levottomuuksien ja sekavan tilanteen takia.
        En myös ole ko. maassa käynyt, varmasti aurinkoa riitää


      • Varpusparvet
        näinkö on kirjoitti:

        Tämä nyt ei liity aiheeseen - mutta, egypti menettänyt varmasti todella paljon matkailun aiemmin tuomia euroja, levottomuuksien ja sekavan tilanteen takia.
        En myös ole ko. maassa käynyt, varmasti aurinkoa riitää

        Sittenhän voi mennä vaikka Intiaan, siellä on rauhallisempaa ja liki yhtä varmaa nauttia ripaskasta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe