Turkki varma valinta

Syksyn lomalle

Turkki on varma valinta, ei olla kertaakaan petytty. Kohteissa on kyllä eroja, ruokien ym. suhteen.
Tarkkana rahoistaan pitää myös olla, turkkilainen mielellään aina vähän jussittaa turistia;taksit, pinemmät kaupat ja ravintolat. Harrastus heille, eikä mikään suuri ongelma- kun sen tiedostaa.
Alanyassa ja sen ympäristössä esimerkiksi paljon nähtävää ja erittäin hyviä ravintoloita, paljon.
Ystävällistä ja vieraanvaraista porukkaa, kokonaisuutena ottaen.
Halvempaa aika paljon kuin esim. espanjassa.

20

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppämies3

      Toki, jos haluaa matkustaa maahan, jossa ei ole ihmisoikeuksia.

      • NYT mentiin kauas

        Nyt mentiin aika kauas - syvällisesti pitää näköjään rantalomaakin miettiä.
        Mikä on maan poliittinen tilanne oikeisto vai vasemmisto vallassa, ev.lut, ortodoksi vai muslimi maa. sotilaallinen osallistuminen, onko yk.ssa , antaako humanitääristä apua ja jos niin minne.....
        EI vit.... kyllähän meni vaikeaksi lomareissun suunnittelukin !


      • maailmanparantajat

        NIINPÄ, kaikenhan voi sotkea ja nähdä surkeana maailmassa.
        JOS tämä kirjoitus jotain boikottia käsitteli,niin voitaisiin aloittaa kiinasta ja sen tuotteiden boikotoinnista.
        Ihmisoikeus,lapsityövoima yms. tämäntyyppiset huomioiden. Myy kiinalaiset tossusi jne....

        JOS kirjotus käsitteli matkailua, niin ei sekoteta tähän nyt ihan kaikkea, nautitaan lämmöstä matkoillamme.


      • niin montaa

        EI KAI VAAN näitä "seppämiehiä" kolmea ole, toivottavasti ei.

        Tuo ahjo nimittäin on sammunut sepältä


      • Seppämies3
        niin montaa kirjoitti:

        EI KAI VAAN näitä "seppämiehiä" kolmea ole, toivottavasti ei.

        Tuo ahjo nimittäin on sammunut sepältä

        Kyllä sivistyneen ihmisen kulutusvalintoja ohjaa muukin kuin halpa hinta. Nämä Turkkiin matkustavat ovat samoja ihmisiä, jotka tekevät ja ostavat verotonta työtä, polttavat Virosta tuotua tupakkaa, ja lataavat musiikkia ja elokuvia vertaisverkoista.
        Kyllä sieltä Välimeren rannalta ihan oikeus- ja sivistysvaltioitakin löytyy, vaikka kulttuuri on toki erilainen kuin meillä.


      • höpsö
        Seppämies3 kirjoitti:

        Kyllä sivistyneen ihmisen kulutusvalintoja ohjaa muukin kuin halpa hinta. Nämä Turkkiin matkustavat ovat samoja ihmisiä, jotka tekevät ja ostavat verotonta työtä, polttavat Virosta tuotua tupakkaa, ja lataavat musiikkia ja elokuvia vertaisverkoista.
        Kyllä sieltä Välimeren rannalta ihan oikeus- ja sivistysvaltioitakin löytyy, vaikka kulttuuri on toki erilainen kuin meillä.

        Minä käyn joskus Virossa ja haen halpaa viinaa. Lataan netistä kaiken mahollisen - musiikin ja leffat.
        Ei kiinnosta ostaa kalliita ja "aitoja" koti suomesta kun helpommallakin saa. Matkaa olen varaamassa Turkkiin koska on halpaa.
        Mitä sitte millaset ihmiset matkustaa ja minne, onko se sulle ongelma?
        Itte meen oikeestaan sinne minne halvinta - oon opiskelija joten ei voi valittaa rahasta.

        Mutta, sivistynyt olen tai sitten en, ei sillä tietääkseni ole merkitystä matkustamisen kanssa.
        Noh, jotkut ehkä tykkää ja toiset taas ei.


      • kakkosen mirkku
        Seppämies3 kirjoitti:

        Kyllä sivistyneen ihmisen kulutusvalintoja ohjaa muukin kuin halpa hinta. Nämä Turkkiin matkustavat ovat samoja ihmisiä, jotka tekevät ja ostavat verotonta työtä, polttavat Virosta tuotua tupakkaa, ja lataavat musiikkia ja elokuvia vertaisverkoista.
        Kyllä sieltä Välimeren rannalta ihan oikeus- ja sivistysvaltioitakin löytyy, vaikka kulttuuri on toki erilainen kuin meillä.

        Tuo muuten oli yllättävän totta.Itse väistän kaikki turkin ja afrikan kohteet,ja ihan siitä syystä että lomaani ei kuulu jatkuva käsilaukun vahtaaminen ja varuillaan olo saanko rahasta oikein takaisin ja kuka kusettaa milloin ja missä.Ja se helvetinmoinen tyrkyttäminen,mitä ihmeen lomaa se on.
        Jokainen saa tietysti valita mihin menee ja mistä tykkää mut en itse tajua mitä tykkäämistä näissä turistirysissä on,mennään joukon mukana sinne missä on milloinkin se SUOMALAISTEN SUOSIKKIKOHDE,nousee jo karvat pystyyn tuosta sanasta,ja olen oppinut vetämään ruksin sen lomakohteen päälle,joka kertoo että käydään syömässä ravintoloissa missä on suomalaisia lihapullia ja illalla tanssimassa suomalaisten suosimassa tanssiravintolassa missä laulaa joku suomesta raahattu alkoholiin menevä artisti.Jotkut ei näistä saa nähtävästi suomessa tarpeekseen tai tulee muuten koti ikävä.


      • pitää kytätä
        kakkosen mirkku kirjoitti:

        Tuo muuten oli yllättävän totta.Itse väistän kaikki turkin ja afrikan kohteet,ja ihan siitä syystä että lomaani ei kuulu jatkuva käsilaukun vahtaaminen ja varuillaan olo saanko rahasta oikein takaisin ja kuka kusettaa milloin ja missä.Ja se helvetinmoinen tyrkyttäminen,mitä ihmeen lomaa se on.
        Jokainen saa tietysti valita mihin menee ja mistä tykkää mut en itse tajua mitä tykkäämistä näissä turistirysissä on,mennään joukon mukana sinne missä on milloinkin se SUOMALAISTEN SUOSIKKIKOHDE,nousee jo karvat pystyyn tuosta sanasta,ja olen oppinut vetämään ruksin sen lomakohteen päälle,joka kertoo että käydään syömässä ravintoloissa missä on suomalaisia lihapullia ja illalla tanssimassa suomalaisten suosimassa tanssiravintolassa missä laulaa joku suomesta raahattu alkoholiin menevä artisti.Jotkut ei näistä saa nähtävästi suomessa tarpeekseen tai tulee muuten koti ikävä.

        Meiltä ei ole ainakaan mitään viety Turkin matkoillamme, eikä edes ole ollut sellanen fiilis,että pitää kytätä tavaroita. MUTTA ei nyt varmaan missään maassa ole järkevää kuljettaa koko matkakassaa rannalla tms. puhumattakaan passeista.
        Espanjassa sensiaan samassa seurueessa matkustaneilta on viety tavaraa, jopa hotelli huoneista.


      • onko se järkevääkin
        Seppämies3 kirjoitti:

        Kyllä sivistyneen ihmisen kulutusvalintoja ohjaa muukin kuin halpa hinta. Nämä Turkkiin matkustavat ovat samoja ihmisiä, jotka tekevät ja ostavat verotonta työtä, polttavat Virosta tuotua tupakkaa, ja lataavat musiikkia ja elokuvia vertaisverkoista.
        Kyllä sieltä Välimeren rannalta ihan oikeus- ja sivistysvaltioitakin löytyy, vaikka kulttuuri on toki erilainen kuin meillä.

        Kyllä Suomessa kaikki maksaa aivan riittävästi nykyään. En laita pahakseni jos taksi maksaa 5e/ 20km
        tai hyvän aterian saa 10e juomineen. Lisäksi vielä lämmintä ja aurinkoa, sitä minä haen rantalomilta.
        Jos on halpaa se on iso (mitä EI ole cypros, espanja eikä portugal) Tunisiassa lomailee todella edullisesti, sielä vaan "ahdasmielisempää" kuin esim. Turkissa


      • löööööööööööööp
        kakkosen mirkku kirjoitti:

        Tuo muuten oli yllättävän totta.Itse väistän kaikki turkin ja afrikan kohteet,ja ihan siitä syystä että lomaani ei kuulu jatkuva käsilaukun vahtaaminen ja varuillaan olo saanko rahasta oikein takaisin ja kuka kusettaa milloin ja missä.Ja se helvetinmoinen tyrkyttäminen,mitä ihmeen lomaa se on.
        Jokainen saa tietysti valita mihin menee ja mistä tykkää mut en itse tajua mitä tykkäämistä näissä turistirysissä on,mennään joukon mukana sinne missä on milloinkin se SUOMALAISTEN SUOSIKKIKOHDE,nousee jo karvat pystyyn tuosta sanasta,ja olen oppinut vetämään ruksin sen lomakohteen päälle,joka kertoo että käydään syömässä ravintoloissa missä on suomalaisia lihapullia ja illalla tanssimassa suomalaisten suosimassa tanssiravintolassa missä laulaa joku suomesta raahattu alkoholiin menevä artisti.Jotkut ei näistä saa nähtävästi suomessa tarpeekseen tai tulee muuten koti ikävä.

        Kai kovasti matkustelevana olet huomannut,että maailmalta löytyy myös muita turisteja kuin suomalaisia?Eikö he häiritse sinun matkustelua?mm.ruotsalaiset,norjalaiset,tanskalaiset,saksalaiset,englantilaiset,kiinalaiset,venäläiset,amerikkalaiset,ranskalaiset...Käy maailma pieneksi jos et turistikohteeseen halua,suosittelen suomalaisia metsiä.Hyvää matkaa!


      • näin meillä
        Seppämies3 kirjoitti:

        Kyllä sivistyneen ihmisen kulutusvalintoja ohjaa muukin kuin halpa hinta. Nämä Turkkiin matkustavat ovat samoja ihmisiä, jotka tekevät ja ostavat verotonta työtä, polttavat Virosta tuotua tupakkaa, ja lataavat musiikkia ja elokuvia vertaisverkoista.
        Kyllä sieltä Välimeren rannalta ihan oikeus- ja sivistysvaltioitakin löytyy, vaikka kulttuuri on toki erilainen kuin meillä.

        NIIN, eihän matkustajan tarvitse olla sivistynyt - tietenkään, mutta onko "sivistynyttä" arvostella toisten tekemiä matkavalintoja ?
        Ymmärtäisin jos kyseenalaistaminen koskisi matkoja Somaliaan - niistä matkoista ruuren osan veronmaksajat maksaa ("perhelomat")!

        Jokaisella onneksi vielä on vapaus valita minne matkustaa, jos vielä itse matkansa maksaa - mitä se kenellekkään kuuluu ?
        Hyvää matkaa kaikille - minne sitten matkustattekaan.
        PS. Minulta ei turkissa ole mitään varastettu, eikä ole tarvinnut tavaroita "kytätä" sen enempää kuin missään muuallakaan. Rannalle vain vähän rahaa mukaan, "roleksi" yms. jätetään Suomeen


      • matkalle vaan
        maailmanparantajat kirjoitti:

        NIINPÄ, kaikenhan voi sotkea ja nähdä surkeana maailmassa.
        JOS tämä kirjoitus jotain boikottia käsitteli,niin voitaisiin aloittaa kiinasta ja sen tuotteiden boikotoinnista.
        Ihmisoikeus,lapsityövoima yms. tämäntyyppiset huomioiden. Myy kiinalaiset tossusi jne....

        JOS kirjotus käsitteli matkailua, niin ei sekoteta tähän nyt ihan kaikkea, nautitaan lämmöstä matkoillamme.

        Kyllä meissä lomanviettäjissäkin hyvin erilaisia viheltäjiä on. Kuka pelkää ja kammoksuu mitäkin. Sekotetaan matkailuun maan ihmisoikeudet ja kaikki mahdollinen. JOS,puhuttaisiin nyt ihmisoikeuksista, lopetetaan kiinalaisen "paskan" ostaminen - mitäs enään voisi ostaa, kaikki tehdään sielä.

        Pysytään tässä matkailussa, mikä pitäisi olla mukava asia - eikö.
        EN pidä turkkia toki minään "paratiisina", mutta olen muutamia kertoja käynyt täytyy osata suhtautua vähän erilailla (oikeastaan kaikissa muslimi maissa).
        Lähdetään vaan rantalomalle EI asumaan sinne. Tiettyä tarkkuutta maksamisessa - mutta niin joka maassa, myös Suomessa kannattaa katsoa.


      • matkaillaan !
        löööööööööööööp kirjoitti:

        Kai kovasti matkustelevana olet huomannut,että maailmalta löytyy myös muita turisteja kuin suomalaisia?Eikö he häiritse sinun matkustelua?mm.ruotsalaiset,norjalaiset,tanskalaiset,saksalaiset,englantilaiset,kiinalaiset,venäläiset,amerikkalaiset,ranskalaiset...Käy maailma pieneksi jos et turistikohteeseen halua,suosittelen suomalaisia metsiä.Hyvää matkaa!

        EN oikeen ymmärtänyt miten kirjoituksesi liittyi aiheeseen, "turkki varma valinta"
        EIKÖS me matkustaessamme (tai ainakin minä) tiedetä menevämme maahan jossa puhutaan eri kieltä ja jossa on muitakin turisteja ! EI TUO nyt pitäisi olla kenellekkään mikään yllätys - siis ei PITÄISI olla.
        Turkkiin matkalle, siis aihe - "metsien miesten" palsta ehkä muualla


    • nainen23

      pakko kyllä tähän juttuun sanoo se, että ite olin viime kesänä turkin alanyassa, ja oli ihan hirveetä.. kaikki oli niin kallista, huom olen käynyt suurimmassa osassa paikoista espanjassa, ibiza yms.. ja myös kreikassa jne. ja turkissa oli järkyttävät hinnat ja yrittävät kusettaa ravintoloissa.. kun mentii sinne, piti olla hyvä hotelli mutta jouduttiin ekaks pariks yöks tosi huonoon pikkuluukkuun.. ihmiset eivät olleet mukavia... mutta toisaalta ihmettelen että monet tykkäävät turkista, toki siellä on kauniit rannat mutta kaduilla ei voi kävellä ilman että ne turkkilaiset miehet ei huuda koko ajan vaikka kävelee oman miehensä kanssa.. sekä kaikissa ravintoloissa tarjotaan melkein samaa ruokaa, samankaltaiset listat on suurimassa osassa...mutta kait siellä kivaaki voi olla... en iyte oikee diggailu

    • Ryöstetty

      Olen matkaillut useissa eri maissa, vain Turkissa olen joutunut "käsittelyyn" . Kerran VARASTETTIIN linja-autosta matkalla lentokenttä-Marmaris MATKALAUKKU . Totta , auto pysäytyi matkalla ja kuulin kun alaluukut avattiin silloin se vietiin ! Toinen tapaus oli puhdas RYÖSTÖ . Minulta vietiin väkisin kukkarovyö , jossa oli kaikki minun tärkeimmät tavarat. ( en ollut vielä kerinnyt panna säilöön) . Että tässä turkkilaisten rehellisyys !
      Kerran yritin kertoa turkkilaisten epärehellisyydestä keskustelupalstalla , kas kummaa , sheriffi poisti sen katsoi kai ettei totuutta voi kertoa !

      • ei ryöstetty

        Eiköhän aivan samoihin ongelmiin törmää Suomessakin ! Ryöstetyksi tuleminen ei mitään ihmeellistä ole suomessakaan ( joskin nykyisin usein siihen syyllistyvät ulkomaiset / mamut !) MISSÄÄN lomakohteessa tuo ongelma ei poistu. EI mikään Turkin ongelma pelkästään. Minulta ei ole kertaakaan Turkissa mitään viety, rannalla rahaa jonkinverran mukana ja käynyt uimassa ,eikä mitään hävinnyt. Kreikan saaret ehkä turvallisimmat, "lähimatkoilla" (n.6h).


    • Lobotomia1

      Kaikkien aivot eivät kaipaa virikkeitä. Silloin sama rantalomakohde lihapullineen ja suomenkielisine oppaineen vuodesta toiseen on paikallaan. Mutta jos kaipaa hieman älyllistä toimintaa ja sielulle virkistystä, kannattaa lähteä kaupunkilomalle. Turkissakin on Istanbul, joka on ihan kunnon kaupunki ja sinne pääsee edullisilla lennoilla.

    • matkalle taas

      Mielipide tuokin "aivoille virikkeitä" Älyllistä toimintaa" :)sielulle virkistystä:) .

      Kaikesta tuosta huolimatta MINÄ EN PIDÄ kaupunkilomista, Suomessa niissä sa käydä aivan riittävästi. Enkä nyt tiedä "sielun lepäämisestä" istanbulin vilinässä.

      Mutta ei siinä mitään - hyvä että makuja on monia. EIKÄ jutun idea tainnut olla joka syksyinen Alanya - vaan, jos ei keksi minne menisi "varma valinta".

    • Lobotomia1

      Turkissa ei varmaan ole lomakohteena varsinaista vikaa mutta kuinka sitä voi pitää varmana valintana. En tiedä miten totuudenmukaisen kuvan television "Matkaoppaat" antaa mutta jos sarjassa on hivenkään totuutta niin pitäisin tuota lomakohdetta enempi helvetin esikartanona.

      • Lyhyt lentomatka

        "Matkaoppat" sarjaa olet seurannut - kirjoitat oman "mielipiteesi" palstalle ! HUH

        Kysehän EI ole siitä, että JOKA lomalla mentäisiin Turkkiin, puhumattakaan että samaan kaupunkiin. Vaan lyhellä lentoetäisyydellä Suomesta, lämmintä syksyllä pitkään, mielestäni edullinen maa oleilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe