Elikkäs olen nyt vihdoin saamassa pentukoiran. Koska joudun jättämään sen yksin kun olen koulussa (opiskelija) niin mitä tekemistä annan sille tai miten rauhoittelen sen kestämään yksin muutamia tunteja?
Ennenkuin alkaa moraalisaarna niin:
1. Kyllä, olen huomioinut että koiranpentua ei saisi jättää yksin. Kyse onkin max. 4 tunnista, jonka jokainen normaalia elämää elävä voi olla poissa kerralla. Kauppareissukin voi kestää senverran. Ajankohtaa ei paremmaksi saa, sillä meillä tässä koulutuksessa on kesälomakin vain 2 viikkoa, siihen on vaikea pennunostoa tähdätä. Rotukin on senverran harvinainen että tuskin onnistuu juuri tuohon saumaan.
2. monta plussaa tässä on vaikka tuota yksinoloa jääkin. Koulusta on 50 metrin matka huoneeseeni jossa pentu asuu. Eli sitä on helppo käydä vilkaisemassa joka välkkä. Eläinasuntolasolu joten sosiaalistaminen on helppoa. Ja monilla työssäkäyvilläkään ei ole näin hyviä olosuhteita, paitsi että heillä on varaa ainakin viikon lomaan. Minulla pari päivää.
3. Olen kertonut kasvattajalle tästä ja silti hän antaa minulle pennun. Jos hän, hyvä ja virallinen huolellinen kasvattaja ei tätä näe kuolemanvakavana niin tuskin se pentu sinne kuolee.
Noniin. Eli en kaipaa marttyyrejä jotka avautuvat rääkkäyksestä ja koirien mielenterveydestä. Tuskin pentu tuohon kuolee, varsinkin kun tuo 4 h on se maksimi. Tarvitsen siis neuvoja vaan siitä kuinka ehkäistä eroahdistusta, antaa pennulle tekemistä ja rahoittaa sitä yksinoloon jne. Kiitos etukäteen! :)
pennulle tekemistä kun yksin
7
405
Vastaukset
- ei aiemmin aatellut?
opetetaan yksinoloon tekemällä harjoituksia monta kertaa pv:ssä alkaen 10 sek ja pennun mukaan aika pidentäen, jos olet tuon unohtanut, niin soitapa hälle ja kysy uudestaan. Tämä perusasia pitäisi olla selvää pässinlihaa ennen kuin pentu haetaan. On varmaan paljon muutakin yhtä yksinkertaista, minkä olet unohtanut, joten soita tosiaan. Käy samalla kirjastossa hakemassa koirakirjoja.
- 8-viikkoinen