Tosiasioita, joita löysin joulun jälkeen

toiselta palstalta:

"Kun aikansa liottaa aivojaan viinassa, johan siinä geenivirhekin syntyy ja periyttää pahapäisyyden seuraavalle sukupolvelle. Naiset voivat aiheuttaa jo syntymättömälle sikiölle pahoja kehitysvaurioita ryypätessään odotusaikana, eikä tepsivää hoitoa saada järjestymään, sillä äidin yksilön oikeudet menevät lapsen oikeuksien edelle. Jos ei inhimillistä mittaamatonta kärsimystä tai suunnatonta vääryyttä lasta kohtaan tunnusteta, yhteiskunnan pitäisi edes säästöjen nimissä pakkohoitaa nämä äidit. Odotusajan hoito ei maksa niin paljon kuin elinikäinen vammaisuus.

Geenivirheeseen on varmaan paljon tänäkin jouluna vedottu, kun poliisit selvittelevät näitä kolmiodraamoja "mies, nainen ja viina." Surullisinta on, jos lapset joutuvat katselemaan tätä ja lukemaan lehdistä, että heille periytyy sama geenivirhe. Tutkimuksissa on tietysti perääkin ja johan sen voi havainnoidakin, mutta mikähän geenivirhe aiheuttaa vaikkapa kunniamurhat ja terrorismin. Nehän liitetään uskontoihin, joissa alkoholilla ei ainakaan pitäisi olla mitään sijaa.

Suomensukuiset kansat vaelsivat tänne pohjan perille varmaankin siksi, että täällä oli hyvä harjoittaa heidän Uralin tundralla ja taigalla oppimiaan luontaisia elinkeinoja : metsästystä ja kalastusta. Tarvittiin isot "läänit" niitä varten, asutus oli harvaa ja naapuri, sekä etenkin toinen heimo koettiin uhkaksi. Ei siinä iloinen yhteisöllisyys päässyt kehittymään. Olutta opittiin panemaan, korpikuusen kyyneliä tiputtamaan ja viina oli vaurauden merkki : jäi ylimääräistä viljaa."

- - - -

Miten loistavasti kirjoitettu!
Näin kirjoitti eräs kokenut vanhempi naishenkilö, viisas ja taitava kirjoittaja!

1

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailmasta,

      jossa elämme. V A R O K A A nuoret, rahanhimo teettää rikoksia,
      katsokaa tältä kannalta maailmaanne,
      jotta ette menisi ansaan:




      "Helsingissä on tehty poikkeuksellisen laaja huumetakavarikko.
      Poliisin videotallenteelta näkee selkeästi, kuinka virkavalta löytää huumepaketteja ovelasta kätköstä maan alta.

      Videon alku muistuttaa takavuosien kauhuelokuva Blair Witch Projectia: Synkeän näköinen lehtimetsä, kaatuneita puita ja välillä heiluva kuva.

      Ensin ketään ei näy. Sitten kuvaan ilmestyy siviiliasuinen poliisi, joka kaivaa maakasaa, joka näyttää kaatuneen puun juurakolta.

      Mies tunkee kätensä syvälle maahan ja nostaa sieltä kolme suurta pakettia.

      Seuraavaksi hän siirtyy uudelle kätkölle. Jälleen maan kätköistä paljastuu suuria määriä huumepaketteja sekä lapio, jonka rikolliset ovat sinne jättäneet.

      Videopätkässä näytetään myös kolmas kätkö.

      Kaiken kaikkiaan poliisi ja tulli löysivät ulkomailta johdetun amfetamiinin
      salakuljetus- ja levitystapauksen yhetydessä yli 20 kiloa huumetta eri puolilta Helsinkiä."

      I-S

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe