Olemme menossa Meksikoon, Playaan, huhtikuussa. Olisi mielenkiintoa käväistä parin päivän reissulla Kuubassa, lähinnä Havannassa. Olemme omatoimimatkalla, joten valmismatkojen retki ei tule kyseeseen (ja niiden hinnat ovat yleensä aika suolaiset).
Pitääkö meidän varata viisumi tai turistikortti jo täällä kotimaassa Kuuban konsulaatista? Olen kuullut, että siellä paikan päällä, kun ostaa matkan, se sisältäisi turistikortin eikä sitä tarvitsisi hankkia valmiiksi Suomesta. Pitääkö paikkansa? Mitä hintaluokkaa parin päivän vierailut ovat? Millaisia kokemuksia niistä muutoin on? Olemme kiitollisia kaikista asiallisista vastauksista ja vinkeistä.
Piipahdus Havannassa
3
650
Vastaukset
- Tulis
Täällä on toinenkin samasta asiasta kiinnostunut. Olen itse katsellut lentojen ja hotellien hintoja ja parin päivän piipahdus maksaa itse räätälöitynä suuripiirtein saman verran kuin paikallisen matkanjärjestäjän kautta. Olen suunnitellut omaa matkaani helmikuun puolen välin paikkeilla. Asiallisia vinkkejä ja käytännön neuvoja kuitenkin kaipaillaan täälläkin.
- lakkokenraali
Kannattaiskiko harkita että olisi 3 yötä siellä, nimittäin suorat lennot lähtevät iltapäivällä sinne ja takaisin. Käytännössä jää ainoastaan yksi kokonainen päivä olla perillä jos ottaa vain kahden yön reissun.
Meillä oli tarkoitus tehdä kyseinen retki tuossa tämän kuun puolivälissä, mutta kiitos Finnairin lentoemojen sitä retkeä ei koskaan toteutettu. Kiitos vielä kerra näille lakkolaisille.
Varasin lennot ja hotellit etukäteen 3 yön reissulle. Tripadvisorissa hyvät arviot saaneesta hotellista, Aeromexicon lennoilla kahdelle noin 800 eur. Cubanallahan on vähän halvemmat hinnat, mutta lentoajat on vähän huonommat.
Turistikortin hain Helsingin konsulaatista kun lähellä asun, mutta käsittääkseni tuon saa myös Cancunin lentokentältä.
Yritämme nyt viikon päästä uutta lähtöä ja tälläkertaa suuntaamme koko loman ajaksi Kuubaan.
Ps. Eikä lennetä Finnairilla. - talvicamino
Joulukuun loppupuolella 2010 kaikki lennot olivat varattuja, joten sillä kertaa olisi siis kannattanut ostaa matkat etukäteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4808507Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195830Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2554772Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584625Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s694137Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603930SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1713759- 901698
- 961231
- 47869