Piipahdus Havannassa

Meksiko eka kertaa

Olemme menossa Meksikoon, Playaan, huhtikuussa. Olisi mielenkiintoa käväistä parin päivän reissulla Kuubassa, lähinnä Havannassa. Olemme omatoimimatkalla, joten valmismatkojen retki ei tule kyseeseen (ja niiden hinnat ovat yleensä aika suolaiset).

Pitääkö meidän varata viisumi tai turistikortti jo täällä kotimaassa Kuuban konsulaatista? Olen kuullut, että siellä paikan päällä, kun ostaa matkan, se sisältäisi turistikortin eikä sitä tarvitsisi hankkia valmiiksi Suomesta. Pitääkö paikkansa? Mitä hintaluokkaa parin päivän vierailut ovat? Millaisia kokemuksia niistä muutoin on? Olemme kiitollisia kaikista asiallisista vastauksista ja vinkeistä.

3

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulis

Täällä on toinenkin samasta asiasta kiinnostunut. Olen itse katsellut lentojen ja hotellien hintoja ja parin päivän piipahdus maksaa itse räätälöitynä suuripiirtein saman verran kuin paikallisen matkanjärjestäjän kautta. Olen suunnitellut omaa matkaani helmikuun puolen välin paikkeilla. Asiallisia vinkkejä ja käytännön neuvoja kuitenkin kaipaillaan täälläkin.

• lakkokenraali

Kannattaiskiko harkita että olisi 3 yötä siellä, nimittäin suorat lennot lähtevät iltapäivällä sinne ja takaisin. Käytännössä jää ainoastaan yksi kokonainen päivä olla perillä jos ottaa vain kahden yön reissun.
      Meillä oli tarkoitus tehdä kyseinen retki tuossa tämän kuun puolivälissä, mutta kiitos Finnairin lentoemojen sitä retkeä ei koskaan toteutettu. Kiitos vielä kerra näille lakkolaisille.
      Varasin lennot ja hotellit etukäteen 3 yön reissulle. Tripadvisorissa hyvät arviot saaneesta hotellista, Aeromexicon lennoilla kahdelle noin 800 eur. Cubanallahan on vähän halvemmat hinnat, mutta lentoajat on vähän huonommat.
      Turistikortin hain Helsingin konsulaatista kun lähellä asun, mutta käsittääkseni tuon saa myös Cancunin lentokentältä.

Yritämme nyt viikon päästä uutta lähtöä ja tälläkertaa suuntaamme koko loman ajaksi Kuubaan.

Ps. Eikä lennetä Finnairilla.

• talvicamino

Joulukuun loppupuolella 2010 kaikki lennot olivat varattuja, joten sillä kertaa olisi siis kannattanut ostaa matkat etukäteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1566
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      92
      1485
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1041
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      198
      939
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      123
      842
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      787
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      750
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      741
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      714
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60