Paljon saa lukea tarinoita ihmisistä, jotka katuvat eronneensa tai ovat onnellisia, että erosivat. Mutta seuraavasta aiheesta keskustellaan vähemmän. Onko ketään, jota on jäänyt kaduttamaan, ettei tullut erottua tietyssä elämäntilanteessa?
Kun olin naimisissa, suhde teki hidasta loppuaan viimeiset kaksi vuotta, ja tuona aikana tapasin naisen, jonka kanssa minulla olisi ollut huomattavasti enemmän yhteistä kuin silloisella vaimollani. Ajauduimme lyhyeen salasuhteeseen, ja rakastin häntä voimakkaammin ja kiihkeämmin kuin olin koskaan rakastanut vaimoani, mutta loppujen lopuksi en sitten kyennytkään eroamaan vaimostani, vaan annoin tämän naisen mennä. Syy oli pitkälti se, etten halunnut loukata vaimoani erolla, jonka arvelin satuttavan häntä kipeästi.
Ero vaimooni tuli siitä huolimatta noin puolitoista vuotta myöhemmin, minkä jälkeen kaduin syvästi, että tämä uuden suhteen mahdollisuus meni sivu suun ja tuo upea nainen katosi elämästäni. Huomaan kaipaavani tätä naista vielä vuosienkin jälkeen huomattavasti enemmän kuin entistä vaimoani konsanaan. Uskon, että hän oli elämäni nainen, sillä en ole sen jälkeen koskaan tuntenut ketään kohtaan mitään niin voimakasta.
Koen, että eroamatta jättäminen oli elämäni huonoin päätös, josta maksan lopun ikäni.
Onko kenelläkään muulla vastaavanlaisia kokemuksia? Tai oletteko kenties juuri nyt liitossa, joka ei oikein toimi, ja itkette jonkin menetetyn mahdollisuuden perään?
Kaduttaako, ettet eronnut?
88
10722
Vastaukset
- mies minäkin
ei liene harvinaista. mullakin ainakin pari "varmaa tapausta" mielessä, jotka jäi välistä parisuhteen takia. tai siis kun en halunnut yrittää salasuhteita, erosta puhumattakaan. helpottaa kun tiedän - nyt jälkikäteen- ettei niistä lopullista kumppania olisi kuitenkaan tullut mutta olisihan se silti ollut kiva kokea kaikenmoista :D
tsemppiä sinne!!! - parikin kappaletta
Life goes on.
- eroja ja paljon
vitusti vaan eroja
- 24
Se on karmallinen juttu, että oikeat valinnat tekevät elämästä onnellisen, vaikka olisivat olleet pelottavia ja ois tuntunut, että kaiken menettää. Mä erosin joskus suhteesta, vaikka ei siinä niin kauheasti vikaa ollut. Mutta just sellaisen ihastuksen takia. Olihan se sellainen tunne, että kaiken menetän ja vaan satutan muita. Tosi vaikeeta oli. En tiedä edes miksi pystyin siihen. Kun syy oli vaan se ihastus ja halu oikeasti yrittää. No siitä ei mitään tullut sen kanssa. Mutta tiedän yrittäneeni niin paljon kuin pystyin. Joten se asia on helposti saatu käsiteltyä. Tiedän että yritin niin paljon, ei onnistunut ja se siitä. Sitten kävikin niin, että entinen halusi mut takaisin ja mä sen. Olin käyttäytynyt rehellisesti sitä kohtaan ja se ymmärsi. Se on hyvä ihminen ja tuntui kaikki ratkaisut täsmälleen oikeilta, koska meidän suhde on vaan ollut parempi sen jälkeen. Vähän tulista on joskus, mutta tosi läheistä ja hellää yleensä. Se on mun paras kaveri ja ihminen, jolle voin aina kertoa kaiken ja johon luotan 100 prosenttisesti. Enää en eroaisi siitä mistään hinnasta.
- mukava kuulla!
Tosi rakkautta teillä, jotain muuta kuin nämä ihmeellisten erojen perään haikailijat täällä..
- marcoh
Se on karmallinen juttu, että oikeat valinnat tekevät elämästä onnellisen, vaikka olisivat olleet pelottavia ja ois tuntunut, että kaiken menettää. Mä erosin joskus suhteesta, vaikka ei siinä niin kauheasti vikaa ollut. Mutta just sellaisen ihastuksen takia. Olihan se sellainen tunne, että kaiken menetän ja vaan satutan muita. Tosi vaikeeta oli. En tiedä edes miksi pystyin siihen. Kun syy oli vaan se ihastus ja halu oikeasti yrittää. No siitä ei mitään tullut sen kanssa. Mutta tiedän yrittäneeni niin paljon kuin pystyin. Joten se asia on helposti saatu käsiteltyä. Tiedän että yritin niin paljon, ei onnistunut ja se siitä. Sitten kävikin niin, että entinen halusi mut takaisin ja mä sen. Olin käyttäytynyt rehellisesti sitä kohtaan ja se ymmärsi. Se on hyvä ihminen ja tuntui kaikki ratkaisut täsmälleen oikeilta, koska meidän suhde on vaan ollut parempi sen jälkeen. Vähän tulista on joskus, mutta tosi läheistä ja hellää yleensä. Se on mun paras kaveri ja ihminen, jolle voin aina kertoa kaiken ja johon luotan 100 prosenttisesti. Enää en eroaisi siitä mistään hinnasta.
Otsikossa sisältö.
- soifjlk5dfgdfg
harmittaa etten eronnut ex-avovaimosta aikaisemmin.
ei siinä mitään naismahdollisuuksia sotkenut, mutta tuhlasin aikaa uppoavaan suhteeseen. senkin ajan olisi voinut kävelä silmät auki.
päivääkään en ole eroa katunut, ainostaan sitä etten eronnut vuotta aikaisemmin.- Hajoitettu unelma
...kaduttaa... Menin vielä naimisiin miehen kanssa, kun uskoin, että hän sen avulla muuttuisi... No, onneksi lapsia ei siunaantunut. Ja ikää minulla on 24 vuotta. Olimme yhdessä lähes 7 vuotta. Avioliitto päättyi 8kk jälkeen minun saatua tarpeekseni henkisestä väkivallasta ja fyysisellä väkivallalla uhkailusta loukkaamisista, ilkeilystä, nolaamisesta... Toisaalta, onneksi olen vielä nuori, enkä usko, että minulta "jäi väliin" yksikään kokeilemisen arvoinen mies... (oon nyt päässyt niitä kokeileen) ;) Enkä ole hetkeäkään katunut eropäätöstäni! Tuleva ex-mieheni toitotti viestillään rakkauttaan minuun (tunsin sen vuoksi todella pahaa oloa, koska olen kuitenkin kiltti ja empaattinen ihminen) ja samana iltana hankki itselleen uuden naisen, jonka vuoksi ei enää pidä yhteyttä edes kavereihinsa. Onneksi sain tietää tästä (kin) tempauksesta. Nyt voin niin hyvin! :)
- Sika mieheksi
Hajoitettu unelma kirjoitti:
...kaduttaa... Menin vielä naimisiin miehen kanssa, kun uskoin, että hän sen avulla muuttuisi... No, onneksi lapsia ei siunaantunut. Ja ikää minulla on 24 vuotta. Olimme yhdessä lähes 7 vuotta. Avioliitto päättyi 8kk jälkeen minun saatua tarpeekseni henkisestä väkivallasta ja fyysisellä väkivallalla uhkailusta loukkaamisista, ilkeilystä, nolaamisesta... Toisaalta, onneksi olen vielä nuori, enkä usko, että minulta "jäi väliin" yksikään kokeilemisen arvoinen mies... (oon nyt päässyt niitä kokeileen) ;) Enkä ole hetkeäkään katunut eropäätöstäni! Tuleva ex-mieheni toitotti viestillään rakkauttaan minuun (tunsin sen vuoksi todella pahaa oloa, koska olen kuitenkin kiltti ja empaattinen ihminen) ja samana iltana hankki itselleen uuden naisen, jonka vuoksi ei enää pidä yhteyttä edes kavereihinsa. Onneksi sain tietää tästä (kin) tempauksesta. Nyt voin niin hyvin! :)
Kyllä kaduttaa. Rakastan avovaimoani, joka oli vuosia yksin ennen minua ja on sanonut, että jos en olisi hänen kanssaan, hän olisi loppuelämänsä yksin. Ajatus hänen satuttamisestaan eroamalla on aivan musertava, enkä haluaisi koskaan aiheuttaa hänelle sellaista kipua.
Samalla olen rakastanut toista naista jo pitkään, ja hän rakastaa minua, ja osa minusta haluaisi erota ja olla hänen kanssaan, mutta emme ole koskaan tehneet asialle mitään (emme siis ole harrastaneet seksiä tai suudelleet tai sellaista), emmekä varmaan koskaan teekään. On riuduttavaa elää suhteessa samalla, kun rakastaa toista, muttei voi olla tämän kanssa siitä syystä, ettei halua antaa toisen tärkeän ihmisen elämän luhistua.
Tuntuu, että petän tässä tilanteessa kaikkia. Avovaimoani siksi että rakastan toista naista. Sitä toista naista koska kuitenkin elän avovaimoni kanssa. Joka kerta, kun tunnustan rakkauteni "toiselle naiselle", tuntuu pahalta avovaimoni puolesta. Joka kerta kun harrastan seksiä avovaimoni kanssa, tuntuu pahalta todellisen rakkauteni kohteen vuoksi. En tiedä mitä tekisin ja alan olla täysin epätoivoinen. - "yksinäinen"
Sika mieheksi kirjoitti:
Kyllä kaduttaa. Rakastan avovaimoani, joka oli vuosia yksin ennen minua ja on sanonut, että jos en olisi hänen kanssaan, hän olisi loppuelämänsä yksin. Ajatus hänen satuttamisestaan eroamalla on aivan musertava, enkä haluaisi koskaan aiheuttaa hänelle sellaista kipua.
Samalla olen rakastanut toista naista jo pitkään, ja hän rakastaa minua, ja osa minusta haluaisi erota ja olla hänen kanssaan, mutta emme ole koskaan tehneet asialle mitään (emme siis ole harrastaneet seksiä tai suudelleet tai sellaista), emmekä varmaan koskaan teekään. On riuduttavaa elää suhteessa samalla, kun rakastaa toista, muttei voi olla tämän kanssa siitä syystä, ettei halua antaa toisen tärkeän ihmisen elämän luhistua.
Tuntuu, että petän tässä tilanteessa kaikkia. Avovaimoani siksi että rakastan toista naista. Sitä toista naista koska kuitenkin elän avovaimoni kanssa. Joka kerta, kun tunnustan rakkauteni "toiselle naiselle", tuntuu pahalta avovaimoni puolesta. Joka kerta kun harrastan seksiä avovaimoni kanssa, tuntuu pahalta todellisen rakkauteni kohteen vuoksi. En tiedä mitä tekisin ja alan olla täysin epätoivoinen.Kuulehan..kun yksinäisyys ei ole niin kauhean paha asia ollenkaan..
On aika kammottavaa tuudittaa toinen valheelliseen olotilaan.
Mitäs jos ajattelisit niin, että rakastat molempia..rakastat vaikka kaikkia..mutta älä sääli ja valehtele.
:) - varma ero!!
Hajoitettu unelma kirjoitti:
24v ja naimisiiin kerinnyt, ei helvetti!!
- sirkku03
varma ero!! kirjoitti:
21v. ja olen naimisissa...Niin?
- minkäs sille sit?
Sika mieheksi kirjoitti:
Tuntuu, että petän tässä tilanteessa kaikkia. Avovaimoani siksi että rakastan toista naista. Sitä toista naista koska kuitenkin elän avovaimoni kanssa. Joka kerta, kun tunnustan rakkauteni "toiselle naiselle", tuntuu pahalta avovaimoni puolesta. Joka kerta kun harrastan seksiä avovaimoni kanssa, tuntuu pahalta todellisen rakkauteni kohteen vuoksi. En tiedä mitä tekisin ja alan olla täysin epätoivoinen.Niin usein ihmiset laittavat omat tarpeensa maailmaan tekemiensa lasten tarpeiden edelle, ja sitten lapset saavat kärsiä avioeron takia koko loppuelämänsä, he syyttävät siitä itseään vaikka syy on vanhemmissa.
- sanna*
Sika mieheksi kirjoitti:
Tuntuu, että petän tässä tilanteessa kaikkia. Avovaimoani siksi että rakastan toista naista. Sitä toista naista koska kuitenkin elän avovaimoni kanssa. Joka kerta, kun tunnustan rakkauteni "toiselle naiselle", tuntuu pahalta avovaimoni puolesta. Joka kerta kun harrastan seksiä avovaimoni kanssa, tuntuu pahalta todellisen rakkauteni kohteen vuoksi. En tiedä mitä tekisin ja alan olla täysin epätoivoinen.voi todella olla huojentavaa eikä "sellaista kipua".
- sanna*
minkäs sille sit? kirjoitti:
Niin usein ihmiset laittavat omat tarpeensa maailmaan tekemiensa lasten tarpeiden edelle, ja sitten lapset saavat kärsiä avioeron takia koko loppuelämänsä, he syyttävät siitä itseään vaikka syy on vanhemmissa.
Meillä lapset - tosin jo teini-ikäiset - kannustivat eroamaan. Näin jälkeenpäin he ovat myöntäneet kärsineensä jo pitkään vanhempiensa suhteesta ja isänsä ilkeilystä.
Lapset kärsivät kodin jäätävästä ilmapiiristä ja riitelystä. Eivät he nauti siitä, että ydin perhe pidetään väkisin kasassa. - TrueLoveRules
Sika mieheksi kirjoitti:
Tuntuu, että petän tässä tilanteessa kaikkia. Avovaimoani siksi että rakastan toista naista. Sitä toista naista koska kuitenkin elän avovaimoni kanssa. Joka kerta, kun tunnustan rakkauteni "toiselle naiselle", tuntuu pahalta avovaimoni puolesta. Joka kerta kun harrastan seksiä avovaimoni kanssa, tuntuu pahalta todellisen rakkauteni kohteen vuoksi. En tiedä mitä tekisin ja alan olla täysin epätoivoinen.Olin itse joskus suhteessa miehen kanssa, joka piti minua ihan maailman napana, mutta hän ei ollutkaan minulle se oikea..oli karmaisevaa tajuta se ja miettiä, miten tästä suhteesta pääsen, ilman etten ihan tuhoa toista..
Se on oikeastaan aika helppoa järjestää niin, että teet ittestäs inhottavan, sellaisen että muijasi alkaa inhota sinua.
Lopetat seksin, kaljoittelet vaa et puhu jne. Lopulta voit hänelle sanoa ettet vaan enää rakasta, älä silti kerro että rakastat toista.
Kyllä tuon kaiken jälkeen mies alkoi jo olla itsekin tympääntynyt minuun;P
Ei kukaan jaksa yksipuolisuutta pitkään..
Itselläni ei ollut uutta katsottuna, mutta tiesin että se oli vain ajasta kyse ja muutaman vuoden päästä erosta se sitten löytyikin, olin tosi tyytyväinen että olin silloin sinkku=)
Muijasi on läheisriippuvainen, etkä voi uhrata omaa elämääsi vain sen takia että hän tarvii terapiaasi!
Jos olet ihan oikeasti rakastunut toiseen, (minkä jopa sinun tapauksessasi uskon koska tunnet niin, vaikkette ole toisiinne koskeneetkaan vielä) niin älä herranjumala päästä tosirakkautta karkuun!
Tuut katumaan sitä lopun ikäsi, et jaksa pelkän säälisuhteen varassa, vaan jossain vaiheessa katkeaa kamelin selkä, mutta silloin on jo myöhäistä.. jos rakastettusi on vaikka uuden miehen kanssa ja jos on pieniä lapsia niin eroaminen onkin jo vaikeampi juttu..
Muista myös, että hän voi vaikka yht äkkiä kuolla pois. Ja mitä, jos se maailmanloppu todella tuleekin vuonna 2012? - suklaapirtelö77
Sika mieheksi kirjoitti:
Tuntuu, että petän tässä tilanteessa kaikkia. Avovaimoani siksi että rakastan toista naista. Sitä toista naista koska kuitenkin elän avovaimoni kanssa. Joka kerta, kun tunnustan rakkauteni "toiselle naiselle", tuntuu pahalta avovaimoni puolesta. Joka kerta kun harrastan seksiä avovaimoni kanssa, tuntuu pahalta todellisen rakkauteni kohteen vuoksi. En tiedä mitä tekisin ja alan olla täysin epätoivoinen.avovaimosi on todella itsekäs, kun sanoo sulle että jos jätät hänet, jää hän ikuisesti yksin!
Ei toista voi kiristämällä luonaan pitää! Hän näkee että olet onneton hänen kanssaan, eikä silti halua päästää sinua pois. Noin itsekäs akka joutaakin jäädä yksin loppuiäkseen. sanna* kirjoitti:
Meillä lapset - tosin jo teini-ikäiset - kannustivat eroamaan. Näin jälkeenpäin he ovat myöntäneet kärsineensä jo pitkään vanhempiensa suhteesta ja isänsä ilkeilystä.
Lapset kärsivät kodin jäätävästä ilmapiiristä ja riitelystä. Eivät he nauti siitä, että ydin perhe pidetään väkisin kasassa.Minunkin lapseni (nyt jo aikuiset) kehottivat minua jo 10 v sitten hakemaan eroa miehestäni, joka kohteli minua niin huonosti. Liian myöhäiseen jätin eroamisen, mutta kun nuoruudesta asti olet ollut yhdessä ja rakkaudesta yhteen mennyt...
- .,.,
varma ero!! kirjoitti:
Ja täällä juuri 20v täyttänyt vaimo.
Sika mieheksi kirjoitti:
Tuntuu, että petän tässä tilanteessa kaikkia. Avovaimoani siksi että rakastan toista naista. Sitä toista naista koska kuitenkin elän avovaimoni kanssa. Joka kerta, kun tunnustan rakkauteni "toiselle naiselle", tuntuu pahalta avovaimoni puolesta. Joka kerta kun harrastan seksiä avovaimoni kanssa, tuntuu pahalta todellisen rakkauteni kohteen vuoksi. En tiedä mitä tekisin ja alan olla täysin epätoivoinen.Tuli vastattua niin etten huomannut heti, että ketju on jo vanha. Kerronpa silti mielipiteeni.
Sika mieheksi: Jos et ole sitä tehnyt jo, niin eroa. Se on ainoa oikea ratkaisu.
Avovaimosi vaistoaa kuitenkin jotain. Olen ollut itse tismalleen kuvaamassasi avovaimon tilanteessa (paitsi etten säälitellyt miehelle jääväni loppuelämäkseni yksin ilman häntä). Olen antanut anteeksi sekä itselleni, että miehelle jo, mutta silti pieni katkeruus hukkaan heitetyistä vuosista kalvaa mieltä.
Ilmoitin miehelle aikanaan, että silloin on parempi, että erotaan, jos en voi olla hänelle Se Oikea Ihminen. Kerroin mielestäni riittävän selvästi eläväni mieluummin yksin kuin suhteessa, jossa molemmat eivät ole täysillä mukana. Uskoin ja ajattelin rakkauden olevan todellista, koska hän ei halunnut luovuttaa, kun tuli vaikeuksia. Asian tahkoamiseen meni vuosia hukkaan, mutta en voi syyttää häntä yksin, koska olisin voinut tehdä irtioton itsekin aiemmin, kun epäilin ettei kaikki ole kunnossa. Olin hyväuskoinen hölmö liian pitkään.
Toisaalta olen tyytyväinen, että nyt olen vapaa, vaikka elämä onkin ollut vaikeaa, enkä osaa luottaa miehiin täysillä. Olin ajatellut, että kaikesta huolimatta miehellä olisi ollut sen verran selkärankaa, että olisi edes jälkikäteen rehellinen, mutta vasta eron jälkeen muuta kautta paljastui uuden naisen olevan juuri se, jonka kanssa olin epäillyt hänen pitäneen peliä jo kauan. Parasta olisi ollut, että kun rakkaus loppui, olisi suhdekin loppunut.
Älä tee kaikille karhunpalvelusta. Avovaimosi ansaitsee miehen, joka todella rakastaa juuri häntä, tai ainakin elämän, missä hänen ei tarvitse elää pienen kalvavan epäilyksen alla koko ajan. Nyt olet itsekäs sika, joka on sitä mieltä, että vain sinä voit tehdä avovaimosi onnelliseksi. Hän ei kuitenkaan tuossa tilanteessa voi olla täysin onnellinen koskaan. Varastat kaikkien elämää nyt.
Mitä, jos toinen naisista löytääkin uuden miehen? Ajatus ei ole lainkaan niin järjetön kuin nyt ehkä kuvittelet. Avovaimosi ei tule koskaan olemaan sinulle se ykkönen ja jäät haikailemaan menetetyn rakkauden perään, jos tosirakkautesi katoaa elämästäsi. Katkeruutesi tulee heijastumaan myös puolisoosi. Jos taas avovaimosi löytää uuden, todellinen rakkautesi muistaa olleensa sinulle hätävara, joka kelpasi vasta sitten, kun toinen on sinut hylännyt - voiko hän kunnioittaa sinua kuten pitäisi? Onko sellaiselle pohjalle rakennettu suhde hyvä?
Meillä on vain yksi elämä. On toki huomaavaista ajatella, ettei halua loukata toista, mutta se ei ole todellista rakkautta. Jos kumppani ei voi olla se elämän todellinen rakkaus, riistät myös häneltä mahdollisuuden todelliseen onneen. Hänelle todellakin voi olla jossain se täydellinen kumppani. Ellei, hänen osansa on oppia elämään yksin. Kaikki eivät löydä kumppania - se ei ole mikään syntymäoikeus, jota voi vaatia, kuten ei mitään muutakaan. Jotkut eivät saa lapsia, toiset menettävät läheisensä liian aikaisin, joku sairastuu jne., se on elämää, eikä elämässä kaikki mene niin kuin haluaisi.
Itse hukkasin mahdollisuuden kokea suhde ihmisen kanssa, joka kenties olisi voinut olla Se Oikea, mutten antanut sille mahdollisuutta, kun luulin toimivani oikein. Olisi kannattanut paremmin kuunnella itseään ja sisintään.
Selkärankaa ratkaisuihin, rakkaat ihmiset!
- Erogenius
Minulle kävi hieman toisella lailla. Olin avioliitossa, haaleahkossa, mutta kutakuinkin toimivassa. Ei ollut ajatusta erosta, vaikka silloin tällöin otettiin yhteen. Yhteisiä parisuhteen 'nimittäviä tekijöitä' ei tosin ollut kovin runsaasti. Enkä ollut aktiivisesti etsimässä uutta kumppania. Itse asiassa en ollenkaan. Sitten vain tapasin yhdessä seminaarissa kumppanin, jonka kanssa mätsäsi heti. Aloimme intensiivisen rinnakkaissuhteen. Minulle tuli ajatuksia, että vasta nyt saatoin nähdä, mitä rakkaus on ja mitä se ei ole. Olemassa oleva avioliittoni edusti tuolloin mielestäni jälkimmäistä. Toimimme uuden kumppanin kanssa salassa, sanoimme toisillemme tekevämme tätä kaiken yläpuolella ja olevamme vastuussa vain itsellemme. Puoli vuotta elin kahden ihmisen kanssa, kaksoiselämää. Avioliiton arki yhtäällä, mutta usein viikonloput ja 'työmatkat' sekä ennen kaikkea ajatukset muualla. Kunnes erään sinänsä mitättömän välikohtauksen jälkeen 'ajautin' liiton karille. Muodollisesti se näytti siltä, että minut heitettiin ulos. -Siirryin suoraan seuraavaan suhteeseen. Uusi kimppa alkoi ja kesti vajaat puolitoista vuotta. Sen aikana kyllä puhuttiin kihloista ja avioliitosta. Sitä vain varjostivat kumppanin jatkuvat riidanaloitukset ja tosin nopeat leppymiset sekä erityisesti perusteeton mustasukkaisuus, erityisesti menneisyydelleni. Loppu tuli varsin nopeasti ja yllättäen. Tapahtui oikeastaan perinteiseen tapaan -tekstiviestillä.
Jälkikäteen olen miettinyt eroa. Vaikka uusi suhde näytti hienolta ja ihanalta. Puhuimme usein, että se oli 'taivaassa solmittu'. Mutta se kuitenkin rakentui valheelle ja epätodelle. Oli varmasti lukuisia tekijöitä, jotka olivat ikäänkuin ennusmerkkeinä, että homma ei tulisi toimimaan jatkossa. En vain itse nähnyt niitä. Sitten myöhemmin vain olen perustellut eroa itselleni, että luonto oli viisaampi ja järjesti niin, ettei liitosta tullut mitään. Olisimme varmasti olleet toistemme kurkussa kiinni tämän tästä.
Sitä aikaisemmasta liitosta tapahtunutta eroa en tosin ole katunut päivääkään. Siinäkin oli paljon sellaista, mikä myöhemmin olisi ollut syynä eroon ja varsin pian, jopa ilman tuota ihastusta.
Ai niin, melkein unohtui kertoa, että viikko tuon äsken mainitun uuden kumppanin tapaamisen jälkeen puolisoni sai tietää sairastuneensa syöpään. Siitä huolimatta pyörä oli alkanut jo pyörimään ja asiat kehittymään. Sairaus ei ollut syynä lähtööni, kuten se ei myöskään olisi ollut syynä jäädä.- MammaMyy
Olin pitkin tätä vuotta harkinnut, että avioliitto tulee päättymään n. 4 vuoden kuluttua, kun nuorimmainenkin on koulunsa käynyt ja lähtee armeijaan/opiskelemaan, ym. Luonto taisi päättää sen loppuvan aikaisemmin. Sain syöpädiagnoosin lokakuussa, leikattu ja hoidot alkamassa. Kestän kyllä itse syövän hyvien ystävien tukemana, mutta en kestä sitä puolison pikkuasioista kiukuttelua koko ajan. Ei halauksen halausta, ei myötätuntoista tukea, ei ymmärrystä itkuihini ja mukavuuden halulle valvotun yön jälkeen. Kehottaa nauttimaan arjen iloista ja olemaan pohtimatta tulevaisuutta. Esimerkkeinä arjen ihanuuksista esim. siivoaminen (turvonneen käden ja leikkaushaavan kanssa), ruoanlaitosta ( mikään ei maistu), kaupassakäynti (ei saa kantaa raskaita kasseja).
Luulen, että vuoden kuluttua, kun/jos syöpäprojektini on ohi, repäisen itseni irti. Miksi itken enemmän parisuhteen takia, kun muutenkin riittää vetisteltävää. - miettikää vielä
Eivätkö ihmiset voisi elää yhdessä kunnes lapset tulevat tarpeeksi isoiksi pärjätäkseen ilman lähtevää henkilöä?
- He is alive
MammaMyy kirjoitti:
Olin pitkin tätä vuotta harkinnut, että avioliitto tulee päättymään n. 4 vuoden kuluttua, kun nuorimmainenkin on koulunsa käynyt ja lähtee armeijaan/opiskelemaan, ym. Luonto taisi päättää sen loppuvan aikaisemmin. Sain syöpädiagnoosin lokakuussa, leikattu ja hoidot alkamassa. Kestän kyllä itse syövän hyvien ystävien tukemana, mutta en kestä sitä puolison pikkuasioista kiukuttelua koko ajan. Ei halauksen halausta, ei myötätuntoista tukea, ei ymmärrystä itkuihini ja mukavuuden halulle valvotun yön jälkeen. Kehottaa nauttimaan arjen iloista ja olemaan pohtimatta tulevaisuutta. Esimerkkeinä arjen ihanuuksista esim. siivoaminen (turvonneen käden ja leikkaushaavan kanssa), ruoanlaitosta ( mikään ei maistu), kaupassakäynti (ei saa kantaa raskaita kasseja).
Luulen, että vuoden kuluttua, kun/jos syöpäprojektini on ohi, repäisen itseni irti. Miksi itken enemmän parisuhteen takia, kun muutenkin riittää vetisteltävää.Siunausta Uuteen Vuoteen.
Etsi tukiryhmiä syöpään sairastuneille. Voit yllättyä kuinka monelle on käynyt niin että elämä suuresti muuttuu syövän myötä myös niin ihmis-suhteissa kuin myös ympäritöllisesti.
Ole tosi itsellesi, pidä siitä Taivaan Isan rakastamasta "pikkutytöstä", joka olet, tiedostat sitä tai et, hyvää huolta. Pyydä Häneltä apua ratkaisuissasi.
Todellakin koin laittaa sinulle rohkaisua, ja uskon että pääset elämässä eteenpäin ja edessäsi on vielä monia hyviäkin vuosia. - itse tein oikein!
miettikää vielä kirjoitti:
Eivätkö ihmiset voisi elää yhdessä kunnes lapset tulevat tarpeeksi isoiksi pärjätäkseen ilman lähtevää henkilöä?
Sehän se on, kun on niin kiire tyydyttämään niitä omia haluja, että lapset jää heitteille.
Itse nostan hattua jokaiselle, joka malttaa ne yhdessä tehdyt lapset kasvattaa maailmalle.
Riitaisat parit ei tietenkään ansaitse kunnioitusta muutenkaan, sellaisille ei pitäisi lapsia tulla ollenkaan!
Olisivat nekin miettineet aikanaan, miksi oikein edes lapsia tekivät, tyhmät! - ifyhy
itse tein oikein! kirjoitti:
Sehän se on, kun on niin kiire tyydyttämään niitä omia haluja, että lapset jää heitteille.
Itse nostan hattua jokaiselle, joka malttaa ne yhdessä tehdyt lapset kasvattaa maailmalle.
Riitaisat parit ei tietenkään ansaitse kunnioitusta muutenkaan, sellaisille ei pitäisi lapsia tulla ollenkaan!
Olisivat nekin miettineet aikanaan, miksi oikein edes lapsia tekivät, tyhmät!Siis sinä teit oikein ? Mistä sitten moinen tarve tuomita toisia riitaisiksi ja arvottaa mitä ansaitsevat ?
- esrdfgcvjh
itse tein oikein! kirjoitti:
Olisivat nekin miettineet aikanaan, miksi oikein edes lapsia tekivät, tyhmät!Luuletko saavas jonkun kruunun, tai lisäkiinnityksen taivaspaikkaan, kitumalla järjettömässä suhteessa "lasten takia"? Pidätkö tosissasi lapsiasi niin vajaaälyisinä, että nauttivat elämästään ja saavat hyvät eväät elämäänsä jos vanhempien suhde on mennyt vituiksi jo ajat sitten? Voi hyvä jeesus, toivottavasti tuollaisia moraali-idiootteja ei ole kovin paljon. Jos todella luulet "tehneesi oikein", säälin lapsiasi.
- kerran vihitty
Turha tuommoista on pohtia,kyllä se arki tulee jokaiseen parisuhteeseen.Uusi suhde tuntuu aivan erikoiselta,mut kun puoliso tulee niin tutuksi et kehtaa piereskellä samassa huoneessa,niin uusi suhde tuntuu erinomaisen hyvältä,kunnes tulee taas tarpeeksi tutuksi.Ja niin eteenpäin.uusi on aina uusi kuten vaikka auto.
- klissancx
Jep. Exäni oli alkoholisti. Eli jouduin elämään 18 vuotta raskaassa suhteessa, mitä siihen nyt kaikkea lieveilmiötä kuuluu, pelko, yövalvomiset, kännitoilailut ja katoamiset, pelko missä toinen on onko sattunut jotain, väkivallan uhka, tavaroiden rikkominen ym. Yritin erota lukuisia, lukuisia kertoja. Mutta mies aina painosti jäämään, sai käännettyä aina kaiken minun syyksi vaikka hän olisi itse käyttäytynyt kuinka törkeästi tahansa. Myös minä olin liian kiltti, en pystynyt lähtemään kun toinen itki ja riutui kuukausitolkulla. Pari elämäni miestä meni myös ohi. En siis ollut suhteissa heidän kanssaan, mutta olisin ryhtynyt jos ero olisi onnistunut. Ehkä olisi pitänyt tehdä niin että olisin vaan alkanut ulkopuoliseen suhteeseen ja sitten jättänyt miehen. Ehkä ero olisi silloin onnistunut, mutta yritin käyttäytyä turhan kunniallisesti. Nyt olen ollut monta vuotta sinkkuna, enkä ole tavannut yhtään kiinnostavaa miestä. Eipä sitä tiedä olisiko loppujen lopuksi noidenkaan kanssa onnistunut.
Eniten harmittaa että biologinen kello tikittää ja tuli uhrattua monta vuotta tuon miehen kanssa. Minulle mies myös luritteli kun ilmoitin erosta että olen hänen elämänsä nainen ja kuolemankielissä sängynpohjalta itki että ei IKINÄ voi rakastaa ketään muuta kuin minua. Oli hirveä syyllisyys erosta. Se olikin pahinta. No kas, mies kuitenkin löysi elämänsä naisen kaksi viikkoa eron jälkeen. Ovat vieläkin yhdessä ja yrittävät lasta. Kuulemma uus vaimo kärsii kovasti miehen juomisesta. Sääliksi käy vaikka itse olen onnellinen että itse pääsin miehestä kätevästi eroon kun tuli tuo toinen nainen kuvioihin.
Niin, ero onnistui vain niin että en kertonut miehelle etukäteen mitään, tavarat vein yhteisestä kodista pois kun mies oli töissä. Uutta osoitetta en kertonut enkä vastannut puhelimeen. Näin estin sen että mies olisi puhunut minut ympäri.
No joka tapauksessa olen todella onnellinen ettei tarvitse enää elää tuon ihmisen kanssa. Mieluummin jään vanhaksi piiaksi. - Fjärt
Mitähän kertookaan suhteesta tuo suhtautuminen ruumiin ns. päästöihin. Suomeksi piereskelyyn. Kolme ekaa vaimoa eivät minun kuulteni koskaan paukutelleet, kolmas ei varsinkaan nähteni, koska häneltä olisivat mielestään menneet kasvot, omasta mielestäänkin. Nyt neljäs töräyttelee antaumuksella. Olisikohan osoitus siitä, että ollaan tultu jo liian tutuksi. Että ei kun menoks. -Edellisethän ei koskaan edenneet edes tuohon vaiheeseen.
- Laktoositon
Fjärt kirjoitti:
Mitähän kertookaan suhteesta tuo suhtautuminen ruumiin ns. päästöihin. Suomeksi piereskelyyn. Kolme ekaa vaimoa eivät minun kuulteni koskaan paukutelleet, kolmas ei varsinkaan nähteni, koska häneltä olisivat mielestään menneet kasvot, omasta mielestäänkin. Nyt neljäs töräyttelee antaumuksella. Olisikohan osoitus siitä, että ollaan tultu jo liian tutuksi. Että ei kun menoks. -Edellisethän ei koskaan edenneet edes tuohon vaiheeseen.
Fjärtin aiemmilla naisilla ei varmaan ollut laktoosivaivoja. 20 prosenttia suomalaisista kärsii laktoosi-intoleranssista, ja se todennäköisyys osui nyt Fjärtin kohdalle. Apua kuitenkin löytyy. Ei sitä pierua tule, jos jättää laktoosiruuat syömättä (tai harvemmassa tapauksessa muun aiheuttajan). Olisi reilua kumppania kohtaan viedä hänet laktoosirasitustestiin, eikä antaa toisen kärsiä suoliston kipuilusta.
- PHYIHH!
Fjärt kirjoitti:
Tiedättekö minkä takia pierussa on haju? Se on kuuroja varten ;)
- jnhvcdfgh
Olen minäkin mies ja naimisissa.
Mutta minusta aloittaja on erittäin egosentrinen ( itsekeskeinen) ihminen. Ikäänkuin kaikki muut ihmiset olisivat olemassa häntä varten ja hän on kiinnostunut siitä, miten ITSE olisi onnellinen. Näiden muiden asianomaisten tunteista ja tavoitteista hän ei ole kiinnostunut.
Mites se oli? Kun antaa niin itsekin samalla saa. Pätee rakkaudessa.- 14
eihän se noin ole vaan nimenomaan on ottanut toiset huomioon ja nyt harmittelee että eikö olekaan elänyt tarpeeksi itsekkäästi!
- E.P.
14 kirjoitti:
eihän se noin ole vaan nimenomaan on ottanut toiset huomioon ja nyt harmittelee että eikö olekaan elänyt tarpeeksi itsekkäästi!
- Just as simple as that -
Ihmissuhteetkin ovat lapsellistuneet, kinataan joutavista ja erotaan. Heittäydytään uuteen ja erotaan taas.
Hieman toisen huomioonottamista ja hellyyttä peliin. Ei siinä onnistuneessa parisuhteessa yleensä sen kummemmasta ole kysymys. - kuin pumpulipilveä
Ihan niinkuin ihmiset eivät nykyisin saisi lapsia, miksi ette viitsi kirjoittaa heistä yhtään mitään? Onko ihmisiä joille lapset ovat pelkkä välttämätön lisä, näkyäkkin saa muttei mielellään kuulua, jos sitäkään?
- Santeri777
Maailmassa on n.7 miljardia ihmistä, puolet on vastakkaista sukupuolta.
Jos yksi juna otti ja lähti, no hätä. Kyllä niitä "elämäni junia" tulee tarjolle liukuhihnalta jos vaan niin haluaa, ei varmasti vaihtoehdot kesken lopu jos pitää silmänsä auki.
Ihmisillä tuppaa olemaan unelmissaan "elämäni kumppani", se yksi ja ainoa ihminen muiden joukossa ... paskapuhetta. Niitä "ainoita ja oikeita" on vaikka kuinka ja paljon, todellisuudessa.
Ratkaiseva tekijä on halua löytää (joko tietoinen tai tiedostamaton) ja puhtaasti tuuri, koska ihmiset loppupeleissä ovat lähes toistensa kopioita ... ne pienet yksityiskohdat liimaavat saumat kiinni, kestäen aikaa X.- liitossa pitkään
No kyllähän niitä "ainoita oikeita" on pilvin pimein ja kun arki alkaa, seksi vähenee, lapset paiskoo ovia ja vaimo natkutta ja rahat ei riitä, niin sitten kysytään vähän sitoutumista. Kun ollaan vaimon kanssa päätetty ei ainoastaan seurustella vaan lisäksi mennä naimisiin ja kasvattaa lapsi, niin ei siinä sitten lähdetä vaikka miss maailma pyytäisi.
en nyt sitten sano etteikö pientä flirttiä sallittaisi ja ehkä jossain työmatkalla joku pieni syrjähyppykin, mutta eipä ole oikeastaan tehnyt mieli vaimoa pettää.
Häät on vuosi vuodelta mahtipontisempia mutta aika huonosti ne liitot kestää. - Santeri777
liitossa pitkään kirjoitti:
No kyllähän niitä "ainoita oikeita" on pilvin pimein ja kun arki alkaa, seksi vähenee, lapset paiskoo ovia ja vaimo natkutta ja rahat ei riitä, niin sitten kysytään vähän sitoutumista. Kun ollaan vaimon kanssa päätetty ei ainoastaan seurustella vaan lisäksi mennä naimisiin ja kasvattaa lapsi, niin ei siinä sitten lähdetä vaikka miss maailma pyytäisi.
en nyt sitten sano etteikö pientä flirttiä sallittaisi ja ehkä jossain työmatkalla joku pieni syrjähyppykin, mutta eipä ole oikeastaan tehnyt mieli vaimoa pettää.
Häät on vuosi vuodelta mahtipontisempia mutta aika huonosti ne liitot kestää.Jääräpäisesti pään seinään takominen ei ole koskaan seinää pehmentänyt, pään kylläkin.
Minkä ihmeen takia aikoinaan pidettiin ns.hyveenä noita päätä seinään-avoliittoja, ollaan "sitoutuneita toisiinsa" vaikka kumpaakin vituttaa kuin pientä eläintä pakkasella ja yhdessäolo on käytännössä pieniä poikkeuksia lukuunottamatta pelkkää paskaa ... tietysti sukujuhlissa/tuttuville selitellään valkoisia satuja vaikka ruumiinkieli kertoo kaikille miten todellisuudessa asiat ovat, ai niin, se on vissiin sitä sitoutumista (just joo). - sitoutunut
Santeri777 kirjoitti:
Jääräpäisesti pään seinään takominen ei ole koskaan seinää pehmentänyt, pään kylläkin.
Minkä ihmeen takia aikoinaan pidettiin ns.hyveenä noita päätä seinään-avoliittoja, ollaan "sitoutuneita toisiinsa" vaikka kumpaakin vituttaa kuin pientä eläintä pakkasella ja yhdessäolo on käytännössä pieniä poikkeuksia lukuunottamatta pelkkää paskaa ... tietysti sukujuhlissa/tuttuville selitellään valkoisia satuja vaikka ruumiinkieli kertoo kaikille miten todellisuudessa asiat ovat, ai niin, se on vissiin sitä sitoutumista (just joo).Nyt kun olen ensimmäistä kertaa sitoutunut (11v) niin tulee mieleen pari syytä:
1) lapset, itse hankitut lapset ovat jopa vaimoa tärkeämpiä.
2) se, että sitoutuminen = pyrkimys hyvään liittoon = hyvä liitto. Tunne siitä, että kun edes vähän yrittää vaimon puolesta, niin se saattaa pysyä vierellä vaikka komeampiakin koiraita lähistöllä.
Ei se sitoutuminen mikään itsetarkoitus ole, eikä sitä voi tehdä yksikseen. Toivon itse kullekin vilkasta ja vaihtelevaa seurustelua ja kunnolla vipinää viltin alle jos sitoutumisen aika ei ole kohdalle sattunut. - almaelma
sitoutunut kirjoitti:
Nyt kun olen ensimmäistä kertaa sitoutunut (11v) niin tulee mieleen pari syytä:
1) lapset, itse hankitut lapset ovat jopa vaimoa tärkeämpiä.
2) se, että sitoutuminen = pyrkimys hyvään liittoon = hyvä liitto. Tunne siitä, että kun edes vähän yrittää vaimon puolesta, niin se saattaa pysyä vierellä vaikka komeampiakin koiraita lähistöllä.
Ei se sitoutuminen mikään itsetarkoitus ole, eikä sitä voi tehdä yksikseen. Toivon itse kullekin vilkasta ja vaihtelevaa seurustelua ja kunnolla vipinää viltin alle jos sitoutumisen aika ei ole kohdalle sattunut...rakkaushan on pitkälti tahdon asia. Arki tulee joka suhteeseen ennemmin tai myöhemmin...siis jos alkuhuuman haluaa olevan jatkuvaa täytyy aina vaihtaa kummpania, noin parin vuoden välein.
- etsii rakkaintaan
Kahden ihmisen keskinäinen rakkaus on sellainen asia, jota ei vuoret, ei maailman ääret, ei mitkään voi eroittaa. Kun on tarkoitettu kaksi ihmistä yhteen, he etsivät toisiansa koko elämänsä ajan. Nämä siis toisilleen tarkoitetut ihmiset. Sulla on tainnut käydä noin. Voi harmi. Voihan olla, että tapaatte uudelleen.
- hölmöminä
Kaduttaa, että erosin, siitä on 30 vuotta aikaa.
- niin siinä kävi
Eka vaimoni kyllästyi mustasukkaisuuteeni 30 vuotta sitten.
Hölmösti käyttäydyin.
Olen uudelleen naimisissa ja pitänyt mustasukkaisuuden peikon visusti kaapissa.
- jaöirjöaig
Koskaan ei pidä ajatella, että ei voi erota, kun se satuttaa toista tai toinen voi vaikka loukkaantua. Erossa ajatellaan itseä, ei toisen tunteita, joita ei voi edes varmuudella tietää. Jätetylle osapuolelle ero voi olla todella hyvä juttu puolen vuoden tai vuoden kuluttua. Täällä elämme n. 80 vuotta ja kaikenlaista tulee eteen vääjäämättä. Jos mieheni harkitsisi eroa minusta, hän voi sen tehdä vapaasti. Ajattelen, että saan paremman tilalle tai olen yksin, silloinkin seura on ihan kivaa.
- vainko sinä itse?
Eläimetkin jäävät kaipaamaan, saati sitten lapset joiden kodin lähtevä vanhempi yksinkertaisesti tuhoaa, vaikka ei halua sitä.
- marcoh
vainko sinä itse? kirjoitti:
Eläimetkin jäävät kaipaamaan, saati sitten lapset joiden kodin lähtevä vanhempi yksinkertaisesti tuhoaa, vaikka ei halua sitä.
Mitä tarkoitata tuolla?
Nyt kun vaimo lähtee, niin se vie luonnollisesti lapset mukanaan. Koiria meillä ei ole. Kävin puhumassa sosiaalitoimistossa olettamastani vaimoni narsismista, mutta hän oli kuin olikin ennättänyt sinne ensiksi.
Juttujani jatkuvasta halventamisesta ja henkisestä terrorista ei kuunneltu lainkaan.
Vaimoni on leimannut minut alkoholistiksi kaikissa lapsiimme liittyvissä instansseissa ja ihmissuhteissa. Hyvä, kun päiväkodin tädit sanovat päivää.
Vasta-argumentit: maanpuolustusharrastus, yksinomaan viime vuonna 25 vrk kiinni ja selvinpäin luonnollisesti.
Vaativa työ entisessä autonrengas-firmassa.
Juoksuharrastus - tänävuonna 3 x ½ Marathon (varsinainen, johon treenesin jäi väliin pohjelihashalvauksen johdosta - paratunut).
Olen kyllä juonut aikoinani, jopa rankasti, mutta nyt vaimoni heijastalee elämäämme omia lapsuudenkokemuksiaan, vailla mitään todellisuuspohjaa nykyisyyteen. Tämä on surkeaa, kun ei voi auttaa ja joutuu vastaamaan tunnoista, mihin ei ole osaa eikä arpaa.
Lasten kanssa (5. & 7v tytöt.) suhteeni on erinomainen. Kysyivät mm. voisinko hankkia meille uuden, paremman äidin?
Nyt kuitenkin väimoni lähtiessä kodistamme, vie hän yleisen käytännön mukaisesti lapset ensisijaisesti mukanaan. Meillä ei ole ollut väkivaltaa tai mitään muiatkaan rekisteröityjä häiriöitä. Ainoastaan vaimoni kertomukset ominaisuuksistani sidosryhmillemme.
ex-iskä - lapsiraukat
marcoh kirjoitti:
Mitä tarkoitata tuolla?
Nyt kun vaimo lähtee, niin se vie luonnollisesti lapset mukanaan. Koiria meillä ei ole. Kävin puhumassa sosiaalitoimistossa olettamastani vaimoni narsismista, mutta hän oli kuin olikin ennättänyt sinne ensiksi.
Juttujani jatkuvasta halventamisesta ja henkisestä terrorista ei kuunneltu lainkaan.
Vaimoni on leimannut minut alkoholistiksi kaikissa lapsiimme liittyvissä instansseissa ja ihmissuhteissa. Hyvä, kun päiväkodin tädit sanovat päivää.
Vasta-argumentit: maanpuolustusharrastus, yksinomaan viime vuonna 25 vrk kiinni ja selvinpäin luonnollisesti.
Vaativa työ entisessä autonrengas-firmassa.
Juoksuharrastus - tänävuonna 3 x ½ Marathon (varsinainen, johon treenesin jäi väliin pohjelihashalvauksen johdosta - paratunut).
Olen kyllä juonut aikoinani, jopa rankasti, mutta nyt vaimoni heijastalee elämäämme omia lapsuudenkokemuksiaan, vailla mitään todellisuuspohjaa nykyisyyteen. Tämä on surkeaa, kun ei voi auttaa ja joutuu vastaamaan tunnoista, mihin ei ole osaa eikä arpaa.
Lasten kanssa (5. & 7v tytöt.) suhteeni on erinomainen. Kysyivät mm. voisinko hankkia meille uuden, paremman äidin?
Nyt kuitenkin väimoni lähtiessä kodistamme, vie hän yleisen käytännön mukaisesti lapset ensisijaisesti mukanaan. Meillä ei ole ollut väkivaltaa tai mitään muiatkaan rekisteröityjä häiriöitä. Ainoastaan vaimoni kertomukset ominaisuuksistani sidosryhmillemme.
ex-iskäÄlä jätä lapsia lapsia äidille, jos on lähtijä niin menköön ilman lapsia. Lasten elämä tulee olemaan helvettiä, etkä eron jälkeen pääse lasten elämään vaikuttamaan. Hanki todistjia ja kyllä lapsetkin jo osaa sanoa mihin haluaa. Narskun kanssa vaan saa olla todistajia paljon. Osaavat kyllä selittää niin uskottavasti muille, viranomaisetkin puhuvat pyörryksiin. Älä luovuta lasten takia, lapsilla olis missä tahansa paremi kun narskun kanssa.
- vapaahuolistajamurhe
Kaduttaa todella paljon etten eronnut jo 16 vuotta sitten..ihminen on vain sitkeä sissi ja sinnillä vuodesta toiseen on menty...Nyt on kuitenkin vuodet takana ja ehtii sitä onnellinen olla nytkin. Toista ihmistä en rinnalle kaipaa, minulle riittää oma seura ja vapaus tehdä mitä ikinä haluan :D
- no joo
Täytyy myöntää että joskus tulee mietittyä voisiko asiat olla paremmin kuin nytten on vaikka ei ne omat asiat ihan perseelään ole, mutta esim. HUOMAAVAISEMPI AVIOPUOLISO ,TUKISI ENEMMÄN, HELPOMPI ANOPPI. Aviomieheni sanoissa on kyllä kin perää että avioliitossa kasvetaan sietämään toisen ihmisen heikkoudetkin.
- KELPOTUS 111
Kaduttaa, et menin naimisiin väärän naisen kanssa ja tehtiin vielä lapset ( lapset ei kaduta ). Mut lapsien takia tuli roikuttua suhteessa missä ei ollu mitään pyhää eikä järkeä. Nainen petti joka käänteessä ja aina kun vain voi. Käytti vielä lapsien harrastuksia tekosyinä ja kilpinä, et pääs vieraiden äijien kanssa vehtaamaan. Joka peli ja harjoitusmatkalla oli uusi äijä kierroksessa. Eikä tossa vielä kaikki. Ne oli muiden lapsien vanhempia, joiden lapset pelas samassa joukkueessa, et silleen ne Tosi kivat äidit.
Töissä tietenkin paljon ylitöitä ja matkoja, jotka ei ees kuulunut sen Lum..n työn kuvaan.
EI KADUTA PASKAAKAAN ERO !!!!!!!!!!!!!!!!!!! - ikävä
Minulle on käynyt juuri noin, tosin olin se nainen, jonka mies jätti vaimonsa vuoksi. Hän erosi vaimostaan myöhemmin ja otti minuun yhteyttäkin, mutta olinkin jo silloin uudessa suhteessa. No menin sitten naimisiin ja nyt olen eronnut, sillä mieheni oli hyvin epätasapainoinen ihminen, jopa pelottava, tuli vierailtua turvakodissakin!!! Aina surullisena mietin miksi en jättänyt tätä tasapainotonta miestä silloin heti (tosin silloin hän ei ollut vielä hirveyksiään ilmaissut) ja mennyt todellisen rakkauteni luokse. En koskaan ole rakastanut niin voimakkaasti kuin silloin, se oli vuosi 2002. Toivon niin kovasti että joskus elämässämme vielä kohtaisimme..
- Äitiliini 52v
Luulen että ihmisiä kaduttaa enemmän se että tuli joskus erottua. Kaikki menee niin vaikeaksi eron jälkeen. Uusia suhteita tulee ja menee ja kaikki ovat oman aikansa niitä oikeita kunnes...
Tärkeintä olisi pitää perhe kasassa silloin kun on hankittu lapsia.
Aikuiset kuvittelevat että hyvä seksi on elämän tärkein asia. Kaikista tärkein asia on lapsi. Lapsen eteen kannattaa yrittää. On kauheaa katsella lapsen surua. Se suru ei lopu siihen kun äiti tai isä löytävät hyvän seksisuhteen, Kun avioidutaan niin lapsi ei tiedä missä hänen paikkansa on. Hänestä tulee tuuli joka pyörii sinne missä hänestä sillä hetkellä vähän enemmän välitetään.
Koittakaa pysyä liitoissanne koska jos lapsella on paha olla niin takuulla on silloin vanhemmallakin hyvästä seksistä huolimatta. - aaaaaaaaaaaaaaaadf
Äitiliini 52v kirjoitti:
Luulen että ihmisiä kaduttaa enemmän se että tuli joskus erottua. Kaikki menee niin vaikeaksi eron jälkeen. Uusia suhteita tulee ja menee ja kaikki ovat oman aikansa niitä oikeita kunnes...
Aikuiset kuvittelevat että hyvä seksi on elämän tärkein asia. Kaikista tärkein asia on lapsi. Lapsen eteen kannattaa yrittää. On kauheaa katsella lapsen surua. Se suru ei lopu siihen kun äiti tai isä löytävät hyvän seksisuhteen, Kun avioidutaan niin lapsi ei tiedä missä hänen paikkansa on. Hänestä tulee tuuli joka pyörii sinne missä hänestä sillä hetkellä vähän enemmän välitetään.
Koittakaa pysyä liitoissanne koska jos lapsella on paha olla niin takuulla on silloin vanhemmallakin hyvästä seksistä huolimatta.ou jee naimissiiin vaan kaikki
- Erosin liian myöhääN
Äitiliini 52v kirjoitti:
Koittakaa pysyä liitoissanne koska jos lapsella on paha olla niin takuulla on silloin vanhemmallakin hyvästä seksistä huolimatta.Lapsia ei ole eikä tule joten unohdetaan lapsihöpinät tästä ketjusta.
ap - KarenaXXX
Erosin liian myöhääN kirjoitti:
Lapsia ei ole eikä tule joten unohdetaan lapsihöpinät tästä ketjusta.
apEi ole lapselle hyvä nähdä huonoa parisuhdetta. Parempi erota. Lapsi kärsii jos vanhemmat kärsii. Itsellä lapsuus oli helvettiä. Olisivat eronneet, mutta olivat niin vanhan aikaisia. Elämä helpotti vasta kun isäni kuoli. Ikävä sanoa, mutta sitten päästiin rauhaan. Äitinikin hokee melkein joka kerta kun nähdään miten mukavaa on elää yksin. Kyllä on paskasen pelon vallassa eletty kun isä eli. Vielä näin aikuisenakin kärsin unettomuudesta kun lapsuudessa piti yöt pelätä.
Tunnen myös yhden perheen jossa äiti erosi isästä. Isällä oli masennusta tai jotain, makasi vaan sohvalla ja muu perhe eli kuin lasitehtaalla, varoen. Toiselle tuli kehityshäiriöitäkin. Nyt kun erosivat ja otti uuden mukavan miehen niin lapset on tosi onnellisia ja vapautuneita. - kurmjiau
KarenaXXX kirjoitti:
Ei ole lapselle hyvä nähdä huonoa parisuhdetta. Parempi erota. Lapsi kärsii jos vanhemmat kärsii. Itsellä lapsuus oli helvettiä. Olisivat eronneet, mutta olivat niin vanhan aikaisia. Elämä helpotti vasta kun isäni kuoli. Ikävä sanoa, mutta sitten päästiin rauhaan. Äitinikin hokee melkein joka kerta kun nähdään miten mukavaa on elää yksin. Kyllä on paskasen pelon vallassa eletty kun isä eli. Vielä näin aikuisenakin kärsin unettomuudesta kun lapsuudessa piti yöt pelätä.
Tunnen myös yhden perheen jossa äiti erosi isästä. Isällä oli masennusta tai jotain, makasi vaan sohvalla ja muu perhe eli kuin lasitehtaalla, varoen. Toiselle tuli kehityshäiriöitäkin. Nyt kun erosivat ja otti uuden mukavan miehen niin lapset on tosi onnellisia ja vapautuneita.Joo, täytyy myöntää, monikin ero kaduttaa, ja moni ero ei kaduta, harmittaa, mutta...
Mä tykkään et kaikesta oppii jos haluaa ottaa opikseen, esim, mä en enää palaa suhteeseen jossa minä (silloisen mieheni mielestä) olen joko liikaa tai liian vähän töissä, teen liikaa sitä ja liian vähän tota ja kun henkisesti sen sanat ei menny enää perille se muuttui fyysiseksi ja sitä mä kestin 2 kokonaista vuotta, rakkaudesta sokee, kai... Joka päivä mietti pelon vallassa et koska saa tilaisuuden karata... Ja sit on näitä mitä katuu, oli joskus todella pitkä ja onnellienn liitto ja sit tuli tää mistä asken puhuin, mihin kaiken vaihdoin, mutta musta tuntuu et kaikki on valintoja, näi jälkeen päin... Tokihan sitä aina miettii et mitä jos olis tehny toisin, mutta ei se saa vaikuttaa elämään... Sinkkuna on hyvä kulkee silmät auki ja varattuna olla varattu ja käyttäytyy sen mukaan... tietty sit jos ei suhde toimi, parast lopettaa se ajois, ajatella itseään et ei näyttele ja kärsi siin suhtees, vaa et ennemmin lentää vapaana, ja ennenkaikkee ajatella sitä toista et se saa samalla tavalla uuden tilaisuuden. enemmän se satuttaa ku on vaan ja jatkaa ja antaa toisen luulla et tunteet on edelleen samat. helpommin haavat menee umpeen kun ei pitkitä pahaa oloaan...
nää on vaan mun mielipiteitä, jokainen tylillään... - ongelmia
KarenaXXX kirjoitti:
Ei ole lapselle hyvä nähdä huonoa parisuhdetta. Parempi erota. Lapsi kärsii jos vanhemmat kärsii. Itsellä lapsuus oli helvettiä. Olisivat eronneet, mutta olivat niin vanhan aikaisia. Elämä helpotti vasta kun isäni kuoli. Ikävä sanoa, mutta sitten päästiin rauhaan. Äitinikin hokee melkein joka kerta kun nähdään miten mukavaa on elää yksin. Kyllä on paskasen pelon vallassa eletty kun isä eli. Vielä näin aikuisenakin kärsin unettomuudesta kun lapsuudessa piti yöt pelätä.
Tunnen myös yhden perheen jossa äiti erosi isästä. Isällä oli masennusta tai jotain, makasi vaan sohvalla ja muu perhe eli kuin lasitehtaalla, varoen. Toiselle tuli kehityshäiriöitäkin. Nyt kun erosivat ja otti uuden mukavan miehen niin lapset on tosi onnellisia ja vapautuneita.Olen eroperheestä eivätkä ne hääppöisiä olleet uudet "isäpuoliehdokkaatkaan" joita koitti perheeseemme änkeä jos jonkinmoista. Suhteet eivät toimineet alkuhuumaa pidemmälle ja taas uutta kuvioon. Ei ollut hääppöistä lapsuutta sellaisessakaan kodissa elää. Yksinhuoltajan ei ollut enään helppoa löytää muita kuin niitä ongelma tyyppejä, peräkammarinpoikia tai muuten varsin erikoisia. Sitten tietenkin lapset pitää saada mahdollisimman paljon pois jaloista aina kun sitä uutta suhdetta luodaan ja eletään siinä alkuhuumassa niin ettei paljon muuta halua nähdä, kun itse on onnen huumassa niin kuvitellaan lasten olevan ja nauttivan. Naapurissa yh akka naiskenteli ja kuherteli uuden äijänsä kanssa ja lapsi ihan heitteillä ulvomassa pihassa ja isomman penskat kiusasivat eikä yhtään aikuisia valvomassa, ei edes ehjien perheiden vanhempia joidenka ei enään tarvitse kuherrella 24h vrk.
- ketä kiinnostaa??
apVoit tehdä ap. ihan mitä haluat!
Jaa itseäsi vaikka kaikille, maineenhan siitä vain saa..
Miehiä se naistenkaatajan maine imartelee, naiset leimataan huoriksi, niin se menee.. - äitiliini kanssa
Äitiliini 52v kirjoitti:
Koittakaa pysyä liitoissanne koska jos lapsella on paha olla niin takuulla on silloin vanhemmallakin hyvästä seksistä huolimatta.Itse erosin, kun nuorimmainen meni lukioon. Muutin hänen kanssaan lukiopaikkakunnalle. En tiedä teinkö oikein vai väärin, mutta nyt, paljon myöhemmin, mietin, että nyt lapsilla on mahdollista nähdä omien vanhempiensa kunnioittavan toisiaan, kun meidän ei tarvitse jakaa arkea ja havitella toisistamme rakastettavaa. Parisuhdemalli oli varmasti kummallinen ja mietin, että olisiko meidän suhteemme parantunut tällä tavoin jo aiemmin erottuamme, ja olisiko se sittenkin ollut parempi vaihtoehto. Sitähän nyt ei koskaan voi tietää, mutta ajatuksena: "miten parisuhteen voisi saada paremmaksi"-pohdinnoissa voisi minun mielestäni ottaa pohdittavaksi myös eroamisen. Eikä ollenkaan "mä en sit leiki sun kanssa" -vaihtoehtona. Olen ex-mieheni kanssa vähän tekemisissä, mutta ne vähät kunnitoittavasti ja ystävällisesti. Kommunikaatiossa olleet puutteet ei rassaa millään tavalla, kun syvällisiä, vaikeita tai ongelmallisia asioita ei tarvitse edes toivoa voivansa ratkaista meidän välillämme. Suosittelen lämpimästi toimimista tavalla, joka ratkaisee ongelmia ihmissuhteissa, tarkoitti se sitten eroa tai ei.
- hyvästiJää
apole, niin mikään ei estä sua menemästä elämäsi rakkauden luokse kuin tyhmyys!
Luuletko että hän odottaa sinua ikuisesti? Kun olet ryästänyt tarpeeksi monta vuotta hänen elämästään, hän alkaa vihata sinua! Tiedän kokemuksesta koska odotin omaa tosirakkauttani lähes 10 vuotta ja ei saanut äijä erottua. Lopulta aloin vihata häntä ja katkaisin kaikki yhteydet häneen, varmaan on paska olo hällä ja minuakin se kirpaisi, mutta tuntuu samalla kuin olis taakka nostettu harteilta. Hän oli mulle se oikea, mutta en silti odota häntä enää, on tosi sikamaista että mun piti noin kauan odottaa, en ollut mikään "kakkonen" vaan elin todellakin selibaatissa koko sen ajan. No kai se hälle oli helppoa, ei tarvinut olla minusta mustasukkainen ja itsellä oli kotihengetär ja kaikki tarpeet hoidettuna, itsekäs paska, jota silti aina rakastan=P
- 3+11
Jes, salasuhde: pettämistä. Voi helvetti, jätä ensin ja pane sitte. Enemmän sattuu se pettäminen ku se että jäis yksin ku jättäis. Voi herranen aika siun kanssa. ÄLY HOI!
- intensive
itselleni kävi samoin. olen nainen ja seurustelin miehen kanssa, kun rakastuin silmittömällä palolla toiseen mieheen, ja tämä minuun. "erehdyin" pussailemaan tätä kyseistä miestä, mutta samaan aikaan tuli hurja syyllisyys. en tahtonut loukata avopuolisoani. tunnustin kaiken, ja sain anteeksi, yritettiin alusta... koitin järkeillä, että toinen mies unohtuu parissa kuukaudessa ... no, ei unohtunut. ei unohtunut vuosissakaan..
se, että ajattelin jatkuvasti sitä toista miestä ja sitä, mitä olisi voinut olla, nakersi parisuhdettani entisestään. odotin avopuolisoltani valtavasti, olinhan ´uhrannut´ hänen vuokseen niin paljon. pikkuhiljaa minusta tuli katkera ja ilkeä kumppani. vihasin itseäni.
minun oli erottava avopuolisostani, ja uskon että perimmäinen syy eroon oli, se olin rakastunut toiseen mieheen. yli kaksi vuotta sitten..
eron jälkeen olen ollut yhteydessä tämän kyseiseen toiseen mieheen. on selvä, että välillämme on vielä valtavasti kemiaa, mutta mies on sanonut haluavansa unohtaa minut. minäkin alan pikkkuhiljaa luopua toivosta hänen suhteensa.. eikä se enää tunnu pahalta. pääasia, että olen nyt sinkku, eikä tarvitse teeskennellä kenellekään rakkautta. se on pahinta.
olen ihastunut sinkkuaikanani useisiin miehiin, välillä aivan hirveästikin, mutta mikään ei ole tuntunut samalta kuin se mitä koin silloin joskus. aina tasaisin väliajoin jään miettimään, entä jos..
mistäköhän se johtuu?
tarvitseekohan ihminen elämäänsä aina sen "suuren, eeppisen rakkaustarinan". jollei sitä tule luonnostaan, se tehdään. rakennetaan muutaman viikon tapahtumien varaan ja hellitään koko loppuelämä. harvoin se tarina kertoo omasta puolisosta, usein se on joku kadotettu henkilö... joka on loppujen lopuksi pelkkä idea.- intensive
lukea kirja, tai katsoa samanniminen elokuva `Viiniä keittiössä` ..kertoo ko. aiheesta tosi kauniisti.
- mensucks
intensive kirjoitti:
lukea kirja, tai katsoa samanniminen elokuva `Viiniä keittiössä` ..kertoo ko. aiheesta tosi kauniisti.
on nyt tilanne jossa en koskaan kuvitellut olevani.meidän uudenvuodenpommit laukastiin vähän aikaisemmin...
en ymmärrä miksi pitää tavoitella sitä mitä ei ole eikä tavoitella sitä mitä jo on? - marcoh
Olet tehnyt loistavan itsetutkiskelun ja tavallaan onnistunut samalla kiteyttämään tämän päivän suurimman ongelman, 50% avioliitojen hajoamiseen.
Tämä on mielestäni järjetöntä, sillä vaikka en olekaan uskovainen, niin on toimitettva rituaali syväsisältöinen, eikä kenenkään kuuluisi mielstäni heittäytyä naimisiin, ellei vihkivalaa kykene sisäistämään.Lisäksi on huomiotava myös mahdollisten lasten erossa kokema tuska ja sen kerrannaisvaikutukset. Ei trvitse erota, jos ei mene kepein perustein naimisiin.
Markoh
- sgggsdg
..On se tässä,että luulet salasuhteen olevan elämäsi nainen. Monesti salasuhteet ovat juuri suurta tunteen paloa ja kiihkeää menoa. Kuitenkin aivan kuten muutkin suhteet se latistuu ja sitten sitä mitetiään että onko teillä sittenkään enään mitään yhteistä,kun se huumavaihe on ohitse.
- xy
Miksi paha virhe ? Arvailuksihan tuo jää, olisihan siinä voinut olla ainekset ihan hyvään suhteeseenkin.
On mielestäni kaksi eri asiaa elää oikeasti huonossa suhteessa, jossa kärsii kaikki, tai kärsiä jonkin sortin "donjuanismista" ja kuvitella, että vaihtamalla suhdetta korjaantuu jotain, mitä tällä suhteella ei ole edellytyksiä korjata. Moni toimivakin suhde on rinnakkaissuhteena alkanut, vaikkei se tietty yleisen mielipiteen valossa mikään ideaalitilanne olisikaan. - äitiliini 1958
xy kirjoitti:
Miksi paha virhe ? Arvailuksihan tuo jää, olisihan siinä voinut olla ainekset ihan hyvään suhteeseenkin.
On mielestäni kaksi eri asiaa elää oikeasti huonossa suhteessa, jossa kärsii kaikki, tai kärsiä jonkin sortin "donjuanismista" ja kuvitella, että vaihtamalla suhdetta korjaantuu jotain, mitä tällä suhteella ei ole edellytyksiä korjata. Moni toimivakin suhde on rinnakkaissuhteena alkanut, vaikkei se tietty yleisen mielipiteen valossa mikään ideaalitilanne olisikaan.Vaikka vanhempieni avioliitto oli riitaisa ja joskus yöt tuli valvottua kun ei saanut nukutuksi kovalta melulta niin silti pidän sitä parempana vaihtoehtona kuin sitä että olisivat eronneet. Olisi ollut vierasta isäpuolta ja äitipuolta vaihtelevasti ja sepä olisi paljon pahempaa. Lapsuuteni oli suoraan sanottuna välillä aika karmeaa koska tietysti isä turhautumistaan kosti meille lapsille. Olen silti säilynyt selväjärkisenä ja nyt minulla on todella hyvät välit heihin. Riitoja on joka perheessä enemmän tai vähemmän. Hyviä aikojakin on riittävästi. Onko hyvää aikaa jos kotonani pyörii vieraita miehiä joita pitäisi pitää isäpuolena, ei varmasti. Isä ja äiti pitävät kuitenkin aina minun puoltani.
Itse elän avioliitossa, jossa ei ole riitaa juuri koskaan. Johtuisiko lapsuuden kodistani? - Mustaa ja valkoista
äitiliini 1958 kirjoitti:
Vaikka vanhempieni avioliitto oli riitaisa ja joskus yöt tuli valvottua kun ei saanut nukutuksi kovalta melulta niin silti pidän sitä parempana vaihtoehtona kuin sitä että olisivat eronneet. Olisi ollut vierasta isäpuolta ja äitipuolta vaihtelevasti ja sepä olisi paljon pahempaa. Lapsuuteni oli suoraan sanottuna välillä aika karmeaa koska tietysti isä turhautumistaan kosti meille lapsille. Olen silti säilynyt selväjärkisenä ja nyt minulla on todella hyvät välit heihin. Riitoja on joka perheessä enemmän tai vähemmän. Hyviä aikojakin on riittävästi. Onko hyvää aikaa jos kotonani pyörii vieraita miehiä joita pitäisi pitää isäpuolena, ei varmasti. Isä ja äiti pitävät kuitenkin aina minun puoltani.
Itse elän avioliitossa, jossa ei ole riitaa juuri koskaan. Johtuisiko lapsuuden kodistani?Oma isäpuoleni on ollut elämäni tärkeimpiä ja rakkaimpia henkilöitä. Ei kaikki yh:t, mitä äitinikin oli, aloita eron jälkeen mitään miestenkierrätysrumbaa.
- Parempi perheenä
Mustaa ja valkoista kirjoitti:
Oma isäpuoleni on ollut elämäni tärkeimpiä ja rakkaimpia henkilöitä. Ei kaikki yh:t, mitä äitinikin oli, aloita eron jälkeen mitään miestenkierrätysrumbaa.
VOI aloittaa, mistä sen edeltäkäsin voi tietää?
- Armi2
Parempi perheenä kirjoitti:
VOI aloittaa, mistä sen edeltäkäsin voi tietää?
No luonteesta, sanoisin. Jos on asiat kunnossa, jalat maassa ja hyvä olla itsensä kanssa tuskin ottaa mitään urpoa kotiinsa itsensä ja lastensa elämää pilaamaan. Jos kärsii läheis- seksi- yms. riippuvuudesta niin todennäköisesti roikkuu missä vaan hyväksikäyttäjässä.
- 17+6
Nyt kannattaa erota, se on ensi vuonna kalliimpaa.
- - MIES -
Lievität huonoa omaatuntoasi ja etsit täältä samanlaisia 'ah, ma nii kovast rakastuin' -tapauksia. Katsos, jauhat paskaa. Et osannut ottaa vastuuta ja rakastaa, vaan nostit rakastumisen tunteena rakastamisen yläpuolelle. Se on paitsi typerää, myös egoistista. Positiivinen itsekkyys kuuluu kuitenkin samaan sarjaan kuin positiivinen pahuus ja positiivinen kusipäisyys. Pelkkä haikailuissa piehtarointi ei kerro muusta kuin siitä miten elät fantasiassa, jonka nyt vain satuit projisoimaan ohikiitävään pimpulaan.
Ole mies, kadu, ota vastuu tekemisistäsi, pyydä anteeksi, rukoile ja yritä hyvittää sen verran mitä vielä on tehtävissä. Pyydä, että joku ystäväsi vetää sinua turpaan.- - MIES -
Ja tule järkiisi!
- - MIES -
"en ole varma tarkoititko minua"
Vastasin aloittajalle. Kaiketi et ole hän. Hän kirjoitti: "suhde teki hidasta loppuaan viimeiset kaksi vuotta"
Sinä taas kerroit itsestäsi: "suhteita ole ollut kun muutama, pisin 1 vuosi."
Joten?
"Muista sitä ennen että saan penkiltä 145kg"
Sinulla ei näytä käyvän flaksi. Pidät syynä vammaasi, mutta voin kertoa sinulle miten tyhmältä tuo kirjoittamasi vaikuttaa eli älä ainakaan heti kättelyssä mitään noin pöllöjä uhoa.
"Vittuko sinä hintti"
Olen hetero.
"Tuliko selväksi vai sovitaanko tapaaminen?"
Selvää on lähinnä se, ettet osaa valita millä tavalla viestit näytetään, koska silloin olisit älynnyt miten vastasin aloittajalle. Lisäksi, en ole kiinnostunut tapaamaan sinua. Intressi puuttuu, Savonlinna on kaukana, ja kaiken lisäksi ymmärsit väärin.
"Nää on saatana mun omia kokemuksia"
Tässä sinulle yksi kokemus lisää. Toivottavasti otit onkeesi.
Varmuuden vuoksi selitän asian sinulle.
Katsos nyt, kirjoitat nimelläsi. Kerrot miten naisten kanssa ei ole onnistunut. Syytät vammaasi ja toisaalta tuot julki epätoivoasi sekä katkeruuttasi esittämällä toivomuksen ettet eläisi enää kovin pitkään. Lisäksi uhoat ja esittelet taipumustasi väkivaltaan.
Varmaa on, että nyt sinua vituttaa. Valitan, mutta siltä ei voinut mitenkään välttyä. Yritin auttaa aloittajaa ja niin yritän sinuakin. Kirjoitan ehkä suorasukaisesti, mutta ei miestä voi muuten auttaa mikäli asiat puhutaan halki eikä yritetä mitään salaovelia venkoiluja.
Onko sinulla aavistustakaan siitä miltä tuo itsestäsi antamasi kuva näyttää? Toisaalta vaikutat rehdiltä, toisaalta hölmöltä, äkkipikaiselta, juntilta ja väkivaltaiselta paitsi itsesi, myös muiden suhteen. Sellaistako miestä nainen etsii? Toinen kysymys: Sellaista miestä etsivän naisenko sinä itsellesi kelpuuttaisit?
"Enkä jutuistani huolimatta pelkää yhtään ketään."
Ai kuinka kiva. Hanki siis itsellesi pelkäksi ystäväksesi joku nainen. Jos olet pelkästään seksin perään, älä kokemuksiesi laajuutta esiteltyäsi tee itsestäsi naurunalaista käyttämällä muista termiä runkku, jolla siis minuakin nimittelit, koska silloinhan tuo seksi ilman kaveria on sinulle tuttuakin tutumpaa. Oli se sitä tai ei, olet ilmeisen yksinäinen, joten pelkkä ajatustenvaihto vastakkaisen sukupuolen kanssa voisi myös olla avartavaa.
"Ämmän puheista" minun ei olisi pitänyt sanoa mitään, koska itse tarkoitan termillä jotakin muuta kuin sukupuolisidonnaista loukkausta.
Toimi siis näin:
Älä anna ristiriitaisia viestejä. Voit luottamuksellisissa tilanteissa kertoa avoimesti heikkouksistasi harkintasi mukaan, mutta mieti millä tavoin voisit myös olla turvallinen ja luotettava puoliso. Mieti myös millä tavoin se näkyy viestinnässäsi? Ylilyönteinä ja yli-innokkuutenakaan se ei saisi ilmetä, tai varmasti karkotat monet.
Lopuksi, lakkaa käyttämästä Suomi24 profiiliasi. Sinusta kiinnostunut nainen etsii käsiinsä kaiken tiedon mitä sinusta on saatavilla. Hän löytää paljon enemmänkin kuin mitä minä tässä pikaisesti silmäillessäni. Siten hän näkee myös nuo parisuhdemielessä kannaltasi kielteiset asiat. Siksi sinulle on parempi, että hän jättää kuvitelmissaan sen mahdollisuuden, että toinen Arto Sikanen, tai sillä nimimerkillä kirjoittanut, on ne työstänyt. Sinulle on parempi, että hän ei viestejäsi varmuudella yhdistä sinuun. - arto.sikanen
- MIES - kirjoitti:
Vastasin aloittajalle. Kaiketi et ole hän. Hän kirjoitti: "suhde teki hidasta loppuaan viimeiset kaksi vuotta"
Joten?
Sinulla ei näytä käyvän flaksi. Pidät syynä vammaasi, mutta voin kertoa sinulle miten tyhmältä tuo kirjoittamasi vaikuttaa eli älä ainakaan heti kättelyssä mitään noin pöllöjä uhoa.
"Vittuko sinä hintti"
Olen hetero.
Selvää on lähinnä se, ettet osaa valita millä tavalla viestit näytetään, koska silloin olisit älynnyt miten vastasin aloittajalle. Lisäksi, en ole kiinnostunut tapaamaan sinua. Intressi puuttuu, Savonlinna on kaukana, ja kaiken lisäksi ymmärsit väärin.
Katsos nyt, kirjoitat nimelläsi. Kerrot miten naisten kanssa ei ole onnistunut. Syytät vammaasi ja toisaalta tuot julki epätoivoasi sekä katkeruuttasi esittämällä toivomuksen ettet eläisi enää kovin pitkään. Lisäksi uhoat ja esittelet taipumustasi väkivaltaan.
Varmaa on, että nyt sinua vituttaa. Valitan, mutta siltä ei voinut mitenkään välttyä. Yritin auttaa aloittajaa ja niin yritän sinuakin. Kirjoitan ehkä suorasukaisesti, mutta ei miestä voi muuten auttaa mikäli asiat puhutaan halki eikä yritetä mitään salaovelia venkoiluja.
Onko sinulla aavistustakaan siitä miltä tuo itsestäsi antamasi kuva näyttää? Toisaalta vaikutat rehdiltä, toisaalta hölmöltä, äkkipikaiselta, juntilta ja väkivaltaiselta paitsi itsesi, myös muiden suhteen. Sellaistako miestä nainen etsii? Toinen kysymys: Sellaista miestä etsivän naisenko sinä itsellesi kelpuuttaisit?
Ai kuinka kiva. Hanki siis itsellesi pelkäksi ystäväksesi joku nainen. Jos olet pelkästään seksin perään, älä kokemuksiesi laajuutta esiteltyäsi tee itsestäsi naurunalaista käyttämällä muista termiä runkku, jolla siis minuakin nimittelit, koska silloinhan tuo seksi ilman kaveria on sinulle tuttuakin tutumpaa. Oli se sitä tai ei, olet ilmeisen yksinäinen, joten pelkkä ajatustenvaihto vastakkaisen sukupuolen kanssa voisi myös olla avartavaa.
"Ämmän puheista" minun ei olisi pitänyt sanoa mitään, koska itse tarkoitan termillä jotakin muuta kuin sukupuolisidonnaista loukkausta.
Toimi siis näin:
Älä anna ristiriitaisia viestejä. Voit luottamuksellisissa tilanteissa kertoa avoimesti heikkouksistasi harkintasi mukaan, mutta mieti millä tavoin voisit myös olla turvallinen ja luotettava puoliso. Mieti myös millä tavoin se näkyy viestinnässäsi? Ylilyönteinä ja yli-innokkuutenakaan se ei saisi ilmetä, tai varmasti karkotat monet.
Lopuksi, lakkaa käyttämästä Suomi24 profiiliasi. Sinusta kiinnostunut nainen etsii käsiinsä kaiken tiedon mitä sinusta on saatavilla. Hän löytää paljon enemmänkin kuin mitä minä tässä pikaisesti silmäillessäni. Siten hän näkee myös nuo parisuhdemielessä kannaltasi kielteiset asiat. Siksi sinulle on parempi, että hän jättää kuvitelmissaan sen mahdollisuuden, että toinen Arto Sikanen, tai sillä nimimerkillä kirjoittanut, on ne työstänyt. Sinulle on parempi, että hän ei viestejäsi varmuudella yhdistä sinuun.Jos se ei ollut minulle tarkoitettu, anteeksi sitten. Mutta sovitaanko, ettet nimittele minua juntiksi, vaikka olisinkin, etkä hölmöksi,vaikka olisin sitäkin. Lisäksi kun olet terve, sinulle ei voi olla käsitystä, mitä on jos ei ole koskaan terve ollut, koskee myös hermojani.
- arto.sikanen1
- MIES - kirjoitti:
Joten?
"Vittuko sinä hintti"
Olen hetero.
Toimi siis näin:
Lopuksi, lakkaa käyttämästä Suomi24 profiiliasi. Sinusta kiinnostunut nainen etsii käsiinsä kaiken tiedon mitä sinusta on saatavilla. Hän löytää paljon enemmänkin kuin mitä minä tässä pikaisesti silmäillessäni. Siten hän näkee myös nuo parisuhdemielessä kannaltasi kielteiset asiat. Siksi sinulle on parempi, että hän jättää kuvitelmissaan sen mahdollisuuden, että toinen Arto Sikanen, tai sillä nimimerkillä kirjoittanut, on ne työstänyt. Sinulle on parempi, että hän ei viestejäsi varmuudella yhdistä sinuun.Vastaan, "MIES" NIMIMERKILLE. Et saattanut huomata, että eihän tuollasia, juttuja mitä laitoin, ni kirjota selväjärkinen ihminen. Nyt vuosien jälkeen on löydetty, diagnoosi, oireilleni; kaksisuuntainen mielialahäiriö, kakkostyyppi. Ja lisänä varmistaa, vaikea-asteinen uniapnea, sen että hermot ehti mennä lähes suljetun osaston tasolle. Mutta molempiin on löydetty sopiva hoitomuoto. Toinen ollut, siis lääkitys, 3 viikkoa, ja univaikeuksiin, ollut nyt 12 vrk. Ja mieliala, ja sitä kautta muut asiat ovat alkaneet hitaasti, mutta varmasti menemään parempaan päin. Mutta kiitos sinulle "mies", vinkkisi jälkeen autoit huomaamaan, että itessäni, ja omalla nimellä laittamissa jutuissa, Suomi24:een, oli rankasti kielteisyyttä, itsesääliä, empatian puutetta, kaikkea, mitä em. diagnoosit pahimmillaan saa aikaiseksi. Uskon, että minullakin on parhaat päivät edessä. Laitan edelleen omalla nimellä jos onnistuu.
- hometalosta selviää
Onhan se hienoa jos olet niin kovasti ajatellut vaimoasi.. etkö voisi pyytää tätä ex exää takaisin? Vai joko on joku muu?
MInun olisi pitänyt erota avomiehestäni jo heti alkuunsa, mutta velvollisuuden tuntoani jäin hoitamaan hänen entisestä suhteestaan olevaa pahasti häiriytynyttä lasta ja rakentamaan uusiksi homehelvetistä taloa. Sitten 10 vuoden jälkeen kun heillä oli valmis, hyvä koti, niin läksin sairaana rakentamaan itselleni omaa kotia. Kovaa oli vanhoilla päivillä ottaa talovelkaa ja lähteä rakentamaan. Mutta, nyt on oma koti.. olisinhan sen voinut rakentaa aikanaan terveenä ollessa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.. ja vuosikymmenten jälkeen kaikella tuskin on merkitystä..
Kaikkea hyvää Sinulle!- 8770
-syndroomasta.
Todellisuuessa et todennäköisesti olisi ikinä ajautunut suhteeseen tätä unelmiesi naisen kanssa jos olisit ollut eronnut, masentunut , jopa alkoholisoitunut sinkku kun tapasitte. Voi olla että hän ei hae eronneita. Tai voi olla että han haki vain salasuhdetta jostain syystä.
Tämä on tyypillinen harha joka on avioliitossa olevilla. Että voi saada kaiken mitä haluaa. Sekä aviopuolison että uuden. Et tiedä olisiko juttunne uuden kanssa kariutunut alkuunsa, kun arkiluonteesi ja arjen paineet tulevat ilmi. Aviopuolisosi oli se oikea sinulle, koska olit kirkossa tehnyt lupaukset.
Ruoho aina näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella.Mutta kun astut sinne, se entinen olikin parempaa.
- umpilempi .
miehet ei tunnu helposti eroavan, vaikka olisivatkin onnettomia liitossa.
Tavallaan se on ihailtavaa, mutta toisaalta miksi väkisin yrittää ja siinä tosiaan voi se elämän nainen mennä nenän ohi ja sellaisia ei tuu joka päivä vastaan..
Itsekin rakastuin varattuun mieheen, mutta mies ei osaa erota joten juttumme ei voi edetä.
Muistakaa myös, että se nainen voi olla sellainenkin, joka ei suostu sänkyyn kanssasi koska olet varattu, näin minä tein, vaikka vaikeeta oli, huh..
Vituttaa suorastaan koska en ole ikinä törmännyt mieheen, jota kohtaan tuntisin samoin ja tuskin tulen sellaista enää löytämäänkään, joten on otettava "joku vaan" ilmeisesti, kun en ihan yksinkään haluaisi olla..
Ihan hölmöä tällainen, että kaksi ihmistä kaipaa toistensa luo turhaan..=(
Tuskin se hänen vaimonsakaan on ihan onnellinen, ei kukaan niin tyhmä ole etteikö huomaa miehen olevan vain puoliksi mukana suhteessa, jos sitäkään.
Olis varmaan sille vaimollekin parempi antaa sille vapaus löytää se oikea puolikkaansa, jos kerran et itse sitä ole.- 8707
...niin kyllä se elämän nainen on siinä.Naimisiin meno nykyään on niin iso ja pitkällinen prosessi, joillakin jopa vuosia vie aikaa, ensin kihlat, sitten avoliitto, ja sitten häiden suunnitteluun vuosi. Häät maksaa maltaita, ja papin edessä vannotaan valat, ei se ole ihan niin sattuman kauppaa, tai ex-temporee juttua. Kyllä sitä on mietitty ja harkittu kauan ja hartaasti, että turha jälkeenpäin vielä alkaa jotain "sitä oikeaa" muualta hakemaan. Naurettavaa kuvitella että joku tuosta vaan sen ensimmäisen elämänsä naisen johonkin muuhun vaihtaisi.On lapset, asuntolainat, yms yhteistä omaisuutta hankittu. Nopeat syö hitaat, sinun olisi pitänyt toimia ennen vaimoa, mutta kun et ollut paikalla, niin se ei ole sinulle se oikea. On turha olla jälkiviisas.
- NotSoHard
Arvokas näkökulma, hienoa, että joku kirjoittaa tällaisesta!
Itse olen eronnut juuri sellaisessa tilanteessa, jota aloittaja jäi katumaan. Olin elänyt vuosikausia pystyyn kuolleessa avioliitossa, yrittänyt kerta toisensa jälkeen saada toimimatonta toimimaan ja rakkautta syttymään, vaikka kipinääkään ei ollut jäljellä. Kaikki kivet oli käännetty ja polut kuljettu loppuun ja siltikin jatkettu, "lasten takia" ja siksi, ettei ollut mitään varsinaista "syytä" muka erota. Sitten, aivan odottamatta ja yllättäen, rakastuin palavasti toiseen mieheen, palavammin kuin koskaan elämässäni keneenkään. En ollut tiennyt, että sillä tavoin voi ketään rakastaa. Tunne oli molemminpuolinen ja elämäntilanteemme hyvin samankaltaiset. Itse ymmärsin silloin, että ero on ainoa ratkaisu. Vaikka en palavan rakkauteni kohdetta saisikaan, en silti voisi jäädä kuolleeseen ja tyhjään liittoon. Erosinkin, enkä ole katunut.
Rakkauteni kohde teki puolestaan sen ratkaisun, minkä aloittaja aikanaan kohdallaan teki. Hän jäi liittoonsa ja usein mietin, miten se tällaisen jälkeen onnistuu. Tiedän, että hän rakastaa minua yhä, sen verran olemme joskus vaihtaneet kuulumisia. - höööööööööööööööö
Kirjoituksesi sai minut itkemään, sillä elän salasuhteessa, jossa mie olen vapaa neljän vuoden takaisen eron jälkeen ja tapailemani mies elää tunteettomassa ja seksittömässä sisko ja veli-avosuhteessa, joka on kestänyt yli 25 vuotta. Mie olen rakastunut häneen ja hän minuun. Ongelmana on se, että miehellä on poika 14 v., joka pitää hänet kiinni avovaimossaan. Hän miettii jatkaako avosuhdettaan, vai onko hän niin itsekäs, että antaa eron tulla ja me muutettaisiin erosurun laannuttua yhteen. Hän haluaa, rakastaa ja himoitsee minua, mutta poika pitää häntä avosuhteessa. Näämme päivittäin ja olemme päättömän rakastuneita, vaikka olemme molemmat jo yli 40 v. Minua pelottaa, onko hänestä jättämään perhettään, ja tuleeko meidän onnesta totta koskaan. Pelkään, että hän toimii kuten sinä. Hän on sanonut, ettei koskaan ole tuntenut ketään kohtaan samanlaista niin voimakasta rakkautta.
- mensucks
olen kirjoittanut tänne ja muualle nimimerkilläni ja ajattelin kirjoittaa uusia tietoja.
meillä oli onnellinen loppu,mies ilmoitti keväällä ettei ole lähdössä mihinkään.on poistanut naisen tiedot puhelimesta ja tietsikasta.
syytä en ole mielenmuutokseen viellä kysynyt,ottaa toipuminen oman aikansa ja aion nyt nautti kesästä ellei sitten itse ota asiaa puheeksi.
eli on näillä tarinoilla joskus onnellinenkin loppu. - uskomatonta kuinka
narsistisia ja naiiveja ihmiset ovat. "Rakastaa minua ja minä häntä." Höpönlöpö. Jos liitto menee huonosti, sitä eroaa ensin ennen kuin alkaa mitään uutta toisen kanssa. Sen verran täytyy olla lähimmäisen rakkautta, ettei toisen selän takana puukota. En huolisi miestä, joka alottaisi salasuhteen kanssani. Olo olisi likainen ja alhainen. Arvostan myös kanssasisaria eli naisia sen verran paljon, etten kenelläkään halua mielipahaa, vaikka en henkilöä tuntisikaan. Olen sen verran tervejärkinen ja itsetunto kohdallaan, etten todellakaan halua "varattua" ukkomiestä pönkittämään itsetuntoa. Halveksin kaikkia miehiä ja naisia, jotka pettää täysin viattomia ihmisiä. Jos ei ole edes selkärankaa olla rehellinen, on todella heikko ihminen!
- 2543
Ei kannata katua joidenkin ihastusten perään.Ne tuntuu ihan toisenlaisilta,kun niiden kans elää.
- käääärmes
ei tarvitsisi miettiä moista, jos olisit ennen salasuhdetta jättänyt vaimosi, niinkuin kunnon mies olisi tehnyt. parisuhteessa pitää olla uskollinen, tai sitten on parempi pysytellä sinkkuna jos haluaa "sitä oikeaa" etsiskellä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047