joka kerta kun kuulen joululaulun, jonka nimeä en muista, mutta siinä lauletaan esim että "pääsköön vangit vankiloistaan"..siis voiko tyhmempää lausetta joululaulussa enää olla. Minusta tämän laulun sais aivan suosiolla poistaa kaikilta soittolistoilta vaikka varmaankin tää on kaikkien vankien joululaulu suosikki. Mitähän siitäkin tulis kun kaikki maailman kriminaalit päästettäisiin vapaiksi???
Joulu pilalla
16
696
Vastaukset
- armoa kaikille
joulu on Armon aikaa!! Armo ja armahdus!
- Joulun lapsi
Oletko ajatellut, että laulujen sanat ovat toisinaan kuvainnollisia. "Pääskööt vangit vankiloistaan" viitannee siihen, että edes jouluisin ihmiset vapautuisivat henkisistä taakoistaan ja unohtaisivat surunsa. Etenkin joululaulut sisältävät paljon symboliikkaa, kuten uskonnolliset laulut yleensäkin.
- Anonyymi
Näin juuri.
- joulu!
Kappaleen nimi on Tulkoon joulu.
Mun mielestä se on ihana kappale, eikä mua ainakaan häiritse tuo lause yhtään.- LA
Kiitos tiedosta mutta minä en vaan voi kertakaikkiaan sietää tuota laulua olkoonkin sanoituksessa symboliikkaa tai mitä lienee..mutta minulle vaan tulee tietynlainen mielikuva tuosta ko lauseesta ja sille en voi mitään. Maailma on täynnä ihania vanhan ajan joululauluja joista saan onneksi joulumielen ja näistä uusimmista joululauluista on Saska Helmikallion esittämä tehnyt suuren vaikutuksen...
- Anonyymi
Oi jouluyö on laulun nimi
- Annu.
Tosi kaunis kappale mutta ihan tyhmä tuo lause. Pitää vaan ajatella että se nyt on VAAN laulun sanoitus. Mitä siitä tulis jos kaikki vangit pääsisi vapauteen jouluna ;D
Ihana Taikakuun esittämänä.- lauantai-ilta
onko kellään muulla tapana kuunnella joululauluja kautta vuoden, kesälläkin? Itselleni joululaulut ovat todella tärkeitä, ja saatan laittaa Varpunen jouluaamuna tai Boney M.-joululevyn soimaan minä vuodenaikana tahansa.
- joulu ainainen
lauantai-ilta kirjoitti:
onko kellään muulla tapana kuunnella joululauluja kautta vuoden, kesälläkin? Itselleni joululaulut ovat todella tärkeitä, ja saatan laittaa Varpunen jouluaamuna tai Boney M.-joululevyn soimaan minä vuodenaikana tahansa.
kyllä mä ainakin kuuntelen kesälläkin joululauluja!
- Anonyymi
"Pääskön vangit vankiloistaan" Alkuperäisesti sanat: "Pääsköön vanki vankilastaan". Paras ja oikein sanoitus olisi "Pääsköön SIELUT vankiloistaan"...
- Anonyymi
Oi Jouluyö. Hieno laulu.
- Anonyymi
Joo. Mutta ei aloittajan tarkoittama kappale.
Pekka Simojoki "Tulkoon joulu". Yks Suomen suosituimpia joulukappaleita.
- Anonyymi
Aloittaja voi vuoden kuluttua valita kuunneltavakseen jonkin toisen joululaulun.
Eikös niitä ole jonkin tiedon mukaan olemassa ainakin 2000 erilaista. - Anonyymi
Meksikossa juuri uutisten mukaan vangit pääsivät vankilasta.
Joku huumejengi veti panssaroidulla ajoneuvolla sisään. Vapautti vankeja. Lisäksi tapettiin monta vanginvartijaa.
Että silleen. - Anonyymi
Joulu ja mikä tahansa päivä on pilalla kun kuulee Kutri-Hellun ja/tai Tapsuliini Känsän rääkyntää radiossa tai missä tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019