Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sandstrøm

onko hyvä?

Kävin Vantaan Gigantissa aikomuksena ostaa Panasonicin tv:n. Myyjä haukkui Panasonicin mutta kehui Sandstrømiä. En ostanut.

Mikä ihme merkki toi Sandstrøm?

16

8421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jasca_1

      Sandström on Gigantin oma tuotemerkki, joka lanseerattiin Suomessa aiemmin tänä vuonna. Jotain tekemistä merkillä saattaa olla Samsungin kanssa, varma en ole. Juurikin Gigantissa eräs myyjä vihjaili, että tällä hetkellä myynnissä olevat mallit olisivat viime vuoden Samsungeja. Tiedä sitten mikä on totuus...

    • tämän näkijä.

      "aikomuksena ostaa Panasonicin tv:n. Myyjä haukkui Panasonicin mutta kehui Sandstrømiä. En ostanut."

      Myyjä yrittää myydä totaaliurpolle sen tuotteen mistä hänen pitää ehdottomasti päästä eroon. Se on niin helvetin yksinkertaista.

      • onko hyvä?

        Niinkuin sanoin, en ostanut. Mutta meitä naisia on vissii helppo huijata?


      • 13+4-1-5-6+2
        onko hyvä? kirjoitti:

        Niinkuin sanoin, en ostanut. Mutta meitä naisia on vissii helppo huijata?

        Hyvä, että pidit pääsi!

        Itse ostin Panasonicin viime kesänä käytyäni ensin kokeilemassa kaikkia myydyimpiä merkkejä ja olin alunperin luullut, että ostan Sonyn. Minulla oli vaatimuksena se, että tv:tä on selkeä käyttää ja toiminnot ovat nopeita (testeissäkin Panasonicia on kehuttu näistä) ja että laite on monipuolinen (en siis ottanut halvinta perusmallia). Lisäksi sen pitää osata sitä kuvasuhdetta, mitä lähetetään eli siis 4:3-kuva näkyy muuttumattomana (ei venytetä laidoista koko näytön levyiseksi) ja samalla asetuksella 16:9 näkyy koko näytön kokoisena (näin toimiva asetus tosin ei ollut nimellä automaattinen vaan "4:3"). Tyytyväinen olen edelleenkin valintaani, vaikka toki tuostakin jotain pientä parannettavaa löytäisin, esim. puuttuu nappi, jolla hyppelisi kahden kanavan välillä.


      • pan...........
        13+4-1-5-6+2 kirjoitti:

        Hyvä, että pidit pääsi!

        Itse ostin Panasonicin viime kesänä käytyäni ensin kokeilemassa kaikkia myydyimpiä merkkejä ja olin alunperin luullut, että ostan Sonyn. Minulla oli vaatimuksena se, että tv:tä on selkeä käyttää ja toiminnot ovat nopeita (testeissäkin Panasonicia on kehuttu näistä) ja että laite on monipuolinen (en siis ottanut halvinta perusmallia). Lisäksi sen pitää osata sitä kuvasuhdetta, mitä lähetetään eli siis 4:3-kuva näkyy muuttumattomana (ei venytetä laidoista koko näytön levyiseksi) ja samalla asetuksella 16:9 näkyy koko näytön kokoisena (näin toimiva asetus tosin ei ollut nimellä automaattinen vaan "4:3"). Tyytyväinen olen edelleenkin valintaani, vaikka toki tuostakin jotain pientä parannettavaa löytäisin, esim. puuttuu nappi, jolla hyppelisi kahden kanavan välillä.

        myyjä ehdotti panasonicia samsungin mitä haettiin sijaan,,ostettiin sitten panas 42" lcd,parempi kuvainen(värit,kirkkaus)kuin tuttujen samsungit ja sonyt,on helppokäyttöinenkin..tyytyväinen oon ja tutut ihastelee kuvaa


    • ja ostin Sandstrømin :)
      Tarkoitus oli ostaa halvin 32" telkku, joka olis ollu Thomson (299€), mut vieressä oli Sandstrøm 32" FullHD (333€) ja aattelin et kai tommosella outomerkilläkin pärjää :P
      Positiivinen yllätys oli et tuo töllö osaa toistaa leffat (mpg,avi ym..) muistitikulta :)

      Toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen, mut vasta kuukauden ollu käytössä.. Aika näyttää mikä toi loppujen lopuksi on :)

      • lävitse näkijä.

        Minä en mennyt halpaan. Tässä haiskahtaa nyt täysillä ainoastaan tuon gigantin piilomainonta Suomi24:lla, ja vielä tähän aikaan vuodesta.


      • pöllö piripää
        lävitse näkijä. kirjoitti:

        Minä en mennyt halpaan. Tässä haiskahtaa nyt täysillä ainoastaan tuon gigantin piilomainonta Suomi24:lla, ja vielä tähän aikaan vuodesta.

        Itse olen pähkäillyt lähinnä kolmen tv.n kesken. Panasonicin 42" LCD FullHD 100hz, Sonyn40" LCD Bravia 50 Hz sekä LG 42" lcd FullHD 100hz. Sony on on tunnetusti ollut hyvä j akestävä merkki ja kai tuo bravia tekniikkakkakin jotain vaikuttaa mutta siinä on ainoana vain 50Hz taajuus?? Vaikuttaako esim peleihin kuinka? Onko kuva epäselvämpi vai mistä on kysymys? Liikkeessä tosiaan myydään sitä mitä myyjä haluaa eli haluaisinkin olla mahdollisimman varma päätöksestäni ennen kauppaan astumista,
        Panasonicia olen kuullut kehuttavan ja kaipa se myös hintansa haukkuu.....
        Minulle siis ensisijaisesti TV tule pelikäytöön eli mitä osa-alueita ja teknisiä kohtia olisi syystä ottaa huomioon?

        Olisin erittäin kiitollinen jonkun viisamman avusta tässä asiassa. Vituttaa sit kun pientä oravaa jos huomaa tulleensakkin kusetetutuksi myyjän toimesta!!!
        Kiitokset jo etukäteen!


      • onohvi

        Itse ostin 32" FullHD pilihipsiksen 299,-


      • 1+2
        pöllö piripää kirjoitti:

        Itse olen pähkäillyt lähinnä kolmen tv.n kesken. Panasonicin 42" LCD FullHD 100hz, Sonyn40" LCD Bravia 50 Hz sekä LG 42" lcd FullHD 100hz. Sony on on tunnetusti ollut hyvä j akestävä merkki ja kai tuo bravia tekniikkakkakin jotain vaikuttaa mutta siinä on ainoana vain 50Hz taajuus?? Vaikuttaako esim peleihin kuinka? Onko kuva epäselvämpi vai mistä on kysymys? Liikkeessä tosiaan myydään sitä mitä myyjä haluaa eli haluaisinkin olla mahdollisimman varma päätöksestäni ennen kauppaan astumista,
        Panasonicia olen kuullut kehuttavan ja kaipa se myös hintansa haukkuu.....
        Minulle siis ensisijaisesti TV tule pelikäytöön eli mitä osa-alueita ja teknisiä kohtia olisi syystä ottaa huomioon?

        Olisin erittäin kiitollinen jonkun viisamman avusta tässä asiassa. Vituttaa sit kun pientä oravaa jos huomaa tulleensakkin kusetetutuksi myyjän toimesta!!!
        Kiitokset jo etukäteen!

        Ainakin Panasonicin tv:ssä on pelaamista varten game-tila. Pelasin itse pari viikkoa PS3:lla ja vaikutti OK:lta. Mutta en osaa sanoa, miten se vaikuttaa, vasteajat ehkä, ei ollut mihin verrata.
        Hm... enpä arvannut kokeilla normaalia näyttötilaa ja game-tilaa vuorotellen, ehkä sillä olisi nähnyt eron. :)


      • fhrhrth
        pöllö piripää kirjoitti:

        Itse olen pähkäillyt lähinnä kolmen tv.n kesken. Panasonicin 42" LCD FullHD 100hz, Sonyn40" LCD Bravia 50 Hz sekä LG 42" lcd FullHD 100hz. Sony on on tunnetusti ollut hyvä j akestävä merkki ja kai tuo bravia tekniikkakkakin jotain vaikuttaa mutta siinä on ainoana vain 50Hz taajuus?? Vaikuttaako esim peleihin kuinka? Onko kuva epäselvämpi vai mistä on kysymys? Liikkeessä tosiaan myydään sitä mitä myyjä haluaa eli haluaisinkin olla mahdollisimman varma päätöksestäni ennen kauppaan astumista,
        Panasonicia olen kuullut kehuttavan ja kaipa se myös hintansa haukkuu.....
        Minulle siis ensisijaisesti TV tule pelikäytöön eli mitä osa-alueita ja teknisiä kohtia olisi syystä ottaa huomioon?

        Olisin erittäin kiitollinen jonkun viisamman avusta tässä asiassa. Vituttaa sit kun pientä oravaa jos huomaa tulleensakkin kusetetutuksi myyjän toimesta!!!
        Kiitokset jo etukäteen!

        Tuosta valitsisin Panas.42" lcd Fullhd 100hz..panasonicin 50hz mallissakin on peli tila kuvan säädössä mutta ainahan sitä suositellaan 100hz pelaamiseen,kuvassa ei muuten mitään eroja nää silmällä onko se 50 vai 100hz,itellä on toi pana 42" full hd 50hz systeril 100hz sama peli enkä nää niissä eroja,kummassakin kirkas erittäin värikäs terävä kuva josta upee kattoo elokuvia ja varsinkin luonto ohjelmia


      • DC025

        Äidille myytiin Gigantista tuollainen Samsungin porjoismaalainen sisarmerkki. TV:ssä ilmeni YLE:n kanavilla äänen synkronointiongelmia, eli ääni kulkee jäljessä. Asia parani hetkeksi kun vaihtoi kanavaa toiselle ja sitten takaisin. Liikkeessä muutaman päivän testissä ei ongelmaa ollut. Hän sai toisen samanlaisen TV:n kotiin, jossa sama ongelma.

        Kotona on Anvian kaapeliverkko. Ovatkohan liikkeessä testanneet kaapelipuolen boksia ollenkaan? Kuulostaisi softavialta. Aiemmilla digibokseilla ei tälläistä ongelmaa ole kotona ollut.

        Myönsivät että Sandströmin 40" olisi ollut joitain vastaavia tapauksia.

        Onko kellään vastaavia kokemuksia?


      • DC025
        DC025 kirjoitti:

        Äidille myytiin Gigantista tuollainen Samsungin porjoismaalainen sisarmerkki. TV:ssä ilmeni YLE:n kanavilla äänen synkronointiongelmia, eli ääni kulkee jäljessä. Asia parani hetkeksi kun vaihtoi kanavaa toiselle ja sitten takaisin. Liikkeessä muutaman päivän testissä ei ongelmaa ollut. Hän sai toisen samanlaisen TV:n kotiin, jossa sama ongelma.

        Kotona on Anvian kaapeliverkko. Ovatkohan liikkeessä testanneet kaapelipuolen boksia ollenkaan? Kuulostaisi softavialta. Aiemmilla digibokseilla ei tälläistä ongelmaa ole kotona ollut.

        Myönsivät että Sandströmin 40" olisi ollut joitain vastaavia tapauksia.

        Onko kellään vastaavia kokemuksia?

        Päivitystä edelliseen. Testasin Sandströmin meillä ja sama ongelma äänisynkronissa kaapeliverkossa. Signaalivoimakkuus oli 35% ja -laatu 79%, äidillä samat lukemat oli 30/79.

        Lopulta "pienen neuvottelun" jälkeen vaihdettiin ko. toosa Philipsin 100Hz full HD:n pienellä välirahalla ja ongelmat oli ohi. Philipsin digiboksi näytti signaalivoimakkuudeksi 70% ja -laaduksi 100% samasta rasiasta! Ilmeisesti Sandströmin kaapeliboksi ei ole niin herkkä tai saattaahan niiden signaalin tason mittauksissakin olla eroja, mutta joka tapauksessa sanat sopivat nyt paremmin puhujien suihin.


    • esa3

      Minä ostin kotimaisen Finluxin mutta kotona huomasin että made in Turkey. Kuva on kuitenkin hyvä ja ääni on hyvä. olisin kyllä halunnu kotimaisen. Mulla joskun Nokia kuvaputki telkkari ja se oli ainakin hyvä.

    • miesok

      Ostin sandströmin32 tuumaisen tv:n 2010 ja hyvin on toiminut ei minkäänlaista ongelmaa 2017 edelleen käytössä

    • Väärä..kauppa

      Gigantin myyjät luulevat, että kaikki ovat yhtä tietämättömiä kuin he. Olen 72-vuotias, joten minun ei oleteta tietävän tietokoneista mitään. Kun puolitoista vuotta sitten kyselin Helsingin Forumin Gigantista 17-tuumaisia kannettavia, niitä oli näytillä tasan yksi kappale. Myyjä sanoi: "17-tuumaisia ei enää paljon valmisteta." Hän halusi minun tietysti ostavan jonkin pienempiruutuisen, jos ainoa 17-tuumainen ei miellyttänyt.

      Vastasin: "Ai jaa. Verkkokaupan nettisivuilla kuitenkin on yli 40 mallia, joten kyllä niitä jossakin valmistetaan." Itse asiassa Gigantinkin nettisivuilla oli useita malleja. Myyjästä jäi kuitenkin niin tympeä vaikutelma, että ostin kannettavani Expertiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe