Pöllijulli

itsekkin

Ootako jääny mehtään autontakia vai onko loppunu omakapasiteeti kesken? Vain rehellisiä vastauksia kiitos

28

2284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ropsikuski

      Ainakin aivokapasiteetti tais tulla täyteen jo noin fiksusta kysymyksestä!

      • itsekkin

        Eli nämä jotka kirjoittelee että millä autolla pystyy ajamaan puuta ja millä ei rupesivat itsekkin miettimään oliko se syy autossa vai kuskissa. Ite en ainakaan pääsemis ongelmissa pysty autoa syyttämään omia mokia ne on ollut tai sitten paikasta ei vaan pysty ajamaan millään autolla, ei sisulla volvolla scanialla eikä muulakaan merkilla. Johtopäätös ropsikuskin kommentiin on se että ei tunnusteta tosiasioita meitä on moneksi ja erillaisilla ammattitaidoilla varustettu ja erillaisilla aivokapasiteeteilla jos ei voi rehelliseti kysyä mistä ne ongelmat oikeasti johtuu


      • ropsikuski
        itsekkin kirjoitti:

        Eli nämä jotka kirjoittelee että millä autolla pystyy ajamaan puuta ja millä ei rupesivat itsekkin miettimään oliko se syy autossa vai kuskissa. Ite en ainakaan pääsemis ongelmissa pysty autoa syyttämään omia mokia ne on ollut tai sitten paikasta ei vaan pysty ajamaan millään autolla, ei sisulla volvolla scanialla eikä muulakaan merkilla. Johtopäätös ropsikuskin kommentiin on se että ei tunnusteta tosiasioita meitä on moneksi ja erillaisilla ammattitaidoilla varustettu ja erillaisilla aivokapasiteeteilla jos ei voi rehelliseti kysyä mistä ne ongelmat oikeasti johtuu

        Sen verran kommentoin ihan tosimielessä, että meillä ainakin monet autot hakee samoilta pinoilta puita joten ei oo semmosta selitystä etten mä niitä sieltä saa jos ei kärrillä pääse niin sit telataan!tottakai voi syksy/ kevät pehmosilla olla ongelmia, mutta ne pinot ajetaan tyhjiksi ennen kelirikkoa!
        Vahinkoja sattuu aina niistä jokainen aikuinen täysjärkinen ihminen osaa päätellä oliko vika itsessä, paljon käy juttuja esim. kun tulet ahtaista paikoista ja esim. puhkot renkaan johonkin terävään kiveen ethän sä voi niistä syyttää kun itseäs ja sitten vaan katsoa miten vältät sen seuraavalla kuormalla ja tarvittaessa varoitat siitä muita kolleigoja!
        Niitä tyyppejä on paljon ketkä tuurissa ajettaessa ei kerro omia vahinkojaan meinaten, että menee kämmit ajokaverin piikkin (kokemusta on) ja se ei oo kivaa sitten ollenkaan!
        Oli tossa kysymyksessä pointtinsakin sorry ja hyvät uudet vuodet!


      • asettelu on
        ropsikuski kirjoitti:

        Sen verran kommentoin ihan tosimielessä, että meillä ainakin monet autot hakee samoilta pinoilta puita joten ei oo semmosta selitystä etten mä niitä sieltä saa jos ei kärrillä pääse niin sit telataan!tottakai voi syksy/ kevät pehmosilla olla ongelmia, mutta ne pinot ajetaan tyhjiksi ennen kelirikkoa!
        Vahinkoja sattuu aina niistä jokainen aikuinen täysjärkinen ihminen osaa päätellä oliko vika itsessä, paljon käy juttuja esim. kun tulet ahtaista paikoista ja esim. puhkot renkaan johonkin terävään kiveen ethän sä voi niistä syyttää kun itseäs ja sitten vaan katsoa miten vältät sen seuraavalla kuormalla ja tarvittaessa varoitat siitä muita kolleigoja!
        Niitä tyyppejä on paljon ketkä tuurissa ajettaessa ei kerro omia vahinkojaan meinaten, että menee kämmit ajokaverin piikkin (kokemusta on) ja se ei oo kivaa sitten ollenkaan!
        Oli tossa kysymyksessä pointtinsakin sorry ja hyvät uudet vuodet!

        hyvä, suorastaan hypoteettinen. HYpoteesi onko autossa vika kun kuski ei sen kanssa pärjää? Toinen haki puut metsästä Volvolla minä en saanut Sisulla enkä Mersulla


    • itsekkin

      Eikö sitä ylivertasta pölliautoa olekkaan tai mitätöntä menijää kun kukkaan muu ei ole niillä rypeny. Taitaa se syy ollakin kuskissa, niin kun eppäilinkin

      • vanaja 10x4

        Se mitä mä oon mettäs kulkenu niin kaikki autot on kuormansa pois vieny ,ku ei sinne mettäautotien päihin oo yhtäkään autoa jääny.


      • hirvimies222
        vanaja 10x4 kirjoitti:

        Se mitä mä oon mettäs kulkenu niin kaikki autot on kuormansa pois vieny ,ku ei sinne mettäautotien päihin oo yhtäkään autoa jääny.

        kelottuneen scanian oon kyllä nähny!! oisko perä poksahtanu tai sitten muuten vaan menny kuskilla hermo siihen tanssaamiseen...?


      • miehet, sinäkin?
        hirvimies222 kirjoitti:

        kelottuneen scanian oon kyllä nähny!! oisko perä poksahtanu tai sitten muuten vaan menny kuskilla hermo siihen tanssaamiseen...?

        joutavat kortistoon jos eivät pärjää auton kanssa metsässä.


      • on poksahtanut
        hirvimies222 kirjoitti:

        kelottuneen scanian oon kyllä nähny!! oisko perä poksahtanu tai sitten muuten vaan menny kuskilla hermo siihen tanssaamiseen...?

        eikä ihme, olet vain autokuski.


      • itsekkin
        miehet, sinäkin? kirjoitti:

        joutavat kortistoon jos eivät pärjää auton kanssa metsässä.

        Minä en ole sanonut että en niiten kanssa pärjää, mutta autoa ei voi syyttää jos homma ei onnistu ja jos sanon että olen jäänyt metässä mäkeen kiinni niin en varmasti ole ainut, mutta auto ei voi syyttää ite ne hommat sössitään. Elekkääkä ruvetko inttämään että mulle ei oo ikinä käyny mitään.
        Minun kokemuksen mukaan semmoset joutaa kortistoon jotka ei tunnusta ongelmia jo röhlömeitä ihmetellään vaan että missähän tuo aisakin on menny solomulle


      • itsekkin kirjoitti:

        Minä en ole sanonut että en niiten kanssa pärjää, mutta autoa ei voi syyttää jos homma ei onnistu ja jos sanon että olen jäänyt metässä mäkeen kiinni niin en varmasti ole ainut, mutta auto ei voi syyttää ite ne hommat sössitään. Elekkääkä ruvetko inttämään että mulle ei oo ikinä käyny mitään.
        Minun kokemuksen mukaan semmoset joutaa kortistoon jotka ei tunnusta ongelmia jo röhlömeitä ihmetellään vaan että missähän tuo aisakin on menny solomulle

        kyllä auton ominaisuudet vaikuttaa siihen, pääseekö joistain tietyistä paikoista täydellä kuormalla pois vaiko ei. Tämä tosiaan on saivartelua, mutta on niitä tilanteita sattunut missä I-shift Volvo ei täydellä kuormalla ole tullut jotain mäkeä mistä pienempitehoinen keppivaihteinen Volvo ja PowerShift/Telligent/mikälie-Mersu tulee. Tosin sitä en tiedä liekö miten äkkinäinen kaveri ollut I-shiftin ratissa, tai I-Shift-äkkinäinen. Tai jotain. Eihän tuo kuulemma parasta ole mitä puunajoon on tarjolla.

        Tai muunmerkkinen tulee jostain täydellä/normikuormalla, mutta toisen merkkinen ei vain tule. Tai muunmerkkinen tulee normikuormalla, kun toisella merkillä pitää nuppi ahtaa täyteen ja jättää kärriä vajaammaksi kun ei vaan muutoin pääse jotain nikaraa.


      • 234567uytrfdescfvgbh
        puukuski kirjoitti:

        kyllä auton ominaisuudet vaikuttaa siihen, pääseekö joistain tietyistä paikoista täydellä kuormalla pois vaiko ei. Tämä tosiaan on saivartelua, mutta on niitä tilanteita sattunut missä I-shift Volvo ei täydellä kuormalla ole tullut jotain mäkeä mistä pienempitehoinen keppivaihteinen Volvo ja PowerShift/Telligent/mikälie-Mersu tulee. Tosin sitä en tiedä liekö miten äkkinäinen kaveri ollut I-shiftin ratissa, tai I-Shift-äkkinäinen. Tai jotain. Eihän tuo kuulemma parasta ole mitä puunajoon on tarjolla.

        Tai muunmerkkinen tulee jostain täydellä/normikuormalla, mutta toisen merkkinen ei vain tule. Tai muunmerkkinen tulee normikuormalla, kun toisella merkillä pitää nuppi ahtaa täyteen ja jättää kärriä vajaammaksi kun ei vaan muutoin pääse jotain nikaraa.

        Kyllä ne muunkin merkkiset vaan tulee uskovaan. Minusta vaan on mukavaa kun kipuaa jonkun nikaran päälle niin itte mielessäni miettiä että toinen merkki ei olisi noussut tai jos ei nousekkaan niin on se mukava miettiä että ollappa se muunmerkkinen auto niin ei tarvisi tunnustaa että ei noussut kun se vika ei ollut autossa vaan itessä. Nousee se I-shift volvokin jos vaan tekee mäen alla oikeat valinnat eli se on itestä kiinni loppu pelissä, toki vanhemmissa i-shift lootissa ei ollut kovin kehittynyt maastoajo ohjelma joten ei ne välttämättä ole ihan parhaita lootia puunajoon


      • 234567uytrfdescfvgbh kirjoitti:

        Kyllä ne muunkin merkkiset vaan tulee uskovaan. Minusta vaan on mukavaa kun kipuaa jonkun nikaran päälle niin itte mielessäni miettiä että toinen merkki ei olisi noussut tai jos ei nousekkaan niin on se mukava miettiä että ollappa se muunmerkkinen auto niin ei tarvisi tunnustaa että ei noussut kun se vika ei ollut autossa vaan itessä. Nousee se I-shift volvokin jos vaan tekee mäen alla oikeat valinnat eli se on itestä kiinni loppu pelissä, toki vanhemmissa i-shift lootissa ei ollut kovin kehittynyt maastoajo ohjelma joten ei ne välttämättä ole ihan parhaita lootia puunajoon

        kun on tietoa. Aina ei tarvitse edes kuormaa olla kyydissä kun tietty merkki ei tyhjänä mene johonkin paikkaan, niin se ei vaan mene. Vaikkapa kääntöpaikka sopivassa rinteessä tai mäellä. Jollain toisella merkillä ei ole kuin ajaltaa. Alustasta se on silloin kiinni, ei kuskista.


      • jjeer
        puukuski kirjoitti:

        kun on tietoa. Aina ei tarvitse edes kuormaa olla kyydissä kun tietty merkki ei tyhjänä mene johonkin paikkaan, niin se ei vaan mene. Vaikkapa kääntöpaikka sopivassa rinteessä tai mäellä. Jollain toisella merkillä ei ole kuin ajaltaa. Alustasta se on silloin kiinni, ei kuskista.

        se on kiinni monestikin se pääsy. on todettu saman merkkisiä autoja. eri merkkisiä talvirenkaita. pidossa on eroja eri tyyppisellä alustalla.


      • 76655kijuhygtfdwq
        puukuski kirjoitti:

        kun on tietoa. Aina ei tarvitse edes kuormaa olla kyydissä kun tietty merkki ei tyhjänä mene johonkin paikkaan, niin se ei vaan mene. Vaikkapa kääntöpaikka sopivassa rinteessä tai mäellä. Jollain toisella merkillä ei ole kuin ajaltaa. Alustasta se on silloin kiinni, ei kuskista.

        Kyllä se on niin että jos ei tyhjänä pääse mehtään niin ei sinne silloin tarvi mennäkkään. Itse olen ajanut puuta kohtuu hankalista paikoista ja on siellä käyneet muutkin ja ainut havainto on että telivetojen erot ovat kuskeissa ja nousuteli ei ole pahojen paikkojen ratkaisu mutta senhän kaikki jo tietävätkin


      • jjeer kirjoitti:

        se on kiinni monestikin se pääsy. on todettu saman merkkisiä autoja. eri merkkisiä talvirenkaita. pidossa on eroja eri tyyppisellä alustalla.

        Kesäkelilläkin riittää kuluneet tai jotkut talvipinnat, siihen vesisadetta ja saviperäistä tai multaista tienpintaa, niin siinäpä sitä onkin äkkiä hankaluutta.


      • 76655kijuhygtfdwq kirjoitti:

        Kyllä se on niin että jos ei tyhjänä pääse mehtään niin ei sinne silloin tarvi mennäkkään. Itse olen ajanut puuta kohtuu hankalista paikoista ja on siellä käyneet muutkin ja ainut havainto on että telivetojen erot ovat kuskeissa ja nousuteli ei ole pahojen paikkojen ratkaisu mutta senhän kaikki jo tietävätkin

        nousuteli ei ole pehmeitten maitten ratkaisu. Pistäpä tyhjiltään teliveto ja nousuteli menemään melko lumisella tiellä, niin miten kävikään?

        Tuohon ei ole autosta ikinäkoskaan mikään kiinni-jankkaamiseen en jaksa enää osallistua kun tuli jo selväksi, että haluat olla väärässä. Jokainen tavallaan.


      • gtyrsdu65e6i9y
        puukuski kirjoitti:

        nousuteli ei ole pehmeitten maitten ratkaisu. Pistäpä tyhjiltään teliveto ja nousuteli menemään melko lumisella tiellä, niin miten kävikään?

        Tuohon ei ole autosta ikinäkoskaan mikään kiinni-jankkaamiseen en jaksa enää osallistua kun tuli jo selväksi, että haluat olla väärässä. Jokainen tavallaan.

        Tottakai nousuteli ja teliveto autossa on pääsemisessä eroja mutta automerkeillä ei ole. Se ei ole automerkistä kiinni millä pystyy ajamaan puuta eikä se volvo kirmise sen paremmin kuin sisu eikä toisin päin molemmilla pystyy ajamaan ja pystyy myös scaniallakin. joku joskus kertosi paikan mistä ei minkä merkkisellä autolla voi ajaa


      • puuta mettästä
        puukuski kirjoitti:

        nousuteli ei ole pehmeitten maitten ratkaisu. Pistäpä tyhjiltään teliveto ja nousuteli menemään melko lumisella tiellä, niin miten kävikään?

        Tuohon ei ole autosta ikinäkoskaan mikään kiinni-jankkaamiseen en jaksa enää osallistua kun tuli jo selväksi, että haluat olla väärässä. Jokainen tavallaan.

        Mulla ainakin telivedossa nousee teli ilmaan tyhjänä vaikka on kone päällä. Alucarin nostimet.


    • pikkutukki

      Mäkisissä maastoissa selviäminen riippuu omasta mielestäni aika monesta tekijästä.

      -.Auton välitys pitää olla riittävän lyhyt että saa vauhtia ja jaksaa.
      -Tehoa ja sitkeyttä pitää olla, päästä mäki vaihtamatta kriittisessä kohdassa ylös.
      -Vetotapa, akseliperä ei ole mikään oikean puuauton voimansiirto ratkaisu.
      -Napaperässä kevennin pitää olla.
      -Ketjujen määrä
      -Kuskilla pitää olla luonnetta tulla "ylikovaa" mäen alla kurviin.
      -Tuntea auto ja tietää miten sillä ajetaa esim. V8 ja 6 scanian voiman luonteen erot.

      • dfghjk66666666666666

        Ja veturiin painoa talvella. Esim tukkeja niin paljon kun pysyy ja vajaa etunippu kärryyn. Sit paremmalla tiellä siirretään veturista puita etunippuun.


    • Chuck Norris

      Minäpä sen jäin kiinni tyhjänä metsään mennessä - se oli sitä aikaa kun isäntä sanoi että: "Käänny siitä ja siitä risteyksestä ja aja kunnes tulee se ja se kohta mistä käännyt vasemmalle jne. jne. Sitten Scania upposi akseleita myöten pieneen soistuneeseen notkelmaan. Tie, tai paremminkin ura oli vast'ikään avattu pillarilla (talvi) ja vähän ihmettelinkin, että ollaanko sitä enää kartalla. En ollut, muttei isäntäkään ollut. No, se sama pillari oli lähettyvillä ja kiskaisi pois.
      Muuten yleensä on päässyt ilman apuja poiskin. Aina silloin tällöin on sattunut kuitenkin sellaista, että apujakin tarvitaan. Esim. jos ulosoton ristikkonivel murtuu kovassa pakkasessa ja kuormaaja on tietysti juuri silloin pinon päällä, niin silloin ei omin avuin ihmisten ilmoille tulla - ei, silloin soitetaan limusiini palveluun ja kun se saapuu ajetaan ristikkonivel markettiin ja valitetaan että limusiinin samppakalja ei ollut riittävän viileää ja seuralaiset haisivat Sisulle... tai sitten joku tuo varaosan.

      • tukkirekka

        Kaaniassa se hyvä puoli, ettei sillä pääse sinne pahaan paikkaaan, eikä silloin tarvi tulla sieltä poiskaan. Volvolla pääsee huonoon paikkaan, muttei pääse pois, joten Volvo huonompi merkki.


    • heheh

      ei oo perää sanoi kaanian mies

    • 111 scania rules

      90% ajetaan scanialla ja volvolla suomen puutavarat. Viimeviikolla ajoin itä-suomessa,,kylläpä ne puu-autot alkaa olemaan Volvoja..sitten scaniaa...
      .......................................................mersua..............sisua........


      ...........iveco..........

      • tukkirekka

        Aika kova väite, tuo prosenttiluku, onko faktaa, vai hatustako tempasit?


      • RR
        tukkirekka kirjoitti:

        Aika kova väite, tuo prosenttiluku, onko faktaa, vai hatustako tempasit?

        Varmaan veti tuulihatusta nuo prosentit haania miäs jolla kaikki rules nopasta lähtien. Sitten asiaan, eli itse olen katellut tota paikallisen sahan liikennettä ja autoja jotka tota materiaalia tuovat. Havainnot on tehty normaalissa liikenteessä eli itse duuniin mennessä ja tietysi sieltä pois ;D

        Volvoja ja scanioita noista on ollut n. 60% ja loput Sisuja. Eilen näin yhden harvinaisuuden eli mersun pöllikuorma päällä menossa sahalle.

        Tämä siis täällä rajan pinnassa, mutta muualla saattaapi suhde olla toisenlainen????


    • 111 scania rules

      Laskin Metsälehden puu-autojen useamman vuoden rekisteröinti määrien mukaan.Muutin yhtälöksi ja muut merkit muuttujiksi,,helppoa kun osaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe