Ilmoja pidellyt?

kohti kohdetta

millaisia ilmoja on pidellyt Madeiralla ja onko ollut turisteja yhtää liikkeellä ?

4

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • let the sun shine
    • Madeiraa ovat kuluneena vuonna vaivanneet rankkasateet, joihin on yhdistynyt voimakas tuuli. Helmikuun 20. päivän sateissa menehtyi 41 henkeä. Syksyn ja alkutalven aikana saariryhmässä on jo koettu kolme pahempaa sade- ja tuulimyrskyä, viimeinen niistä toissapäivänä.

      Madeiran pinnanmuodot ovat asutukselle varsin haasteelliset ja ihmisen käden jälki on vain lisännyt luonnoilmiöistä seuraavia vahinkoriskejä.

      Madeiran keskimääräinen sää on hyvin tiedossa ja perustuu 30-vuoden virallisiin mittauksiin (www.worldweather.org). Nähtäväksi, jää ovatko tänä vuonna koetut luonnonilmiöt merkki ilmaston pysyvästä muuttumisesta vai vain poikkeama keskiarvoista. Viime kesä oli niukkasateinen Funchalin alueella, mikä aiheutti vakavia metsäpaloja seudulla. Tuli tuhosi silloin mm. Funchalin ekologisen puiston. Mittavat metsäpalot eivät ole kuuluneet Madeiran kesään.

      Turismi on kärsinyt talouskriisistä maailmanlaajuisesti. Madeiran niin kuin jokaisen muunkin lomakohteen kohdalla matkailijoiden määrään vaikuttavat paitsi sää - helmikuun tuhoisilla sateilla on olut negatiivinen vaikutus - myös lähettäjämaiden taloudellinen tilanne. Brittien ja irlantilaisten määrässä on todennäköisesti olut laskua. Portugalilaisten matkaiiljoiden luvuissa on sen sijaan ollut nousua. Portugalia puhuvia matkailijoita eivät suomalaiset useinkaan tunnista matkailijoiksi.

    • taas reissulta

      Tulin juuri kuukauden reissulta. Ilmat oli vastaavaan aikaan nähden vähän epävakaisemmat niin kuin tuntuu olevan ympäri maailmaa. Ihan suomen kesää verrattavat lämpötilat silti on ollut. Mikään rantalomakohde ei Madeira ole mutta siellä kyllä viihtyisin koko talven, edullinen, siisti, ystävälliset ihmiset ym.

    • tuikkuliini7

      Olin marras- joulukuun vaihteessa viikon Madeiralla ja sää oli vaihteleva. satoi, vahän aurinkokin näyttäytyi, hieman myrskysi eli monenlaista säätä oli. Juurikin niin, että auringonpalvojalle ei se ole ainakaan silloisten säiden takia oikea lomakohde. Muuten hieno paikka ja onhan sää ollut vähän joka paikassa viime aikoina melko huono. Meidän hotellissamme olis ainakin ollut tilaa vielä, koska aika hiljaista siellä oli. Jouluvalot oli tosi hienot Funchalissa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe