Näyttää olevan surkeita talviautoja nämä volkkarit, lämpöiseen talliin ei voi ajaa tai kondensiovesi korkkaa moottorin ja ilman lämmittämistä ei toivoakaan. Ajot täytyy näköjään suunnitella sähkötolpalta toiselle tai sitten pitää pysähdykset sen verran lyhyinä ettei auto viilene liikaa.
http://www.youtube.com/watch?v=EaJaoIkfXMc&feature=fvw
Volkswagen ja pakkanen
37
2372
Vastaukset
- mynsterlant.
minä oon pärjänny passatin kera hyvin pakkasessakin.Pilkilläkin kärsii olla koko päivän,eikä tartte pelätä,ettei auto lähe käyntiin.Jouluaattona en ollut muistanut laittaa lämmitysjohtoa edellisiltana autoon kiinni,joten jouduin starttaamaan -25 asteen pakkasesta auton käyntiin ja lähti kuin palmun alta.
- lhkjghkjfhft
Olen kerran ollut todistamassa kun volkkari pistettiin käymään 30 asteen pakkasella, se oli kyllä hyvin kaukana palmun alta lähtemisen kanssa. Pelkkä tyhjäkäyntiääni oli niinku sata kiinalaista olis takonu alasimia.
- 204
lhkjghkjfhft kirjoitti:
Olen kerran ollut todistamassa kun volkkari pistettiin käymään 30 asteen pakkasella, se oli kyllä hyvin kaukana palmun alta lähtemisen kanssa. Pelkkä tyhjäkäyntiääni oli niinku sata kiinalaista olis takonu alasimia.
Moni auto ei edes käynnisty -30 -asteen pakkasesta omin voimin.
- Kyllä käynnistyy
204 kirjoitti:
Moni auto ei edes käynnisty -30 -asteen pakkasesta omin voimin.
Tuo taitaa olla volkkarimiehen käsitys asiasta ...joka on väärä käsitys
- .
Kyllä käynnistyy kirjoitti:
Tuo taitaa olla volkkarimiehen käsitys asiasta ...joka on väärä käsitys
Itseasiassa ei. Esim. Nissan ja Toyota ei enää -30c pakkasessa juuri inahda, Volkkari taas lähtee ekalla käyntiin.
- mynsterlant.
lhkjghkjfhft kirjoitti:
Olen kerran ollut todistamassa kun volkkari pistettiin käymään 30 asteen pakkasella, se oli kyllä hyvin kaukana palmun alta lähtemisen kanssa. Pelkkä tyhjäkäyntiääni oli niinku sata kiinalaista olis takonu alasimia.
Kiinalaiset on kyllä niin heikkoja alasimen hakkaajia,että ääni vastaa lähinnä hyväkuntoisen V8 koneen käyntiääntä.
On autoja,jotka lähtee -30 asteen pakkasesta käyntiin ilman apua.-80 luvulla omistin Amazonin.Uutena vuotena -83 oli -32 astetta pakkasta.Auto oli seisonut joulusta asti,niin päätin kokeilla kuinka ruotsalainen starttaa ilman lämmitystä,jota ei autossa edes ollut.Kankeaa oli,mutta hörähti käyntiin. - Volkkarmän
. kirjoitti:
Itseasiassa ei. Esim. Nissan ja Toyota ei enää -30c pakkasessa juuri inahda, Volkkari taas lähtee ekalla käyntiin.
Multa tuli nyt
- uusi poloilija
Mulla oli just kolmikuukautisen Polon käynnistys n. -20 C:n pakkasessa 25.12. Oli seissyt käyttämättömänä kaksi vuorokautta ja lähti ilman esilämmitystä käyntiin ekalla. Ei "kuin palmun alta", vaan silmänräpäyksen pidempään täytyi pitää starttia päällä, mutta ekalla kuitenkin. 1,2-litrainen, 3-sylinterinen bensakone.
- afsdfadfa
uusi poloilija kirjoitti:
Mulla oli just kolmikuukautisen Polon käynnistys n. -20 C:n pakkasessa 25.12. Oli seissyt käyttämättömänä kaksi vuorokautta ja lähti ilman esilämmitystä käyntiin ekalla. Ei "kuin palmun alta", vaan silmänräpäyksen pidempään täytyi pitää starttia päällä, mutta ekalla kuitenkin. 1,2-litrainen, 3-sylinterinen bensakone.
Omien kokemusten mukaan 20 astetta ei volkkarille ole mikään ongelma, sen sijaan 30 astetta on jo.
- uusi poloilija
afsdfadfa kirjoitti:
Omien kokemusten mukaan 20 astetta ei volkkarille ole mikään ongelma, sen sijaan 30 astetta on jo.
"Pikkupakkasella" tarkoitetaan yleensä pakkaslukemia, jotka löytyvät numerojärjestelmämme pienimmistä numeroista. Aika venytystä liittää 20 tähän joukkoon. Olisiko tässä taas kyse siitä, että jos olisin kertonut autoni käynnistyneen -30 asteen lämpötilassa, niin siihen olisi kommentoitu, että eihän tuo vielä mitään...?
- Ylpee_vw_kuski
Itellä lähtee vw säällä kun säällä käytiin . kovalla pakkasella kestää hetken kauemmin mut kyllä se ärähtää päälle kuiteski ja kun auto lämpiää se on kun pieni sauna. Todellinen löytö oli ;)
- peräaho
lhkjghkjfhft kirjoitti:
Olen kerran ollut todistamassa kun volkkari pistettiin käymään 30 asteen pakkasella, se oli kyllä hyvin kaukana palmun alta lähtemisen kanssa. Pelkkä tyhjäkäyntiääni oli niinku sata kiinalaista olis takonu alasimia.
Ajan TDI Volkkarilla työmatkaajoa 100 km/pv täällä susirajalla. Hyvin on pelannu pakkasella eikä kertaakaan ole ollut esim. edellisessä merkissä ( saab) ilmennyttä pakkasnykimistä. Webasto pitää olla, muuten tulee vilu varsinkin kaupunkiajossa, sillä pihistä koneesta ei tule tarpeeksi ylimääräistä lämpöä sisätilan lämmitykseen. Ja suodatin on vaihdettava joka syksy. Kerran aamulla auton mittari näytti ajossa hurjat - 40 ja talvidieselin pumpattavuus on - 32. vähän arvelutti mutta mitään ongelmaa ei tullu esille. Volkkari on hyvä talviauto, voin kokemuksesta suositella.
- uusi poloilija
uusi poloilija kirjoitti:
"Pikkupakkasella" tarkoitetaan yleensä pakkaslukemia, jotka löytyvät numerojärjestelmämme pienimmistä numeroista. Aika venytystä liittää 20 tähän joukkoon. Olisiko tässä taas kyse siitä, että jos olisin kertonut autoni käynnistyneen -30 asteen lämpötilassa, niin siihen olisi kommentoitu, että eihän tuo vielä mitään...?
Päivitys: Auton mittarissa luki -25 C, kun hörähti tänään aamupäivällä ekalla käyntiin. Oli ollut eilisillasta alkaen (eli n. 14 tuntia) käyttämättä eikä taaskaan ollut lohkolämmitin käytössä.
- painajaisesta.
Ylpee_vw_kuski kirjoitti:
Itellä lähtee vw säällä kun säällä käytiin . kovalla pakkasella kestää hetken kauemmin mut kyllä se ärähtää päälle kuiteski ja kun auto lämpiää se on kun pieni sauna. Todellinen löytö oli ;)
Volkkari lämpiää kuin sauna. BUHAH HAH. Lakkaa jo haaveilemasta. Tähän aikaa vuodesta pitää mennä uimaan välimereen, jos aikoo pitää volkkaria saunana.
- e.v.o.t.
poista nyt viesti eihän tämä voi olla totta
- -
Tuolla Beetlellä on takana jo 277tkm...eli siis onko se ihme että käynnistyy vähän heikosti? Lisäksi ameriikanihmeet käyttävät noissa autoissaan mitä vaan mikä vähän öljyltä näyttää, ei auta sekään, pakkasessa vaaditaan kunnon öljyt että auto käynnistyy kunnolla. Esim. Mobil super 3000 ei ole mistään kotoisin, kesällä menettelee, talvella toivoton.
- johtuu?
Että 320 tkm ajettu tojo käynnistyy kaikissa keleissä ilman ongelmia. Ja on lisäksi lämmin ajettaessa ilman mitään keulapahveja tai Webastoja niinkuin kunnon auton pitääkin.
- -
johtuu? kirjoitti:
Että 320 tkm ajettu tojo käynnistyy kaikissa keleissä ilman ongelmia. Ja on lisäksi lämmin ajettaessa ilman mitään keulapahveja tai Webastoja niinkuin kunnon auton pitääkin.
Siitä että tojo on bensakoneella, dieselithän siellä laukeaa alle 100tkm järjestään, ainakin nämä D4D viritykset, niihin ei pidä kenenkään koskeman. Lisäksi olet suomalainen autoilija, täällä ymmärretään vähän paremmin talven vaatimukset, akku, öljyt ja jäähdytysneste kunnossa, näillä opeilla käynnistyy vaikka Fiat -50c pakkasessa.
- lähteekin,
- kirjoitti:
Siitä että tojo on bensakoneella, dieselithän siellä laukeaa alle 100tkm järjestään, ainakin nämä D4D viritykset, niihin ei pidä kenenkään koskeman. Lisäksi olet suomalainen autoilija, täällä ymmärretään vähän paremmin talven vaatimukset, akku, öljyt ja jäähdytysneste kunnossa, näillä opeilla käynnistyy vaikka Fiat -50c pakkasessa.
Mutta työnantajan Tarsporterille -20 on jo kauhistus. Ei meinaa jäädä käyntiin kun usean yrityksen jälkeen suotuisassa tapauksessa. Ja vaatii yli puoli tuntia lämmetäkseen. Vain harvalla on edes näin pitkää työmatkaa, jolloin joutuu kylmässä istumaan kaiken aikaa. Voi mitä kärsimystä!
- -.-
lähteekin, kirjoitti:
Mutta työnantajan Tarsporterille -20 on jo kauhistus. Ei meinaa jäädä käyntiin kun usean yrityksen jälkeen suotuisassa tapauksessa. Ja vaatii yli puoli tuntia lämmetäkseen. Vain harvalla on edes näin pitkää työmatkaa, jolloin joutuu kylmässä istumaan kaiken aikaa. Voi mitä kärsimystä!
Työnantaja ei sitten ole ymmärtänyt että pitää lämmittää ihan sähköä käyttäen sitä autoa, etukäteen siis, tai sitten webastolla. Ei bensapelitkään ole ihan järkyttävän lämpimiä alkumatkasta jos pakkasta on -20 ja kylmäkäynnistystä tuppaa. PS. Paskoilla öljyillä kun varustat sen auton niin saa varmasti tapella käynnistyksen kanssa vaikka -10c lämmössä. Huonoimmista öljyistä alkaa nimittäin kohta tuon jälkeen parafiinit erottua ja sitten on öljynsuodattimen sihvilä tukossa.
- eroja'
-.- kirjoitti:
Työnantaja ei sitten ole ymmärtänyt että pitää lämmittää ihan sähköä käyttäen sitä autoa, etukäteen siis, tai sitten webastolla. Ei bensapelitkään ole ihan järkyttävän lämpimiä alkumatkasta jos pakkasta on -20 ja kylmäkäynnistystä tuppaa. PS. Paskoilla öljyillä kun varustat sen auton niin saa varmasti tapella käynnistyksen kanssa vaikka -10c lämmössä. Huonoimmista öljyistä alkaa nimittäin kohta tuon jälkeen parafiinit erottua ja sitten on öljynsuodattimen sihvilä tukossa.
Noissa on ihan pakko käyttää ylläpitolatausta, sillä muuten ei lähde käyntiin, mutta ei pelaa Webastokaan.
Itsellä 2.2 bensakone ja lämpiää melko nopeasti -20 kelistä vaikka ei aina ole piuhassa kiinni.
Sen sijaan 2,5 tdi-volkkari tarvii ikuisuuden (yli ½ tuntia) ja senkin maantiellä lämmetäkseen edes siedettäväksi. Kaupungissa lämpeneminen on vain teoreettista.
Öljytkin on tarkalla seulatta valittuja eikä mitään ylihintaisia Mobil-litkuja.
Valvoline max life toimii ihan hyvin yli satkun ajetuissa autoissa eikä vaikuta käynnistykseen tai voiteluun. Noilla kuitenkin ajetaan perusmoottorin puolesta kuitenkin 4 satkua. Apulaitteet vaan joutuu vaihtamaan moneen kertaan sinä aikana. Ihanan kallista. - ...
eroja' kirjoitti:
Noissa on ihan pakko käyttää ylläpitolatausta, sillä muuten ei lähde käyntiin, mutta ei pelaa Webastokaan.
Itsellä 2.2 bensakone ja lämpiää melko nopeasti -20 kelistä vaikka ei aina ole piuhassa kiinni.
Sen sijaan 2,5 tdi-volkkari tarvii ikuisuuden (yli ½ tuntia) ja senkin maantiellä lämmetäkseen edes siedettäväksi. Kaupungissa lämpeneminen on vain teoreettista.
Öljytkin on tarkalla seulatta valittuja eikä mitään ylihintaisia Mobil-litkuja.
Valvoline max life toimii ihan hyvin yli satkun ajetuissa autoissa eikä vaikuta käynnistykseen tai voiteluun. Noilla kuitenkin ajetaan perusmoottorin puolesta kuitenkin 4 satkua. Apulaitteet vaan joutuu vaihtamaan moneen kertaan sinä aikana. Ihanan kallista.Just, vai vielä Valvoline...sehän on aivan paskaa öljyä, ei sellaisia litkuja pidä päästää lähellekään moottoria. Se toimii ehkä kesällä melkein, mutta älkää nyt helvetissä sitä talvikäyttöön käyttäkö, ei meinaan kestä pakkasta kun -20 ja sen jälkeen se on niin jähmeää, että moottori ei saa voitelua heti käynnistyksessä. En ihmettele että ongelmaa pukkaa. Kakkos-autossa ollaan käytetty sitä samaa, mutta tänätalvena oli pakko vaihtaa Teboilin Diamondit koneeseen. Kolina käynnistyksessä ja käynnistyvyys yleensä oli japanin ihmeessä niin heikollatolalla Max life öljyllä, että en uskaltanut antaa tuon paremman puoliskon enää ajaa niillä öljyillä. Halvemmaksi tulee vaihtaa öljyt kun koko auto.
- osssss
-.- kirjoitti:
Työnantaja ei sitten ole ymmärtänyt että pitää lämmittää ihan sähköä käyttäen sitä autoa, etukäteen siis, tai sitten webastolla. Ei bensapelitkään ole ihan järkyttävän lämpimiä alkumatkasta jos pakkasta on -20 ja kylmäkäynnistystä tuppaa. PS. Paskoilla öljyillä kun varustat sen auton niin saa varmasti tapella käynnistyksen kanssa vaikka -10c lämmössä. Huonoimmista öljyistä alkaa nimittäin kohta tuon jälkeen parafiinit erottua ja sitten on öljynsuodattimen sihvilä tukossa.
Asialinja
- motul*
... kirjoitti:
Just, vai vielä Valvoline...sehän on aivan paskaa öljyä, ei sellaisia litkuja pidä päästää lähellekään moottoria. Se toimii ehkä kesällä melkein, mutta älkää nyt helvetissä sitä talvikäyttöön käyttäkö, ei meinaan kestä pakkasta kun -20 ja sen jälkeen se on niin jähmeää, että moottori ei saa voitelua heti käynnistyksessä. En ihmettele että ongelmaa pukkaa. Kakkos-autossa ollaan käytetty sitä samaa, mutta tänätalvena oli pakko vaihtaa Teboilin Diamondit koneeseen. Kolina käynnistyksessä ja käynnistyvyys yleensä oli japanin ihmeessä niin heikollatolalla Max life öljyllä, että en uskaltanut antaa tuon paremman puoliskon enää ajaa niillä öljyillä. Halvemmaksi tulee vaihtaa öljyt kun koko auto.
Katselin youtubesta www.autoclub72.ru tekemiä öljykokeita, missä öljypulloja pidettiin -33 asteessa ja sitten käännettiin ympäri valumaan. Oli erilaisia öljyryhmiä kuten 10w-40, 5w-30 ja 5w-40 sekä 0w-30 ja 0w-40.
Kyllä tuossakin kokeessa 0w, 5w ja 10w öljyillä oli selkeät erot, mikä onkin ihan luonnollista. Mutta selviä eroja oli myös saman ryhmän sisällä.
Tässä ketjussa puhuttu Valvoline maxlife oli yksi jäykimmistä öljyistä, joten sitä voi Suomessa käyttää ehkä vain etelärannikolla. Pohjoisempana tarvitaan sitten muita merkkejä.
Asia kaksi: Kokeilin itsekin tuota Valvoline maxlifea, kun sitä työpaikalla käytetään tynnyritolkulla. En ollut tyytyväinen, sillä öljy ei pysynyt koneessa eli sitä piti lisätä 0,5 litraa vaihtovälillä. Aiemmin käytössä ollut Castrol slx oli pysynyt hyvin jo 330.000 km.
Nyt vaihdoin talveksi TB:n Goldin. Katsotaan miten hyvin se kestää.
p.s. tuossa venäläisten testissä näytti olevan yllättävän hyviä kanadalaisten öljyjä, joista en ole aiemmin kuullutkaan.
- Ihmettelijä,
Ei ole ollut ongelmia vaikka on lämmin talli sekä kylmäkäynnistyksiä. Taitaa olla trolli.
- saminal
Koko talven etsinyt ja nyt löytyi maskisuoja passattii
http://autotarvike.palvelut.ilkka.fi/
Tilasin ja toivottavasti on maineensa veroinen. Kerron kokemuksia kun tullee.- wageneihin
Puolet varaston malleista menee audi-skoda-volkkari osastolle, joten siitäkin näkee että noissa merkeissä on tarvetta ja varmaan kysyntääkin keulapeitteille. Näkyi olevan moneen transporteriinkin, mihin ne ovat todella tarpeen.
- talvitestaus?
wageneihin kirjoitti:
Puolet varaston malleista menee audi-skoda-volkkari osastolle, joten siitäkin näkee että noissa merkeissä on tarvetta ja varmaan kysyntääkin keulapeitteille. Näkyi olevan moneen transporteriinkin, mihin ne ovat todella tarpeen.
Tuoreimpana esimerkkinä tästä Startin koeajossa olleesta Passatista lakkasi DCC aktiivialusta toimimasta pakkasen lähentyessä -25 astetta. Mitähän tuossa alustassa tapahtuu, kun toiminta lakkaa, pystyykö sillä ajamaan ollenkaan?
- matka katketa
talvitestaus? kirjoitti:
Tuoreimpana esimerkkinä tästä Startin koeajossa olleesta Passatista lakkasi DCC aktiivialusta toimimasta pakkasen lähentyessä -25 astetta. Mitähän tuossa alustassa tapahtuu, kun toiminta lakkaa, pystyykö sillä ajamaan ollenkaan?
Todennäköisesti ei pysty, eli DCC:tä kannattaa välttää Suomen olosuhteissa.
- lökuj
matka katketa kirjoitti:
Todennäköisesti ei pysty, eli DCC:tä kannattaa välttää Suomen olosuhteissa.
Kannattaa välttää volkkaria suomen olosuhteissa
- .. ..
lökuj kirjoitti:
Kannattaa välttää volkkaria suomen olosuhteissa
Talvi volkkarilla, ei mitään ongelmia.. Lyhyen työmatkan takia vähän viileä kyyti, muuten aika ok.
- osssss
.. .. kirjoitti:
Talvi volkkarilla, ei mitään ongelmia.. Lyhyen työmatkan takia vähän viileä kyyti, muuten aika ok.
Tiesitkö ostaessa?
- Anonyymi
Varre lähtee -50c
- Anonyymi
Ja tuon viisauden kertoaksesi kaivoit vuoden 2010 ketjun?
Oletko täysi apina?
- Anonyymi
Video todistaa että Volkkari käynnistyy kelillä kuin kelillä ja helposti.
- Anonyymi
Näin se suoriutuu:
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/ac8ac959-4cb2-476d-9fe2-44d24e5992c7
Ottakaapa wokkipannuvalmistajat tosta mallia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069