Dna hakee Lpr:ssä puhelinmyyjiä ja ilmeisesti muuallakin...
Onko kokemusta työpaikkana? Minkälaiset puitteet ja onko pelkkää kilpailijoiden asiakkaiden soittamista? Maksetaanko palkat yms oikein?
Myyn tällä hetkellä toista operaattoria ja meinaa nyppiä firman toiminta....
Dna myyntineuvottelija
50
26032
Vastaukset
- kfnkefne
Tottakai on kilpailijoiden soittamista ja sitten ehkä omien jotka on jo päättäny vaihtaa toiseen palveluntarjoajaan. DNA ei ole kilpailukykyinen liittymä en suosittele.
- sdffvvfdsa
Maksaa tessin mukaista pohjapalkkaa, johon päälle bonukset myynnin mukaan. Palkat maksetaan asiallisesti ja ajallaan. Soitetaan sekä kilpailijoille että omille asiakkaille. Palkkauksen suhteen väittäisin että on paras operaattori näin myyjän kannalta. Työilmapiiri on hyvä, ja koulutus kattava. Minulla ei ole mitään valittamisen aihetta, viihdyn hyvin työpaikalla, vaikka työ itsessään ei niin ruusuista aina ole.
- tullintorilta
edellinen puhuu tottaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Palkka tulee ajallaan, eikä pohjan maksamiseen ole ehtoja. tämä on oikeasti pohja bonus malli!!!!!!!!!!!!!!!
- Hienoa-
Saat mitä tarvitset eli voit olla lämpimissä sisätiloissa ja saat soittaa yhtiön puhelimella. Sisälle et saa kuseskella. Lisäksi ikkunoissa on ulko- ja sisäpuitteet. Kilpailijoiden asiakkaille ei tarvitse soittaa ollenkaan. Soitat vain niille, jolla ei ole ollenkaan puhelinliittymää.
Palkat yms. maksetaan oikein, huonolle huono palkka ja hyvälle hyvä palkka, dorkalle ei mitään. - manimanimani
Paljonko dna:n liittymämyynnistä maksetaan provikkaa?
- qwereqwwer
Provikka myyntitehon mukaan 6-12 euroa toteutuneesta kaupasta. 1-2 euroa lisää jos myy ekstraa kuten kännydataa tai kytkypuhelimen. Pohjapalkka on 8.5 e tunnilta, takuupalkka 11e/h.
- ?!?!?!?!
Kertokaa miten toi kytkypuhelimen myynti onnistuu puhelinmen kautta ilman että asiakas näkee puhelinta? kai se mahdollista on mutta kuulostaa aika hurjalta :D
- kokemusta on
kyllä se on erittäin mahdollista :)
- Myyntikoutsi
"Kertokaa miten toi kytkypuhelimen myynti onnistuu puhelinmen kautta ilman että asiakas näkee puhelinta? kai se mahdollista on mutta kuulostaa aika hurjalta :D"
No kyllä ihmiset on niin merkkitietoisia nykyisin että melkein riittää kun sanoo puhelimen merkin ja mallin. Ja toisaalta myynnissä oleellinen asia on tarpeen kartoitus. Jos asiakas kertoo mitä arvostaa niin myyjän pitää osata tarjota sopivin. Siis kallein mahdollinen asiakkaalle sopiva malli =) - MinkkiDaa
Tässä itse tällä viikolla juurikin alottelen töitä DNA:lla Lahdessa. Tiedossa on vielä muutama päivä koulutusta ennen varsinaisia tositoimia. Alkuvaikutelmat on kyllä työilmapiirin osalta ainakin erittäin positiiviset. Plussapisteet ilmaisesta kahviautomaatista ja ilmastoinnista. :p
Kaikilla jo täydessä työssä olevilla näyttää olevan tosi mukavaa tehdä töitä.
Alalle ei kyllä kannata tietenkään hakeutua, jos on hirveän herkkänahkainen eikä puhuminen suju, mutta tämähän on varmaankin itsestäänselvyys.
Kaikkia detaileja ei tietenkään voi vaitiolovelvollisuuden vuoksi sanoa, mutta kysymyksiä saa kyllä esittää. - KustuVihtori
Että oikein kahvitkin talonpuolesta. On se eri reilua. Liksaa ei kuitenkaan tule ellei kauppa käy. Siinä vaiheessa "mukavalla ilmapiirilläkään" ei ole merkitystä.
Tulos ratkaisee myös motivaation. Tympeä on hakata luuria jos ei saa onnistumisentunteita.
Ennätysporukkaan ainakin olet menossa:
http://www.digitoday.fi/bisnes/2011/04/28/dna-teki-pohjat-vain-4-000-uutta-liittymaa/20116005/66?offset=0#comments
Huomaa itse toimarin selitys: "ei me ehditty myymään ku uusittiin järjestelmää".
No kyseisen puljun (onneksi entisenä) asiakkaana en ihmettele tuota kommenttia. Uskomattoman insinöörimäinen talo liikeyrityksestä. Mistä saataisiin vähän myynti ja palvelukulttuuria DNA:llekin- MinkkiDaa
Ei se palomieskään töissä pysy, jos ei tee sitä työtä, josta sille maksetaan, joten en oikein ymmärrä nyt pointtiasi? Noista vanhoista myynneistä, ja niiden puuttumisen selityksistä en osaa sanoa, mutta mitä touossa jo päivän aikana tarkkailin, ni kyllä ne tavaraa saivat myytyä. Nythän tuota myyntiä ollaan tänävuona vasta aktivoitu palkkaamalla aika mukavasti uutta henkilökuntaa.
Ikävä tosin kuulla, että sinulla on ollut negatiivisia kokemuksia, mutta sellaista se joskus on. DNA:lla on nyt kuitenkin tutkitusti tyytyväisimmät asiakkaat noin yleisesti, vuotta 2010 lukuunottamatta. Sen vuoden osalta veikkaisin suureksi syyksi lakkoilua.
- KustuVihtori
DNA:n tuotteissa ei ole mitään vikaa ollut mulla ainakaan. Täällä eteläisessä Suomessa toimivat ihan hyvin. Itse vaihdoin muualle kerrassaan surkean ja tökerön asiakaspalvelun takia. Kyllä asiakkaan pitäisi saada palvelua myös siinä vaiheessa kun sopimus on tehty.
Toivon mukaan tämä ymmärretään DNA:llakin. Kun asiakas saa hyvää palvelua niin on valmis maksamaan enemmänkin. - jepe22
moi
mua pyydettiin haastatteluun dna:lle mut ei oo vielä sovittu aikaa, niin osaako joku vanha työntekijä kertoa et miten hommat oikeesti hoituu dnalla??
oon tehny joskus vuosia sit lehtimyyntii mut muuten ei oo kokemusta puhelin myynnistä - timppaC7
Olen ollut nyt Dna:lla myyjänä n. 2kk ja tosi hyvin oon viihtynyt. Suurin ero ehkä aikasempiin paikkoihin ollu se, että täällä ei hiillosteta tekemään tulosta, vaan yhdessä kehitetään tekemistä, niin tulosta saadaan nostettua. Ja nyt jo kaksi palkkaakin saaneena ei voi moittia sitäkään puolta. Palkat ja palkkakuittit tulleet ajallaan ja eka kokonaisen kuukauden palkka yllätti erittäin positiivisesti, kun vertaa edelliseen työpaikkaan, jossa piti erikseen "päästä" provisiolle. Voin kans suositella ja vastailla jos joku haluu kysyä jotain: www.dnamyyntitiimi.fi
- nevehööd
itse alotan pian. kysymys vaan että onko kaikissa toimistoissa se, että on pakko tehdä iltavuorojakin välillä, vaikkei elämäntilanne sitä oikein sallis???
timppaC7:
Miten oot viihtynyt ja vieläkö olet DNAlla töissä?- timppaC7
Melkein 7 kk oon nyt ollut Dna:lla. Kaikki päivät ei tietenkään oo hyviä mut yleisesti on menny ihan ok. Uusien asiakkaiten lisäksi oon nyt enemmän soitellu Dna:n omia asiakkaita joka on paljon miellyttävämpää ja ennen kaikkea palkka on parantunu tosi paljon noista ekoista kuukausista. Edellisissä työpaikoissa soittelu oli aina pelkkiä uusia asiakkaita ja kännykkäliittymiä niin vaihtelua on tullu kun saa myydä omillekin asiakkaille ja welhoa ja monia muitakin tuotteita.
- Mun näkemys
Työpaikkana hyvin nykyaikainen. Tuolit mitä ihanampia ja kunnon tietokoneet hyvillä soittojärjestelmillä varustettuna. Itse sain potkut koska en myynyt tarpeeksi... Minimi vaatimus on 4 liittymää päivässä. Myönän että en ole myyjäksi syntynyt. Palkkaus oli tes joka on todella harvinaista puhelinmyynnissä. Jäi käteenkin vielä työn jälkeen kylpylä lahjakortti ja delicard lahjakortti :D
Työ itsessään oli hyvin stressaavaa vittumaisten asikkaiden vuoksi... syitä tietenkin on monia esim: minä itse, puhelinmyyntiin turhautuneet ihmiset, Räjähtänyt kilpailutilanne, "Sonera Mummot" ja ihmiset jolilla on joskus ollut ongelmia DNAN kanssa. Paineet ylemmältä taholta oli myös itselleni stressaavaa.. Tähän sopii intti slangi "Paska valuu aina alaspäin". Mutta tuohan on ihan ymmärrettävää sillä onhan minua yläpuolella olevalla yhtä suuret ellei jopa suuremmat paineet päällä.- beimirbistduschon
Ite nyt aloitin DNA:lla kanssa ja tosiaan kun on tuo 4 liittymää päivässä tuo minimitavoite niin miten äkkiä tuolta saa kenkää jos ei tuohon tavoitteeseen yllä??
- hra7777
beimirbistduschon kirjoitti:
Ite nyt aloitin DNA:lla kanssa ja tosiaan kun on tuo 4 liittymää päivässä tuo minimitavoite niin miten äkkiä tuolta saa kenkää jos ei tuohon tavoitteeseen yllä??
Mitä olen kuullut niin ei heti mutta painetta lyödään nopsaan päälle mikä tietenki ihan oikein. Tuon 4 liittymää myy helposti kun päättää ja ottaa ohjeet vastaan eikä sooloile
- Huomioikaa pakit!
Liittymissä muuten on kohtuullisen kovat pakit, kannattaa ottaa huomioon.... pakkiprossat liikkuu 40-50% välillä!!! Eli jos teet 8 kauppaa päivässä, todellisuudessa siitä tulee noin 4 kauppaa/päivä... ja tuo vaikuttaa oleellisesti provikkaan!
- dna0
Toteutuminen riippuu omasta myynnistä. Itselläni tulee pakkeja palkkakuittien mukaan n. 40% mutta meidän toimistossa on myyjiä, joilla toteutuu jopa 80% kaikista kaupoista.
- 11 til/pv
itse saan soittaa vain heille, joilla ei ole vielä puhelinliittymää lainkaan, ja kauppa käy loistavasti! pyytäkää tätä materiaalia pomoiltanne.
- semmosta se on
> itse saan soittaa vain heille, joilla ei ole vielä puhelinliittymää lainkaan,
> ja kauppa käy loistavasti! pyytäkää tätä materiaalia pomoiltanne.
Matkapuhelinliittymien puhelinmyynti kielletään lailla lähiviikkoina. Siinäpä sitten myyvät liittymiä entisille asiakkailleen. - overrated shit
älkää menkö dna:lle töihin ellette halua tehdä töitä kusipää pomojen kanssa jotka aukoo päätänsä ja joskus töykeästi tulee häiritsemään työn tekoa monin tavoin. myös suuri osa työntekijöistä on kusipäitä koska eihän dna:lla voi muunlaista porukkaa ollakaan töissä. suoranaista paskanjauhantaa koko dna. ja liittymät eivät toimi sitten yhtään missään. helsingissä korkeintaan. 8kk tuntui ihan helvetin pitkältä ajalta. mutta sellaista on monissa muissakin puhelinmyyntipuljuissa. vittuilkaa elääksenne jos hermot kestää.
- Jumalx10myyjä
20v jätkä 5kk töissä, keskituntipalkka about 18e tältä ajalta, ei aikaisempaa työkokemusta, lopetin kun muutin toiselle paikkakunnalle, sääli sinänsä
- nykärijyrä
Dnalla ollut nyt reilun vuoden puhelinmyyjänä, ja ei mitään pahaa sanottavaa paras työyhteisö ja palkka paras mitä olen ikinä saanut!!! :) keskituntiansio pyörii siellä 30€/h paikkeilla. siihen 20€ keskituntiansioon pääsee melkein jokainen . Boonuksena myös että saat valita teetkö 6 vai 8 tunnin työpäivää. Suosittelen jokaiselle lämpimästi edes kokeilemaan. Itse aloitin ihan kokeilumielessä ja odotukset olivat jotain aivan muuta. Omat asiakkaat joille suurimmaksi osaksi soitellaan ovat 99 prosenttisesti mukavia tai ei ainakaan luuria tule korvaan. :D
- Anonyymi
Onko uusia kokemuksia kenelläkään?
- Anonyymi
Edelleen dnalla töissä ja keskituntiansio yli 30euroa. Siinä ovat kaverit suu auki monen vuoden opiskeluiden jälkeen 😎
- Anonyymi
Saako kuinka äkkiä kenkää jos ei pääse tavoitteisiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako kuinka äkkiä kenkää jos ei pääse tavoitteisiin?
Jos osaat tehdä tulosta, pääset tavotteisiin alusta alkaen 👍😁
T. Dna:lla edelleen töissä ja 30e/h lähempänä ku 20 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaat tehdä tulosta, pääset tavotteisiin alusta alkaen 👍😁
T. Dna:lla edelleen töissä ja 30e/h lähempänä ku 20Osaatko sanoa kuinka hyvin työkaverisi pärjäsivät? Kesällä noihin hommiin ja jännittää että mitä jos ei myynti vedäkään ja hinaan takuupalkalla. Kuinka paljon tuurista kiinni?
- Anonyymi
Miten Dna:lle pääsee töihin puhelinmyyjäksi? Mitä ne arvostaa? Mitä pitää sanoa haastattelussa että tulee valituksi?
- Anonyymi
Älä hae. Oon ollut nyt vuoden alusta siellä. Alussa kaikki lähiesimiehet on kivoja, lopuksi ne alkaa vaan vittuuntumaan kun kysyt kysymyksiä esim tuoteuudistuksista ja kysyt heiltä kysymyksen niin naurahtaen kysyvät että mietippä vähän itse ja samaan aikaan asiakas odottaa linjalla. Jos saat myytyä tienaat, mutta painetta on kokoajan. Jos et saa myytyä valut alaspäin ja myynnit vähenee jatkossa (vaikeammat asiakkaat joille lähtökohtaisesti myydä). kunnon provisioille pääseminen vaatii n. 1-2v olemista talossa. keskituntipalkka itsellä n. 13€/h ja ottaen huomioon kun saa myytyä helposti hyvänä päivänä. asiakkaitten jatkuva kusettaminenkin ottaa päähän (sitä varmasti kaikkialla on). Jos olisin tiennyt millaista olisi, en olisi mennyt töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä hae. Oon ollut nyt vuoden alusta siellä. Alussa kaikki lähiesimiehet on kivoja, lopuksi ne alkaa vaan vittuuntumaan kun kysyt kysymyksiä esim tuoteuudistuksista ja kysyt heiltä kysymyksen niin naurahtaen kysyvät että mietippä vähän itse ja samaan aikaan asiakas odottaa linjalla. Jos saat myytyä tienaat, mutta painetta on kokoajan. Jos et saa myytyä valut alaspäin ja myynnit vähenee jatkossa (vaikeammat asiakkaat joille lähtökohtaisesti myydä). kunnon provisioille pääseminen vaatii n. 1-2v olemista talossa. keskituntipalkka itsellä n. 13€/h ja ottaen huomioon kun saa myytyä helposti hyvänä päivänä. asiakkaitten jatkuva kusettaminenkin ottaa päähän (sitä varmasti kaikkialla on). Jos olisin tiennyt millaista olisi, en olisi mennyt töihin.
Itse olin kesän töissä eli sen 3 kk ensimmäinen meni pohjapalkalla siitä sitten 17e/h ja vikana se 22e/h ja en todellakaan mikään myyntivelho ollut. Palkka tosin riippuu materiaalista, joten joissakin toimistoissa voi olla hankalampaa päästä parempiin palkkoihin. Hommat kuitenkin ihan hyviä kun porukka oli mukavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rovaniemi = suomen paras konttori. Ketään ei saa kusettaa tai saa kirjallisen varoituksen. Kaikki pääsevät 30€/h palkkaan kunhan vaan tekee täydellä teholla töitä, vaikka soittaisi huonoa aineistoa.
- Anonyymi
itse olen pk seudun yhdissä vilkkaimmissa myymälässä ja olen ollut noin 9kk töissä ja kuukaudessa noin 4000€ vaikka tämä koronavirus pahasti on hidastanut myös myyntiä. Psyykkisesti semi raskasta ja joskus ei ehi ruokatauolle. muuten kyllä suosittelen :)
- Anonyymi
^ Myymälässä?
Nyt puhuttiin puhelinmyynnistä - Anonyymi
Kiitos vinkistä, pitääpä hakea.
- Anonyymi
Voiko toimia itse yrittäjänä ja myydä liittymiä toimeksiantosopimuksella? Millaiset ehdot?
- Anonyymi
Itsellä kokemusta kyseisestä työstä ihan vielä 2022 joten minulta saa kysyä mitä vaan työhön liittyvää niin saa asiaan kuin asiaan vastauksen :)
- Anonyymi
Millaiselle palkalle pääsee nykypäivänä? Onko vielä mahdollisia nuo 30€/h palkat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaiselle palkalle pääsee nykypäivänä? Onko vielä mahdollisia nuo 30€/h palkat?
Joo on!, ja jopa paremmat, minunkin toimistollani usea myyjä tienaa provikkaa sen 100-170 e per päivä ja siihen päälle vielä pohjapalkka mikä on sen 50 e per päivä. Missäspäin olet kyseistä työtä mahdollisesti hakemassa koska toimiston menestys tuo paremmat projektit ja paremmat projektit enemmän rahaa myyjälle:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo on!, ja jopa paremmat, minunkin toimistollani usea myyjä tienaa provikkaa sen 100-170 e per päivä ja siihen päälle vielä pohjapalkka mikä on sen 50 e per päivä. Missäspäin olet kyseistä työtä mahdollisesti hakemassa koska toimiston menestys tuo paremmat projektit ja paremmat projektit enemmän rahaa myyjälle:)
Onko kellään Kuopion toimistoista kokemusta.
- Anonyymi
eiku testaamaan
- Anonyymi
Onko kenelläkään kokemusta dna:n palvelumyynnistä fuengirolassa?
- Anonyymi
Ei mutta, itse dnalla ollut vuoden ja yksi työkavereista oli ollut vuoden tuolla fugessa. Siellä saa provikkaa 30% vähemmän kuin suomessa. Mutta työkaverini oli kyllä viihtynyt ja ei ollut siellä ollut homma kuulemma ihan yhtä tarkkaa kuin suomessa mikä vain hyvä asia.
- Anonyymi
Voiko suomessa tehdä dna:lla puhelinmyyntiä etänä kotoa?
- Anonyymi
Kyllä voi, sanotaan että ehkä ensimäisen 3-4 kk jälkeen kun olet osoittanut että pystyt sen 3 liittymää per päivä myymään
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709