Reittilentoja Thaimaahan?

Reittilentäjätär

Olen käynyt vain kerran Thaimaassa ja silloin Pattayalla. Aurinkomatkojen matka oli luxusta etenkin lentojen suhteen! Finnairin reittilento Bangkokiin (yölento) sujui tosi hyvin, ei ollut ahdasta ja saatiin nukuttua.
Silloin oltiin matkalla kahdestaan mieheni kanssa ja nyt haluttais viedä Thaimaahan myös lapset.
Pitkät lennot "ahdistavat" vaikka perillä ois kuinka ihanaa...ja etenkin ahtaat tilat koneessa (=lomalennot)
Ollaan koko perhe isoja ja pitkäjalkaisia, joten lähinnä reittilento ois ainoa vaihtoehto.
Halutaan myös tuttu ja turvallinen "valmismatka"/pakettimatka vaikka tiedän että edullisemmin ja runsain vaihtoehdoin yms. pääsisimme "omatoimimatkalla",mutta se ei kuitenekaan ole nyt vaihtoehtona (eli sellaista ei kannata suositella)
Pattaya oli ihan ok,mutta en ehkä välttämättä haluaisi viedä sinne murrosikäisiä lapsiamme, rantakaan ei ollut niin ihana kuin esim. krabin ja phuketin rannat kuvissa :)
Pohdin vain että onko pattaya ainoa vaihtoehtomme...Rayong (tai joku sellainen) ois kuitenkin meille ehkä liian rauhallinen :( Sinnehän pääsisimme myös tuolla Bangkokin reittilenolla...

Mahtaako kukaan tietää onko Bangkok-Pattaya ainoa paikka jonne pääsee reittilenolla (siis valmismatkat)?

vai tekeekö joku matkanjärjestäjä (AM, Finnmatkat,Tjareborg..Detur?) matkoja Thaimaahan siten että lennot ois just noita reittilentoja eikä ahtaita lomalentoja!?
Olisin todella kiitollinen tiedosta ja vinkeistä asian suhteen!!!

Kuinka kauan lento Phukettiin tai Krabille kestää ja ovatko koneet siis yhtä ahtaita kuin esim. kanarian ja Euroopan lomalennoilla rantalomakohteisiin?

Kiitos jo etukäteen jos joku ystävällisesti voisi kommentoida tätä asiaa.

27

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reitittäjä

      Mikä on pakettimatkan idea.

    • sunmanxxxx

      Ainakin Aurinkomatkat lentää Bangkokin reittilennolla Kohteisiin Hua-Hin,Cha-Am sekä mainitsemasi Pattaya ja Rayong. Myös Samuille jonne jatkolento on paikallisella yhtiöllä.
      Phuketiin Finnair eli AM lentää talvisesonkina suurella Airbus A 330/340 konella.

      Valitettavasti uudet laajarunkokoneet (Airbus A330/340) ovat ahtaampia (kapeempia) kuin vanha MD-11

    • efklös,d.-,.-,.,.,.

      ero on ahtaudella oli kyseessä sitten lomalento vai reittilento ???

      Samat koneet ne on joka tapauksessa lensit sitten reittikoneella tai lomalennolla !!

      Jos et halua matkustaa ahtaasti niin lennä bisnesluokassa.

      15 x Bangkok/pattaya

      • Reittilentäjätär

        Kiitos paljon vastauksista.

        Sinulle 15xBangkok/Pattayalla käynyt, oletko käynyt muualla? Siis lomalennolla ja reittilennolla on tietääkseni eroa ainakin Aasiaan lennetäessä ? ? Ainakin sillä reittilennolla jolla itse olen kerran lentänyt Bangkokkiin niin tilaa istua oli todella hyvin,jalat sai pitää ihan suorana, penkit oli tilavat...

        Siis millä koneella finnair lentää Bangkokkiin (Reittilento) ja millä koneelle finnair lentää esim. Phukettiin?
        Täällä joku kertoi että Phukettiin lentää Airbus A330/340
        Olen ymmärtänyt että lomalennot on aina ahdettu täyteen ihmisiä,kun taas reittilennot ovat väljempiä ja koneet ainakin Aasiaan mentäessä tilavampia!

        Euroopassa olen lentänyt lomalennoilla ja reittilennoilla, joissa ei tilaeroja ole ollut.

        Korjatkaa ja kertokaa ihmeessä jos olen väärässä...Tämä on itselleni erittäin oleellinen ja tärkeä tieto!
        Jos asia on toisin niin ihmettelen ihmisiä jotka valittavat ahtaudesta, siis jos koneet on ja tilat samat kaikilla lennoilla Thaimaahan (vrt. reittilento Bangkokkiin)

        Bisnesluokasta en lähtisi maksamaan...

        p.s. Ja antakaa vinkkejä mikä matkanjärjestäjä lentää ISOLLA koneella ilman välilaskuja Thaimaahan ja minne siellä...


      • fsldöää'öäsösd
        Reittilentäjätär kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksista.

        Sinulle 15xBangkok/Pattayalla käynyt, oletko käynyt muualla? Siis lomalennolla ja reittilennolla on tietääkseni eroa ainakin Aasiaan lennetäessä ? ? Ainakin sillä reittilennolla jolla itse olen kerran lentänyt Bangkokkiin niin tilaa istua oli todella hyvin,jalat sai pitää ihan suorana, penkit oli tilavat...

        Siis millä koneella finnair lentää Bangkokkiin (Reittilento) ja millä koneelle finnair lentää esim. Phukettiin?
        Täällä joku kertoi että Phukettiin lentää Airbus A330/340
        Olen ymmärtänyt että lomalennot on aina ahdettu täyteen ihmisiä,kun taas reittilennot ovat väljempiä ja koneet ainakin Aasiaan mentäessä tilavampia!

        Euroopassa olen lentänyt lomalennoilla ja reittilennoilla, joissa ei tilaeroja ole ollut.

        Korjatkaa ja kertokaa ihmeessä jos olen väärässä...Tämä on itselleni erittäin oleellinen ja tärkeä tieto!
        Jos asia on toisin niin ihmettelen ihmisiä jotka valittavat ahtaudesta, siis jos koneet on ja tilat samat kaikilla lennoilla Thaimaahan (vrt. reittilento Bangkokkiin)

        Bisnesluokasta en lähtisi maksamaan...

        p.s. Ja antakaa vinkkejä mikä matkanjärjestäjä lentää ISOLLA koneella ilman välilaskuja Thaimaahan ja minne siellä...

        lentänyt Aasiaan mm. Thaimaa 15x, Kiina 3x, Indonesia 9x, Singapore 4x, Etelä-Afrikka 1x, Eurooppaan lukemattomia x

        Nyt Helsingistä suoraan Bangkokiin lentää A330/340, aikaisemmin MD11, siis finnair.

        Niin kerro nyt mikä ero siinä lomalennossa ja reittilennossa on koska MD11 ja A330/340 kuljettaa sekä reittimatkustajia että esim. aurinkomatkalaisia ???????????????????????????????????

        En tajua ????


      • Reissari-Repe
        fsldöää'öäsösd kirjoitti:

        lentänyt Aasiaan mm. Thaimaa 15x, Kiina 3x, Indonesia 9x, Singapore 4x, Etelä-Afrikka 1x, Eurooppaan lukemattomia x

        Nyt Helsingistä suoraan Bangkokiin lentää A330/340, aikaisemmin MD11, siis finnair.

        Niin kerro nyt mikä ero siinä lomalennossa ja reittilennossa on koska MD11 ja A330/340 kuljettaa sekä reittimatkustajia että esim. aurinkomatkalaisia ???????????????????????????????????

        En tajua ????

        Bangkokista Helsinkiin ja pakko sanoa,että sardiinipurkkikin on tilava verrattuna Airbusiin.Mitä taas tu-
        lee lomalentojen ja reittilentojen eroon on se,että lomalento on tarkoitettu pelkästään valmismatka-
        laisille kun taas reittilennolla on molempia.Esimerkiksi Finnair lensi ainakin ennen lomalentoja Utapaon
        kentälle,jonne ei reittilentoja ole.


      • wiocdbsam,.,.,-
        Reittilentäjätär kirjoitti:

        Kiitos paljon vastauksista.

        Sinulle 15xBangkok/Pattayalla käynyt, oletko käynyt muualla? Siis lomalennolla ja reittilennolla on tietääkseni eroa ainakin Aasiaan lennetäessä ? ? Ainakin sillä reittilennolla jolla itse olen kerran lentänyt Bangkokkiin niin tilaa istua oli todella hyvin,jalat sai pitää ihan suorana, penkit oli tilavat...

        Siis millä koneella finnair lentää Bangkokkiin (Reittilento) ja millä koneelle finnair lentää esim. Phukettiin?
        Täällä joku kertoi että Phukettiin lentää Airbus A330/340
        Olen ymmärtänyt että lomalennot on aina ahdettu täyteen ihmisiä,kun taas reittilennot ovat väljempiä ja koneet ainakin Aasiaan mentäessä tilavampia!

        Euroopassa olen lentänyt lomalennoilla ja reittilennoilla, joissa ei tilaeroja ole ollut.

        Korjatkaa ja kertokaa ihmeessä jos olen väärässä...Tämä on itselleni erittäin oleellinen ja tärkeä tieto!
        Jos asia on toisin niin ihmettelen ihmisiä jotka valittavat ahtaudesta, siis jos koneet on ja tilat samat kaikilla lennoilla Thaimaahan (vrt. reittilento Bangkokkiin)

        Bisnesluokasta en lähtisi maksamaan...

        p.s. Ja antakaa vinkkejä mikä matkanjärjestäjä lentää ISOLLA koneella ilman välilaskuja Thaimaahan ja minne siellä...

        mikä on iso kone ??

        Boeing 747-400, Iljushin kuljetuskone, Airbus A 380 ???

        Lensin Pariisista viime helmikuussa boeing 747-400 jumbolla Bangkokiin.

        Ei se yhtään tilavampi ollut kun finnairin koneet mutta sehän kyllä ottaakin 400-500 matkustajaa.


      • näin on
        wiocdbsam,.,.,- kirjoitti:

        mikä on iso kone ??

        Boeing 747-400, Iljushin kuljetuskone, Airbus A 380 ???

        Lensin Pariisista viime helmikuussa boeing 747-400 jumbolla Bangkokiin.

        Ei se yhtään tilavampi ollut kun finnairin koneet mutta sehän kyllä ottaakin 400-500 matkustajaa.

        isompi jumbo kuin esim. Airbus 330 kone...? Vaikka koneeseen menee liki 500 ihmistä niin on siinä nyt hiukka enemmän jalattelutilaa ja ilmatilaa kuin "pienessä" bussissa. Vessoja on tuplasti enemmän ja muutenkin iso kone lentää vakaammin eli jos saisia valita niin aina suurin mahdollinen. Finnair lentää taikkuihin jopa Bo 757 koneilla...useimmiten maakunnista ja se on sillipurkki se.


      • ääääääitiiii
        wiocdbsam,.,.,- kirjoitti:

        mikä on iso kone ??

        Boeing 747-400, Iljushin kuljetuskone, Airbus A 380 ???

        Lensin Pariisista viime helmikuussa boeing 747-400 jumbolla Bangkokiin.

        Ei se yhtään tilavampi ollut kun finnairin koneet mutta sehän kyllä ottaakin 400-500 matkustajaa.

        .. on iso kone jota käytetään mannertenvälisillä lennoilla. OLEELLISTA näissä koneissa on ,pienempiin verrattuna,että ne pystyvät lentämään yhdellä tankkauksella ILMAN välilaskuja pitkiäkin matkoja.
        Luonnollisesti myös matkustajakapasiteetti on suurempi. 6-8 rinnakkaispenkkiä ja kaksi matkustamokäytävää. Unohtamatta tilavaa ja kallista business luokkaa,jossa voi vaikka maaten nukkua.


      • Reittilentäjätär
        fsldöää'öäsösd kirjoitti:

        lentänyt Aasiaan mm. Thaimaa 15x, Kiina 3x, Indonesia 9x, Singapore 4x, Etelä-Afrikka 1x, Eurooppaan lukemattomia x

        Nyt Helsingistä suoraan Bangkokiin lentää A330/340, aikaisemmin MD11, siis finnair.

        Niin kerro nyt mikä ero siinä lomalennossa ja reittilennossa on koska MD11 ja A330/340 kuljettaa sekä reittimatkustajia että esim. aurinkomatkalaisia ???????????????????????????????????

        En tajua ????

        Hm...hassua, että aina kun tänne kirjoittaa niin vastauksissa saa piilovittuilua eikä vastauksia kysymyksiin ;)
        Joku toki ystävällisesti kertoikin, että:

        Valitettavasti uudet laajarunkokoneet (Airbus A330/340) ovat ahtaampia (kapeempia) kuin vanha MD-11

        Ja tämäkin mainittiin:

        Nyt Helsingistä suoraan Bangkokiin lentää A330/340, aikaisemmin MD11, siis finnair.

        Itse olen siis lentänyt tolla MD11 todennäköisesti (?) ja se oli kyllä tilava! (?)

        Itselläni oli jotenkin käitys että reittilennoilla käytetään matkustamon kannalta tilavampia koneita? En siis ole/ollut asiasta varma, tämä käsitys minulla on ja siksi tänne kirjoitin ja kysyin, en jaksa enkä halua "kinastella"/väitellä asiasta vaan saada tietoa täältä!

        Vielä kysymys ei väite:

        Ovatko siis kaikki koneet matkustamon osalta Thaimaahan matklustettaessa siis tätä nykyä yhtä ahtaita? (kun lennetään suoraan helsingistä) Eli siis Bangkokkiin ja vaikka Krabiile tai Phukettiin lentää sama konetyyppi (On se sitten Finnmatkojen TUiFly tai Finnairin loma- tai reittilento)

        Mahtaako joku tietää lennetäänkö Kanarialle myös tolla Airbus A330/340 koneella (siis helsingistä), että osaisin hahmottaa koneen istuintiloja...

        kiitos kärsivällisyydestä näiden kysymysteni osalta ;)


      • now everyone can fly
        fsldöää'öäsösd kirjoitti:

        lentänyt Aasiaan mm. Thaimaa 15x, Kiina 3x, Indonesia 9x, Singapore 4x, Etelä-Afrikka 1x, Eurooppaan lukemattomia x

        Nyt Helsingistä suoraan Bangkokiin lentää A330/340, aikaisemmin MD11, siis finnair.

        Niin kerro nyt mikä ero siinä lomalennossa ja reittilennossa on koska MD11 ja A330/340 kuljettaa sekä reittimatkustajia että esim. aurinkomatkalaisia ???????????????????????????????????

        En tajua ????

        Lomalento on matkatoimistojen varaama TILAUSLENTO jossa matkustaa heidän omia asiakkaitaan.

        Reittilento on aikataulutettu lento,johon myydään lippuja niitä haluaville Kone lähtee aikataulunsa mukaisesti taivaalle. Säännöllisesti. Usein päivittäin.
        Esimerkiksi Finnair lentää Bangkokiin joka päivä. Sesonkina useamminkin. Nämä ovat reittilentoja.

        p.s.
        jotta pakka menisi varmasti sekaisin,mainittakoon,että Finnairin omistama matkatoimisto Aurinkomatkat kuljettaa asiakkaitaan Thaimaahan myös tällä reittilennolla.
        eikä siinä kaikki... joillekin loma-eli tilauslennoille myydään myös pelkkiä lentolippuja ilman hotellivarausta.

        Vielä rautalankaversio: Otetaan esimerkki linja-autosta. Ryhmä lähtee Kuopioon kalakukon hakureissulle. Jengi tilaa bussin alan yrityksestä matkaa varten. Tämä on TILAUSAJO (vrt. tilauslento)
        Kalakukon voi hakea myös vuorobussilla (vrt. reittilento) Ostat lipun matkahuollosta Kuopioon menevään Exspress bussiin joka ajaa ennalta laaditun aikataulun mukaisesti.


      • now everyone can fly
        now everyone can fly kirjoitti:

        Lomalento on matkatoimistojen varaama TILAUSLENTO jossa matkustaa heidän omia asiakkaitaan.

        Reittilento on aikataulutettu lento,johon myydään lippuja niitä haluaville Kone lähtee aikataulunsa mukaisesti taivaalle. Säännöllisesti. Usein päivittäin.
        Esimerkiksi Finnair lentää Bangkokiin joka päivä. Sesonkina useamminkin. Nämä ovat reittilentoja.

        p.s.
        jotta pakka menisi varmasti sekaisin,mainittakoon,että Finnairin omistama matkatoimisto Aurinkomatkat kuljettaa asiakkaitaan Thaimaahan myös tällä reittilennolla.
        eikä siinä kaikki... joillekin loma-eli tilauslennoille myydään myös pelkkiä lentolippuja ilman hotellivarausta.

        Vielä rautalankaversio: Otetaan esimerkki linja-autosta. Ryhmä lähtee Kuopioon kalakukon hakureissulle. Jengi tilaa bussin alan yrityksestä matkaa varten. Tämä on TILAUSAJO (vrt. tilauslento)
        Kalakukon voi hakea myös vuorobussilla (vrt. reittilento) Ostat lipun matkahuollosta Kuopioon menevään Exspress bussiin joka ajaa ennalta laaditun aikataulun mukaisesti.

        ennenkuin joku ehtii... tarkennan sanomani lauseen:" Finnair lentää Bangkokiin joka päivä Sesonkina useamminkin" = kaksi (2) lentoa päivässä.


      • rekwdäl,ö-:-q
        näin on kirjoitti:

        isompi jumbo kuin esim. Airbus 330 kone...? Vaikka koneeseen menee liki 500 ihmistä niin on siinä nyt hiukka enemmän jalattelutilaa ja ilmatilaa kuin "pienessä" bussissa. Vessoja on tuplasti enemmän ja muutenkin iso kone lentää vakaammin eli jos saisia valita niin aina suurin mahdollinen. Finnair lentää taikkuihin jopa Bo 757 koneilla...useimmiten maakunnista ja se on sillipurkki se.

        Tottakai perkele on vessoja tuplasti enemmän kun on saatana tuplasti enemmän ihmisiäkin.

        Tuplasti enemmän jaloittelutilaa, ilmatilaa....
        Oletko kuullut ikinä vertausta: jotakin ihmistä kohden ???
        Suomikin on tilava maa per asukas !!!!!!!!
        Mutta jos kaikki kiinalaiset tuotaisiin tänne niin ei se suomi enää olekaan tilava maa !!!!!!!!
        Haloo...takaisin matematiikan tunnille !!!!!!!!


      • alle auringon
        Reittilentäjätär kirjoitti:

        Hm...hassua, että aina kun tänne kirjoittaa niin vastauksissa saa piilovittuilua eikä vastauksia kysymyksiin ;)
        Joku toki ystävällisesti kertoikin, että:

        Valitettavasti uudet laajarunkokoneet (Airbus A330/340) ovat ahtaampia (kapeempia) kuin vanha MD-11

        Ja tämäkin mainittiin:

        Nyt Helsingistä suoraan Bangkokiin lentää A330/340, aikaisemmin MD11, siis finnair.

        Itse olen siis lentänyt tolla MD11 todennäköisesti (?) ja se oli kyllä tilava! (?)

        Itselläni oli jotenkin käitys että reittilennoilla käytetään matkustamon kannalta tilavampia koneita? En siis ole/ollut asiasta varma, tämä käsitys minulla on ja siksi tänne kirjoitin ja kysyin, en jaksa enkä halua "kinastella"/väitellä asiasta vaan saada tietoa täältä!

        Vielä kysymys ei väite:

        Ovatko siis kaikki koneet matkustamon osalta Thaimaahan matklustettaessa siis tätä nykyä yhtä ahtaita? (kun lennetään suoraan helsingistä) Eli siis Bangkokkiin ja vaikka Krabiile tai Phukettiin lentää sama konetyyppi (On se sitten Finnmatkojen TUiFly tai Finnairin loma- tai reittilento)

        Mahtaako joku tietää lennetäänkö Kanarialle myös tolla Airbus A330/340 koneella (siis helsingistä), että osaisin hahmottaa koneen istuintiloja...

        kiitos kärsivällisyydestä näiden kysymysteni osalta ;)

        hei,
        ainakin finmatkat myyvät lisämaksusta tilavampia paikkoja thaimaan lennoille.hinnoista en ole varma,mutta kannattaa soittaa ja kysyä...
        hyvää ja aurinkoista lomaa teille


    • Näin se on

      Finnair lennä Pattaylle reittilennolla suoraan vaan kone lentää BKK josta jatkolento kyllä on. Ainoa reittilento suoraan on BKK ja muut ovat esim. Phuket, Krabi lomalentoja...ei reittilentoja. Koska lennot ovat lomalentoja niin tiukka tekee ja matka kestää n. 10 tuntia Helsingistä.

      • now everyone can fly

        Linja autolla tai bussilla pattaylle mennään. Lähin Pattayaa oleva kenttä on Utapaon lentokenttä.
        Aurinkomatkat tekee kesäsesonkina Pattayan matkat Finnairin reittilennolla Bangkokiin.
        Tästä lienee kysymys...?

        p.s. Utapaon kenttä on amerikkalaisten sotilaiden, Vietnamin sodan aikana, rakentama lentotukikohta.
        Täältä lennettiin pudottamaan napalmia naapurikansan silmille. Sitten mentiin huoraamaan Pattaylle !!
        Juuri noilta ajoin on alkanut Pattiksen kyseenalainen maailmanmaine !!


      • ?
        now everyone can fly kirjoitti:

        Linja autolla tai bussilla pattaylle mennään. Lähin Pattayaa oleva kenttä on Utapaon lentokenttä.
        Aurinkomatkat tekee kesäsesonkina Pattayan matkat Finnairin reittilennolla Bangkokiin.
        Tästä lienee kysymys...?

        p.s. Utapaon kenttä on amerikkalaisten sotilaiden, Vietnamin sodan aikana, rakentama lentotukikohta.
        Täältä lennettiin pudottamaan napalmia naapurikansan silmille. Sitten mentiin huoraamaan Pattaylle !!
        Juuri noilta ajoin on alkanut Pattiksen kyseenalainen maailmanmaine !!

        miten täyteen se on työnnetty penkkejä. Tilauslennoilla oli ennen , finskin 757:ssa, kone tungettu niin täyteen penkkejä, että se oli ahdas kuin makkarankuori. Nykyisin Thaimaahan käytetään samoja koneita kuin reittilennolla. Airbussit ovat mielestäni mukavemmin seatattuja, sillä ikkunapaikat ovat koko koneessa kahden hengen paikkoja. Ja keskellä on neljä penkkiä. Vanhan MD 11 takaosaan oli työnnetty yksi penkki per rivi enemmän kuin koneen keskiosassa ja penkit olivat erilaiset. Jos onnistuit pääsemään keskiosaan, olo oli kohtuullisen mukava, mutta takaosassa iski ahtaanpaikankammo. Aurinkomatkalaiset olivat useimmiten sijoitettu koneen takaosaan. Sietämättömintä oli mikäli päädyit istumaan keskipaikoille 5 hengen penkkiriville niin, että molemmilla puolilla oli kaksi vierasta ihmistä.

        Usien Airbuusien matkustusmukavauutta lisää myös omat henkilökohtaiset videoscreenit.


      • Reittilentäjätär
        ? kirjoitti:

        miten täyteen se on työnnetty penkkejä. Tilauslennoilla oli ennen , finskin 757:ssa, kone tungettu niin täyteen penkkejä, että se oli ahdas kuin makkarankuori. Nykyisin Thaimaahan käytetään samoja koneita kuin reittilennolla. Airbussit ovat mielestäni mukavemmin seatattuja, sillä ikkunapaikat ovat koko koneessa kahden hengen paikkoja. Ja keskellä on neljä penkkiä. Vanhan MD 11 takaosaan oli työnnetty yksi penkki per rivi enemmän kuin koneen keskiosassa ja penkit olivat erilaiset. Jos onnistuit pääsemään keskiosaan, olo oli kohtuullisen mukava, mutta takaosassa iski ahtaanpaikankammo. Aurinkomatkalaiset olivat useimmiten sijoitettu koneen takaosaan. Sietämättömintä oli mikäli päädyit istumaan keskipaikoille 5 hengen penkkiriville niin, että molemmilla puolilla oli kaksi vierasta ihmistä.

        Usien Airbuusien matkustusmukavauutta lisää myös omat henkilökohtaiset videoscreenit.

        Kiitos tästä vastauksesta, totta joka sana eli ei oleellista tosiaan onko reitti- vai tilauslento vaan juuri kuinka ahdasta on istua!
        Kiitos tästä tiedosta, että thaimaan lennoilla käytetään samoja koneita oli sitten kyseessä reitti- tai lomalento ja just tota Airbussia vai?
        Mahdatko tietää mikä on se senttimetri etäisyys penkien välissä (siis edessä olevaan?) ns. normipaikoilla ei comfort tms. luokissa...


      • AY MD-11
        ? kirjoitti:

        miten täyteen se on työnnetty penkkejä. Tilauslennoilla oli ennen , finskin 757:ssa, kone tungettu niin täyteen penkkejä, että se oli ahdas kuin makkarankuori. Nykyisin Thaimaahan käytetään samoja koneita kuin reittilennolla. Airbussit ovat mielestäni mukavemmin seatattuja, sillä ikkunapaikat ovat koko koneessa kahden hengen paikkoja. Ja keskellä on neljä penkkiä. Vanhan MD 11 takaosaan oli työnnetty yksi penkki per rivi enemmän kuin koneen keskiosassa ja penkit olivat erilaiset. Jos onnistuit pääsemään keskiosaan, olo oli kohtuullisen mukava, mutta takaosassa iski ahtaanpaikankammo. Aurinkomatkalaiset olivat useimmiten sijoitettu koneen takaosaan. Sietämättömintä oli mikäli päädyit istumaan keskipaikoille 5 hengen penkkiriville niin, että molemmilla puolilla oli kaksi vierasta ihmistä.

        Usien Airbuusien matkustusmukavauutta lisää myös omat henkilökohtaiset videoscreenit.

        Et näköjään tiedä mistä puhut. Finnairin MD-11 koneessa ei ollut 5 penkkiä keskellä. Penkit olivat turistin etuosassa 3-4-2 ja takaosassa 3-4-3 .


      • ?
        AY MD-11 kirjoitti:

        Et näköjään tiedä mistä puhut. Finnairin MD-11 koneessa ei ollut 5 penkkiä keskellä. Penkit olivat turistin etuosassa 3-4-2 ja takaosassa 3-4-3 .

        Muistelin vanhoja aikoja tuossa 5 penkin keskipaikka jutussa. Aikanaan MD11 oli seatattu myös niin. Ja aikanaan arkoittaa 90-luvun alkupuolella.


      • Reittilentäjätär
        ? kirjoitti:

        Muistelin vanhoja aikoja tuossa 5 penkin keskipaikka jutussa. Aikanaan MD11 oli seatattu myös niin. Ja aikanaan arkoittaa 90-luvun alkupuolella.

        Onko kokemuksia millainen kone matkustaa on

        TUIfly Nordic Boeing 767?

        Finnmatkat lentää netin mukaan ainakin jotain lentoja tällä koneella Thaimaahan.


      • tuifly = huono
        Reittilentäjätär kirjoitti:

        Onko kokemuksia millainen kone matkustaa on

        TUIfly Nordic Boeing 767?

        Finnmatkat lentää netin mukaan ainakin jotain lentoja tällä koneella Thaimaahan.

        Boeing 767 ahdas, koneeseen on lisätty penkkirivejä vrt reittilennoille tarkoitettuihin Boing 767 koneisiin. Mutta tuiflyhän on vain pakettimatkalaisia lennättävä ja jatkuvasti useita tunteja myöhässä oleva lentoyhtiö.Lisäksi joutuu maksamaan lisämaksuja jos haluaa varata istuinpaikan koneesta 20 €/ suunta, ruoka maksaa 19 €, viihdekeskus maksaa juomat maksaa... Kerta riitti tuifly meille.


      • tosi ei ole rasismia
        tuifly = huono kirjoitti:

        Boeing 767 ahdas, koneeseen on lisätty penkkirivejä vrt reittilennoille tarkoitettuihin Boing 767 koneisiin. Mutta tuiflyhän on vain pakettimatkalaisia lennättävä ja jatkuvasti useita tunteja myöhässä oleva lentoyhtiö.Lisäksi joutuu maksamaan lisämaksuja jos haluaa varata istuinpaikan koneesta 20 €/ suunta, ruoka maksaa 19 €, viihdekeskus maksaa juomat maksaa... Kerta riitti tuifly meille.

        Aika hassua ajatella etteikö finnairilla (= homolines) palvelut maksaisi.
        Minusta se on vaan reilua ettei tarvitse ylimääräistä turhasta maksaa.
        Mut homolines on konkurssiyhtiö, jota elvytetään verovaroin, joka sotii mun oikeustajua vastaan. Ihan niiku pedofiilien ja homojen kuskaaminen homoilemaan olisi ensisijaisen tärkeää suomen verovaroille.
        Ja typerää lentää pohjoiseen jos etelään on menossa. aikaa säästyy, ja väki mukavampaa tuin lennoilla kuin sillä homojen ja pedofiilien suosimalla linjalla. Eikös se väänänenkin ollut just näitä finnairin mannekiinnejä


      • Reittilentäjätär
        tosi ei ole rasismia kirjoitti:

        Aika hassua ajatella etteikö finnairilla (= homolines) palvelut maksaisi.
        Minusta se on vaan reilua ettei tarvitse ylimääräistä turhasta maksaa.
        Mut homolines on konkurssiyhtiö, jota elvytetään verovaroin, joka sotii mun oikeustajua vastaan. Ihan niiku pedofiilien ja homojen kuskaaminen homoilemaan olisi ensisijaisen tärkeää suomen verovaroille.
        Ja typerää lentää pohjoiseen jos etelään on menossa. aikaa säästyy, ja väki mukavampaa tuin lennoilla kuin sillä homojen ja pedofiilien suosimalla linjalla. Eikös se väänänenkin ollut just näitä finnairin mannekiinnejä

        ? ?

        Kiitos nimimerkille tuifly = huono, asiallisesta vastauksesta, tämän nimimerkin "tosi ei ole rasismia" kirjoitus pisti miettimään, että surullista jos ei ole muuta sanottavaa tähän lentokeskusteluun.
        Mulle on se ja sama ketä koneessa istuu, itse toivon mukavaa ja ennenkaikkea tilavaa matkustamista pitkillä lennoilla.


      • kysyn vaan ?
        Reittilentäjätär kirjoitti:

        ? ?

        Kiitos nimimerkille tuifly = huono, asiallisesta vastauksesta, tämän nimimerkin "tosi ei ole rasismia" kirjoitus pisti miettimään, että surullista jos ei ole muuta sanottavaa tähän lentokeskusteluun.
        Mulle on se ja sama ketä koneessa istuu, itse toivon mukavaa ja ennenkaikkea tilavaa matkustamista pitkillä lennoilla.

        nimimerkkiä "tosi ei ole rasismia" jos mielenlaatu on tuollainen olisi syytä hakeutua piakkoin psykiaatriseen hoitoon. Kyllä me veronmaksajat maksamme myös sinunkin ja muiden kaltaisesi hoitosi joka tulee varmasti yhteiskunnalle kalliimaksi kuin Finnairin saamat tuet. On suorastaan sairasta tuomita ihmiset homoiksi tai pedofiilieksi lentoyhtiön valinnan mukaan. Vai oletko itse joku TuiFlyn mannekiini ?


      • Tjareborgin koneet
        kysyn vaan ? kirjoitti:

        nimimerkkiä "tosi ei ole rasismia" jos mielenlaatu on tuollainen olisi syytä hakeutua piakkoin psykiaatriseen hoitoon. Kyllä me veronmaksajat maksamme myös sinunkin ja muiden kaltaisesi hoitosi joka tulee varmasti yhteiskunnalle kalliimaksi kuin Finnairin saamat tuet. On suorastaan sairasta tuomita ihmiset homoiksi tai pedofiilieksi lentoyhtiön valinnan mukaan. Vai oletko itse joku TuiFlyn mannekiini ?

        Aurinkomatkat käyttää näköjään sekä Airbussia sekä Boeing 757
        konetta thaimaan lennoilla.Onko tuo boeing 757 vastaava kuin TUIFlyn 767?

        Finnmatkoista on jo mainittukkin toi Boeing 767, että lentävät sillä thaikkuihin.
        yritin etsiä mitkä koneet Tjareborgilla on käytössä, mutta olen yhä edelleen onneton hakemaan tietoja netistä,josko joku vois auttaa?

        Eli millä Tjareborg lentää Bangkokiin? ja milä koneelle Phukettiin?
        Olisin avusta enemmän kuin iloinen :D


      • MD 11
        Tjareborgin koneet kirjoitti:

        Aurinkomatkat käyttää näköjään sekä Airbussia sekä Boeing 757
        konetta thaimaan lennoilla.Onko tuo boeing 757 vastaava kuin TUIFlyn 767?

        Finnmatkoista on jo mainittukkin toi Boeing 767, että lentävät sillä thaikkuihin.
        yritin etsiä mitkä koneet Tjareborgilla on käytössä, mutta olen yhä edelleen onneton hakemaan tietoja netistä,josko joku vois auttaa?

        Eli millä Tjareborg lentää Bangkokiin? ja milä koneelle Phukettiin?
        Olisin avusta enemmän kuin iloinen :D

        Maaliskuussa Tjareborg lennättää lomalaisiaan MD 11 koneella ainakin heidän internet sivujen mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe