Mikä on suurpehe?

minä vaan täällä hei

Montako lasta siis pitää olla, jotta täyttää suurperheen normit?

7

711

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • /(&(/%&/¤)

Jossain vaiheessa se oli kolme lasta. Itse en koe suurperheeksi vielä tuon kokoista, vaan minusta vähintään seitsemän alkaisi vasta yltää siihen titteliin. Mutta ehkä se johtuu vaan siitä, ettei vielä itsellä ole niin montaa. Jos olisi, niin silloin voisi olla, että sekään ei tuntuisi isolta.

• abcdef

Jonkin kansainvälisen (en nyt muista minkä, ehkä YK?) suurperhe on perhe, jossa on 5-7 lasta. Jos lapsia on enemmän kuin 7 on kyseessä supersuurperhe.

• järkikätteen

1 on ainokainen
      2 on vähän, pari
      3-5 muutama
      yhkä sitten 6 tai yli

• Vanhin tyttö

En tiedä. Moni tuttu tuntuu ajattelevan, että kun ei perus-Volvoon mahduta niin ollaan suurperhe, eli neljä lasta. Olen itse nelilapsisesta perheesta ja samoin mieheni, eikä meistä kumpikaan koe olevansa suurperheestä, mutta muiden reaktiot ovat usein sellaisia että "ai teitä on niiiin monta" :)

• Täti

Meillä on viisi lasta, enkä koe olevani suurperheen äiti.

• Lumikki 25

Mulla on viides tähän nyt tulossa ja en koe että olisi vielä suurperhe, kaikki tosin vielä alle kouluikäisiä. Tosin joskus kun katsoo lapsiansa yhdessä kauempaa niin ajatus hipaisee suurperheen rajaa, tulee sellanen ajatus, jotta huh, onko noita nyt jo noin monta. :-) Esim isänsä kanssa näyttää suurelta joukolta... Kai se on niin paljon tosiaan ajattelutavasta kiinni. Joilekin muille tämä määrä voisi tuntua suurelta, mutta kaikki ovat pysyneet yksilöinä ja kaikille aikaa riittää. Osaavat myös hyvin ottaa huomionsa tarvittaessa, useemmiten positiivisilla teoilla :-)

Olisiko sitten se seitsemän sellainen raja, jää nähtäväksi...

• ..
        Lumikki 25 kirjoitti:

Mulla on viides tähän nyt tulossa ja en koe että olisi vielä suurperhe, kaikki tosin vielä alle kouluikäisiä. Tosin joskus kun katsoo lapsiansa yhdessä kauempaa niin ajatus hipaisee suurperheen rajaa, tulee sellanen ajatus, jotta huh, onko noita nyt jo noin monta. :-) Esim isänsä kanssa näyttää suurelta joukolta... Kai se on niin paljon tosiaan ajattelutavasta kiinni. Joilekin muille tämä määrä voisi tuntua suurelta, mutta kaikki ovat pysyneet yksilöinä ja kaikille aikaa riittää. Osaavat myös hyvin ottaa huomionsa tarvittaessa, useemmiten positiivisilla teoilla :-)

Olisiko sitten se seitsemän sellainen raja, jää nähtäväksi...

itselläni ei ole vielä yhtään lasta, mutta ajattelisin suurperheeksi, jos lapsia on viisi tai enemmän. Neljä ei ole minulle vielä suurperhe, koska se on kuitenkin jokseenkin yleistä. Viisi on paljon harvinaisempi luku jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4286
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      68
      4136
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3123
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2792
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2324
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      21
      1446
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1272
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      74
      1049
    Aihe