Mikä on suurpehe?

minä vaan täällä hei

Montako lasta siis pitää olla, jotta täyttää suurperheen normit?

7

759

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • /(&(/%&/¤)

Jossain vaiheessa se oli kolme lasta. Itse en koe suurperheeksi vielä tuon kokoista, vaan minusta vähintään seitsemän alkaisi vasta yltää siihen titteliin. Mutta ehkä se johtuu vaan siitä, ettei vielä itsellä ole niin montaa. Jos olisi, niin silloin voisi olla, että sekään ei tuntuisi isolta.

• abcdef

Jonkin kansainvälisen (en nyt muista minkä, ehkä YK?) suurperhe on perhe, jossa on 5-7 lasta. Jos lapsia on enemmän kuin 7 on kyseessä supersuurperhe.

• järkikätteen

1 on ainokainen
      2 on vähän, pari
      3-5 muutama
      yhkä sitten 6 tai yli

• Vanhin tyttö

En tiedä. Moni tuttu tuntuu ajattelevan, että kun ei perus-Volvoon mahduta niin ollaan suurperhe, eli neljä lasta. Olen itse nelilapsisesta perheesta ja samoin mieheni, eikä meistä kumpikaan koe olevansa suurperheestä, mutta muiden reaktiot ovat usein sellaisia että "ai teitä on niiiin monta" :)

• Täti

Meillä on viisi lasta, enkä koe olevani suurperheen äiti.

• Lumikki 25

Mulla on viides tähän nyt tulossa ja en koe että olisi vielä suurperhe, kaikki tosin vielä alle kouluikäisiä. Tosin joskus kun katsoo lapsiansa yhdessä kauempaa niin ajatus hipaisee suurperheen rajaa, tulee sellanen ajatus, jotta huh, onko noita nyt jo noin monta. :-) Esim isänsä kanssa näyttää suurelta joukolta... Kai se on niin paljon tosiaan ajattelutavasta kiinni. Joilekin muille tämä määrä voisi tuntua suurelta, mutta kaikki ovat pysyneet yksilöinä ja kaikille aikaa riittää. Osaavat myös hyvin ottaa huomionsa tarvittaessa, useemmiten positiivisilla teoilla :-)

Olisiko sitten se seitsemän sellainen raja, jää nähtäväksi...

• ..
        Lumikki 25 kirjoitti:

Mulla on viides tähän nyt tulossa ja en koe että olisi vielä suurperhe, kaikki tosin vielä alle kouluikäisiä. Tosin joskus kun katsoo lapsiansa yhdessä kauempaa niin ajatus hipaisee suurperheen rajaa, tulee sellanen ajatus, jotta huh, onko noita nyt jo noin monta. :-) Esim isänsä kanssa näyttää suurelta joukolta... Kai se on niin paljon tosiaan ajattelutavasta kiinni. Joilekin muille tämä määrä voisi tuntua suurelta, mutta kaikki ovat pysyneet yksilöinä ja kaikille aikaa riittää. Osaavat myös hyvin ottaa huomionsa tarvittaessa, useemmiten positiivisilla teoilla :-)

Olisiko sitten se seitsemän sellainen raja, jää nähtäväksi...

itselläni ei ole vielä yhtään lasta, mutta ajattelisin suurperheeksi, jos lapsia on viisi tai enemmän. Neljä ei ole minulle vielä suurperhe, koska se on kuitenkin jokseenkin yleistä. Viisi on paljon harvinaisempi luku jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      323
      9011
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      83
      5568
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      329
      5067
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      70
      3520
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      2962
    6. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      57
      2349
    7. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      4
      2322
    8. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2248
    9. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      113
      2206
    10. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      2103
    Aihe