Moikka,
vauva on nyt 4vko vanha ja eilen vaihdoin citalopramit venlafaksiiniin koska totesin että oman hyvinvointini kannalta tämä on parempi ratkaisu. Netistä löysin erään TYKSin gynekologin tekemän listan lääkkeistä joita voi käyttää imetyksen aikana ja venlafaksiini oli näissä, lisäksi soitin teratologiseen tietopalveluun, josta myös sanottiin että voi käyttää, vaikka lääke erittyykin maitoon. Onko kenelläkään kokemusta? Vähän epävarma olo edelleen tuosta vaihdoksesta on, mutta tässä kohtaa olen sitä mieltä, että oman jaksamiseni kannalta parempi vaihtaa mulle tehokkaampaan lääkkeeseen (käytin efexoria ennen raskautta).
Efexor(venlafaksiini) ja imetys
2
1035
Vastaukset
- Tuleva äiti
Minulla on ollut käytössä tuo citalopram jo pari vuotta ja minulle sanottiin, että ennen synnytystä olisi hyvä lopettaa kokonaan. Käytössä on minimiannos tällä hetkellä. Minkälainen lääke tuo venlafaksiini on? Itse käytän lääkettä paniikkihäiriöön, mutta tuntuu, että citalopramin minimiannos ei riitä, mutta lääkäri ei ole antanut lupaa nostaa annosta. Voikohan sitä nostaa synnytyksen jälkeen? Tietoa minullekin, kiitos!
Ehdottomasti samaa mieltä tuon oman jaksamisen kannalla!- ap
ennen synnytystä koitin olla ilman 1kk mutta ei onnistunut, makasin kotona enkä tehnyt mitään, itkeskelin. Aloitin uudelleen, citalopram meni 20mg 1x1. Sen takia ne kannattais lopettaa ennen synnytystä koska vastasyntyneelle voi tulla oireita niistä, lähinnä väsymystä, huonosti syömistä tms. Jotkut pahimmat voivat ilm joutua myös letkuruokintaan. Omani oli hieman hiljainen pari ekaa päivää, mutta sen jälkeen ihan normaali terve vauva. Venlafaksiinia en raskauden aikana käyttäisi. Citalopram on SSRI eli pelkästään serotoniinin takaisinoton estäjä, venlafaksiini on SNRI eli serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjä, itselläni ainakin tehokkaampi, antaa lisäpotkua päivään, energiaa. En osaa sanoa, miten vaikuttaa paniikkihäiriöön koska itselläni on "pelkkä" masennus.
Mun mielestä citalopramin voi nostaa synnytyksen jälkeen mutta kannattaa soittaa sinne teratologiseen tietopalveluun tai googlettaa ja katsoa lääkeyhteenveto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397820Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822