Selviytymispaketti

lentokoneeseen!

Kerätään parhaat vinkin lennon onnistumiselle lasten kanssa!
Itse meinaan ottaa mukaan ainakin:
- kirjoja (lempikirjat ovat olleet taktisesti "piilossa" parin vkon ajan)
- eläinmallisen niskatuen
- pienen palapelin
- muutaman lemppari pikkuauton pojalle
- lempi nuken tytölle
- TARRAVIHKOT joissa SIIRRELTÄVIÄ kuvia
- vihkot ja kyniä (jotka ehkä sais koneesta, mutta riskiä en ota ;)
- pikku viltit lämmittämään, muutenkin tutut ja turvalliset ;)
- pienemmälle tuttipullo ja juomaa (nousuille ja laskuille)
- isommille purkkaa
- nenäsumutetta tuntia ennen lentoon lähtöä
- VARALLE suppoja (jos korvat kipeytyvät liikaa)
- pillimehua/rusinoita/keksejä/xylitolpastilleja...

Lisää vaan vinkkejä kokeneimmilta, itse ekaa kertaa pienten kanssa menossa.
Ja kanssamatkustajien selviytymispakettiin: korvatulpat varalle,
vaikka aika optimistisesti meinaan uskoa selviytyvämme lennoista jopa ihan siedettävästi ;)
Tosin lasten kanssa EI VOI ENNUSTAA, joten MALTTIA KAIKILLE!!!

5

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä on listalla osasta samoja kuin teilläkin eli
      - TARRAVIHKOT
      - eläinmallisen niskatuen
      - molemmille tuttipullo ja juomaa (nousuille ja laskuille)
      - nenäsumutetta tuntia ennen lentoon lähtöä
      - VARALLE suppoja (jos korvat kipeytyvät liikaa)
      -kirjoja
      - pientä naposteltavaa

      lisäksi:
      -piirtotaulu ( http://ra.fi/c9s9 )
      -väritysvihko ja lasten geelikynät
      - iPod johon ladattuna vähän lastenohjelmia ja lastenlauluja

    • portakalsuyu

      Juu, olen vähän ylihuolehtivainen, mutta meillä oli mukana

      -puuduttavat korvatipat (saa Yliopiston apteekista ilman reseptiä)
      -särkylääkettä (pamol-f, helppo ottaa)
      -nenäsumute aivan ehoton, käytän sitä itsekin!
      -lento-korvatulppia harkitsin, mutta niitä en hankkinut

      > ei sitten tarvinnut kanssamatkustajien (siis niiden jotka tälläkin palstalla aina valittavat) kärsiä meidän lasten korvakipukitinöistä ;)

      Varasin mukaan pienet lego-pakkaukset (siis uudet) mutta niitä ei tällä kertaa tarvittu. Olisi vienyt huomion ainakin joksikin aikaa.

      Noin 1 veen kanssa lentäessä varasin mukaan avainnipun (vanhoja avaimia ja pari avaimenperää) sekä lompakon (vanhoja kortteja, käyntikortteja, paperilippusia). Siis asiat, jotka kiinnostavat älyttömästi, mutta joihin normaalisti ei saa koskea. Toimi hyvin!

    • mirrrkkuuu

      siis, teidän mielestäkö muiden pitäs sit kiljua riemusta, jos teidän apinanne siellä häiriköi??? ÖÖ, nyt ei oikee ymmärrä ei!
      Miten voit olla noin itsekäs, että muiden pitäs mennä teidän ehdoissa siellä. Kannattaa ottaa mp3 soitin tms korvatulpat, ni ei huonosti käyttäytyvät kakarat häiritse.
      Sitäpaitsi, jos lapsi on uhmaikäinen, kyllä vanhemmilla on oltava keinoja, eikä huudattaa omaa lasta miten tahansa siellä. Koneessa on kummiski muitaki ihmisiä, ja silkalla itsekkyydellä ja oman navan tuijotus-asenteella ei tulisi lapsiperheenkään muihin ihmisiin suhtautua, jos itse vaativat muilta suvaitsevaisuutta. Muut on ihan samanarvoisia kun heidän pikku " enkelitkin" ,joten sieltä pilvilinnoista vois taas laskeutua ja ihan järjellä miettiä, huudattaako lasta muiden ärsyttämisen vuoksi, vaan keksiikö itse keinoja sen lapsenkin olon parantamiseksi.

      Itse en vihaa lapsia, itseasiassa lapset, jotka ovat minulle läheisiä ovat aivan ihania, mutta on se ihan eriasia joku tuntemattoman penska, ei mua sellaset kiinnosta pätkän vertaa, mut omat läheiset, joihin on jonkilainen suhde, ovat ihan jees :)

    • 2+3

      Luetunymmärtämisessäsi taitaa olla vikaa. Luepa ajatuksen kanssa tuo edelliset tekstit. Niissähän juuri mietitään keinoja, miten ne lapsukaiset jaksaisivat matkustaa koko lennon ajan muita häiritsemättä. Sinua taisi jo häiritä se, että mainitaan lapsimatkustajista. Asenteesikin on pahasti pielessä. Mene itseesi!

    • 0205

      Kuulostaa kyllä melkoiselta arsenaalilta ja ensin tulee mieleen se ajatus, että tarvitaanko tätä kaikkea. Ja pitääkö lapsella koko ajan olla jotain "puuhaa", että pysyy hiljaisena. Ymmärrän hyvän tarkoituksesi olla häiritsemättä muita matkustajia ja arvostan sitä, mutta en toisaalta myöskään hermostu pienistä kitinöistä. Matkustaminen lapsille on aina erikoistapahtuma. Usein esim. lomalennot ovat varhaisia, tullaan ehkä pitkältäkin, vuorokausirytmi on ihan kateissa ym. Noita tilanteita paljon nähneenä sanoisin, että vanhempien rauhallisuus on jutussa se tärkein elementti. Eli suurin osa noista tarvikkeista vain tarpeeseen. Jos korvat ovat kunnossa, eikä ole nuhaa, nenäsumute on tarpeeton. Eikä koko lastenhuonetta oikeasti tarvita mukana. Pari lempparia riittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe