Kerätään parhaat vinkin lennon onnistumiselle lasten kanssa!
Itse meinaan ottaa mukaan ainakin:
- kirjoja (lempikirjat ovat olleet taktisesti "piilossa" parin vkon ajan)
- eläinmallisen niskatuen
- pienen palapelin
- muutaman lemppari pikkuauton pojalle
- lempi nuken tytölle
- TARRAVIHKOT joissa SIIRRELTÄVIÄ kuvia
- vihkot ja kyniä (jotka ehkä sais koneesta, mutta riskiä en ota ;)
- pikku viltit lämmittämään, muutenkin tutut ja turvalliset ;)
- pienemmälle tuttipullo ja juomaa (nousuille ja laskuille)
- isommille purkkaa
- nenäsumutetta tuntia ennen lentoon lähtöä
- VARALLE suppoja (jos korvat kipeytyvät liikaa)
- pillimehua/rusinoita/keksejä/xylitolpastilleja...
Lisää vaan vinkkejä kokeneimmilta, itse ekaa kertaa pienten kanssa menossa.
Ja kanssamatkustajien selviytymispakettiin: korvatulpat varalle,
vaikka aika optimistisesti meinaan uskoa selviytyvämme lennoista jopa ihan siedettävästi ;)
Tosin lasten kanssa EI VOI ENNUSTAA, joten MALTTIA KAIKILLE!!!
Selviytymispaketti
5
757
Vastaukset
Meillä on listalla osasta samoja kuin teilläkin eli
- TARRAVIHKOT
- eläinmallisen niskatuen
- molemmille tuttipullo ja juomaa (nousuille ja laskuille)
- nenäsumutetta tuntia ennen lentoon lähtöä
- VARALLE suppoja (jos korvat kipeytyvät liikaa)
-kirjoja
- pientä naposteltavaa
lisäksi:
-piirtotaulu ( http://ra.fi/c9s9 )
-väritysvihko ja lasten geelikynät
- iPod johon ladattuna vähän lastenohjelmia ja lastenlauluja- portakalsuyu
Juu, olen vähän ylihuolehtivainen, mutta meillä oli mukana
-puuduttavat korvatipat (saa Yliopiston apteekista ilman reseptiä)
-särkylääkettä (pamol-f, helppo ottaa)
-nenäsumute aivan ehoton, käytän sitä itsekin!
-lento-korvatulppia harkitsin, mutta niitä en hankkinut
> ei sitten tarvinnut kanssamatkustajien (siis niiden jotka tälläkin palstalla aina valittavat) kärsiä meidän lasten korvakipukitinöistä ;)
Varasin mukaan pienet lego-pakkaukset (siis uudet) mutta niitä ei tällä kertaa tarvittu. Olisi vienyt huomion ainakin joksikin aikaa.
Noin 1 veen kanssa lentäessä varasin mukaan avainnipun (vanhoja avaimia ja pari avaimenperää) sekä lompakon (vanhoja kortteja, käyntikortteja, paperilippusia). Siis asiat, jotka kiinnostavat älyttömästi, mutta joihin normaalisti ei saa koskea. Toimi hyvin! - mirrrkkuuu
siis, teidän mielestäkö muiden pitäs sit kiljua riemusta, jos teidän apinanne siellä häiriköi??? ÖÖ, nyt ei oikee ymmärrä ei!
Miten voit olla noin itsekäs, että muiden pitäs mennä teidän ehdoissa siellä. Kannattaa ottaa mp3 soitin tms korvatulpat, ni ei huonosti käyttäytyvät kakarat häiritse.
Sitäpaitsi, jos lapsi on uhmaikäinen, kyllä vanhemmilla on oltava keinoja, eikä huudattaa omaa lasta miten tahansa siellä. Koneessa on kummiski muitaki ihmisiä, ja silkalla itsekkyydellä ja oman navan tuijotus-asenteella ei tulisi lapsiperheenkään muihin ihmisiin suhtautua, jos itse vaativat muilta suvaitsevaisuutta. Muut on ihan samanarvoisia kun heidän pikku " enkelitkin" ,joten sieltä pilvilinnoista vois taas laskeutua ja ihan järjellä miettiä, huudattaako lasta muiden ärsyttämisen vuoksi, vaan keksiikö itse keinoja sen lapsenkin olon parantamiseksi.
Itse en vihaa lapsia, itseasiassa lapset, jotka ovat minulle läheisiä ovat aivan ihania, mutta on se ihan eriasia joku tuntemattoman penska, ei mua sellaset kiinnosta pätkän vertaa, mut omat läheiset, joihin on jonkilainen suhde, ovat ihan jees :) - 2+3
Luetunymmärtämisessäsi taitaa olla vikaa. Luepa ajatuksen kanssa tuo edelliset tekstit. Niissähän juuri mietitään keinoja, miten ne lapsukaiset jaksaisivat matkustaa koko lennon ajan muita häiritsemättä. Sinua taisi jo häiritä se, että mainitaan lapsimatkustajista. Asenteesikin on pahasti pielessä. Mene itseesi!
- 0205
Kuulostaa kyllä melkoiselta arsenaalilta ja ensin tulee mieleen se ajatus, että tarvitaanko tätä kaikkea. Ja pitääkö lapsella koko ajan olla jotain "puuhaa", että pysyy hiljaisena. Ymmärrän hyvän tarkoituksesi olla häiritsemättä muita matkustajia ja arvostan sitä, mutta en toisaalta myöskään hermostu pienistä kitinöistä. Matkustaminen lapsille on aina erikoistapahtuma. Usein esim. lomalennot ovat varhaisia, tullaan ehkä pitkältäkin, vuorokausirytmi on ihan kateissa ym. Noita tilanteita paljon nähneenä sanoisin, että vanhempien rauhallisuus on jutussa se tärkein elementti. Eli suurin osa noista tarvikkeista vain tarpeeseen. Jos korvat ovat kunnossa, eikä ole nuhaa, nenäsumute on tarpeeton. Eikä koko lastenhuonetta oikeasti tarvita mukana. Pari lempparia riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882