jos haluaa näyttelijäksi ja käy teatterikoulun voiko valmistua vain elokuvanäyttelijäksi vai pitääkö esiintyä livenäkin?? en ole koskaan kyllä kunnolla näytellyt, mut en mää varmaan lavalle menoa silti hirveästi enää pelkäisi. mulla on muu syy olla menemättä lavalle, en pelkää sitä varmaan sillä tavalla et mua katsotaan ym.
moi!!!
2
417
Vastaukset
- teatterilainen
No mun käsittääkseni kaikenlainen näytteleminen kuuluu siihen, niin livenä kuin elokuvissakin. Mikäli haluaa mukaan elokuviin, kannattaa kyllä ihan teatteriakin harrastaa, vaikka se onkin vähän eri asia. Teatterissa kuitenkin saa sitä tuntumaa näyttelemiseen ja saa varmasti hyviä vinkkejä mahdollisia tulevia elokuvarooleja varten.
:) - näyttelijä
No ainakaan asenne ei toistaiseksi vaikuta kovin hyvältä.
Ammattinäyttelijähän on valmis tekemään kaikkea ammattiin liittyvää!
Suomessa on kohtuullisen pienen piirit esittävän taiteen puolella. Varsinkin elokuvia valmistuu melko vähän verrattuna muihin maihin.
Vain näyttelijöiden kerma pääsee elokuviin esittämään puherooleja.
Joten jos suomalainen TeaK:sta tai Näty:stä valmistunut näyttelijä haluaa työllistyä, on väistämätön ehto työskennellä jossakin teatterissa TAI työllistää itsensä ns. freelancer näyttelijänä.
Suosittelen katsomaan myös ulkomailla sijaitsevia koulutuspaikkoja, jos erityisesti filminäytteleminen kiinnostaa. Muistaakseni New Yorkissa on jokin tämän alan koulutuspaikka (ja kohtuullisen tunnettu...)???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2822635Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772453SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552205Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj761877- 1221639
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1361423
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731308Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.881130Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761099