Uusi tietokoneeni

-ko?

Ostan ehkä tällaisen koneen:

http://www.veikonkone.fi/epages/VeikonKone.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/VeikonKone/Products/4712842567516

Tästä pitäisi tulla minulle pelikone. Jotkut varmaan ihmettelevät nyt että tuollaisestako pelikone. Itsellä on jo aikas vanha nyt vuoden vaihteessa 8:lle ikävuodelle siirtyvä tietokone. Eli minulle se on pelikone vaikka se hassulta kuulostaakin. Miten pyörii tollaset CS Sourcet ja Command & Conguerti (uudemmat tottakai). Pelailisin tuolla sellaisia 4-5 vuotta vanhoja pelejä niin eikös se pyörittelisi noita ihan hyvin.

Pelikoneensa kullakin... Pistäkää koneesta faktat tiskiin.

26

1246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anuksen aallot

      Upeeta, mahtavaa, upeeta.

    • koneella.

      Paljon pelailla. Siinä on integroitu näytönohjain joten pasianssi ja muuta pieniä pelejä voi sillä toki pelata.

      • vittuilko

        No kai tämä Cs Sourcet ja tällaset pyörittää. Vai eikö tällä voi pelata mitään pelejä kuten bf2 yms. ??
        Onko tekniikka mennyt näin paljon taaksepäin kun ikälopulla tietokoneella pyöri vielä Cs Source jotenkin.

        Hyytyykö kone jo peruspeleihin kuten Age of Empires 3 ja Stalker??

        En halua panostaa tietokoneeseeni yli 400 euroa. Lussuhan toi on mutta kyllä tolla pitäis pelata jotakin ees.


      • anuksen aallot
        vittuilko kirjoitti:

        No kai tämä Cs Sourcet ja tällaset pyörittää. Vai eikö tällä voi pelata mitään pelejä kuten bf2 yms. ??
        Onko tekniikka mennyt näin paljon taaksepäin kun ikälopulla tietokoneella pyöri vielä Cs Source jotenkin.

        Hyytyykö kone jo peruspeleihin kuten Age of Empires 3 ja Stalker??

        En halua panostaa tietokoneeseeni yli 400 euroa. Lussuhan toi on mutta kyllä tolla pitäis pelata jotakin ees.

        Katso itse
        http://techreport.com/articles.x/11931/9


      • se muuten..
        vittuilko kirjoitti:

        No kai tämä Cs Sourcet ja tällaset pyörittää. Vai eikö tällä voi pelata mitään pelejä kuten bf2 yms. ??
        Onko tekniikka mennyt näin paljon taaksepäin kun ikälopulla tietokoneella pyöri vielä Cs Source jotenkin.

        Hyytyykö kone jo peruspeleihin kuten Age of Empires 3 ja Stalker??

        En halua panostaa tietokoneeseeni yli 400 euroa. Lussuhan toi on mutta kyllä tolla pitäis pelata jotakin ees.

        mutta tuo näytönohjain on oikeasti kelvoton pelailuun, vaikkapa juuri BF2, ja Stalkeria älä uneksikaan, vaati melko tehokkaan koneen. Vanhemmat AoE versiot saattavat toimiakin pelatavasti, tuo 3 on melko raskas.
        En jaksanut tutkia saako koneseen mimmosen näytönohjaimen lisättyä, ilmeiseti kuitenkin ns. lowprofile mallit tulee kyseseen.


      • aunuksen aallot

      • kehii1i1i1in
        se muuten.. kirjoitti:

        mutta tuo näytönohjain on oikeasti kelvoton pelailuun, vaikkapa juuri BF2, ja Stalkeria älä uneksikaan, vaati melko tehokkaan koneen. Vanhemmat AoE versiot saattavat toimiakin pelatavasti, tuo 3 on melko raskas.
        En jaksanut tutkia saako koneseen mimmosen näytönohjaimen lisättyä, ilmeiseti kuitenkin ns. lowprofile mallit tulee kyseseen.

        Kuinka paljon parempi tämä kone on? Seisoi liikeessä siinä vieressä. Tuleeko 50 euron panostus tarpeeseen?

        http://www.veikonkone.fi/epages/VeikonKone.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/VeikonKone/Products/885631978313


      • vimo hotjat

      • vittuilko kirjoitti:

        No kai tämä Cs Sourcet ja tällaset pyörittää. Vai eikö tällä voi pelata mitään pelejä kuten bf2 yms. ??
        Onko tekniikka mennyt näin paljon taaksepäin kun ikälopulla tietokoneella pyöri vielä Cs Source jotenkin.

        Hyytyykö kone jo peruspeleihin kuten Age of Empires 3 ja Stalker??

        En halua panostaa tietokoneeseeni yli 400 euroa. Lussuhan toi on mutta kyllä tolla pitäis pelata jotakin ees.

        >En halua panostaa tietokoneeseeni yli 400 euroa. Lussuhan toi on mutta kyllä tolla pitäis pelata jotakin ees.

        No jos et halua, eihän sille sitten kukaan mitään voi. Hauskoja peli... korjaan sarjakuvahetkiä.

        Nykyinen koneesi on ehkä ikäloppu, mutta niin on myös GF6150 monen vuoden takainen kuranäyttis jota yhä käytetään kaikkein halvimmissa koneissa kun sen kustannukset lienevät euron luokkaa per kone.


      • 19+12
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >En halua panostaa tietokoneeseeni yli 400 euroa. Lussuhan toi on mutta kyllä tolla pitäis pelata jotakin ees.

        No jos et halua, eihän sille sitten kukaan mitään voi. Hauskoja peli... korjaan sarjakuvahetkiä.

        Nykyinen koneesi on ehkä ikäloppu, mutta niin on myös GF6150 monen vuoden takainen kuranäyttis jota yhä käytetään kaikkein halvimmissa koneissa kun sen kustannukset lienevät euron luokkaa per kone.

        Niin no mites tä 50 euroo kalliimpi kone? Näytönohjain ei ainakaan integroitu joten auttaa jotain?
        Sanovat että ATI Radeon 3000 näytönohjain. Onko se näytönohjain tuo vai voiko se olla mikä vaan 3xxx sarjasta??

        Onko toi yhtään parempi? Ton verran voin järkisyistä joustaa :)


      • Jalaa
        19+12 kirjoitti:

        Niin no mites tä 50 euroo kalliimpi kone? Näytönohjain ei ainakaan integroitu joten auttaa jotain?
        Sanovat että ATI Radeon 3000 näytönohjain. Onko se näytönohjain tuo vai voiko se olla mikä vaan 3xxx sarjasta??

        Onko toi yhtään parempi? Ton verran voin järkisyistä joustaa :)

        Ikävä todeta, mutta tuossakin HP-Compaqissa on integroitu näyttis. Se on vain karu tosiasia, että pelikäyttöön kelpaavaa konetta, et yksinkertaisesti tuolla budjetilla pysty hankkimaan. Tietokoneen hankkiminen kodintekniikkaliikkeestä on myöskin aika hölmö veto. Tietokoneliikkeet ovat parempi vaihtoehto. Tässä Mikromajan konevaihtoehtoja http://www.mikromaja.fi/maja/faces/ownProduct.jsp
        Käyttöjärjestelmää noissa ei kylläkään tule mukana, eli sen joutuisi hankkimaan erikseen.


      • sattuuuuu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >En halua panostaa tietokoneeseeni yli 400 euroa. Lussuhan toi on mutta kyllä tolla pitäis pelata jotakin ees.

        No jos et halua, eihän sille sitten kukaan mitään voi. Hauskoja peli... korjaan sarjakuvahetkiä.

        Nykyinen koneesi on ehkä ikäloppu, mutta niin on myös GF6150 monen vuoden takainen kuranäyttis jota yhä käytetään kaikkein halvimmissa koneissa kun sen kustannukset lienevät euron luokkaa per kone.

        Tämä oli kai 137. kerta kun pronssikautista geforce 6150 helmitaulua kysytään pelikoneeksi. Ihmisen uusavuttomuudella ei ole rajaa, eikä tyhmyydellä.


      • Digitaali Naali

        Integroitu näyttiskin voi olla tehokas ja tarpeeksi tehokas, mutta ainahan siihen voi ostaa MultiSuperHyper energian tuhlaaja näyttiksen ja tehokkaan virtalähteen, emo tuskin tukee crossfireä mutta eiköhän yhdelläkin pärjää.


      • Core 5

    • Ei tuolla mitään uudempia pelata voi. Käyttöjärjestelmä näkyy myös puuttuvan minkä pitäisi olla Windows 7 Professional 64-bit kun kerran tykkäät pitkäikäisestä.

      • 14+9

        Ottakaa nyt huomioon että mitä pelejä mä haluan tolla pyöritellä. Cs Source. Ja mites ois Elders Scrolls 4 Oblivion. Ton kalliimman koneen hinta on laskettu 399. Ei kai tuo näyttis nyt niin surkea ole että sillä mitään pelailisi. Mun mielestä tossa on teho/hinta suhde aikas hyvä.

        Kiinnittäkää huomio tähän HP:n koneeseen ja unohtakaa Acer kun molemmat nyt saman hintaisia.

        http://www.veikonkone.fi/epages/VeikonKone.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/VeikonKone/Products/885631978313

        Minulle pelikone, kaikille ehkä ei. Miten sen mieltää...


      • 14+9 kirjoitti:

        Ottakaa nyt huomioon että mitä pelejä mä haluan tolla pyöritellä. Cs Source. Ja mites ois Elders Scrolls 4 Oblivion. Ton kalliimman koneen hinta on laskettu 399. Ei kai tuo näyttis nyt niin surkea ole että sillä mitään pelailisi. Mun mielestä tossa on teho/hinta suhde aikas hyvä.

        Kiinnittäkää huomio tähän HP:n koneeseen ja unohtakaa Acer kun molemmat nyt saman hintaisia.

        http://www.veikonkone.fi/epages/VeikonKone.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/VeikonKone/Products/885631978313

        Minulle pelikone, kaikille ehkä ei. Miten sen mieltää...

        No jos tehon puute ei haittaa niin mikäs siinä. Huomioi myös se, että Windows 7 Professionalin osto tekee lisää hintaa.


      • Happy Radeon 2011
        14+9 kirjoitti:

        Ottakaa nyt huomioon että mitä pelejä mä haluan tolla pyöritellä. Cs Source. Ja mites ois Elders Scrolls 4 Oblivion. Ton kalliimman koneen hinta on laskettu 399. Ei kai tuo näyttis nyt niin surkea ole että sillä mitään pelailisi. Mun mielestä tossa on teho/hinta suhde aikas hyvä.

        Kiinnittäkää huomio tähän HP:n koneeseen ja unohtakaa Acer kun molemmat nyt saman hintaisia.

        http://www.veikonkone.fi/epages/VeikonKone.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/VeikonKone/Products/885631978313

        Minulle pelikone, kaikille ehkä ei. Miten sen mieltää...

        Jos noista on pakko valita niin HP. CSS ja ES4O pyörii kyllä tuollakin mutta huonommalla kuvanlaadulla & freiminopeudella. Tuo integroitu radeon 3000 on kyllä surkea, mutta jos tosiaan et halua enempää panostaa niin ei kai siinä sitten mitään. Huomio myös että kyseiseen HP.seen ei voi hankkia parempaa näytönohjainta enään jälkikäteenkään koska emosta on karsittu säästön vuoksi myös sen ainoa PCI-E paikkakin.


      • pelikonehan
        14+9 kirjoitti:

        Ottakaa nyt huomioon että mitä pelejä mä haluan tolla pyöritellä. Cs Source. Ja mites ois Elders Scrolls 4 Oblivion. Ton kalliimman koneen hinta on laskettu 399. Ei kai tuo näyttis nyt niin surkea ole että sillä mitään pelailisi. Mun mielestä tossa on teho/hinta suhde aikas hyvä.

        Kiinnittäkää huomio tähän HP:n koneeseen ja unohtakaa Acer kun molemmat nyt saman hintaisia.

        http://www.veikonkone.fi/epages/VeikonKone.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/VeikonKone/Products/885631978313

        Minulle pelikone, kaikille ehkä ei. Miten sen mieltää...

        siinä veikon mainoksessa näkyy olevan. Minulle se on pasiansiin tarkoitettu kone. Kauneushan on katsojan silmissä. :))


      • Konepeli

    • Miksipä et sitten ostaisi muutaman vuoden takaista oikeaa pelikonetta käytettynä? Samalla rahalla saisit jo kunnon tykin vähän vanhemmille peleille etkä mitään GF6150SE:n tapaista nuhapumppua.

    • fdsf67

      Mää suunnittelen sulle uuden pelikoneen verkkokauppa.com:ista suunnilleen noin 400 eur hintaan:

      - Club3D CGNX-G43024LI GeForce GT430 1024 MB DDR3 PCI Express x16 -näytönohjain.
      - asus p5qld pro emo
      - A-DATA 2GB Kit (2x1GB) 800MHz DDR2 CL5 -muistimodulipari.
      - joku intel 775 kantainen dual core tai core 2 duo prossu, mikä sopii budjettiin. Tutki netistä että se minkä valitset ylikellottuu hyvin.
      - Codegen 3326-CA miditower 420W virtalähteellä, musta.
      - Samsung F3 500GB 3.5" 8.9ms SATA2 7200RPM 16MB -kiintolevy
      - LG GH22NSRB 22X DVD -RW SATA-asema, musta.
      - Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit UK OEM SP2 - täysi englanninkielinen DVD-versio OEM-tuotteena vain tietokoneen valmistajille/asentajille.

      Netistä löytyy tietoa, miten tietokone kasataan hajoittamatta komponetteja.

      • 469

        Niin joo ja vielä yksi 12cm tuuletin kandee laittaa kotelon takapaneeliin. Myöskin jos Win7 kiinnostaa, niin se on vähän halvempi, mutta kannattaa tutkia, miten vanhat pelisi ja XP softa toimii netin mukaan Win7ssa. 32-bit kannattaa käyttöjärjestelmän olla, jos haluaa mahdollisimman paljon softaa toimivan koneellaan. Asus p5qld pro emossa on ajurit XP:lle, Vistalle ja Win7:lle.


    • Alku.

      Mulla on myytävänä intel i5-760 prossu ja ASUS P7H55 emolevy. 200:-

      Siinä on sulle hyvä alku äkäselle koneelle.

    • Ota yhteyttä, niin voin koota sulle tuohon budjettiin sopivan koneen/myydä mun omasta käytöstä noin 8kk vanhan ylijäämäkoneen (kokosin kaverille, mutta ei se voinukkaa ostaa). Vanhan koneen specsit:
      prosuna Intel pentium dual core E5300 2,6Ghz @ 3,25Ghz
      2 x 2Gt ddr3 1333Mhz muistit
      Asrock p43de3: p43 pohjanen emo
      Ati/Amd Radeon HD 4650 512Mt ddr2
      Hedenin koppa 480W virtalähde
      WDC 500Gt black kovo
      Win 7 64-bit asennettuna

      tuo on ihan sellanen suht ok kone, cooleri on tosiaan vähän vakiota parempi nyt siinä eli q6600:n vanha (E5300 TDP 65W, Q6600 105W). Netti/muussa yleiskäytössä hyvä ja riittävä kone ja kyllä tuolla uudemmatkin pelit pyörii kunhan ei vedä graffoja tappiin. tuo 4650 tosiaan on ddr2 muistilla eli täysin muistiväylärajoitteinen mutta olen pelannut tuolla koneella mm. Starcraft 2, Assassins Creed, Crysis, Mass Effect 1&2, Oblivion jne.. Ihan kohtuudella toimivat. Saat 400€ posteineen ;) takuulaput,kuitit mukaan [email protected]

    • nimimerkit suohon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2780
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      211
      1789
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1492
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1241
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1176
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      237
      1086
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1022
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      963
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      77
      865
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      750
    Aihe