bokseri ensimmäiseksi koiraksi ?

e-l.halonen

Heippa !

Olisi mahtavaa jos kertoisitte omia kokemuksianne elämästä bokserin kanssa, miten soveltuuko ensikoiraksi, minkälainen liikunnan tarve ja kuinka omanne ovat tulleet toimeen aikuisiällä muiden koirien kanssa toimeen? Tai miten yleensä tulee toimeen muiden kanssa?

Mitä jos kokemus koirista on vähäistä, miten on pärjääkö ison koiran/ vaativan (?) koiran kanssa?

Tämä palsata varmaan on paras paikka mistä apua saa tähän pieneen "pulmaan" :)

Tietoa itselläni ei tästä rodusta ole hirveästi, olen liikkeellä ystäväni puolesta joka olisi kiinnostunut rodusta(tutkinut rodun taustoja paljonkin).

Kiitoksi jo etukäteen :)))

21

8305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • boksulahti

Heips!
      Minulla on bokseri ensimmäinen koira, tällä hetkellä juuri aikuisiän saavuttamassa.
      Soveltuu loistavasti ensimmäiseksi koiraksi jos olet valmit koirasi kanssa touhuamaan :)
      Ilman tarpeellista liikuntaa ja koulutusta, voi tulla vaikeaa. Liikunnan tarve on suuri (lenkitystä/koulutusta/touhuamista ym 2-4h pvä).
      Jos vain otat tarpeeksi selvää ja olet kiinnostunut koulutuksesta niin pärjäät varmasti hyvin. Bokseriyhdistyksen sivuilla on ilmoituksia koulutuksista joihin kannattaa osallistua. Myös pk-lajeja kuten jälkeä, kannttaa käydä ainakin kokeilemassa. Niistä voi löytyä kiva harrastus molemmille. Eikä tarvitse kilpailla jos ei niin halua! Vaan mukavaa touhuamista koiran kanssa :)

Meillä boksu tulee ihan hyvin toimeen muiden koirien kanssa - auki ollessaan. Remmissä hän räyhää.. tämä on yksi näistä kokemattoman kouluttajan virheistä, en osannut ottaa ajoissa pois räyhäämistä. Ehkä toisen koiran kohdalla olen jo oppinut ;)
      Tuttujen koirien kanssa tulee loistavasti toimeen. Isompien kanssa paremmin kuin pienten johtuen leikkityylistä..

Toivottavasti auttoi

• ekku meilläkin

Meilläkin on bokseri ensimmäinen koira, tyttö, nyt vajaa 3 vuotias. Meidän boksu on aina valmis touhuamaan mutta siinä mielessä ihana että pärjää kyllä kotikoiranakin ilman ylenmääräistä touhuakin. Ihannehan olisi että sen kanssa ehtisi harrastaa, mieluusti muutakin kun lenkkeilyä. Välillä koiramme saa paljonkin lenkkiä mutta joskus voi olla niin kiireistä ettei jonain päivänä saakaan lenkkiä :(. Mitään tuhoja ei silti ole ikinä tehnyt. Mutta hänellä on ollut rajat pienestä pitäen, tietää mitä saa tehdä ja mitä ei. Johdonmukaista kasvatusta vaatii, niinkuin varmaan rotu kuin rotu.

Jälkeä ja muutakin joskus kokeiltu ja kaikkeen sellaiseenkin on valmis. Kaikinpuolin mukava koira, tulee hyvin toimeen vieraiden ihmisten ja koirien kanssa. Ei räyhää remmissä eikä muutenkaan. Mutta tähänkin on koulutettu pienestä pitäen. Itse en muuta rotua enää uskaltaisi huolia..

• 23vee2xbokser

Täällä myös bokseri ensi koirana. Nyt toinenkin samanmoinen. Hyvin pärjää, jos on vaan oikeasti aikaa ja mielenkiintoa touhuta koiran kanssa. Bokserit on uteliaita ja ainakin minun pojat haluaa olla ihan kaikessa mukana. Mulla on molemmat bokserit uroksia. Vanhempi ei tule toimeen toisten uroksien kanssa, ei edes niiden ketkä on tuntenut pennusta asti. (Paitsi nyt tämä oma toinen boksu) Muutama vuosi sitten uros, jonka kanssa bokserini oli leikkinyt jo parin vuoden ajan elämästään, ei voinut enää yhtä äkkiä ymmärtää bokserini murinaa leikkiessä (bokserit murisee paljon leikkiessään) ja näin ollen tämä toinen uros ei voi nykyään sietää vanhempaa bokseriani vaan tulee päällä kuin yleinensyyttäjä. Eli meidän puolelta ei olisi ongelmaa.. Nuorempi tulee hyvin toimeen tuttujen koirien kanssa, mutta en sukukypsää urosta lähtisi mielellään enää vieraaseen urokseen tutustuttamaan. Jos toinen koira haastaa bokserin, bokseri ottaa haasteen vastaan empimättä. Eli pentu aikana on hyvä ne kaverit hommata. Ihania koiria, voimakkaita, luupäitä, hirveitä höseltäjiä, joilla saa tämän tästä nauraa. Enpä usko, että minulla mitään muita rotuja tulee olemaan. Niin olen näihin ruttunaamoihin rakastunut.

• Anonyymi

ja kuolaa riittäää 😂😂

Ihana rotu, mitään muuta rotua en ota. Narttu ja uros löytyvät. Ensimmäisenä koirana narttu saattaa olla helpompi. Mutta kova johdonmukanen kuri, vaikka pahalta tuntuisi.

• poppopoop

Hei, haluaisin nostaa tätä ketjua. Meillä olisi suunnitteilla bokseri, ensimmäiseksi koiraksi. Soveltuuko lapsiperheeseen? Olen/Olemme aktiivisia ja liikumme paljon ulkona, ja suunnitteilla olisi alkaa harrastaa jotain koiran kanssa.

• kjhgfgd

Bokseri on passeli koira alottelijalle, sekä myös lapsiperheeseen.

• guy6

Sopii myös ensimmäiseksi koiraksi ja tulevat hyvin lasten kanssa juttuun.. energisiä ovat ja vaativat hyvän peruskoulutuksen ja paljon liikuntaa juurikin energian ja koon puolesta..

Ensimmäiseksi bokseriksi suosittelen kuitenkin narttua tai hieman pehmeämpää urosta..
      valitkaa kasvattaja joka osaa kertoa jo pentulaatikolla minkä tyylisiä pennut ovat siellä -> antaa jo hyvin osviittaa siitä mitä tuleman pitää.
      Itsekin useampaa ruttu pentuetta päässyt tutkailemaan,niin kyllä ne kovimmat sieltä joukosta erottuu (ja myöh.teininä/aikuisena nähtynä ei ole osunut mututuntuma väärään).

Itsellä kolmas bokseri menossa (edesmennyt uros nykyiset narttu ja uros aloitan nyt treenaamaan toisen koirani kasvattajan bokseria ja silloin tällöin handlaan myös muiden boksereita ja autan treeneissä).
      Urokseni ovat tulleet molemmat aikuisina kodinvaihtajina erilaisine ongelmineen ja ovat olleet/ovat isoja,vahvoja ja dominoivia..
      Kovasti on siis jouduttu tekemään töitä johtajuuden ja hallinnan kanssa,mutta työ on lopussa palkittu motivoituneilla,tottelevaisilla koirilla :)
      Narttuni on ollut minulla pennusta ja ollut suhteellisen helppo kouluttaa ja motivoida (ei kovimmasta päästä,mutta ei myöskään mikään lapanen,että töitä on tietysti jouduttu tämänkin kohdalla paljon tekemään).Nartulla ei kuitenkaan ole ikinä ollut minkäänlaista "kunnollista" yritystä haastaa minua,toisin kuin uroksilla.

Bokseri on myös mitä mahtavin harrastuskoira!
      Meillä on harrastettu/harrastetaan peltojälkeä,tokoa,tottista,puruja,canicrossia,koirahiihtoa ja on tullut myös nartun kanssa kokeiltua hakua ja sinnekin olisi oikein hyvin soveltunut,mutta emännän aika ei riitä :( nartun kanssa myös käydään välillä sairaalassa ja vanhainkodeissa viihdyttämässä vanhuksia ja muita potilaita :)

• Delilah87

Guy6 annahan jotain käytännön vinkkejä miten dominoivaa urosta pidetään aisoissa. Meillä siis ongelmia johtajuudessa, jotka näkyvät lähinnä ulkoillessa. Sisällä maailman tottelevaisin ja ihanin koira ja ulkona irti ollessaankin tulee hyvin luoksen yms. Hihnassa siis suurimmat käytöksen ongelmat....

Mun mielestä bokseri sopii ensi koiraksi, kunhan tuleva omistaja jaksaa panostaa koiraan. Aina sanotaan sitä, ettei tietyt rodut sovi ensi koiraksi, mutta mielestäni minkä vaan "helponkin" rodun edustajan saa kasvatettua hankalaksi, jos ei panosta koiraan ja ota selvää rodusta. Ja todellakin sieltä pentulaatikosta ei kannata valita sitä vilkkainta rämäpäätä... Meijän bokseri on juuri tällänen pentueen vilkkain ja dominoivin tapaus ja sen saa todellakin tuta. Tää dominoiva tapaus ei onneksi ole ensikoirani vaan mulla on ennestään jo yksi bokseri.

Bokserit sopii erinomaisesti lapsiperheisiin, koska nää on tälläsiä leikkisiä ja pitkähermosia koiria. Pitkähermosel meinaan sitä, et ainakin mun koiria saa mutuuttaa miten vaan ja venytellä naamasta tms. eikä hermo pala. Lapselle en antas lenkitettäväks, kun on niin voimakas koira. Bokserit osaa olla aika impulsiivisiä käytökseltään ja varsinkin ulkona kaikki liike, muut elukat ja ihmiset, lehtiä pyörittävä tuuli yms. saa koiran sykähtelemään sinne ja tänne. Toki meillä tuo hihnakäytös on vähän hakusessa, mutta en silti esim ala-asteikäselle lapselle bokseria talutettavaks antas..

Narttu bokserista ei mulla oo kokemusta, mutta voisin kuvitella nartun olevan helpompi. Ainakin nyt kun tiedän miten dominoiva bokseri uros osaa luonteeltaan olla. Johtajuuden tulee olla selkää ja koiran tiedossa. Meilläkin siis jääkausi menossa, että saatas tuo koira ruotuun. Eikä meillä siis ole sen suurempia ongelmia, nuo lenkit vaan aiheuttaa mulle pään vaivaa..

Mä en oo ikinä oikein kouluttanu koiriani, vaan meillä on eletty niinkuin minä haluan. Bokserit omaksuu asioita tosi helposti, mutta oppimisen tulee tapahtua leikin varjolla. Eiväki pakolla, hampaat irvessä. Meillä on alusta asti ollu selvät sävelet siitä, että koirat syö vain omaa ruokaansa, ne ei kyttää eikä varasta. Koirat ei tule sohvaan eikä sänkyyn. Istuminen, paikalla pysyminen ja luokse tulo on myös hallussa. Ja esim ovikellon soidessa koirat istuu olkkarissa ja odottaa, että vieras pääsee sisälle. Meillä ei siis ole tervetulo komiteaa ovella vastassa. :) Tämä siksi, että dominoiva uros hyppii vieraat. Mun päälle ei koskaan hypi, mutta tiedän tunteen hyppivästä koirasta ja siksi näin meillä.

Tässä vähän meidän huushollista! :) Nyt kunhan aletaan tuota jääkautta purkamaan tältä nuoremmalta koiralta, alan kouluttaa sitä ihan urakalla johonkin, jotta meidän välinen suhde ja johtajuus voimistus.. En vaan tiedä mitä kannattas alkaa harrastaa ja miten, kun en ole koskaan mitään harrastanu ja paikkakunta on pieni joten harrastusmahdollisuuksiakaan ei oikein ole. Vinkkejä saa siis antaa siihenkin! Eli mitä voisin harrastaa yksikseni koiran kanssa. Jotain sellasta, jossa luotto ja vuorovaikutus vahvistuu yms. :) Saa laittaa ihan käytännön vinkkejä..!

• guy6

Delilah87
      Mulla jäi vähän epäselväksi,mikä se ongelma siellä ulkoillessa on? vetäminen,hyppiminen,agressiivisuus/yli-innokkuus muita koiria kohtaan tms.?

Meillä on ohituksissa toiminut hyvin kontaktiharjoitus.. eli käskysana (esim.katso tai seuraa) ja tästä katsomisesta palkka.Naksutinta olen myös käyttänyt apuna.

Itsellä ollut myös tapana,että lenkille lähdettäessä kukaan ei mene ovesta ennen minia(tämä ilm.teillä jo käytännössä) ja ensimmäisen 10min aikana lenkistä tehdään tarpeet (saa tuolloin olla pidemmällä hihnalla),jonka jälkeen loppumatka lyhyellä hihnalla,eikä anneta haistella ja lenkin lopussa taas hetki pidemmällä hihnalla jos vielä jotain hätää jäi tekemättä.Nopeasti ovat oppineet tekemään tarpeensa heti alkulenkistä,lopuksi ovat saattaneet vielä pienet pissat vääntää.
      Jos koira meinaa alkaa nykiä annan kevyen hihnapakotteen tai tökkäisen jalalla joka yl.riittää (kevyt nyppäisy hihnasta tai tökkäisy,huom.tökkäisy ei potkaisu ettei joku saa väärää käsitystä,joka kertoo,että äläppäs tee noin).Ja vieläkin aina kehun lenkin aikana hyvästä käytöksestä.Monesti myös lenkillä pari pientä palkkaa mukana (ahneet koirat).
      Ja koska hihna on valmiiksi lyhyellä,ei tule "kiskomis efektiä" joka helposti tulee ohituksissa (aletaan siis keriä hihnaa nopeasti toisen koiran tullessa vastaan),jolloin koira alkaa ennakoimaan tilannetta.

Meillä lyhyt hihna myös siinä suhteessa ollut hyvä,koska täällä pyörii paljon jäniksiä,pupuja,oravia,siilejä tms.jotka saattavat yht.äkkiä juosta tiellä nenän edestä (ja joskus tuntuu,että jäävät tahallaan nenän eteen tököttämään) ja koska olen pienikokoinen ja tällaisessä yllätys tilanteessa jos varsinkin uros saisi hihnan verran nykäistyä,niin perässä menisin kuin märkä rätti..
      Meillä ollut yl.suurin ongelma liika innostuneisuus muita koiria kohtaan,ei niinkään agressiivisuus.Varsinkin pienet pitkän flexin päässä olevat räkyttävät lamppuharjat saavat innostumaan.Tällöin olen välillä joutunut pistämään uroksen istumaan tai makuuseen ohituksen ajaksi,vaikka yleisesti menen kyllä pysähtymättä ohi.

Tottelevaisuus (toko,tottis) on hyvää treeniä ja suhteen luomista niin koiralle kuin omistajalle.Aika paljon pystyt treenaamaan ominesi.. tietysti jos tulee tilanne,mitä et saa itse ratkottua niin sitten kannattaa edes välillä käydä ohjatuissa treeneissä harjoittelemassa ja kyselemässä neuvoja..

Bokserin luonteen huomioon ottaen haku on myös hyvä vaihtoehto.. tähän tosin tarvitsee lisäksi kaverin tai perheen jäsenen (olen tosin kuullut,että joku on treenannut kisoihin asti "feikki" ihmisillä)mutta yleisesti jos kisoihin tähtää niin jossain vaiheessa tarvitsee muita ihmisiä "haamuiksi" tms.Mutta tässä saa kulutettua energiaa kun joutuu tekemään nenätyötä ja juoksemaan ihmistä etsiessä.

Joskus metsässä ollessa saatan mennä koirilta huomaamatta piiloon ja odotan kun tulevat etsimään.. tästä ovat myös hyvin oppineet,että kannattaa pitää silmällä eikä mennä liian kauas ;)

Metsä ja peltojälki kuluttaa hyvin energiaa kun joutuvat käyttämään päätä ja nenää (2-3 jälkeä kuluttaa omistani energiat paremmin kuin tunnin juoksulenkki).Varsinkin peltojäljessä pitää sitten kuitenkin ottaa huomioon maanomistajuus asiat.

Onhan sitten agility (suosittelen agi ryhmää,enkä pelkkää pihalla hypyttämistä ja koiranhan tulee sitten olla yli 1w ennen hypyttämistä).

Koirahiihto/koirajuoksu- > näissä peruskäskyt oikea,vasen,eteen,vedä,hidasta ja pydähdy.. helppo opettaa ja meillä koirat tykkää :) tarvitset vain valjaat,juoksuvyön ja joustohihnan.

rally-toko (itselle vähän tuntemattomampi laji)

Esine etsintä: pystyy harrastamaan yksin ja voi tulevaisuudessa olla ihan konkreettistakin hyötyä jos vaikka puhelin tippuu lenkillä ;)

Näyttelyt/mätsärit: koira opetetaan hampaiden näyttämiseen ja tutkimiseen seisomaan ja juoksemaan "nätisti".Meillä harrastetaan silloin tällöin molempia.Varsinkin tuo meidän narttu tuntuu nauttivan,mutta sille tosin kelpaa mikä vaan huomio.On lainattu myös junior handlereihin ja muille näyttelyharrastusta aloitteleville,koska on ns."kone" joka ei juurikaan ohjausta kaipaa,vaan alkaa itsenäisesti "esiintymään" kun kehään pääsee.

Onhan noita lajeja.. katso netistä mitä itseäsi lähellä olevat yhdistykset tarjoavat ja menet sitten vaikka ensin katsomaan ja jos tuntuu mielenkiintoiselta niin kokeilemaan :D

• koira+opiskelu=?

Moikka!

Perhetutuilla on kaks boksua, uros ja narttu, molemmat n 5v. Aivan ihania molemmat! Tyttö on valkonen ja kuuro vehnäallergia, tullu hylkyhaukkuna virosta/venäjältä. On tosi ystävällinen, tykkää läheisyydestä ja paijailusta ja on (kuten uroskin) tosi hyvä lasten kanssa.

Lenkillä tyttö kulkee hyvin, mut alkaa usein vaania muita koiria, kun sellasen huomaa. Kissojen perään lähtis heti! (..ja sepä olis kattien kohtalo..). En tiedä miten käyttäytyis lähikontaktissa toisten koirien kanssa, liekö aggressiivisuutta vai ihan vaan jotain muuta Kysymys kuuluu: Mitenkähän vaanimista sais karsittua? (Toki vaatii pitkäjänteistä harjotusta :) )

Mulla itsellä ei ole koiraa, mut aika paljon kokemusta on tän pienen elämäni aikana ollut erilaisista koirista, pääosin isommista/keskikok., ja viimesin tuttavuus näiden viimevuosien ajan on ollut tämä boksupariskunta ;) varmasti otan koiran, heti kun mahdollista. Haaveena on ollut, et kunhan saan opiskelut käyntiin ja elämäntilanteet kondikseen, ottasin koirakaverin. mulla on mahdollisuus saada tää kyseinen boksuneiti itselleni, ja olisin siitä niin onnellinen! Tiedän, että ehkä heti ei voi olla päätä pahkaa ottamassa dogia (vaikka kuinka niin haluais!), mutta on mulla käsitys siitä mitä se sit vaatii, ja työstän ja valmistan itteeni joka tapauksessa tulevaisuuden koiranhankintaan.. :p Mun elämäntyylini on onneks aika rauhallista, juhlissa roikkuja en oo, et suuria "uhrauksia" vapaa-ajan suhteen ei tarvis tehdä koiran takia :D paljon oon toki myös miettinyt tän neidin sairauksia, ja mitä riskejä on olemassa, mut itse rodun suhteen ja yksilön suhteen oon aika innoissani :D

Onko kellään kokemuksia koirasta opiskelujen aikana??

• Bokseri/opiskelu

Itselläni on kokemusta bokserista opiskelujen ajalta. Bokserini tuli itselleni "puolipakosti" toisen koirani masennettua sen edellisen kaverin kuoltua. Kyseessä oli silloin parivuotias koira, jolle siis bokserin hommasin seuraksi, koska itse olin jo pidempään ollut mieltynyt rotuun. Minulla siis jo jonkun verran kokemusta koirista, mutta bokserini kanssa tein todella typerän virheen, kun en heti alkanut sitä kouluttamaan. Vaikka kyseessä ei ollut 1. koirani eikä eka iso/dominoiva koira (toinen koirani rotikka), jotenkin hellyin näiden kahden ystävyydelle ja kun näin rotikan "kouluttavan" bokseria ja ottavan sen heti todella ihanasti vastaan, jätin koulutuksen myöhemmälle. VIRHE!!! Koira tuhosi papereita (viimeksi kuukausi sitten todella tärkeät koulupaperit), kenkiä, johtoja jne poissaollessani. Johtajuudessa siis edelleen ongelmia. Rotikkani tietää paikkansa eikä ole murrosikänsä jälkeen enää edes yrittänyt haastaa, mutta nyt kohta 4-vuotiaan bokserin kanssa saa tehdä töitä. Enkä missään nimessä syytä koiraa, vaan itseäni tästä. Opiskelujen kanssa siis bokseria koulutettaessa kannatan oikeasti ottamaan siihen koulutukseen aikaan. Lisäksi todella aktiivinen ainakin oma tapaus, joten pari tuntia saa olla päivässä jtn tekemässä, ei ole kuin pikkupuudelit. Ja heti alussa opetus omaan paikkaan, tietty yksilöstäki riippuen kuinka paljon saa käskeä ja kuinka voimakas koiran oma pää, omallani hyvinkin eikä todellakaan mene asiat kerrasta jakeluun. Muuten todella ihana koira ja aikaisempia mokailuita olen jo mielestäni saanut hyvin korjattua, mutta vieläkin huomaan että aikasempi koulutus olisi ollut ehdottoman tarpeen. Eli jos sinulla on opiskelujesi jälkeen vielä aikaa ja energiaa oikeasti HUOLEHTIA koirasi hyvinvoinnista kokonaisvaltaisesti, voisi kyseinen bokserinarttu olla hyväkin valinta. Tosin tuontikoirilla voi olla piileviä ongelmia, joten niiden kanssa saa/pitää noudattaa aina erityistä varovaisuutta mielestäni.

• tohtorisyker0

Itse en bokseria ottaisi ensimmäiseksi koiraksi, sillä oma Bokserimme tuhosi huonekalut, vaatteet, levitti roskat, jne. Koira on kuitenkin yksilö, kuten ihminen. Toiselle bokseri sopii vaikka ensikoiraksi, toiselle ei viiden vuoden kokemuksellakaan, onhan se myös makuasia, että millaisen koiran haluaa.
      Kannattaa miettiä vielä, että mitä itse tahdot koiralta? Pitäisikö sen olla nopea oppimaan? Helppo kouluttaa? Kuinka aktiivinen/energinen?

• Bokserista hyvä koir

Meillä bokseri tuli ottopoikana, kun oli hankalaksi koettu aiemmassa perheessä. Eli ei ollut asetettu rajoja. Meillä nyt pari vuotta ollut ja ollaa kärsivällisesti ( tarvittu piiiitkää hermoo) koulutettu. Bokseri uros on löytänyt paikkansa ja aivan ihana koira.

Jos hommaat bokserin niin aloita koulutus heti pentuna. Bokseri tarvitsee rajat ja tiedon siitä että perheessä määrää joku muu kuin hän. Eron huomasi koiran käytöksessä ja voinnissa, kun alussa stressasi ja oli ylivilkas. Nykyään erittäin rauhallinen ja tasapainoinen luottavainen koira ja helppo kouluttaa.

Kun on aktiviteettia ja liikuntaa ja sopiva ruokavalio( vatsa kunnossa) niin meillä ainankin bokseri pärjää hyvin kotona pitkiä päiviä. Yleensä vaan nukkuu omalla pedillä. Joskus radio päällä niin ei kuulu kaikkia ulkonta tulevia ääniä :)

• mummun mussukka

Bokserit on söpöjä mussukoita,mulla alkaa heti kyyneleet valua kun muistan poikaa. Hän sai varmaan hyvän kodin kun koulun jälkeen työpäivät välillä tuli ylipitkäksi ei viititty niin hienoa kooraa lopettaa 3v.Minä ulkoilutin pitkinä päivinä mutta ei se riittänyt. Kyllä mulle aina välillä sanottiin että se on siellä kokeiltavana.Viimeinen yhteinen lenkki sitten siihen tutulle penkille vieri viereen istumaan,kun kun sanoin reipas poika silloin tuli koko naama täyteen pusuja.Itellä koira kamu oli ja asunto pieni mutta voi sitä riemua ja leikkiä.Koskaan en voinnut kuvitela että jollekkin meidä porukalle joutuu antaa muualle. sen hyväksyy kun on sairas vanha ja menee sinne koirataivaseen kyllä minä oon miettinyt ikävöikö vaikka näinhän kun meillä oli että sitte kun tultiin hakeen riemu repes.

• rikuk0

Ihan vaan jos kiinnostaa, oon kirjottanu blogia bokseripojan kasvusta (Koirassa on kyllä vähän sekarotua, isä bokseri, äiti rotikka jossa on bokseria). Ja ensimmäinen oma koira on. Tällä hetkellä aikalailla pyöreän vuoden vanha ja parmepaa koiraa itse en olisi saanut!

Blogia pääsee seuraamaan täältä jos kiinostaa tietää millasta kasvu kotiin tulosta asti on ollut: http://rikuk0.blogspot.fi/

• Bokserit are best!

Meillä on bokseri- narttu, joka on tosin jo 9.v, joten ei enää mikään nuori ole. Hyvin lapsiystävällinen, seuraa lapsia vahtien, ja jos joku vieras tulee, niin ei murise mutta asettuu lasten eteen (siis jos luulee että vieras esim. huutaisi lapsille tai jotain sinne päin, niin saattaa kyllä vähän haukkua). Tästä rodusta ei energia lopu ikinä, joten ei oikein sovi "tosikoille" ;) meillä ainakin ulisee, jos lapset ovat kauan pois kotoa... Lenkillä ei välitä muista koirista, joskus saattaa vetää vähän sinne päin. Irti kun päästetään, niin ei käy siltikään muiden koirien kimppuun, saattaa murista vähän uroksille, jos roikkuvat kokoajan perässä... :D Tulee tippa linssiin, kun ajattelenkin sitä, että on jo 9 vuotta seurana ollut, ja kauaa ei enää täälä ehdi olla ;( Kyseinen koira on todella luotettava ja rauhallinen mussukka ( Energiaakin löytyy kyllä loputtomiin.) Asun maalla, joten se saa juoksennella vapaana joka päivä niin kauan kun jaksaa.

• Eeva lililo

Moi itselläkin on boxeri erittäin seurallinen ja leikkisä koira soveltuu myös hyvin lapsiperheiden suosittelen lämpimästi ja myös erittäin hyvä näyttely koira ollaan velan kanssa voitettu russukeita ja tiedän paljon

• Rbk

Hei

Tyttärellä kaksi aivan ihanaa boxeri tytsyä voidaan suositella, et kadu❤

• Boxerlover

facebookissa toimii "Bokserit" ryhmä. Tule mukaan seuraamaan boksukansan päivärutiineja, ryhmä on mahtavan positiivinen, juuri kuten Bokseritkin. Maailman paras koirarotu.

• Anonyymi

Minulla on ollut kaksi bokseria. Oikein hyvänmakuisia ja sain heistä kivat rukkaset sekä myssyn.

• Anonyymi

Kun on itse myös miettinyt boksua ekaksi koiraksi, olen vähän miettinyt että pitääkö kauheaa ääntä tai onko hengitys vaikeuksia. Meidän perhe siis lenkkeilee aktiivisesti, mutta saattaisi löytyä myös aikaa kokeilla lajeja. Onkos muuten boksuilla minkälainen tilantarve???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe