Rasvakudos lähtee?

p.l.h.

Onko teillä muilla rasvakudos hävinnyt lonkista ja reisistä?

Minua ihan kauhistuttaa, kun vuoden sisään lonkat ja reidet ovat muuttuneet aivan luiseviksi, samoin ranteet ja nilkat.

7

1237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stiina:::

Syötkö liian vähän proteiinia? Lihas katoaa, ellei sitä saa tarpeeksi. Liikuntaa kannattaa myös harrastaa.

PS. Onkohan tämä väärä palsta, vai liittyykö asia jotenkin vaihdevuosiin tai niiden lääkityksiin?

• p.l.h.

Jäi sanomatta että käsittääkseni saan tarpeeksi proteiinia, sillä syön mm. paljon hirvenlihaa, juustoa, jogurttia ja juon piimää.

Kyllä kai tää vaihdevuosiin liittyy, ihmettely kehon äkillisistä muutoksista. Rasva minulla on nyt kertynyt rintoihin ja vyötärölle.
        Muita muutoksia minulla on ollut mm. karvoituksen katoaminen, rypyt ja häpyhuulten surkastuminen ja kuivuus tietty...

• Ei laiha

että vaihdevuosissa tällaista tapahtuisi. Yleensä se on päinvastoin eli rasvakudos lisääntyy, etenkin vatsassa ja jotkut saavat valtavat rinnat. Jos rasvakudos tuolla tavalla häviää niin kyllä se häviää muualtakin vartalolta eli on tapahtunut huomattava laihtuminen. Sen syy voi olla jokin sairaus, lääkärissä on syytä varmaan käydä.

• p.l.h.

Googletin aiheesta ja kyllä jossain mainittiin että vaihdevuosien jälkeen estrogeenin puute aiheuttaa juuri tätä, että rasvakudos ns. naisellisista paikoista katoaa.

"Rasvan kertymiseen vartalon eri osiin vaikuttavat naisten ja miesten sukuhormonit, ja naisilla rasva usein alkaa siirtyä menopaussin jälkeen lantioilta vatsan seudulle."
        http://ravitsemustiede.hpage.us/lihava_mutta_terve_62175132.html

Vatsassahan minulla on aina ollut rasvaa, lantiolla ja jaloissa vähän ja nyt sekin vähä on kadonnut.
        Vaihdevuodet kai mulla onkin jo ohitettuna, kun viimeisistä kuukautiista on jo reilusti yli vuosi.

• Hormoonihurmio
        p.l.h. kirjoitti:

Googletin aiheesta ja kyllä jossain mainittiin että vaihdevuosien jälkeen estrogeenin puute aiheuttaa juuri tätä, että rasvakudos ns. naisellisista paikoista katoaa.

"Rasvan kertymiseen vartalon eri osiin vaikuttavat naisten ja miesten sukuhormonit, ja naisilla rasva usein alkaa siirtyä menopaussin jälkeen lantioilta vatsan seudulle."
        http://ravitsemustiede.hpage.us/lihava_mutta_terve_62175132.html

Vatsassahan minulla on aina ollut rasvaa, lantiolla ja jaloissa vähän ja nyt sekin vähä on kadonnut.
        Vaihdevuodet kai mulla onkin jo ohitettuna, kun viimeisistä kuukautiista on jo reilusti yli vuosi.

Kunpa lähtisikin! Olen päärynämallia ja onnistunut vielä (hormonikorvaushoidon suosiollisella myötävaikutuksella) paisuttamaan itseäni 9 kg viimeisten vajaan neljän vuoden aikana. Hoikkanakin olen ollut paksuin juuri lantiolta ja reisistä ja olisin ikionnellinen, jos rasvat jollakin mystisellä tavalla vain "lähtisivät" näiltä alueilta. Tuntuu kuitenkin olevan päinvastoin, silloin kun laihdun, ylävartalo muuttuu helpommin sopusuhtaiseksi.

• tyytyväinen!
        Hormoonihurmio kirjoitti:

Kunpa lähtisikin! Olen päärynämallia ja onnistunut vielä (hormonikorvaushoidon suosiollisella myötävaikutuksella) paisuttamaan itseäni 9 kg viimeisten vajaan neljän vuoden aikana. Hoikkanakin olen ollut paksuin juuri lantiolta ja reisistä ja olisin ikionnellinen, jos rasvat jollakin mystisellä tavalla vain "lähtisivät" näiltä alueilta. Tuntuu kuitenkin olevan päinvastoin, silloin kun laihdun, ylävartalo muuttuu helpommin sopusuhtaiseksi.

Lantiolle ja reisiin kerääntyvä rasva on terveellisempää kuin keskivartalolihavuus. Minä olisin erittäin tyytyväinen jos tämä vatsamakkarani olisikin lantiolla. Niin kauan kun käyttää hormonikorvaushoitoa, läskit pysyvät ennallaan. Kun sen lopettaa eikä kropassa ole enää mainittavammin estrogeenia, rasvat voivat alkaa "siirtyä" miestyyppisiin paikkoihin.

• kuppikoko

Salaa olenkin ihmetellyt, kun rinnat ovat näin vv- iässä kasvaneet aivan kuin imettäisin, en ole muuten lihonut oikeastaan päinvastoin. Onneksi tuli tähänkin vähän selvyyttä täältä, ettei siis ole aivan erikoista. Ilmeisesti vv:sä voi tapahtua mitä "ihmeitä" vaan eli rasva sijoittuu tai poistuu miten haluaa lupaa kysymättä. Naisen elämä on sitten vaihtelevaa ja kiinnostavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe