Laitoin tämän ensin tuonne yleistä keskustelua valokuvauksesta, mutta laitanpa tännekin jos täällä olisi enemmän tietoa.
Minkä kokoisina kuvat pitäisi laittaa facebookiin, että ne olisivat siellä samankokoisia miksi ne olen kuvankäsittelyssä muuttanut? Tietääkseni fb:n kuvakoko on max. 720px, mutta kun laitan kyseisen kokoisena kuvat sinne niin kuvan tiedot kyllä näyttää kooksi sen (esim. 720x480), mutta fb:in näyttämät kuvat ovat kyllä selkeästi isompia mitä alkuperäiset samankokoiset kuvat koneellani ja täten vähän pehmeämpiä/epätarkempia johtuen fb:n omasta skaalauksesta?
P.S. Vähänkö ärsyttää tuo markantalon mainos tuossa alareunassa kun saa tämän kirjoituksen tökkimään!!! En varmasti tästä syystä osta kyseisestä puljusta ikinä yhtään mitään!!! Grrr....
Facebook ja kuvat?
3
3387
Vastaukset
- tyhmyys
kuvien koko monitorillasi on asetuksilla muutettavissa, mutta et voi säätää kaikkien netissä surfaajien monitoreja näyttämään mielesi mukaan.
- Katariina_88
Mutta jos katson OMALLA näytöllä kuvaa ihan vaikka xp:n kuvienkatselulla tai millä tahansa muulla ohjelmalla ja kuvan koko on 720x480 niin luulis kai, että myös fb sivuille lataamani samankokoinen kuva olisi fyysisesti tismalleen samankokoinen myös fb:n näyttämänä? Mutta kun ei ole, vaan muutamia senttejä isompi vaikka pikselien määrä on sama.
- hyvä tulee
Katariina_88 kirjoitti:
Mutta jos katson OMALLA näytöllä kuvaa ihan vaikka xp:n kuvienkatselulla tai millä tahansa muulla ohjelmalla ja kuvan koko on 720x480 niin luulis kai, että myös fb sivuille lataamani samankokoinen kuva olisi fyysisesti tismalleen samankokoinen myös fb:n näyttämänä? Mutta kun ei ole, vaan muutamia senttejä isompi vaikka pikselien määrä on sama.
Muuta Image Size ( millä ohjelmalla teetkin)
Ruksaa kohta, joka määrää muuttamaan sivut samassa suhteessa.
Määritä resoluutio arvoon 72
Muuta sitten pitempi sivu arvoon 800 pikseliä
poistu näppäimennä OK
TAllenna uudella nimellä, mistä tiedät kuvakoon pienemmäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313984- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302363
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122220- 381949
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481582- 1411487