Kun lääkäri laittaa eläkehakemuksen eteenpäin, kauanko paperit jauhavat eläkeyhtiön rattaissa, ennenkuin päätös tulee? Noin niinkuin keskimäärin? Tietääkö kukaan?
kauanko kestää saada eläkepäätös?
12
4476
Vastaukset
- 13+18
Kyllä sinun itsesi se eläkehakemus pitää täyttää ja lähettää eteenpäin, ei lääkäri sitä tee ja lähetä. Lääkäri kirjoittaa ainoastaan sen lääkärinlausunnon, minkä lähettää kelaan.
Eiköhän se päätöksen tulo yleensä kestä 1-2 kuukautta. Mutta muista nyt täyttää se eläkehakemus ihan itse :)
Hakemuslomakkeita saa kelasta tai sen voi tulostaa kelan sivuilta.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/260908180455SI?OpenDocument- marttaliina
Kiitos vastauksestasi. Olen täyttänyt tuon hakemuksen 2008 ja sen jälkeen olen saanut kuntoutustukea. Aina vuoden kerrallaan ilman erillisiä hakemuksia. Kuntoutustuen päätöksessä lukee, että jos tilanne pysyy ennallaan, on toimitettava uusi lääkärinlausunto ja se on kyllä riittänyt. Käsittääkseni minun ei tarvitse sen lisäksi muuta täyttää. Ja hyvin on lääkärit yms tähänkin asti opastaneet, kuinka toimia :). Kiitos tiedosta, eli saa varautua odottamaan vielä muutamia viikkoja.
- 18+20
marttaliina kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Olen täyttänyt tuon hakemuksen 2008 ja sen jälkeen olen saanut kuntoutustukea. Aina vuoden kerrallaan ilman erillisiä hakemuksia. Kuntoutustuen päätöksessä lukee, että jos tilanne pysyy ennallaan, on toimitettava uusi lääkärinlausunto ja se on kyllä riittänyt. Käsittääkseni minun ei tarvitse sen lisäksi muuta täyttää. Ja hyvin on lääkärit yms tähänkin asti opastaneet, kuinka toimia :). Kiitos tiedosta, eli saa varautua odottamaan vielä muutamia viikkoja.
Koska sinulle onkin myönnetty aiemmin jo kuntoutustuki, niin eläkepäätös voi tulla aika nopeaankin, näin ainakin minulle kävi :) Sain eläkepäätöksen vajaassa kuukaudessa.
- marttaliina
18+20 kirjoitti:
Koska sinulle onkin myönnetty aiemmin jo kuntoutustuki, niin eläkepäätös voi tulla aika nopeaankin, näin ainakin minulle kävi :) Sain eläkepäätöksen vajaassa kuukaudessa.
No se ois kyllä hyvä, jos päätös tulisi mahdollisimman pian. Saatko sä eläkkeen Kelalta vai jostain eläkeyhtiöstä?
- 14+18
marttaliina kirjoitti:
No se ois kyllä hyvä, jos päätös tulisi mahdollisimman pian. Saatko sä eläkkeen Kelalta vai jostain eläkeyhtiöstä?
Eläkkeeni maksaja on Veritas ja koska työeläkkeeni määrä on sen verran pieni, niin saan myös lisäksi hieman Kelan maksamaa eläkettä.
- marttaliina
14+18 kirjoitti:
Eläkkeeni maksaja on Veritas ja koska työeläkkeeni määrä on sen verran pieni, niin saan myös lisäksi hieman Kelan maksamaa eläkettä.
Ok. Mulla maksaa Kuntien eläkevakuutus, ja kiitettävän nopeasti on tähän mennessä toimittaneet päätöksensä. Ajattelin vain kysyä, kun nyt on kuitenkin haettavana pysyvä eläke, että meneeköhän siinä sitten odotellessa kauan. Vielä sellainen tuli mieleeni, kun olen ymmärtänyt, että pysyvä eläke olisi suuruudeltaan sama kuin mitä on maksettu kuntoutustukea. Sä varmasti osaat sanoa, pitääkö tämä tieto paikkaansa?
- 11+17
marttaliina kirjoitti:
Ok. Mulla maksaa Kuntien eläkevakuutus, ja kiitettävän nopeasti on tähän mennessä toimittaneet päätöksensä. Ajattelin vain kysyä, kun nyt on kuitenkin haettavana pysyvä eläke, että meneeköhän siinä sitten odotellessa kauan. Vielä sellainen tuli mieleeni, kun olen ymmärtänyt, että pysyvä eläke olisi suuruudeltaan sama kuin mitä on maksettu kuntoutustukea. Sä varmasti osaat sanoa, pitääkö tämä tieto paikkaansa?
Näin on pysyvä työkyvöttömyyseläke on samansuuruinen kuin kuntotustuki
- 9+5
marttaliina kirjoitti:
Pitää paikkansa. Työkyvyttämyyseläkkeen määrä on täysin sama kuin kuntoutustukikin.
- 080808
Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa,että eläkepäätöksen saaminen kesti päivälleen 3 viikkoa. Asiani olivat niin selvät ja selkeät: Hyvin valmisteltu ja tehty hakemus kaikkine lisäselvityksineen ja liitteineen, asiantunteva ja hyvin laadittu,loistava työterv.lääkärin laatima B-lausunto: Siinä kaikki. Eläkelaitos on KEVA,jossa mielestäni olen saanut myös hyvää, asiantuntevaa ja nopeaa palvelua.Ei muuta kuin kiitos ja
kumarrus.... vai olisiko paremminkin niiaus. Hyvä Uutta Vuotta 2011.- Abstack
Joo
Oiskohan tosaa eläkepäätöksen saamisessa jottaan eroa että tuleekos se eläke sitten Kelalata vai muualta.. siis jos Kelassa kestää 2kk mutta muut noi yhtiöt tekee nopsaan.. - gerter
Abstack kirjoitti:
Joo
Oiskohan tosaa eläkepäätöksen saamisessa jottaan eroa että tuleekos se eläke sitten Kelalata vai muualta.. siis jos Kelassa kestää 2kk mutta muut noi yhtiöt tekee nopsaan..Mulla kesti saada 7 viikkoa päätös.
- non vedere I'ora
gerter kirjoitti:
Mulla kesti saada 7 viikkoa päätös.
On kestänyt eläkepäätös JO 5kk:ta. Lääkäri lupasi kirjoittaa lisää sairaslomaa elän päivärahalla 1390€ just pärjään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559