Kiipeilypuu kissalle

---

Pitäisi hommata ylivilkkaalle kissanpojallemme joku kiipeily/raapimispuu mutten oikein osaa päättää minkäkokoinen sen yhdelle kissalle pitäisi olla. Peuhaamistilaa saisi olla rutkasti mutta kun isommissa sitten on turhaan niitä koppeja ja löhöilytasoja vähintään kaksi. Luultavasti katti kuitenkin valitsee lekotteluun ja ympäristön tiirailuun vain yhden mielipaikan eli muut ja varsinkin ne kopit jäisivät kai käyttämättä? Onko niille pyöreille kartiomaisille jutuille muuten pidemmän päälle juurikaan käyttöä? Millaiseen ratkaisuun yksikissaiset olette päätyneet?

Keväällä on tarkoitus mökillä rakennella jostain omasta puusta tukeva rakennelma mutta tähän hätään se ei siis ehdi. Ensihätään raapimispaikaksi ostin sellaisen kulmaan sijoitettavan narujutun mutta sitä ei oo huomaavinaankaan vaikka laitoin sen paikkaan jossa sillä alussa tuntui olevan kiinnostusta raapia. Siirtynyt nyt toiseen kulmaan tai nojatuolin reunaan. Namipalatkaan ei oo saaneet houkutelluksi sitä käyttämään sitä ostettua raapimispaikkaa.

18

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karkkikisut

Mitä korkeammalle kissa pääsee, sitä mieluisampi paikka on. Meillä on liki kattoon asti ulottuva kiipeilypuu. Niitä tasoja voi kyllä mielellään olla useampia, niitä pitkinhän kissa myös ylöspäin kiipeilee. Meillä eivät ne kopit ole olleet lainkaan suosittuja. Kiipeilypuun käyttöaste lisääntyi kummasti, kun sijoitin sen keskeiselle paikalle huoneessa. Aluksi laitoin sen ikkunan viereen, jotta kissat voisivat katsella siitä ulos, mutta se ei ollut hyvä paikka.

Katsele eri vaihtoehtoja vaikka Huuto.netistä (Harrastukset>kissat) tai
      PetNetStoresta http://www.hauhau.com/netstore/index.php
      Huuto.netin Saksasta tulevat Leopet-merkkiset puut ovat ainakin hyviä.

• Karkkikisut
    • kissafani01
      • ---

Kiitos vinkeistä tein jo päätöksen ja tilasin zooplussasta varmaan ihan hyvän systeemin. Tuo huutonetin puu olis ollut vähän isompi mutta potimaksuineen ois tullu kalliimmaks. Valitsin Zooplussasta tuon mallin, tarjouksessakin onneksi oli. http://www.zooplus.fi/shop/kissat/raapimispuut/kattoon_yltavat/142385 ja ensitilaajana sai vielä 10% lisäalennuksen. Samalla tuli tilattua uudenlaistaa hiekkaa, Cat's Best Öko Plus Toivottavasti kissa tykkää.

Maksamisen kanssa meinasikin tulla tenkkapoo uusine SETA maksuineen. No tulipahan nyt sekin asia tutuksi.

• Karkkikisut
        --- kirjoitti:

Kiitos vinkeistä tein jo päätöksen ja tilasin zooplussasta varmaan ihan hyvän systeemin. Tuo huutonetin puu olis ollut vähän isompi mutta potimaksuineen ois tullu kalliimmaks. Valitsin Zooplussasta tuon mallin, tarjouksessakin onneksi oli. http://www.zooplus.fi/shop/kissat/raapimispuut/kattoon_yltavat/142385 ja ensitilaajana sai vielä 10% lisäalennuksen. Samalla tuli tilattua uudenlaistaa hiekkaa, Cat's Best Öko Plus Toivottavasti kissa tykkää.

Maksamisen kanssa meinasikin tulla tenkkapoo uusine SETA maksuineen. No tulipahan nyt sekin asia tutuksi.

Oikein hyvältä näyttää tuo kiipeilypuu!

• mulle kans
        --- kirjoitti:

Rupesin itse ihmettelemään että mistäköhän päin maailmaa tuollainen kiipeilypuu mahdollisesti tulee?Nimittäin jos tulee EU:N ulkopuolelta niin kait siitä tullimaksu menee?

• ---
        mulle kans kirjoitti:

Rupesin itse ihmettelemään että mistäköhän päin maailmaa tuollainen kiipeilypuu mahdollisesti tulee?Nimittäin jos tulee EU:N ulkopuolelta niin kait siitä tullimaksu menee?

Voi hitsi, otsikostasi vasta huomasin kirjoitusvirheeni. Sepa-maksuhan se tietty on eikä sentään Seta :D.

Saksasta on puu tilattu eli ei mee tullimaksuja eikä edes postituskuluja kun on yli 39€ edestä ostoja kuten tuolla aiemmin jo neuvottiinkin.

• mulle kans
        --- kirjoitti:

Voi hitsi, otsikostasi vasta huomasin kirjoitusvirheeni. Sepa-maksuhan se tietty on eikä sentään Seta :D.

Saksasta on puu tilattu eli ei mee tullimaksuja eikä edes postituskuluja kun on yli 39€ edestä ostoja kuten tuolla aiemmin jo neuvottiinkin.

Okei tulipahan selväksi oikea lyhenne sanalle.Noh,kuinka paljon yhteensä sitten maksoit tuosta 99,90 euron puusta?

• Karkkikisut
        mulle kans kirjoitti:

Hei, mulle nuo Zooplussan paketit ovat aina tulleet Saksasta ilman mitään tulleja tai muita lisämaksuja. Alkuperäisen kirjoittajan viestistä päättelisin, että puun hinnaksi on tullut n. 90 euroa tuon 10% alennuksen kanssa. Toimitusmaksujahan ei mene, jos tilaus on yli 39 euroa.

Näin tuo juttu on minulla ainakin toiminut joka kerta.

• vilkkilän kissat

olivat minunkin ehdotukseni, niiden mukaan taisitkin jo mennä :)

Kissat jostain syystä tykkäävät korkeudesta eniten, ripirimpsut jäävät paljon vähemmälle käytölle.

• ja ilmainen

Onneksi pihassa löytyy puita rakentamattakin. Niissä riittää mahdollisuuksia ja tilaa temmeltää. Millaisiin oloihin oikein olet kissan hankkinut, jos pihallasi tai mökin pihassa ei ole puita?

• kissoja2

Vastuullinen kissanomistajahan ei päästä kissaansa pihalle irti! Häkki on eri asia ja häkissä tuo koivu raapimispuuna.

• kissan parhaaksi
        kissoja2 kirjoitti:

Vastuullinen kissanomistajahan ei päästä kissaansa pihalle irti! Häkki on eri asia ja häkissä tuo koivu raapimispuuna.

Juuri vastuullinen kissanomistaja suo kissalleen vapauden ilot, eikä edes ota kissaa oloihin, joissa vapaa ulkoilu ei ole mahdollista.

• ei ehkä kuitenkaan
        kissan parhaaksi kirjoitti:

Juuri vastuullinen kissanomistaja suo kissalleen vapauden ilot, eikä edes ota kissaa oloihin, joissa vapaa ulkoilu ei ole mahdollista.

Auton alle liiskautunut kissa on onnellinen kissa?

• ---

Kissa tuli ihan hyviin olosuhteisiin omakotitaloon jossa sillä on tilaa temmeltää ja ulkoiluakin on opeteltu jo valjaissa vaikka on talvi. Mökillä saa kesäisin sitten kulkea vapaana kissana valvotusti toki sielläkin. Omakotitalon pihasta e ioikein kehtaa puuta ottaa kiipeilypuuksi siksi sen mökiltä hommaamme. Voi olla että myös pihaan kotona rakennamme aitauksen jos tarvetta ilmenee. Ei siis kissalla asiat kovin huonosti.

Ei pidä tehdä omituisia johtopäätöksiä lukemansa perusteella jos ei kuitenkaan lukemaansa saata ymmärtää. Ihme kyllä olisi ollutkin jos tähänkään ketjuun ei olisi tullut yhtään "minä tiedän toisten asiat paremmin kuin hän itse" kommenttia.

• ---
        --- kirjoitti:

Kissa tuli ihan hyviin olosuhteisiin omakotitaloon jossa sillä on tilaa temmeltää ja ulkoiluakin on opeteltu jo valjaissa vaikka on talvi. Mökillä saa kesäisin sitten kulkea vapaana kissana valvotusti toki sielläkin. Omakotitalon pihasta e ioikein kehtaa puuta ottaa kiipeilypuuksi siksi sen mökiltä hommaamme. Voi olla että myös pihaan kotona rakennamme aitauksen jos tarvetta ilmenee. Ei siis kissalla asiat kovin huonosti.

Ei pidä tehdä omituisia johtopäätöksiä lukemansa perusteella jos ei kuitenkaan lukemaansa saata ymmärtää. Ihme kyllä olisi ollutkin jos tähänkään ketjuun ei olisi tullut yhtään "minä tiedän toisten asiat paremmin kuin hän itse" kommenttia.

Ja kommenttini piti siis mennä nimimerkille -ja ilmainen- joka kauhisteli puuttomia pihojamme. :D

• kissan ilo
        ei ehkä kuitenkaan kirjoitti:

Auton alle liiskautunut kissa on onnellinen kissa?

Kun ei ole yhtään kissaamme auton alle jäänyt. Iloisena kirmaavat ulkona vuodesta toiseen.

• 16+12
        --- kirjoitti:

Ja kommenttini piti siis mennä nimimerkille -ja ilmainen- joka kauhisteli puuttomia pihojamme. :D

Sellainen ihan aito puu sellainen läpimitta 15 cm koivua tai haapaa, siitä karsitaan oksat ja sahataan kolo puun läpi mistä saa laitettua kaikkia virikkeitä vaikka löhöilytasoja tai leluja roikkumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      25
      4799
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3165
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      207
      2655
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2625
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2420
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      153
      2350
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      109
      1565
    Aihe