Ensinkin sisarellani todettiin skitsofrenia kun hän oli alle 30-vuotias. Hän oli kultainen kuin enkeli lapsuudessaan, ja on sitä edelleenkin huolimatta lääkityksestään, sekä sairaudestaan, ja selviää yksin asuessaan, toki äidin hyväksyntä hänelle on hyvin tärkeä asia, siksi kaiketi hän on sidoksissa äitiini, joka hyljättiin, kun hän oli lapsi. Sairaus puhkesi hänelle ensin koulukiusauksen johdosta, ja sittemmiten erityiskoulun (ympyrätalo) oppilaiden pahoinpitelyn johdosta, Niemenmäen koulu ei puuttunut koulukiusaamiseen. Joten äitini siirsi hänet tähän ympyrätalon kouluun, joka sijaitsi Helsingissä. Hänet kutsuttiin sieltä käsin Jakomäkeen kyläilemään koulukavereiden toimesta, jolloin sairaat lapset kävivät häneen fyysisesti käsiksi isolla porukalla, sisareni ei juonut, ei polttanut tupakkaa, eikä muutenkaan käyttäytynyt sopimattomasti, ryhmä pahoinpiteli hänet, ensin hakaten häntä kengillä, ja sen jälkeen raahasivat hänet kellariin, jossa häneen yritettiin työntää putkea, "huom. alaikäinen" intiimeihin paikkoihin. Sieltä hän pääsi pakenemaan. Häntä uhkailtiin puhelimitse tämän tapahtumasarjan jälkeen yms.
Nyt pojallani vakava sairaus, hänelle tehty myös seksuaalista väkivaltaa hänen ollessaan juuri täyttänyt 18-vuotta, sen teki Espoolainen mieshenkilö, joka tällöin oli 35 vuotias. Eli varokaa. Pojallani nyt myös nyt todettu avoin skitsofrenia....yms. vakava sairaus. Äitinä täysin lohduton.
Skitsofrenia, helvetillinen sairaus, kertoo pojan äiti...
7
2214
Vastaukset
- Äiti jatkaa..
Tällaisiin hyvinkasvatettuihin, rakastettuihin lapsiin, - ei aina - voi näköjään tehdä pysyvän vamman ei rakastettujen lapset, ja niiden vanhemmat. Kiitos siitä teille vanhemmat, jotka ette ole koskaan rakastaneet lapsianne, tai lapset, jotka ette ole koskaan saaneet rakkautta. :(
Sillä rakkaus luo, ja paha tuhoaa...
Kärsimysmyrsteeri..., joka yhteiskunnan täytyisi selvittää. Tiedän miltä tuntuu, kun lapsi sairastuu skitsofreniaan. Tyttäreni sairastui murrosiässä ja kesti vuosia ennenkuin hänellä diagnosoitiin paranoidinen skitsofrenia. Häntä kiusattiin koulussa ja rehtori vain puolusti kiusaajia ja syyllisti häntä. Kiusaajat olivat varakkaista perheistä ja rehtorin perhetuttuja. Jälkeenpäin virkavallan kanssa puhuessamme meille sanottiin, että voisimme nostaa syytteen, mutta luulen, että se ei olisi parantanut tyttäremme tilannetta, vaan päinvastoin. Diagnoosi oli oikeastaan helpotus, sillä nyt saimme sille kaikelle tuskalle nimen ja voitiin lähteä häntä "parantamaan". On ollut sairaalajaksoja, mutta nyt hän asuu tukiasunnossa kissansa kanssa ja voi hyvin. Hän on saanut uusia ystäviä ja työntekijät siellä ovat aivan ihania. Tärkeintä on kuitenkin omaisten tuki. Sitä jos jotakin sairas läheinen tarvitsee. Tyttäreni on nyt päälle kahdenkymmenen ja ollaan menossa hyvään suuntaan. Hän oli välillä auto-onnettomuudessa ja oli vähällä menettää jalkansa. Useiden leikkausten ja sairaalaviikkojen jälkeen hän kävelee nyt hyvin. Hän kesti kaiken urheasti ja tuntuu, että se kaikki vahvisti häntä. Olen huomannut, että pikkuhiljaa alkaa tulla esille niitä vanhoja ihania piirteitä, joita hänellä oli ennen sairastumista. Se sama rehevä nauru on tullut kuvioihin ja muuta sellaista. Sinun omaisillesi on tapahtunut kamalia, mutta uskon , että ne sairaudet voi voittaa.Tue heitä 100%:sti ja pidä huoli myös itsestäsi!
- ioiuiouoiuiuioui8980
"Jälkeenpäin virkavallan kanssa puhuessamme meille sanottiin, että voisimme nostaa syytteen, mutta luulen, että se ei olisi parantanut tyttäremme tilannetta, vaan päinvastoin."
Kiusaajat pääs kuin koira veräjästä. Hienosti toimittu! ioiuiouoiuiuioui8980 kirjoitti:
"Jälkeenpäin virkavallan kanssa puhuessamme meille sanottiin, että voisimme nostaa syytteen, mutta luulen, että se ei olisi parantanut tyttäremme tilannetta, vaan päinvastoin."
Kiusaajat pääs kuin koira veräjästä. Hienosti toimittu!Tyttäreni oli siinä tilanteessa, ettei todellakaan ollut hänen parhaakseen ruveta vatvomaan sitä kiusaamisasiaa. Kun ihminen on psykoottisessa tilassa ja niin sairas, ettei pysty huolehtimaan itsestään, niin ei ole todellakaan hänen etujensa mukaista ruveta käymään oikeutta. Arvaa vaan, onko asia kaivellut minua ja miestäni. Rehtori myönsi tehneensä virheen, mutta olisi tarvinnut laittaa hänet myöntämään se julkisesti. Se on oikeastaan se joka eniten on jäänyt kaivelemaan. Syytteen olisin nostanutkin koulua ja rehtoria vastaan. Nyt tyttäreni on jo hyvässä kunnossa, eikä halua, että asiaa vatvotaan enää. Hän katsoo tulevaisuuteen, mikä on hyvä asia.
- .....
mörri2005 kirjoitti:
Tyttäreni oli siinä tilanteessa, ettei todellakaan ollut hänen parhaakseen ruveta vatvomaan sitä kiusaamisasiaa. Kun ihminen on psykoottisessa tilassa ja niin sairas, ettei pysty huolehtimaan itsestään, niin ei ole todellakaan hänen etujensa mukaista ruveta käymään oikeutta. Arvaa vaan, onko asia kaivellut minua ja miestäni. Rehtori myönsi tehneensä virheen, mutta olisi tarvinnut laittaa hänet myöntämään se julkisesti. Se on oikeastaan se joka eniten on jäänyt kaivelemaan. Syytteen olisin nostanutkin koulua ja rehtoria vastaan. Nyt tyttäreni on jo hyvässä kunnossa, eikä halua, että asiaa vatvotaan enää. Hän katsoo tulevaisuuteen, mikä on hyvä asia.
Skitsofrenia ei aihdu mistään pahoinitelystä, anteeksi vain. Kuulostaa hirveältä mitä siskollesi tehtiin, mutta ei hänellä skitsofreniaa sen takia ole. Maailmassa on miljoonia pahoinpidellyitä, joista 99,99% ei ole skitsofreniaa.. Skitsofrenia ei puhkea ulkoisten syiden takia ellei siihen ole geneettistä alttiutta tai jo aivoissa tapahtuneita muutoksia.
..... kirjoitti:
Skitsofrenia ei aihdu mistään pahoinitelystä, anteeksi vain. Kuulostaa hirveältä mitä siskollesi tehtiin, mutta ei hänellä skitsofreniaa sen takia ole. Maailmassa on miljoonia pahoinpidellyitä, joista 99,99% ei ole skitsofreniaa.. Skitsofrenia ei puhkea ulkoisten syiden takia ellei siihen ole geneettistä alttiutta tai jo aivoissa tapahtuneita muutoksia.
Kyllä ulkoisilla tekijöillä on myös vaikutusta skitsofrenian puhkeamiseen. Jokin ulkoinen tekijä useasti saa skitsofrenian puhkeamaan,jos se aiheuttaa ylitsepääsemätöntä stressiä ja painetta. En kuitenkaan väitä, etteikö se olisi puhjennut joka tapauksessa jossakin elämän vaiheessa kuitenkin. Tyttäreni olisi ehkä saanut kuitenkin opiskelunsa suoritettua ja elämä olisi ollut inhimillisempää. Minulle on lääkärien taholta sanottu, että nämä kiusaamiset olivat osasyy tyttäreni sairastumiseen silloin. Ainakin ne suuresti haittasivat toipumisprosessia.
- elämä satuttaa
Paljon voimia sinulle ja läheisillesi! Monesti seksuaalinen väkivalta herkässä iässä voi olla (tai itse asiassa on aina ollut) pääasiallisena syynä skitsofrenian puhkeamiseen. Tietysti muutkin tekijät vaikuttavat mutta lapsena / nuorena koettu seksuaalinen väkivalta on ihan oma luku sinänsä. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä, elämä myös korjaa sitä minkä ihminen on pahuudellaan rikkonut. Voimia ja siunausta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418