Iloton ja lattea "Silvia Regina".

Matti Hagelberg floppaa pahemman kerran uusimmassa albumissaan "Silvia Regina". Kirja on komean näköinen, mutta siihen ilo jääkin. Parhaasta ideasta on puolet kannessa, muuten niitä ei kannata juuri etsiä. Puuttuu esimerkiksi "Kekkosen" ironia ja itseironia, kauhukomedia ja terävyys muutenkin. Hagelbergin piirrostekniikkaa kehutaan suuritöiseksi; ehkä hänen kannattaisi kokeilla vähätöisempää tekniikkaa, että saisi kuviin särmää. Täytesivuja on teoksessa runsaasti. Hagelberg julkaisee harvoin; "Silvia Reginan" perusteella kannattaisi julkaista vielä harvemmin.

4

648

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scarabaeus

Kritiikki.
      -
      Laitoin tuolla Kirjailijanalut puolella tässä männävuonna aloituksen
      kritiikki.
      Siinä kerroin millaista kritiikkiä minä haluan. Kukaan muu ei laittanut sinne yhtikäs mitään.
      Se siitä sitten.
      Tiedän.
      Erittäin arka aihe keskustella, niin kirjailijoille kuin kaikille muillekin taiteilijoille. Kirjailija
      Pasi-Ilmari Jääskeläisellä oli mielenkiintoinen keskustelu omalla blogillaan viime vuoden lopulla; siis - Oli.
      Ja samoin Parnassossa oli kritiikistä, ja myös kirjailija Tommi Melenderin blogilla. Ja ne ovat luettavina edelleen luultavasti. Käykääpä lukaisemassa.
      ¤
      Nyt kun luin tämän Solodginin tekstin niin minulle tuli
      puistattava olo… mutta voihan olla, että Solodgin ja Hagelberg tuntevat toisensa ja tämä onkin vain “sisäpiirivitsiarvostelu”.

?

• scarabaeus

kirjoitin nimimerkin väärin joten
        korjaan

Sologdin

• en ole syvemmälti tutustunut. En ole lukenut nimimerkki scarabaeuksen aloitusta Kirjailijanalut-palstalla. En tunne kirjailijoita Pasi-Ilmari Jääskeläinen tai Tommi Melender nimeltäkään. Parnassoa lakkasin lukemasta vuosia sitten. En liioin tunne Matti Hagelberiä henkilökohtaisesti.

Edellämainituilla seikoilla ei kuitenkaan ole merkitystä aloitukseeni: toin kirjallisuuden kuluttajana julki harmini siitä, että joululahjaksi pyytämäni ja saamani kallis tuote ei osoittautunut hintansa arvoiseksi. Minulla on siihen oikeus. Vai eikö ole?

• scarabaeus
        Sologdin kirjoitti:

en ole syvemmälti tutustunut. En ole lukenut nimimerkki scarabaeuksen aloitusta Kirjailijanalut-palstalla. En tunne kirjailijoita Pasi-Ilmari Jääskeläinen tai Tommi Melender nimeltäkään. Parnassoa lakkasin lukemasta vuosia sitten. En liioin tunne Matti Hagelberiä henkilökohtaisesti.

Edellämainituilla seikoilla ei kuitenkaan ole merkitystä aloitukseeni: toin kirjallisuuden kuluttajana julki harmini siitä, että joululahjaksi pyytämäni ja saamani kallis tuote ei osoittautunut hintansa arvoiseksi. Minulla on siihen oikeus. Vai eikö ole?

... että olen nyt lukenut 4.1.2011 21.45 kirjoitetun.
        ¤
        Huoh!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      211
      997
    2. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      834
    3. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      78
      748
    4. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      192
      718
    5. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      65
      642
    6. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      64
      556
    7. Panettaako sua

Yhtään?
      Ikävä
      45
      540
    8. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      37
      523
    9. Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"

Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh
      Suomalaiset julkkikset
      2
      503
    10. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      77
      503
    Aihe