Hei,
En oikein tiedä mille palstalle laittaisin tämän, koska ihotautipalstalla ei ole kovin paljon kävijöitä ja harvalla on lemmikki varmaankin, joten..
Elikkä kysyisin tällaista asiaa. Minulla on ilmeisesti vartalon silsa (lääkäri ensi viikolla). Se on tarttuva ja leviää usein eläimestä/toisesta ihmisestä. Minulla se on kovin lievänä vielä, kaksi näppyä joten tuskin altistun sille systemaattisesti. Lisäksi mikä on outoa, läiskät ovat jaloissani vaikka sanotaan että vaatii suoran kosketuksen ja tarttuu sille alueelle. Minulta poistettiin kuukausi sitten luomi tästä jalasta.. Tauti on siis tällainen sieni-infektio: http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Ihon_sienitaudit
Opiskelen sairaanhoitajaksi ja olen vanhainkodissa töissä, siellä on milloin mitäkin kenelläkin joten sitä ei voi tietää. Kyse on kuitenkin infektiosta, joten kai se on sieltäkin voinut tulla (kyseessä lyhytaikaisosasto, asukasvaihtuvuus suuri).
Kuitenkin kotonani minulla on koira ja kaksi marsua, ja luin että koirat/jyrsijät toimivat suurimpana tartuntaporttina. Jos tartunta on niistä peräisin, kuinka voin hoitaa esimerkiksi kaikki niin ettei tartunta leviä toisesta toiseen? Ja lisäksi tärkein kysymys: eikö sen pitäisi ilmaantua myös esim. koiralle oireilevana, eläimeni eivät oireile. Niiden turkit ovat kiiltäviä ja kunnossa eivätkä ne kutise. Kysyisinkin, jos teillä on ollut; oireilivatko eläimenne/ koiranne ja mistä epäilette sen saaneenne? Mietin vain, että esim. marsuille voi olla aika riski ottaa antibioottihoitoa oraalisesti, ja sitten taas jos se onkin niillä niin tarttuuko se koiraan ja takaisin vai.. Onko kellään kokemuksia?? Mistä voi tietää onko koiralla sieni-infektio? Joudun siis varmaan lähtemään eläinten kanssa lääkäriin, mutta niitä on vähän turha sinne viedä jos kellään ei ole mitään oireita vaan ja ainostaan minulla.. Mutta sitten taas jos on ja ei tule hoidetuksi niin..
Koiran levittämä silsa- kokemuksia??
silsa_silsa
1
1492
Vastaukset
- ell on ystäväsi
juttele sen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658