Ostin hiljattain Shoei XR-1100 kypärän ensikypäräkseni, halvalla kun satuin saamaan ja olin sattunut motoliikkeessä mallia jo kokeilemaan, ja se tuntui aika napakalta. Vasta kypärän saavuttua huomasin kuitenkin että leukasuojasta kun ottaa kiinni ja vetää alaspäin, pystyn helposti leuallani koskemaan leukasuojaan, ja tämä pisti vähän mietityttämään että onko kypärä kuitenkaan se oikea minulle. Eli onko tämä ihan tavallista? Normaaliasennossa leuan ja kypärän väliin mahtuu kaksi sormea, ja jos leukasuojaa painan taaksepäin naamaa kohti, en kovin helposti saa leukasuojaa koskettua leuallani.
Vois vaan kuvitella että jos naamalleen sattuu mahdollisessa onnettomuudessa laskeutumaan, niin voi leukaan tulla osumaa, josta sitten voi tietty aiheutua aivotärähdysten ja leukamurtumien lisäksi parhaassa tapauksessa kaularankavammoja ja sitä kautta halvaannus tai kuolema, eikä tämän takia mielestäni oo ihan vähäpätöinen asia. Joku tietty sanoo että jos liikaa murhetii niin kannattaa moottoripyörät jättää muille, ja näinhän se tietty osiltaan onkin, mutta varusteissa en silti haluaisi alkaa tinkimään.
Kypärän istuvuus
EpätietoinenX
1
648
Vastaukset
- EpätietoinenX
Kai tähän joku osaa jotain sanoa? Kypäräänhän saa eri paksuisia poskipaloja ja pehmusteita, joilla voi istuvuutta säätää. Vai liekö ihan väärän mallinen kypärä minulle, täytynee käydä paremmin vielä liikkeessä kokeilemassa kypäriä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713829- 993456
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773310Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362618- 1141522
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361486Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221094Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421090Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181046Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181006