Ostin hiljattain Shoei XR-1100 kypärän ensikypäräkseni, halvalla kun satuin saamaan ja olin sattunut motoliikkeessä mallia jo kokeilemaan, ja se tuntui aika napakalta. Vasta kypärän saavuttua huomasin kuitenkin että leukasuojasta kun ottaa kiinni ja vetää alaspäin, pystyn helposti leuallani koskemaan leukasuojaan, ja tämä pisti vähän mietityttämään että onko kypärä kuitenkaan se oikea minulle. Eli onko tämä ihan tavallista? Normaaliasennossa leuan ja kypärän väliin mahtuu kaksi sormea, ja jos leukasuojaa painan taaksepäin naamaa kohti, en kovin helposti saa leukasuojaa koskettua leuallani.
Vois vaan kuvitella että jos naamalleen sattuu mahdollisessa onnettomuudessa laskeutumaan, niin voi leukaan tulla osumaa, josta sitten voi tietty aiheutua aivotärähdysten ja leukamurtumien lisäksi parhaassa tapauksessa kaularankavammoja ja sitä kautta halvaannus tai kuolema, eikä tämän takia mielestäni oo ihan vähäpätöinen asia. Joku tietty sanoo että jos liikaa murhetii niin kannattaa moottoripyörät jättää muille, ja näinhän se tietty osiltaan onkin, mutta varusteissa en silti haluaisi alkaa tinkimään.
Kypärän istuvuus
EpätietoinenX
1
617
Vastaukset
- EpätietoinenX
Kai tähän joku osaa jotain sanoa? Kypäräänhän saa eri paksuisia poskipaloja ja pehmusteita, joilla voi istuvuutta säätää. Vai liekö ihan väärän mallinen kypärä minulle, täytynee käydä paremmin vielä liikkeessä kokeilemassa kypäriä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818367
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264538- 504108
- 543542
- 513116
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262566- 352218
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382033- 292026