Ostin hiljattain Shoei XR-1100 kypärän ensikypäräkseni, halvalla kun satuin saamaan ja olin sattunut motoliikkeessä mallia jo kokeilemaan, ja se tuntui aika napakalta. Vasta kypärän saavuttua huomasin kuitenkin että leukasuojasta kun ottaa kiinni ja vetää alaspäin, pystyn helposti leuallani koskemaan leukasuojaan, ja tämä pisti vähän mietityttämään että onko kypärä kuitenkaan se oikea minulle. Eli onko tämä ihan tavallista? Normaaliasennossa leuan ja kypärän väliin mahtuu kaksi sormea, ja jos leukasuojaa painan taaksepäin naamaa kohti, en kovin helposti saa leukasuojaa koskettua leuallani.
Vois vaan kuvitella että jos naamalleen sattuu mahdollisessa onnettomuudessa laskeutumaan, niin voi leukaan tulla osumaa, josta sitten voi tietty aiheutua aivotärähdysten ja leukamurtumien lisäksi parhaassa tapauksessa kaularankavammoja ja sitä kautta halvaannus tai kuolema, eikä tämän takia mielestäni oo ihan vähäpätöinen asia. Joku tietty sanoo että jos liikaa murhetii niin kannattaa moottoripyörät jättää muille, ja näinhän se tietty osiltaan onkin, mutta varusteissa en silti haluaisi alkaa tinkimään.
Kypärän istuvuus
EpätietoinenX
1
603
Vastaukset
- EpätietoinenX
Kai tähän joku osaa jotain sanoa? Kypäräänhän saa eri paksuisia poskipaloja ja pehmusteita, joilla voi istuvuutta säätää. Vai liekö ihan väärän mallinen kypärä minulle, täytynee käydä paremmin vielä liikkeessä kokeilemassa kypäriä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312