tupakkatuotteiden ikäraja yhdysvalloissa ?

lkjhvcx

Jos tietoa on niin eikun kertomaan. :) itsellä jäänyt epäselväksi että onko rinnastettavissa alkoholin ikärajaan (21v.) vai miten se oikein menee. :D

5

1862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Googlaamallahan tämäkin löytyy... Wikipedian mukaan ikärajat vaihtelevat yleisesti 18 ja 19 välillä eri osavaltioissa

      "Each state and many localities have different smoking laws, which makes the age of smoking difficult to understand, but it is commonly at 18 years of age. Any state may set the purchasing age limit lower than 18 years—but at the loss of grants from the Federal Emergency Management Agency that otherwise would be given for a natural disaster in the state.

      When a customer appears to be under a specific age, state and local laws may require retailers to verify age from official documentation. The tobacco purchase age has been raised to 19 in Alabama, Alaska, New Jersey, Utah, and Nassau, Suffolk, and Onondaga counties in New York."

    • kinlkdsnsd

      Hei tota, kuinka Losis saa ostaa tupakkaa? Syksyllä menossa ja olen sillon 18 et saako täysikäinen ostaa ? :)

      • 13

        Jos onnistut ostamaan niin missas sita polttelet? Rannoillakaan ei saa polttaa.


    • jotakin täyty sanoa

      Mä oon kuullu et kalifornias ja teksasissa ikäraja on 15 tai 16 floridassa se on 21. Ihmeellistä että on olemassa maa jossa jopa päihdelaki muuttuu kymmeniä kertoja kun matkataan päästä päähän.

      • vastausta sinulle

        Taas naita 'oon kuullu' oletuksia. Californiassa ikaraja on 18 vuotta ja kaikilta nuorilta kysytaan paperit.
        Sinulle myos tiedoksi etta USA koostuu osavaltioista joilla voi olla omia lakeja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      318
      2957
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2233
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1661
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      190
      1571
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1365
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1263
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe