Katsoin juuri TV2:lta dokumentin MIKKO NISKANEN - OHJAAJA MATKALLA IHMISEKSI. Täytyypä sanoa näin kliseisesti, että se kosketti minua. KIITOS PvB ja IHMISET MIKON YMPÄRILLÄ!
Mikko Niskanen on aina jotenkin ärsyttänyt minua, tai se mitä olen tiennyt hänestä, puhumattakaan dokumentin tekijästä PvB:sta. Nyt maailmankirjat on jotenkin sekaisin...
Parin kuluneen viikon aikana olen etsinyt netistä käsiini kaiken matskun, mitä olen Mikosta löytänyt ja katsonut hänen elokuviaan. Täytyy sanoa, että dokumentti on todellakin avannut silmäni! Kahdeksan surmanluotia, joka on aina tuntunut minusta piiiiitkältä ja pitkäveteiseltä, se hujahti nyt kuin siivillä! Mitä loistavia roolisuorituksia ja toteutuksia! (Huomasin, että olen elänyt kymmenen vuotta elämästäni erään Mikko Niskanen/Tauno Pasanen-risteytyksen kanssa, enkä kadu päivääkään! Nyt kuitenkin sinkkuna ja ystävyys säilyy. :))
Voi, kunpa olisin elänyt aiemmin ja voinut tavata Mikon ihan henkilökohtaisesti. Mikä ihanan hullu ja ristiriitainen persoona kaikessa luovuudessaan! ♥
Ja sitten tapaus Sakari. Koko dokumentti ei olisi ollut mitään ilman Sakaria. Miten ihanan leppoisalla tavalla hän kertoi juttuja ja vei dokumenttia eteenpäin. Kyllä on Mikkoa paljolla siunattu, kun sai tuollaisen velipojan. ♥ Kuitenkin, minä joka olen syntynyt vasta noiden surmanluotien jälkeen katson maailmaa ja tätä kotiseutuani pohjois-pohjanmaalla taas eri silmin. Aina olen pienviljelijän tyttärenä sitä arvostanut, mutta silti...
Huomasin ohjelman viimeisestä osasta, että Sakarin Liisa on kuollut, mutta toivottavasti Sakke vielä elää ja voi hyvin. Olisi mukava tavata hänet, mutta eikai sitä tämmösellä asialla kehtaa...
Hyvää jatkoa Mikon lapsille ja kaikille läheisille. Ihminen onneksi muistaa hyvät asiat pidenpään, kuin huonot, joten kantakaa Mikon muistoa kunnioituksella!
- K -
Ps. Koko dokumentin katsominen alkoi vain siitä, kun kuulin olevani sukua Mikolle Argillandereiden kautta. Tiijä siitä sitten, mutta enpä panisi pahakseni... :)
MIKKO NISKANEN
39
1042
Vastaukset 39
- Anonyymi00002
Jep jep otteita skitsofreenikon päiväkirjasta
- Anonyymi00003
Elokuvaohjaaja Mikko Niskanen oli neuvostoliittomies ja punaisen valheen suoltaja Suomessa.
Kahdeksan surmanluotia on neuvostoliittolainen propagandaelokuva, jonka pyrkimyksenä oli kääntää suomalainen työväestö laillista esivaltaa ja porvarillista Suomea vastaan, jotta Suomessa olisi helpompi suorittaa vallankumous Neuvostoliiton avustuksella.
Kahdeksan surmanluotia on punaista ja maanpetoksellista roskaa! - Anonyymi00004
Jep jep, taas joitain 15 vuotta vanhoja etsitty, voisitteko jo elää tätä päivää.
- Anonyymi00006
Pitää tietää mitä historiassa on tapahtunut, jotta ei lähde väärien ihmisten kelkkaan.
- Anonyymi00005
Juu tämä on kyllä hyvä
- Anonyymi00007
Mikko on legenda
- Anonyymi00009
Vain niille, jotka eivät näe metsää puilta ja ymmärrä asioita.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Vain niille, jotka eivät näe metsää puilta ja ymmärrä asioita.
Minä näen pimperon tuheron alta
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Minä näen pimperon tuheron alta
Niin kuin Puna-armeija Berliinissä keväällä 1945 raiskatessaan yli miljoona saksalaista naista.
- Anonyymi00015
"Mikko on legenda".
Ei mitenkään positiivisessa mielessä.
- Anonyymi00008
Kahdeksan surmanluotia on paras
- Anonyymi00011
Sekopäisten leffa
- Anonyymi00012
Kahdeksan surmanluotia oli punaista propagandaa, jolla Suomea yritettiin valmistella otolliseksi marxistiselle vallankumoukselle pyrkimyksellä kääntää suomalaisen työväestön mielipiteet ja asenteet porvarillista Suomea ja laillista valtiovaltaa vastaan.
Jos tämä olisi onnistunut, olisi se tarkoittanut suomalaisen kansakunnan ja elämänmuodon loppua.
Puna-armeija olisi vyörynyt Suomeen ja raiskannut kaikki suomalaiset naiset.
Miettikää tätä ennen kuin hurraatte tätä Mikko Niskasta joksikin helkkarin "suureksi suomalaiseksi mestariksi"! - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kahdeksan surmanluotia oli punaista propagandaa, jolla Suomea yritettiin valmistella otolliseksi marxistiselle vallankumoukselle pyrkimyksellä kääntää suomalaisen työväestön mielipiteet ja asenteet porvarillista Suomea ja laillista valtiovaltaa vastaan.
Jos tämä olisi onnistunut, olisi se tarkoittanut suomalaisen kansakunnan ja elämänmuodon loppua.
Miettikää tätä ennen kuin hurraatte tätä Mikko Niskasta joksikin helkkarin "suureksi suomalaiseksi mestariksi"!Äkissä riittää samanlaisia sekopäitä
- Anonyymi00018
Anonyymi00012 kirjoitti:
Miettikää tätä ennen kuin hurraatte tätä Mikko Niskasta joksikin helkkarin "suureksi suomalaiseksi mestariksi"!Kylläpä nyt väännellään ja vääristellään asioita.Eikös tuo elokuva kuvannut erään perheen tapahtumia ja mitä olen kuullut niin olihan tuo viinankeitto ilmeistä ja sekin että virkavalta käytti vähän ronskimpia otteita pidätyksissä ja sekös kiehautti.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Kylläpä nyt väännellään ja vääristellään asioita.Eikös tuo elokuva kuvannut erään perheen tapahtumia ja mitä olen kuullut niin olihan tuo viinankeitto ilmeistä ja sekin että virkavalta käytti vähän ronskimpia otteita pidätyksissä ja sekös kiehautti.
Kahdeksan surmanluotia pitää nähdä laajemmassa kontekstissa.
Kyse ei ole ensisijaisesti siitä mitä elokuvassa tapahtui vaan siitä kuka sen kuvasi ja mitä sillä yritettiin kertoa.
Mikko Niskanen pyritään esittämään sakinhivutuksen keinoin jonakin suurena suomalaisena vaikka kyseessä oli Neuvostoliiton punaista valhetta toistellut propagandisti.
Tätä valhetta on toisteltu vuosikymmenet ja jokaisen tulisi ottaa selvää Mikko Niskasen taustoista ennen kuin haksahtaa tähän punakoneen agitoimaan ansaan. - Anonyymi00026
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kahdeksan surmanluotia pitää nähdä laajemmassa kontekstissa.
Kyse ei ole ensisijaisesti siitä mitä elokuvassa tapahtui vaan siitä kuka sen kuvasi ja mitä sillä yritettiin kertoa.
Mikko Niskanen pyritään esittämään sakinhivutuksen keinoin jonakin suurena suomalaisena vaikka kyseessä oli Neuvostoliiton punaista valhetta toistellut propagandisti.
Tätä valhetta on toisteltu vuosikymmenet ja jokaisen tulisi ottaa selvää Mikko Niskasen taustoista ennen kuin haksahtaa tähän punakoneen agitoimaan ansaan.Kyllähän täälläkin sen sakinhivutuksen huomaa kun Mikko Niskasta arvostelee niin heti leimataan äärioikeistolaiseksi, agitaattoriksi ja fasistiksi kun ei yhdy sakin mukana ylistämään tätä propagandistia "suureksi suomalaiseksi mestariksi".
- Anonyymi00016
Ei ihme että täällä ihannoidaan CCCPtä
- Anonyymi00017
Mikko Niskanen oli punainen propagandamestari.
Mikään muu mestari hän ei ollut. - Anonyymi00020
Elokuva kertoi dramaattisesta tapahtumasta Pihtiputaalla, ne ketkä elivät silloin muistavat tapauksen, ei siinä mitään Moskovaa tarvittu, tuo on jonkun äärioikeistolaisen propagandaa..se on elokuva tositapahtumista.
- Anonyymi00023
Niin, mutta Mikko Niskanen käytti Pihtiputaan poliisimurhia omiin propagandistisiin tarkoituksiinsa.
Kyllähän se oli tragedia mitä Pihtiputaalla tapahtui 1969, mutta Mikko Niskanen väritti ja käytti Tauno Pasasen ja neljän murhatun poliisin kohtaloita omiin poliittisiin tarkoitusperiinsä. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Niin, mutta Mikko Niskanen käytti Pihtiputaan poliisimurhia omiin propagandistisiin tarkoituksiinsa.
Kyllähän se oli tragedia mitä Pihtiputaalla tapahtui 1969, mutta Mikko Niskanen väritti ja käytti Tauno Pasasen ja neljän murhatun poliisin kohtaloita omiin poliittisiin tarkoitusperiinsä.Älä länkytä joutavia,jokainen tulkitsee elokuvan omalla tavallaan.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Älä länkytä joutavia,jokainen tulkitsee elokuvan omalla tavallaan.
Mikko Niskanen pyrki elokuvassa esittämään nämä poliisimurhat oikeutettuina tekoina näyttämällä nelosmurhaaja Tauno Pasasen sankarin valossa.
Kahdeksassa surmanluodissa pyritään oikeuttamaan tappava väkivalta Suomen laillista esivaltaa ja porvarillista yhteiskuntaa kohtaan. - Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mikko Niskanen pyrki elokuvassa esittämään nämä poliisimurhat oikeutettuina tekoina näyttämällä nelosmurhaaja Tauno Pasasen sankarin valossa.
Kahdeksassa surmanluodissa pyritään oikeuttamaan tappava väkivalta Suomen laillista esivaltaa ja porvarillista yhteiskuntaa kohtaan.Tuohon aikaan aamuyöstä kaikki tuntuu varmaan elokuvissakin vasemmistolaiselta propagandalla,kannattais hakea apua nyt heti.
- Anonyymi00028
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kahdeksassa surmanluodissa pyritään oikeuttamaan tappava väkivalta Suomen laillista esivaltaa ja porvarillista yhteiskuntaa kohtaan.Surkeaa olla sinä..
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tuohon aikaan aamuyöstä kaikki tuntuu varmaan elokuvissakin vasemmistolaiselta propagandalla,kannattais hakea apua nyt heti.
Kuka muu suomalainen ohjaaja on ohjannut elokuvia, joissa julmat murhamiehet kuvataan uhreina ja sankareina?
- Anonyymi00031
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tuohon aikaan aamuyöstä kaikki tuntuu varmaan elokuvissakin vasemmistolaiselta propagandalla,kannattais hakea apua nyt heti.
Eli mielestäsi väärät mielipiteet ovat osoitus siitä, että on vikaa päässä ja täytyisi hakeutua hoitoon?
- Anonyymi00021
Kuuluisin ÄÄNEKOSKELAINEM
- Anonyymi00022
Vaikka puolustin Niskasta niin minulle keihäänheittäjät on kuuluisimpia.
- Anonyymi00032
Taisi presidentti Mauno Koivistolla arvostelukyky pettää kun armahti nelosmurhaaja Tauno Pasasen vain 13 vankeusvuoden jälkeen?
Minun mielestäni nelosmurhaajan tulisi istua Suomessa vähintään 25 vuotta vankilassa.- Anonyymi00033
Minun mielestä murhaajien pitää istua koko loppuelämänsä vankilassa
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
Minun mielestä murhaajien pitää istua koko loppuelämänsä vankilassa
Vaikka joutuisi istumaan 56 vuotta ei se muuta kuolleita eläväksi.
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Vaikka joutuisi istumaan 56 vuotta ei se muuta kuolleita eläväksi.
Ei, mutta henkirikoksen uhrien kokema rikos ja kohtalo on heille hyvitettävä ja tekijää on rangaistava ankarasti.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ei, mutta henkirikoksen uhrien kokema rikos ja kohtalo on heille hyvitettävä ja tekijää on rangaistava ankarasti.
muuttaako se tapausta mitenkään, saavatko lapset ja vaimo miehensä takaisin? Siinä sinulle mietittävää.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
muuttaako se tapausta mitenkään, saavatko lapset ja vaimo miehensä takaisin? Siinä sinulle mietittävää.
Ei muuta tapahtunutta miksikään, mutta tekijän on saatava ankara rangaistus ja uhrien kohtalo on hyvitettävä.
- Anonyymi00040
Anonyymi00038 kirjoitti:
Nelosmurhaaja Tauno Pasanen ampui poliiseja kohti viimeiset laukaukset lähietäisyydeltä teloitustyyliin. Siinä sinulle itsellesi mietittävää.
- Anonyymi00034
Päätalo elokuvat olivat todella hyviä mitä Niskanen teki
- Anonyymi00035
Tai siis ovat
- Anonyymi00041
Kommunisti Mikko
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131427
- 49941
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r145740- 70676
- 67626
- 53607
- 59586
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.118540Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e111511Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20500Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32488- 55478
- 5478
- 34477
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118466Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 49447
- 52413
- 42410