Mitä ruokaa annatte Coliellenne ?

ruupuu

Kuivaruokaa, merkki ?
muuta ?

18

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aaaada

      ja vatsa kiittää:)

    • colliet♥

      Eukanuba Puppy Large Breed, nyt noin 9kk vanha urospentu.

    • miiimiiiii

      meillä molemmat collie-poitsumme syövät vahti ja jahti energia nappuloita. molemmille laitetaan sekaan reilu ruokalusikallinen hauhau-koiran ruokaa ja kermaviiliä ½ purkkia/koira. lisäämme myös vähän tavallista ruokaöljyä n.ruokalusikallinen. sekä nappulat että hauhau-purkkiruoka ei sisällä vehnää eikä soijaa mikä on hyvä homma.
      tällä kattauksella ainakin meidän koirat voivat hyvin, ei ole vatsavaivoja. ja turkki on kiiltävä ja komea :))

      • pppttttt

        olen antanut Royal canin adult ruokaa mutta luin jostain että jahti ja vahti on paljon parempaa ( ja halvempaa)
        Eli jahtia piimää lihaa/maksaa tms


      • barffausta kohti

        Annan paljon raakaruokaa, lähinnä jauhelihaa, yrjölän puuroa ja luita mutta myös nappuloita. Aikomuksena siirtyä kokonaan rakaravinnon pariin, jahka vielä vähän opiskelen oikeaoppisesti painottunutta ateriakokonaisuutta. Piti aloittaa tosi pienillä annoksilla, vatsa meni helposti kuralle. Nyt kestää jo tosi hyvin raakaa lihaa ja turkki voi hyvin, kuten koirakin.


      • miimiii
        barffausta kohti kirjoitti:

        Annan paljon raakaruokaa, lähinnä jauhelihaa, yrjölän puuroa ja luita mutta myös nappuloita. Aikomuksena siirtyä kokonaan rakaravinnon pariin, jahka vielä vähän opiskelen oikeaoppisesti painottunutta ateriakokonaisuutta. Piti aloittaa tosi pienillä annoksilla, vatsa meni helposti kuralle. Nyt kestää jo tosi hyvin raakaa lihaa ja turkki voi hyvin, kuten koirakin.

        vahtia ja jahtia saa agrimarketeista...elikkä s-ryhmän maatalousliikkeestä :))


      • cxdecexewdxwe
        miimiii kirjoitti:

        vahtia ja jahtia saa agrimarketeista...elikkä s-ryhmän maatalousliikkeestä :))

        sitä saa mm kennelrehulta, googlaa kennelrehu.


      • Hyvä ruoka
        cxdecexewdxwe kirjoitti:

        sitä saa mm kennelrehulta, googlaa kennelrehu.

        Meillä syödään Husse lohi&riisiä ja välillä lammas&riisiä ja säkit tuodaan kotiovelle samaan hintaan. Voi tilata netin kautta husse.com. Vuosi ollaan syöty ja vatsavaivat on jääny kokonaan pois! Kannattaa käydä kattomassa kotisivuilla!


    • puuroa...

      porkkanalla höystetty. Lisäksi valkosipulia, auringonkukkaöljyä, tuore liha, salaatti sekä piimää. 3 vuotta meni kuivamuonalla ja saatiin siivota pas*** lattialta lähes joka viikko ( 2 koiraa). Ruokavalion muutos on tuonu helpotuksen tähän vatsa ongelmaan. Enää ei ole vatsa sekaisin ja turkit ovat pyseneet loistavassa kunnossa.

      Täältä hain aikoinaan tietoa:
      http://koti.phnet.fi/helenm/ruokaohje.htm

    • Spindel

      Nahkanarttu 1v syö J&V Kana ja riisiä, kaurapuuroa, 1 tl pellavansiemenöljyä ja lasten ruuantähteitä, joskus piimää. Nopeita ruokinnanmuutoksia ei voi tehdä, mutta ei niin kovin herkkävatsainen ole kuitenkaan. Tyhjän vatsan oksentelua on ollut; saa ruokaa 2 x päivässä.

    • colliecolliecollie

      meillä collie on kauhee nirppanokka :) suostuu syömään vain koti ruokaa.. yleensä koira syö vain jauhelihaa ja riisiä, maksalaatikkoa. monivilja muroja (cheerios) , pinaattilettuja, hernekeittoo, tomaattikeittoa, leipää, juustoa, myös kaikki lihat käy. Mutta koira ei suostu syömään purkkiruokaa tai nappuloita. olen yrittänyt ,kun annan ruuan niin otan pois jos ei kelpaa. ja antanut uudestaan myöhemmin, mutta koira ei suostu syömään moneen päivään jos ei ole muuta tarjolla. joten olen luopunut jo ajatuksesta että se ei omia ruokia syö.. collieni saa myös vitamiineja koska syö huonosti.. koira on hoikka n18 kg , käytetty eläinlääkärillä ja sanoivat että jossain vaiheessa tulee lisää massaa koira on 1,5 vuotias. muuten koira ollut aina terve iloinen ja energinen. ei sairauksia. ja vatsakaan ei mene sekaisin ruuasta kun on tottunut. kasvattajakin ei syöttänyt pentuna koiralle kuin "ihmisten ruokaa" keitettyä maksaa jne.. onhan se hankalaa välillä kun ei nappulat mene olisi niin helppo antaa ettei tarvisi erikoisesti koiralle kokata :D kuulostaahan se hassulle :D

      • colliecolliecollie

        niin ja koira ei myös suostu syömään mitään koiran "herkkujakaan" ei luita , possunkorvia, keksejä, mitään mikä on koiralle tarkoitettua.


      • collie x 2

        Laitan sulle linkin lähinnä tuon Oscarinpuuron takia.... jos satut vaikka tarvitsemaan..... Itse olen lisännyt porkkanaa joko raasteena tai pieninä paloina, tai kaalia silputtuna tai kesällä kesäkurpitsaa (kun on omasta takaa) ennen paistamista. Veikkaisin muuten, että nuo cheeriosit ei ole kovin terveellisiä koiralle....eikä tomaattikeittokaan jos se on kaupan valmiita mömmöjä.

        http://www.elainruoka.com/ruokaohjeet


    • colliecolliecollie

      oon tehny tota oscarpuuroo kyllä ja lisänny porkkanaraastetta ja jauhelihaa. koira syö välillä sitä, mutta usein kyllästyy jo päivässä siihen. cheerioseja syö tosi tosi harvoin ja tomaatti keittoa kans. tiiän et ei oo ihan koiran perus safkaa :D välillä vaan tuntuu et vaihto ehdot jää vähän väliin kun se kyllästyy niin nopeesti ruokiin. päisi varmaan tehdä ruokalista jokaiselle päivälle että mitä syö. :) maksalaatikkoakaan ei viitti jatkuvasti syöttää...

    • Collikka

      Meilläkin colliemme syö Jahti & Vahtia, sekaan laitetaan samanmerkkistä koiran makkaraa ja ia nam nam kun on hyvää!!

      • Mindya

        Hei, kokeilin collielleni jahti&vahti-ruokaa royal caninin sijasta eikä sopinut yhtään. Ulostemäärät triplaantuivat. :( Aina ei voi voittaa ja näinollen pysymmekin rojalissa. :)


      • jp
        Mindya kirjoitti:

        Hei, kokeilin collielleni jahti&vahti-ruokaa royal caninin sijasta eikä sopinut yhtään. Ulostemäärät triplaantuivat. :( Aina ei voi voittaa ja näinollen pysymmekin rojalissa. :)

        Mun koirat syö Hussen lammas&riisiä. Ulostemäärät pienentyi huimasti, kun jahtivahdista siirryttiin siihen. Henget ei haise enää pahalle. Arvostan kans kotiinkuljetusta. Muistaakseni lammas&riisin lisäksi lohi&riisi on gluteenitonta. Käy hyvin siis vehnäallergikoillekin. Koirille Husse-ruoka myös maistuu tosi hyvin! Mun nirppiskin alko syömään hyvällä ruokahalulla.
        Suosittelen myös muille "nirppanokille" !!


    • Collie1v

      Royal Canin Medium Digestive Care

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe