Moi,
viimeisimmästä konsolihankinnastani on mennyt jo vuosia ja olen hieman myöhässä näiden seitsemännen sukupolven konsoleista. Päätin hankkia vuodenvaihteessa Wiin ja sainkin sen pelittämään 1,5 vuoden vanhalla LG:n 42 tuumaisella Full HD töllöllä (AV -liitännällä). Joku mainosti, että Wiin kuvan saa paremmaksi Full HD telkulla, jos käyttää komponenttikaapelia, joten sitten hankin GameStopin 3rd party komponenttikaapelin, jota mainostettiin toimivan kuten Wiin virallinen komponenttikaapeli. Hankin sellaisen.
Laitoin omasta mielestäni liitännät oikein: vihreä, sininen, punainen, valkoinen ja punainen. Mainittakoon, että punaisen video sisääntulon olen laittanut oikein, enkä ole sotkenut sitä audion punaisen johdon kanssa. Orvoksi jäävä johto on keltainen, jonka tarkoitusta en ymmärtänyt (komponenttikaapelissa pitäisi olla 5 johtoa, eikö niin???). Eli siis johtoja liitin 5, vaikka niitä oli kaapelissa yhteensä 6. Telkku tunnistaa, että kappas, on löytynyt komponenttikaapeli (muuten näkyisi valinta harmaana). Wii on päällä, ja input on valittu, mutta telkku valittaa, että "Ei signaalia" ja "Epäkelpo formaatti". Missähän on vika? AV -kaapelilla toimii loistavasti.
Sori, kun olen tällainen ummikko, mutta en tiedä mitä nyt tehdä...
Apua! Komponenttikaapelilla ei kuvaa
5
1890
Vastaukset
- tämä. ..
- wiikittäjä
Moi, tein juuri tuon ohjeen mukaan ja silti saan virheilmoitukset.
- tämän. ..
wiikittäjä kirjoitti:
Moi, tein juuri tuon ohjeen mukaan ja silti saan virheilmoitukset.
http://www.nintendo.fi/?file=685 eli wii säädöt? Itsekkin tässä vasta opettelen laitetta ja haluaisin tietää tuleeko parempi kuva ko. kaapelilla, minulla se wiin oma 3 johtoa scart liitin kaapeli ja kuva mielestäni hyvä uudessa 40" tv:ssä
- wiikittäjä
tämän. .. kirjoitti:
http://www.nintendo.fi/?file=685 eli wii säädöt? Itsekkin tässä vasta opettelen laitetta ja haluaisin tietää tuleeko parempi kuva ko. kaapelilla, minulla se wiin oma 3 johtoa scart liitin kaapeli ja kuva mielestäni hyvä uudessa 40" tv:ssä
Moi,
unohdin mainita, että äänet toimivat, joten kaapelissa tuskin on vikaa. Kokeilin noita asetuksia ja säädin ne, mutta mm. 480p resoluutio on harmaana aina. Eilen kokeilin laittaa pelkän keltaisen johdon vihreään inputiin ja silloin kuva näkyy mustavalkoisena. Jos laitan sitten sinisen ja punaisen kohdalleen kuva näkyy vaaleanpunaisena (??). Jotenkin näyttää siltä, että vihreä johto ei anna minkäänlaista signaalia. Noiden Nintendon ohjeiden mukaan keltainen johto täytyy jättää roikkumaan, mutta keltaisella johdolla näkyy ainakin jotain. Olisi kiva tietysti saada värit näkyviin.
- HK200011
Jos käytössä on yhdistelmäkomponenttikaapeli eri konsoleille, niin kaapelissa on yleensä vipu millä valitaan käytetty laite. Vaihdoin wiin kaapelin käyttöön niin johan lähti pelittämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2251588- 371449
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊621288Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!731280- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 541008
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18992Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per179883