kertokaahan kaikki tietävät ihmiset jos kokemusta ko. jammusta. itse ostin viime kesänä tuollaisen ja ihan siisti pyörä ikäisekseen mutta ongelmana on kaasuun hirttäminen vaihdetta vaihtaessa. eli kun vaihtaa vaihdetta ja pistää kytkimen pohjaan niin silloin kaasu hirttää sinne n. 5tonniin ja kun kytkimen nostaa ylös niin sillon palaa normaaliksi. kun tyhjäkäynnin laittaa pois kokonaan niin sitten ei hirtä juuri ollenkaan mutta jos yhtään säätää tyhjäkäyntiä isommalle niin heti alkaa hirttämään samassa tilanteessa. ei siis olla keretty katsomaan tulppia tms. paitsi kaasuvaijeri vaihdettiin uuteen kun arveltiin jos siinä olisi ollut vika. ei muuttunut miksikään tilanne sillä vaijerin vaihdolla.
kertokee viksut missä on vika? toivottavasti ei iso sellainen...
yamaha xj 650 vm. 82
14
2176
Vastaukset
- yhden_mielipide_toiseen
Mikä XJ 650 sinulla on?
Yleisesti puhuen: Ensi vaikutelmana tuntuu kaasuttajaryhmän synkronointi ongelmalta. Eli kaasuttajat eivät ole samoissa säädöissä keskenään. - XJ
Moi, Mulla on sama pyörä ja saman tyyppinen vika. Kylmänä kaikki pelaa, mutta kesäkuumalla koneen lämmetessä tyhjäkäynti nousee ja vaihtamisen välillä eivät kierrokset laske. Vein aikani pyörää huoltoihin kunnes sain kuulla uskottavan diagnoosin. Kaasareiden läpimenevä ohjaussauva vuotaa tiivisteistään ja antaa koneen lämmetessä kuluman takia ohivirtausta = kierroksen jäävät päälle. Korjaus ei ehkä onnistu koska väljyyttä ei voi poistaa tehokkaasti. Pitänee kai vaihtaa kaasari (mistä ?). Jos löydät jostain hyvän kohtuu hintaisen kaasarin niin laita tänne tieto vinkiksi.
- kokkeile
Oletko ottanut yhteyttä ammattitaitoiseen sorvauspajaan? Läpiviennit sorvataan avarammiksi ja pinnoitetaan alkuperäiseen mittaan tiiviiksi holkeilla. Ei ehkä läpäise museokatsastusta, mutta toimii. Myös läpivientisauvasta voi sorvari tehdä uuden ja paksumman kopion. Joskus voi auttaa myös sauvan sähkökemiallinen metallipinnoitus, Tämä lisää sauvan läpimittaa kenties juuri kuluman verran. Varsin käytetty keino mobilistipiireissä väljiksi kuluneiden muttereiden uudistamisessa.
- jane000
joo mulla paljastu viaksi vuotava kaasuläppä. Eli ei voi korjata. Ja kuulemma tuon vuosiluvun ja mallin kaasarit on ollu susia jo alusta lähtien. Purkaamoilta voi kysellä kaasareita ja amerikasta saa tilattua uudet kaasarit 300-400€. sellainen firma kun motomaster pystyy tilaamaan kaasareita amerikasta. pistin pyörän myyntiin kun en itse enää jaksa kuntoon laittaa enkä tuhlata rahaa siihen.. pitää nyt sit ajella 1200 banditilla...:)
- voihan mopo
Aika hölmöä tytöltä ostaa 30v vanha mopo,vielä ymmärtää noita ropaaja omistajia joilla sama peli vuosia ollut,mutta mutta ....siperia opettaa.
- tietäjä92
Tyttöä en hauku. Tuon ikäiset moottoripyörät sentään näyttävät ja erityisesti kuullostavat moottoripyöriltä! On siinä aivan eri saundi kuin 2010-luvun elektronisesti ohjatuissa 4-pyttyisissä. Vanha pyörä antaa aivan eri ajofiiliksetkin kuin uusi.
- ????
kai tuohon nyt käy muutkin kaasuttimet ?
- yhden_mielipide_toiseen
Toki kaasuttimia voi yrittää käyttää muistakin vehkeistä. Varmasti onnistuisikin. Ongelmaksi muodostuu se että niitä kaasuttajia on neljä yhden sijaan. Haasteeksi muodostuu se että pitää valita sopivat imukurkut, suuttimet, vaijerit, ilmanputsarit. Siinä vierähtää mukavasti koko kesä testaillessa.
- Yamaha
Vai on "jytäjammussa" peräti NELJÄ kaasaria nykyään?
- 1100xs...
XJ on neljällä kaasarilla ja XS on kahdella jotta silleen..ja jälkimmäinen täristää ja ensimmäinen ei täristä.
- kokemusta on
juu kaasarien synkronointi ei ole oikeen säädetty, itellä samanlainen pyörä ja oli sama vika, vaan kun sain synkrot kohdilleen niin kyllä pistää sievästi eikä jää huutamaan. tv. Amppi
- XJ700 Maxim -86
Vähän samanlainen tilanne ollut 700 maximin (jo alkujaan porattu 650) kanssa. Synkkaamalla sai toimimaan ettei huutanut kierroksia mutta käyntiin lähteminen on tuskallisen vaikeaa. Kokemusta moisesta?
Tarkemmin siis hankaa, hankaa, ja sitten lähtee hiljakseen jölköttelemään (kaasua pidettävä vähän auki vaikka siis ryyppykin päällä), lopulta jaksaa pyöriä tyhjäkäyntiäkin jotenkin mutta kun ajamaan lähtee tuntuu että tukehtuu. Ensimmäisen tuskallisen (kuulostaa kun kolmella kävis) yli 8000rpm kiihdytyksen jälkeen lähtee pyörimään paremmin. Tuota oli koko viime kesä.
Nyt kyllä tilattu jo xj900;n mikunit ameriikasta, saa nähdä toimiiko niillä muuten paremmin. Alkuperäiset siis HITACHI HSC33 Constant Velocityt - jokke03
tere jammut, mihet tai naiset.tytöt pojat.
jammut pitää yhtä viimeiseen pyörään asti, semmoisia jammut ovat.
kun tulee ongelmia - rainer063
terve jammut, miten saadaa koneen yläpää hiljaseksi, pikkaisen naputta
hallitsen pyörää yahama xj 650 vm 81, tarviiko ammattisäätäjää joka tietää
mitä tekee,itten en osaa tehdä sellaista hommaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 285440
- 1671919
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1591561Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141314Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike271225- 941145
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701114viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101053Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan461042- 38895