Mistä kaulapanta??

Heippa! minulla on suuri koira (bulllmastiffi), ikää vähän yli vuosi, joten massaa tulee kertymään vielä reippaasti. Ongelma on siinä, etten mistään enää tahdo löytää kunnollista kaulapantaa! 70cm menee viimeiseen reikään... :/ netti on pullollaan hienoja kaulapantoja....pienille. Isot koirat on jääneet ihan unholaan. edes eläinkaupasta en enää tahdo löytää, kun en halua kuristavaa, enkä puolikuristavaa, sillä koiraa talutetaan kaulapanta-kuonopanta-yhdistelmällä.
Joten, jos jollain olisi hyviä vinkkejä, mistä löytäisin Isojen Koirien pantoja, olisin kiitollinen. :)
Hauskaa vuodenalkua kaikille!

10

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opetetut koirat

      Eikös olis järkevämpää ostaa vaik kuristava tai puolkuristava panta ja opettaa se piski olemaan vetämättä. Niin ei tarttis sitä kuonopantaa pitää. Mä en kehtais sellasta edes pitää koirallani.
      Eihän noi kuristavat pannat koiraa kurista kun koira kävelee nätisti vetämättä niinkuin pitääkin.

      • Koirafani-97

        Ja sulle 'opetetut koirat'

        Koiria voi opettaa olemaan vetämättä kuonopannalla................ Ja kuonopanta on paljoon parempi vedonestoväline kun kuristuspanta..... Ja kuristuspanta´voi aiheuttaa koiralle myös jotain niskavaurioita.... Ja kuonopannalla on paljon parempi opettaa koiraa, kun kuristuspannalla, jolloin koira tuntee kipua kun taas sitä se ei tunne kuonopannalla...


    • on paras... Dobsut & Ämeeriikän bulldogit, eikä tule ongelmia...koska mun koirat ei
      ylitä isäntäänsä, suojelijaansa... oravallekkin pusut vaan... :D
      Se on vähän, millainen narunjatke siellä hihnan päässä on...

      • Nahkainen

        Vänttinen tekee mittojen mukaan ,eikä maksa paljon.Jos vain käy sellainen panta.

        Käy katsomassa sivua.Kaupassa saa maksaa paljon enenmmän näistä.


    • Koirafani-97
    • Tuossa olikin hyviä ehdotuksia.Lisäisin vielä,että suurimmissa näyttelyissä on myynnissä,ja hyvätkin valikoimat useasti.

      Tosin minäkin olen sitä mieltä,että se "henkinen panta" on paras ja siihen pitäisi ensisijaisesti pyrkiä.
      Itse asiassa bullmastiffin kanssa olisi pare,jos se olisi jo tuossa iässä siinä pannassa aika hyvinkin...

      Hauskaa vuodenalkua sinnekkin :)

      • Kiitoksia kaikille tähänastisista viesteistä! käynpä tutkimassa!
        Ja sulle, opetetut koirat: mun koira ei ole piski, kaukana siitä. toisekseen, kävelee suurimman osan lenkistä oikeinkin mallikkaasti. ainut ongelma on kaverikoirat, jolloin innostuu kovasti! en "vedä" kuonopannasta jatkuvasti, usein ei ole edes kiinni, vaan ns. hätätapauksia varten. eli koira kulkee nätisti vain tavalliseen pantaan kiinnitettynä.
        en vain tykkää kuristuspannasta, on tuolla kaapissa sellainenkin. se ei tarkoita, että jos sinä et kehtaa sellaista käyttää, niin kukaanmuukaan ei voi. mun mielestä taas kuristuspannat on ikävämpiä. mielipideasia. jos sinä haluat egoilla sillä, niin ole hyvä vaan.
        En väitä, etteikö kuristuspantoja saisi käyttää, oikein käytettynähän se on ihan toimiva. MUTTA, molempia kokeilleena oon päätyny kuonopantaan.
        Juurikin nahkaista pantaa olen ajatellut. kestäviä ja hyviä. nykyinen vaa jo vähä nafti.. :D


      • MuMsk1 kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille tähänastisista viesteistä! käynpä tutkimassa!
        Ja sulle, opetetut koirat: mun koira ei ole piski, kaukana siitä. toisekseen, kävelee suurimman osan lenkistä oikeinkin mallikkaasti. ainut ongelma on kaverikoirat, jolloin innostuu kovasti! en "vedä" kuonopannasta jatkuvasti, usein ei ole edes kiinni, vaan ns. hätätapauksia varten. eli koira kulkee nätisti vain tavalliseen pantaan kiinnitettynä.
        en vain tykkää kuristuspannasta, on tuolla kaapissa sellainenkin. se ei tarkoita, että jos sinä et kehtaa sellaista käyttää, niin kukaanmuukaan ei voi. mun mielestä taas kuristuspannat on ikävämpiä. mielipideasia. jos sinä haluat egoilla sillä, niin ole hyvä vaan.
        En väitä, etteikö kuristuspantoja saisi käyttää, oikein käytettynähän se on ihan toimiva. MUTTA, molempia kokeilleena oon päätyny kuonopantaan.
        Juurikin nahkaista pantaa olen ajatellut. kestäviä ja hyviä. nykyinen vaa jo vähä nafti.. :D

        piti vielä lisätä, kun tuntui välistä tuo asia vähän poikkeavan...kun ongelmahan oli vain pantojen pienuus, ei taluttaminen :D meillä menee se ihan hyvin!


      • exbulleronkasvattaja
        MuMsk1 kirjoitti:

        piti vielä lisätä, kun tuntui välistä tuo asia vähän poikkeavan...kun ongelmahan oli vain pantojen pienuus, ei taluttaminen :D meillä menee se ihan hyvin!

        Bullerot ei ole mikään vetävä rotu vs. vaikka sakemanni-dobberi-dallu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe