Mistä kaulapanta??

Heippa! minulla on suuri koira (bulllmastiffi), ikää vähän yli vuosi, joten massaa tulee kertymään vielä reippaasti. Ongelma on siinä, etten mistään enää tahdo löytää kunnollista kaulapantaa! 70cm menee viimeiseen reikään... :/ netti on pullollaan hienoja kaulapantoja....pienille. Isot koirat on jääneet ihan unholaan. edes eläinkaupasta en enää tahdo löytää, kun en halua kuristavaa, enkä puolikuristavaa, sillä koiraa talutetaan kaulapanta-kuonopanta-yhdistelmällä.
Joten, jos jollain olisi hyviä vinkkejä, mistä löytäisin Isojen Koirien pantoja, olisin kiitollinen. :)
Hauskaa vuodenalkua kaikille!

10

497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opetetut koirat

Eikös olis järkevämpää ostaa vaik kuristava tai puolkuristava panta ja opettaa se piski olemaan vetämättä. Niin ei tarttis sitä kuonopantaa pitää. Mä en kehtais sellasta edes pitää koirallani.
      Eihän noi kuristavat pannat koiraa kurista kun koira kävelee nätisti vetämättä niinkuin pitääkin.

• Koirafani-97

Ja sulle 'opetetut koirat'

Koiria voi opettaa olemaan vetämättä kuonopannalla................ Ja kuonopanta on paljoon parempi vedonestoväline kun kuristuspanta..... Ja kuristuspanta´voi aiheuttaa koiralle myös jotain niskavaurioita.... Ja kuonopannalla on paljon parempi opettaa koiraa, kun kuristuspannalla, jolloin koira tuntee kipua kun taas sitä se ei tunne kuonopannalla...

• on paras... Dobsut & Ämeeriikän bulldogit, eikä tule ongelmia...koska mun koirat ei
      ylitä isäntäänsä, suojelijaansa... oravallekkin pusut vaan... :D
      Se on vähän, millainen narunjatke siellä hihnan päässä on...

• Nahkainen

Vänttinen tekee mittojen mukaan ,eikä maksa paljon.Jos vain käy sellainen panta.

Käy katsomassa sivua.Kaupassa saa maksaa paljon enenmmän näistä.

• Koirafani-97
    • Tuossa olikin hyviä ehdotuksia.Lisäisin vielä,että suurimmissa näyttelyissä on myynnissä,ja hyvätkin valikoimat useasti.

Tosin minäkin olen sitä mieltä,että se "henkinen panta" on paras ja siihen pitäisi ensisijaisesti pyrkiä.
      Itse asiassa bullmastiffin kanssa olisi pare,jos se olisi jo tuossa iässä siinä pannassa aika hyvinkin...

Hauskaa vuodenalkua sinnekkin :)

• Kiitoksia kaikille tähänastisista viesteistä! käynpä tutkimassa!
        Ja sulle, opetetut koirat: mun koira ei ole piski, kaukana siitä. toisekseen, kävelee suurimman osan lenkistä oikeinkin mallikkaasti. ainut ongelma on kaverikoirat, jolloin innostuu kovasti! en "vedä" kuonopannasta jatkuvasti, usein ei ole edes kiinni, vaan ns. hätätapauksia varten. eli koira kulkee nätisti vain tavalliseen pantaan kiinnitettynä.
        en vain tykkää kuristuspannasta, on tuolla kaapissa sellainenkin. se ei tarkoita, että jos sinä et kehtaa sellaista käyttää, niin kukaanmuukaan ei voi. mun mielestä taas kuristuspannat on ikävämpiä. mielipideasia. jos sinä haluat egoilla sillä, niin ole hyvä vaan.
        En väitä, etteikö kuristuspantoja saisi käyttää, oikein käytettynähän se on ihan toimiva. MUTTA, molempia kokeilleena oon päätyny kuonopantaan.
        Juurikin nahkaista pantaa olen ajatellut. kestäviä ja hyviä. nykyinen vaa jo vähä nafti.. :D

• MuMsk1 kirjoitti:

Kiitoksia kaikille tähänastisista viesteistä! käynpä tutkimassa!
        Ja sulle, opetetut koirat: mun koira ei ole piski, kaukana siitä. toisekseen, kävelee suurimman osan lenkistä oikeinkin mallikkaasti. ainut ongelma on kaverikoirat, jolloin innostuu kovasti! en "vedä" kuonopannasta jatkuvasti, usein ei ole edes kiinni, vaan ns. hätätapauksia varten. eli koira kulkee nätisti vain tavalliseen pantaan kiinnitettynä.
        en vain tykkää kuristuspannasta, on tuolla kaapissa sellainenkin. se ei tarkoita, että jos sinä et kehtaa sellaista käyttää, niin kukaanmuukaan ei voi. mun mielestä taas kuristuspannat on ikävämpiä. mielipideasia. jos sinä haluat egoilla sillä, niin ole hyvä vaan.
        En väitä, etteikö kuristuspantoja saisi käyttää, oikein käytettynähän se on ihan toimiva. MUTTA, molempia kokeilleena oon päätyny kuonopantaan.
        Juurikin nahkaista pantaa olen ajatellut. kestäviä ja hyviä. nykyinen vaa jo vähä nafti.. :D

piti vielä lisätä, kun tuntui välistä tuo asia vähän poikkeavan...kun ongelmahan oli vain pantojen pienuus, ei taluttaminen :D meillä menee se ihan hyvin!

• exbulleronkasvattaja
        MuMsk1 kirjoitti:

piti vielä lisätä, kun tuntui välistä tuo asia vähän poikkeavan...kun ongelmahan oli vain pantojen pienuus, ei taluttaminen :D meillä menee se ihan hyvin!

Bullerot ei ole mikään vetävä rotu vs. vaikka sakemanni-dobberi-dallu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      9
      1862
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1176
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1175
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      973
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      235
      942
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      884
    7. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      763
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      756
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      699
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      663
    Aihe