Mistä kaulapanta??

Heippa! minulla on suuri koira (bulllmastiffi), ikää vähän yli vuosi, joten massaa tulee kertymään vielä reippaasti. Ongelma on siinä, etten mistään enää tahdo löytää kunnollista kaulapantaa! 70cm menee viimeiseen reikään... :/ netti on pullollaan hienoja kaulapantoja....pienille. Isot koirat on jääneet ihan unholaan. edes eläinkaupasta en enää tahdo löytää, kun en halua kuristavaa, enkä puolikuristavaa, sillä koiraa talutetaan kaulapanta-kuonopanta-yhdistelmällä.
Joten, jos jollain olisi hyviä vinkkejä, mistä löytäisin Isojen Koirien pantoja, olisin kiitollinen. :)
Hauskaa vuodenalkua kaikille!

10

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opetetut koirat

      Eikös olis järkevämpää ostaa vaik kuristava tai puolkuristava panta ja opettaa se piski olemaan vetämättä. Niin ei tarttis sitä kuonopantaa pitää. Mä en kehtais sellasta edes pitää koirallani.
      Eihän noi kuristavat pannat koiraa kurista kun koira kävelee nätisti vetämättä niinkuin pitääkin.

      • Koirafani-97

        Ja sulle 'opetetut koirat'

        Koiria voi opettaa olemaan vetämättä kuonopannalla................ Ja kuonopanta on paljoon parempi vedonestoväline kun kuristuspanta..... Ja kuristuspanta´voi aiheuttaa koiralle myös jotain niskavaurioita.... Ja kuonopannalla on paljon parempi opettaa koiraa, kun kuristuspannalla, jolloin koira tuntee kipua kun taas sitä se ei tunne kuonopannalla...


    • on paras... Dobsut & Ämeeriikän bulldogit, eikä tule ongelmia...koska mun koirat ei
      ylitä isäntäänsä, suojelijaansa... oravallekkin pusut vaan... :D
      Se on vähän, millainen narunjatke siellä hihnan päässä on...

      • Nahkainen

        Vänttinen tekee mittojen mukaan ,eikä maksa paljon.Jos vain käy sellainen panta.

        Käy katsomassa sivua.Kaupassa saa maksaa paljon enenmmän näistä.


    • Koirafani-97
    • Tuossa olikin hyviä ehdotuksia.Lisäisin vielä,että suurimmissa näyttelyissä on myynnissä,ja hyvätkin valikoimat useasti.

      Tosin minäkin olen sitä mieltä,että se "henkinen panta" on paras ja siihen pitäisi ensisijaisesti pyrkiä.
      Itse asiassa bullmastiffin kanssa olisi pare,jos se olisi jo tuossa iässä siinä pannassa aika hyvinkin...

      Hauskaa vuodenalkua sinnekkin :)

      • Kiitoksia kaikille tähänastisista viesteistä! käynpä tutkimassa!
        Ja sulle, opetetut koirat: mun koira ei ole piski, kaukana siitä. toisekseen, kävelee suurimman osan lenkistä oikeinkin mallikkaasti. ainut ongelma on kaverikoirat, jolloin innostuu kovasti! en "vedä" kuonopannasta jatkuvasti, usein ei ole edes kiinni, vaan ns. hätätapauksia varten. eli koira kulkee nätisti vain tavalliseen pantaan kiinnitettynä.
        en vain tykkää kuristuspannasta, on tuolla kaapissa sellainenkin. se ei tarkoita, että jos sinä et kehtaa sellaista käyttää, niin kukaanmuukaan ei voi. mun mielestä taas kuristuspannat on ikävämpiä. mielipideasia. jos sinä haluat egoilla sillä, niin ole hyvä vaan.
        En väitä, etteikö kuristuspantoja saisi käyttää, oikein käytettynähän se on ihan toimiva. MUTTA, molempia kokeilleena oon päätyny kuonopantaan.
        Juurikin nahkaista pantaa olen ajatellut. kestäviä ja hyviä. nykyinen vaa jo vähä nafti.. :D


      • MuMsk1 kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille tähänastisista viesteistä! käynpä tutkimassa!
        Ja sulle, opetetut koirat: mun koira ei ole piski, kaukana siitä. toisekseen, kävelee suurimman osan lenkistä oikeinkin mallikkaasti. ainut ongelma on kaverikoirat, jolloin innostuu kovasti! en "vedä" kuonopannasta jatkuvasti, usein ei ole edes kiinni, vaan ns. hätätapauksia varten. eli koira kulkee nätisti vain tavalliseen pantaan kiinnitettynä.
        en vain tykkää kuristuspannasta, on tuolla kaapissa sellainenkin. se ei tarkoita, että jos sinä et kehtaa sellaista käyttää, niin kukaanmuukaan ei voi. mun mielestä taas kuristuspannat on ikävämpiä. mielipideasia. jos sinä haluat egoilla sillä, niin ole hyvä vaan.
        En väitä, etteikö kuristuspantoja saisi käyttää, oikein käytettynähän se on ihan toimiva. MUTTA, molempia kokeilleena oon päätyny kuonopantaan.
        Juurikin nahkaista pantaa olen ajatellut. kestäviä ja hyviä. nykyinen vaa jo vähä nafti.. :D

        piti vielä lisätä, kun tuntui välistä tuo asia vähän poikkeavan...kun ongelmahan oli vain pantojen pienuus, ei taluttaminen :D meillä menee se ihan hyvin!


      • exbulleronkasvattaja
        MuMsk1 kirjoitti:

        piti vielä lisätä, kun tuntui välistä tuo asia vähän poikkeavan...kun ongelmahan oli vain pantojen pienuus, ei taluttaminen :D meillä menee se ihan hyvin!

        Bullerot ei ole mikään vetävä rotu vs. vaikka sakemanni-dobberi-dallu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe