Heippa! minulla on suuri koira (bulllmastiffi), ikää vähän yli vuosi, joten massaa tulee kertymään vielä reippaasti. Ongelma on siinä, etten mistään enää tahdo löytää kunnollista kaulapantaa! 70cm menee viimeiseen reikään... :/ netti on pullollaan hienoja kaulapantoja....pienille. Isot koirat on jääneet ihan unholaan. edes eläinkaupasta en enää tahdo löytää, kun en halua kuristavaa, enkä puolikuristavaa, sillä koiraa talutetaan kaulapanta-kuonopanta-yhdistelmällä.
Joten, jos jollain olisi hyviä vinkkejä, mistä löytäisin Isojen Koirien pantoja, olisin kiitollinen. :)
Hauskaa vuodenalkua kaikille!
Mistä kaulapanta??
10
490
Vastaukset
- opetetut koirat
Eikös olis järkevämpää ostaa vaik kuristava tai puolkuristava panta ja opettaa se piski olemaan vetämättä. Niin ei tarttis sitä kuonopantaa pitää. Mä en kehtais sellasta edes pitää koirallani.
Eihän noi kuristavat pannat koiraa kurista kun koira kävelee nätisti vetämättä niinkuin pitääkin.- Koirafani-97
Ja sulle 'opetetut koirat'
Koiria voi opettaa olemaan vetämättä kuonopannalla................ Ja kuonopanta on paljoon parempi vedonestoväline kun kuristuspanta..... Ja kuristuspanta´voi aiheuttaa koiralle myös jotain niskavaurioita.... Ja kuonopannalla on paljon parempi opettaa koiraa, kun kuristuspannalla, jolloin koira tuntee kipua kun taas sitä se ei tunne kuonopannalla...
on paras... Dobsut & Ämeeriikän bulldogit, eikä tule ongelmia...koska mun koirat ei
ylitä isäntäänsä, suojelijaansa... oravallekkin pusut vaan... :D
Se on vähän, millainen narunjatke siellä hihnan päässä on...- Nahkainen
Vänttinen tekee mittojen mukaan ,eikä maksa paljon.Jos vain käy sellainen panta.
Käy katsomassa sivua.Kaupassa saa maksaa paljon enenmmän näistä.
- Koirafani-97
http://www.tassutarvike.fi/hurtta-niittipanta-4290-p-1282.html
Tuolla ainakin yksi panta jonka saa myös 80 cm:n kokoisena :)) Tuossa olikin hyviä ehdotuksia.Lisäisin vielä,että suurimmissa näyttelyissä on myynnissä,ja hyvätkin valikoimat useasti.
Tosin minäkin olen sitä mieltä,että se "henkinen panta" on paras ja siihen pitäisi ensisijaisesti pyrkiä.
Itse asiassa bullmastiffin kanssa olisi pare,jos se olisi jo tuossa iässä siinä pannassa aika hyvinkin...
Hauskaa vuodenalkua sinnekkin :)Kiitoksia kaikille tähänastisista viesteistä! käynpä tutkimassa!
Ja sulle, opetetut koirat: mun koira ei ole piski, kaukana siitä. toisekseen, kävelee suurimman osan lenkistä oikeinkin mallikkaasti. ainut ongelma on kaverikoirat, jolloin innostuu kovasti! en "vedä" kuonopannasta jatkuvasti, usein ei ole edes kiinni, vaan ns. hätätapauksia varten. eli koira kulkee nätisti vain tavalliseen pantaan kiinnitettynä.
en vain tykkää kuristuspannasta, on tuolla kaapissa sellainenkin. se ei tarkoita, että jos sinä et kehtaa sellaista käyttää, niin kukaanmuukaan ei voi. mun mielestä taas kuristuspannat on ikävämpiä. mielipideasia. jos sinä haluat egoilla sillä, niin ole hyvä vaan.
En väitä, etteikö kuristuspantoja saisi käyttää, oikein käytettynähän se on ihan toimiva. MUTTA, molempia kokeilleena oon päätyny kuonopantaan.
Juurikin nahkaista pantaa olen ajatellut. kestäviä ja hyviä. nykyinen vaa jo vähä nafti.. :DMuMsk1 kirjoitti:
Kiitoksia kaikille tähänastisista viesteistä! käynpä tutkimassa!
Ja sulle, opetetut koirat: mun koira ei ole piski, kaukana siitä. toisekseen, kävelee suurimman osan lenkistä oikeinkin mallikkaasti. ainut ongelma on kaverikoirat, jolloin innostuu kovasti! en "vedä" kuonopannasta jatkuvasti, usein ei ole edes kiinni, vaan ns. hätätapauksia varten. eli koira kulkee nätisti vain tavalliseen pantaan kiinnitettynä.
en vain tykkää kuristuspannasta, on tuolla kaapissa sellainenkin. se ei tarkoita, että jos sinä et kehtaa sellaista käyttää, niin kukaanmuukaan ei voi. mun mielestä taas kuristuspannat on ikävämpiä. mielipideasia. jos sinä haluat egoilla sillä, niin ole hyvä vaan.
En väitä, etteikö kuristuspantoja saisi käyttää, oikein käytettynähän se on ihan toimiva. MUTTA, molempia kokeilleena oon päätyny kuonopantaan.
Juurikin nahkaista pantaa olen ajatellut. kestäviä ja hyviä. nykyinen vaa jo vähä nafti.. :Dpiti vielä lisätä, kun tuntui välistä tuo asia vähän poikkeavan...kun ongelmahan oli vain pantojen pienuus, ei taluttaminen :D meillä menee se ihan hyvin!
- exbulleronkasvattaja
MuMsk1 kirjoitti:
piti vielä lisätä, kun tuntui välistä tuo asia vähän poikkeavan...kun ongelmahan oli vain pantojen pienuus, ei taluttaminen :D meillä menee se ihan hyvin!
Bullerot ei ole mikään vetävä rotu vs. vaikka sakemanni-dobberi-dallu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu322790- 1332461
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti142041Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151863- 161376
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731327- 1061294
- 931007
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks144985Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20923